Connect with us

Featured

מיכאל אלוני: ״למרות שאתה באמריקה זה מרגיש קצת כמו שכונה בישראל״

Published

on

מיכאל אלוני, אחד הכוכבים העולים בקולנוע והתיאטרון הישראלי, הגיע ללוס אנג׳לס לצילומי Happy Times קומדיה שחורה של הבמאי מיכאל מאיר והמפיק תומר אלמגור • אלעד מסורי ביקר בסט בווילה הענקית בטרזנה וגילה שם הרבה דם, דמעות, ותמרות עשן • ראיון בלעדי

מאת: אלעד מסורי צילומים: Tommy Carell Augustus

בשעת בוקר מאוחרת אני מחנה את הרכב בכניסה לאחוזה ענקית בטרזנה. הרחוב שקט לגמרי ורק משאית ציוד הסט הגדולה בכניסה מרמזת על שמתרחש במקום. מבעד חלונות הווילה הגדולה הבחנתי במאפרות וצוות הצילום עובדים במרץ על השחקנים.כמויות מייק-אפ ודם מזוייף שנשפך לכל עבר קיבלו את פני כשהצטרפתי לתחילתו של יום צילומים ארוך של ״HAPPY DAYS״, ובתרגום חופשי לעברית ״נתראה בשמחות״.

HAPPY DAYS של הבמאי מיכאל מאיר מביא נקודת מבט יחודית על הישראלים בלוס אנג׳לס. הסרט מתרחש מתחילתו ועד סופו בלוקיישן אחד ומציג ערב שבת בבית משפחה אמידה בלוס אנג׳לס. הארוחה מתחילה על פי המסורת היהודית ובצורה מאוד חיובית, ועד מהרה הערב מתדרדר לכיוונים בלתי צפויים לחלוטין כשהאווירה השמחה והקומית מתחלפת במתח, אקשן ופחד.

במרכז העלילה נמצאים בעלי הבית יוסי וסיגל ישראלים שעברו לאל-איי לעשות כסף. השניים מאוד מקושרים בחברה הישראלית המקומית.

מיכאל אלוני משחק את מייקל – בן הדוד של סיגל, שחקן כושל וממורמר, אתאיסט שאינו מאמין בדבר. בעוד המשפחה מנסה לקיים ארוחת ערב מסורתית ותרבותית, מייקל כופר ובועט בכל המוסכמות החברתיות – ומכאן הכל הולך ‘דאון-היל׳.

הופק בתקציב צנוע אך עם צוות HAPPY DAYS מוכשר. מהמפיק תומר אלמגור, הצלם הנפלא זיו ברקוביץ, הסופר האיטלקי הארי דה לוקה והמפיקה- שותפה פאולה ביזון. הבמאי וצוות ההפקה הצליחו לרתום לפרוייקט רפרטואר מרשים של שחקנים מלבד מיכאל אלוני שמככב, תוכלו למצוא גם שמות מקומיים בינהם שני אטיאס, דניאל לביד (שנחשב על ידי רבים לשחקן מוכשר ומבטיח), לירז חממי המוערכת מישראל (מוסד 101, מפלצות קטנות, נעלמים), עידו מור, אלון בדות, גיא אדלר וגם את סטפי סלמה הנפלאה מ״תתקשר לסוכן שלי״ שמככב בנטפליקס. עוד בקאסט מייק בורנשטיין, קוני למל לפני כמה דורות.

פצצה שמחכה לפתיל

את מירב העניין בפרויקט מעורר מיכאל אלוני, אחד השחקנים העסוקים בישראל בשנים האחרונות. רק לאחרונה זכתה הסידרה ״בשבילה גיבורים עפים״, בה הוא מככב לצד תומר קפון ונינט טייב, בפרס הסדרה הטובה ביותר בפסטיבל קאן היוקרתי.

בנוסף, אלוני ממשיך לתחזק קריירה מצליחה כשחקן תיאטרון בהבימה, ומנחה את תוכנית הריאליטי הפו- פולרית ״THE VOICE ישראל״ לצד הדוגמנית שלומית מלכה. בשנים האחרונות השתתף בפרוייקטים קולנועים רבים בינהם: ״אנטנה״ (לצד גילה אלמגור, ישי גולן ומייק ליאון), בקומדיה הרומנטית ״ואז היא הגיעה״ של שי להב ובעונה השניה של סדרת המתח ״מתים לרגע״ לצד אגם רוטברג. אלוני גם יצר והפיק את ״שיר״- סרט קצר שמספר על נערה שמנסה להתמודד עם הכאב של ימי הזיכרון לאחר מות אחיה.

ב-2017 הוציא לאור את ספרו הראשון ״אהבה בימי שפעת״ שמאגד בתוכו שורה של נובלות וסיפורים קצרים פרי עטו.

מיכאל, איך עוברים ימי הצילום על הסרט?

״יש בסרט כור היתוך שמחפש לצאת החוצה ולהתפרץ. הארי דה לוקה הוא סופר איטלקי מצליח והבמאי מיכאל מאיר עובד איתו הרבה. ביחד הם יצרו מין חזון אפוקליפטי מאוד קרוב. בבסיס יש רעיון שהוא מין פצצה שמחכה שמישהו ידליק את הפתיל. אנחנו פה בצילומים וזה אקשן מטורף. יש פה עדיין דם על האסלה מהצילומים, כתוב לך על הדלת Bloody Actors Shower is Here הסרט מגיע לגבהים מסויימים ומבחינת האקשן יש פה עבודה מצויינת. יש לנו את פיל עם רקורד מאוד נחשב: הוא עשה את סרטי הבטמן הראשונים, את ״שודדי הקריבים״ו״הנג אובר״. זה כיף לשחק את הסצנות המדממות״.

מה התפקיד שלך בסרט?

״אני משחק את מייקל שהוא בן דוד של סיגל, אותה משחקת לירז חממי הנהדרת. איתי מגיעה לאל איי החברה הצרפתיה שלי שאותה משחקת סטפי סלמה (״תתקשר לסוכן שלי״). מייקל בועט בסרט בכל המוסכמות; הערכים היחידים עליהם הוא שומר הם המשפחה שלו״.

הסרט מדבר חצי בעברית וחצי באנגלית.

״כן, והאמת זה כיף כי אני מרגיש בבית. זה לא שאני נמצא עם שחקנים שהם כולם נטו אמריקאים, יש תחושה שלמרות שאתה באמריקה זה קצת כמו שכונה בישראל״.

תחושות לגבי ההצלחה שלHappy Days בעתיד?

״אף פעם לא יודעים מה יהיה העתיד של סרט. יצאתי מהארץ לפני שנה כצילמנו שם את ‘בשבילה גיבורים עפים׳ ואף אחד לא חשב שניקח את פרס הסידרה הטובה בקאן. זה כיף לראות את ההצלחה של הסדרה ואת התגובות החמות. אני מתעסק ביצירה ואחרי זה היא מקבלת חיים משל עצמה״.

״בשבילה גיבורים עפים״ היא שוב סדרה שהכוכבים בה הם יוצאי צבא בתפקיד הצבר ההירואי.

״אני לא בטוח. נכון שהסדרה מתחילה ברקע הצבאי והסצנות מלבנון, אבל אני חושב שההתעסקות כאן הפעם שונה. היא מרכיבה ואז מפרקת את אלמנט החבר׳ה. יש משהו נורא ישראלי בחבר׳ה שהוא קשור בחבל הטבור ואי אפשר לנתק אותו מהישראליות. אני חושב שמה שקורה בישראל עם המצב הביטחוני הפך להיות משהו שמאוד ‘אפילינג׳ לעולם הקולנוע. זו עובדה שארצות הברית והעולם מחבקים את סרטי האקשן שלנו כמו ״מוסד101״, ״הומלנד״ ו״פאודה״.

הכל סביב אותם נושאים כואבים ומוכרים״.

איך היה לצלם את הסדרה מחוץ לישראל?

״כיף אבל גם קשוח. כל הזמן זזנו ממקום למקום, השתמשנו המון בצוות מקומי וחלק גדול מהם לא דיברו אנגלית אז תיקשרנו איתם בחצי ספרדית עם מתורגמנים. היה כיף שאתה לא חוזר הבייתה בסוף היום אלא עסוק נטו בחוויה הזו של המשחק והצילו־מים. כמובן שהיה מדהים לעבוד עם נינט טייב. נפגשנו שוב גם פה באל-איי, היא אור גדול״.

פתיחות לשחקנים זרים

אלוני חף מכל פוזה, אומר מפיק הסרט תומר אלמגור: ״למיכאל יש אומנם יותר ניסיון והילה משאר השחקנים בסרט, אבל הוא מאוד נדיב. הוא לא מגיע לסט ומרגיש שהוא מעל כולם וזה תרם לכימיה בין כל השחקנים״. עדות לכך מצאתי כאשר במהלך שיחתנו עצר אלוני את הראיון וקם לסייע לאחת מעוזרות ההפקה שהתקשתה להעלות מוניטור כבד במדרגות שעל הסט.

בשנים האחרונות אנחנו עדים לגל של סדרות ושחקנים שמככבים בארצות הברית, יחד עם ההצלחה של ״פאודה״ וגל גדות כמובן. זה פתח הזדמנות לשחקנים ישראלים להצליח בחו״ל?

״כבר הרבה שנים יש ערוץ די פתוח לישראלים, זה תהליך שהתחיל מזמן. העולם הפך קטן ואתה לא צריך ממש לחיות באל-איי כדי לעשות סרטים ולעבוד. אני חושב שהוליווד פתחה בשנים האחרונות את שעריה לשחקנים זרים. אתה פתאום רואה המון שחקנים נורווגים, סלבים, דרום אמריקאים, ספרדים. חאביר ברדם שכבר כבש את הוליווד הוא דוגמא מצויינת להצלחה ענקית של שחקנים זרים כאן. צריך גם ליפול על יד אנשים נכונים ואז לדעת מה לתת״.

יש מצב שאתה עובר ללוס אנג׳לס?

״תשמע, העולם זה בית. ואל-איי זה גם בית. המשפחה שלי נדדה הרבה וגם אני. כרגע אני מחוייב להצגות בתאטרון בישראל, כך שקשה להיות חצי מהמזמן בחו״ל״.

אתה שחקן, במאי, מנחה טלויזיה וגם כתבת ספר. באיזה כובע אתה מרגיש הכי נוח?

״איפה שהלב שלי נמצא באותו רגע. זה בא לפי היצירה הנוכחית, בכל פרוייקט שאני מתעסק בתקופה מסויימת אני נמצא בתוכו ומרגיש בו הכי נוח״.

ספר לי קצת על הספר שלך ״אהבה בימי שפעת״?

״הספר הוא בעצם ארבע נובלות ו-2 סיפורים קצרים, שכל אחד שונה גם בסגנון הכתיבה שלו, גם בדמות ובסיפור עצמו. הם לא מחוברים אחד לשני באופן נרטיבי, ובמרכז הכובד של כל הסיפורים הללו מה שמאחד אותם זה שהם מדברים על אהבה ועוד כמה דברים חשובים אבל פחות. בכל אחד מהם עומד איזה שהוא גיבור בין אם זה חתול, או ילדה קטנה או גבר בשנות ה-30 לחייו. הם כולם הלכו לאיבוד באיזשהו שיברון שקרה להם, והם מנסים למצוא את החזרה לתלם לחברה או לדרך הישרה״.

מי הסופר האהוב עליך?

״גבריאל גרסיה, אני מושפע ממנו רבות ורואים את זה בספר שכתבתי. אני אוהב גם את ארנסט המינגווי וזה גם בא לידי ביטוי בכתיבה של וגם את קפוטה שהוא אמן של סיפורים קצרים״.

״מכתוב״ נקנה לאחרונה על ידי נטפליקס. אתה גם מכוון לשם?

״הקהל הישראלי חיבק מאוד את ‘מכתוב׳ וזו הייתה הצלחה מטורפת. זה מצויין שהם הגיעו לנטפליקס. החברה הזו הפכה להיות מפלצת בסוף היא תהיה ממש הגוגל של הקולנוע. בוודאי שארצה להגיע לשם זו פלטפורמה מצויינת, ואני רוצה גם להמשיך ולעשות פסטיבלים בחו״ל״.

שחקן שהוא מודל לחיקוי עבורך?

״מרלון ברנדו תמיד היה מורה למשחק עבורי. גם ג׳יימס פרנקו ובראדלי קופר שהם חלק מכל הדור שצמח פה בעשר שנים האחרונות. תענוג לראות אותם, זה יהיה חלום לעבוד עם השחקנים האלו.

״גם כיף לי להתראיין לעיתון של הקהילה הישראלית בלוס אנג׳לס, באמת. אני ממש נהנה, זה תענוג שיש פה קהילה חמה ומחבקת״.

מה החלום שלך?

״לסיים את הפיצ׳ר שלי. החלומות שלי הם בטווח קצר. אני רוצה להמשיך ולשחק בדברים שמאתגרים ומעניינים אותי ולא להפסיק ליצור. האתגר הכי גדול לשחקן ישראלי הוא להישאר עם הרגלים על הקרקע, בעיקר שמדובר בהצלחה בחו״ל. ראיתי שחקנים ישראלים שמאבדים את זה. אני מסתכל על גל גדות ואחד הדברים שהכי נפלאים אצלה מלבד החיבוק הגדול שהיא מקבלת מהוליווד, זה לראות בחורה שעובדת קשה ועדיין היא אשת משפחה, היא נשארת עם הרגלים על הקרקע ובצניעות עושה את העבודה שלה״.

לחץ להגיב

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Featured

שאנל אלטיט – מיס ישראל LA לשנת 2019!

Published

on

התחרות נהנתה מצוות סלבס מהארץ, הופעה של כיתריה וטקס מתוקתק ומאורגן להפליא של שני לאובר וחני כהן במועדון MAYAN בדאון טאון

מועדון THE MAYAN בדאון טאון של לוס אנג׳לס התמלא ביום ראשון האחרון ביופי ישראלי-אמריקאי כאשר תחרות מיס ישראל של לוס אנג׳לס הראשונה בהיסטוריה יצאה לדרך. כבר בחמש וחצי בערב החלו להגיע אורחים רבים מהקהילה לאירוע הנוצץ שנפתח על השטיח האדום המסורתי והמשיך בריספשן נפלא עם משקאות ופינגר׳ס פוד של יונתן ארט שף.

אזור המועדון היה מחולק ל-3: מתחם אורחים, בלקוני שהיה מלא בקהל צעיר ותוסס, ומתחם ה-VIP קרוב לבמה שכלל את הורי הבנות, ספונסרים של האירוע ודמויות מתעשיית האופנה בעיר המלאכים. את הטקס הנחו השחקנים רון שחר ומגי אזרזר. בין השופטים: הכוריאוגרפית עדן שבתאי, מנחה הבידור צחי קומה, כוכבת האינסטגרם אלין כהן, מלכת היופי לשעבר ניקול הלפרין ואשת העסקים וחברת הכנסת לשעבר פנינה רוזנבלום. רוזנבלום עוררה התרגשות רבה בקרב הקהל והמנחים ואמרה בין היתר: ״לא הייתי באל-איי כבר 42 שנה. תודות לשני לאובר אני פה איתכם בתחרות. אני שמחה לחזור ולראות את הקהילה הישראלית כאן כל כך מאוחדת. הוליווד והתעשייה כאן היא מקום לא פשוט, אבל כל חלום הוא אפשרי ויש פה המון הזדמנויות אז תמשיכו לחלום".

16 הפיינליסטיות בתחרות עלו להצגה הראשונה שלהם כשהן לבושות בג׳ינס כחול של YMI וחולצה לבנה עם לוגו התחרות והמספר שלהן. על המסכים הוקרן קליפ שסקר את הדרך אותה עשו הבנות במהלך השנה האחרונה, ההכנות לתחרות, עבודה על הכוריאגרפיה, צילומים לעיתון ״שבוע ישראלי, שהיה גם אחד מנותני החסות לאירוע, וגם פעילות ההתנדבות של הבנות בעמותות ׳גדולים מהחיים׳, ׳בשמחה׳, בית מחסה לבעלי חיים ועוד. לאחר מכן נערכה תצוגה נוספת של הבנות, הפעם עם ג׳ינסים קצרצרים טופ חושפני וג׳קט בסגנון ספורטיבי, שהמשיך למופע ריקוד דאנס היפ הופ ללהיט ׳טאקי טאקי׳, כאשר ברקע די ג׳י אביאל נותן בראש ונאמברים לאורך כל הערב. בשלב הזה התבקשו האורחים להוריד את אפליקצית MENTIMER ולהתחיל להצביע למתמודד האהובה עליהם.

את החלק האמנותי מילאה הזמרת הצעירה כיתריה, פיינליסטית ׳הכוכב הבא לאירווזיון׳, שביצעה גירסת כיסוי נפלאה ל-Just the way you are של ברונו מארס, את ׳מראות׳ של ג׳סטין טימברלייק וגם מחווה לזמרת האהובה עליה, ריאנה. הבנות עלו שוב על הבמה ונדרשו לשאלה משותפת: מה הסיבה שבחרתן להשתתף בתחרות?. השופטים נראו מופתעים מהתשובות, שכללו אזכורים רבים לרצון לייצג את הקהילה הישראלית באל-איי ואת מדינת ישראל, והמטרה להרגיש חלק מישראל למרות המגורים בלוס אנג׳לס. קליפ מיוחד של גיא פינס, היישר מישראל, סיפר על ההצלחות הרבות של ישראלים בתעשיית הבידור באל-איי: מחיים טופל ׳בכנר על הגג׳, ׳בטיפול׳, ׳חטופים׳, ׳רמזור׳, ׳פאודה׳ – ואי אפשר בלי גל גדות כמובן.

המועמודות הסופיות עלו על הבמה אחרי הסינון הראשוני באפליקציה. לקראת שמונה
בערב נחשפו הזוכות הגדולות: דורית אלון ויניב רז העניקו את פרס חביבת הקהל, בו זכה תמרה אוחנה. נטלי ויניב אביבי בעלי ׳ביודי סלון׳ העניקו את הפרס (טיפולי יופי למשך שנה שלמה) לזוכה במקום השלישי: אביב גדי. את הפרס למקום השני העניקה רקפת אהרן (מאמנת אישית ומייסדת עמותת ׳גדולים מהחיים׳) יחד עם פנינה רוזנבלום למאי אור, שתקבל קורס אימון אישי ועיסקי. בין לבין מיכל סיאס, מייסדת עמותת ׳בשמחה׳ העניקה אות הוקרה לאופנאית דינה בראל, התומכת הגדולה בפרוייקט מיס ישראל אל-איי.

חני כהן, שני לאובר, שאנל אלטיט, אביאל אלטיט

המתח היה גדול ובני המשפחות את הבנות נעמדו על רגליהם לפני הרגע המרגש בו הוכרזה הזוכה במקום הראשון: שאנל אלטיט היא מיס ישראלLA לשנת 2019 שאנל קיבלה את הסרט וזר פרחים ענקי משני לאובר וחני כהן מ-TopOne Productions, המפיקות והמנהלות בפועל של האירוע הנוצץ והמוצלח. בנוסף שאנל זכתה בכרטיס טיסה לישראל, כתבת שער בעיתון ׳שבוע ישראלי׳ וראיון בערוץ 2.
ברכות למשתתפות ולזוכות – ולהתראות בשנה הבאה.

המשך לקרוא

Featured

הקול כלול

Published

on

נא להכיר: הילה פליטמן, זוכת פרס הגראמי הרושמת הצלחות בקונצרטים בארצות הברית ובישראל • בעלת חגורה שחורה ב"טיי קואן דו", אמנות לחימה קוריאנית ואמא הליקופטר לבנה אש • ולהיט גדול אחד, בשיר הנושא לסרט "קוד דה וינצ'י" בכיכובו של טום הנקס • חשיפה

הילה פליטמן היא תכשיט נוצץ בסצינת המוסיקה הבינלאומית, ידועה בזכות המוזיקה המדהימה שלה, הקול היפה והמיוחד והיכולת לבצע יצירות מאתגרות חדשות. מבחינה קולית היא מוגדרת כ"סופרן קולורטורה", וקולה מתאפיין בצבע ייחודי וביכולת עוצרת נשימה בצלילים הגבוהים של הטווח הקולי. לכך מתווספת אישיות בימתית מקסימה, מלאת חן ועומק הבעה.

היא עבדה עם מנצחים מובילים, והופיעה עם הפילהרמונית של לוס אנג'לס, הפילהרמונית של ניו יורק, התזמורת הסימפונית של לונדון ועוד.

הצליל הגולש של הילה מרחף גבוה מעל במות האופרה העולמית "בקלילות שמיימית שמשווה את איכויות קולה עם אלו של קתלין בַּ אטל או דון אַ ּפשוֹ (שתיים מזמרות האופרה הגדולות ביותר בארצות הברית)", כך קבעו מבקרי הסי.אן.אן לאחר ששמעו את קולה של הילה פליטמן בסרט המצליח "צופן דה וינצ'י".

היה בזמנו ויכוח על איכות הסרט, אבל על איכות קולה של הילה פליטמן הייתה תמימות דעים. התשבחות לא פסקו. "וושינגטון פוסט" דיבר על זמרת עם אנרגיות סטאטוספריות, בהירות מחודדת בדיבור, קול צליל מלאכי בשירה, "אבל אם צריך היא יודעת להפיק קולות יבבניים כמו השרקן".

"לוס אנג'לס טיימס" מספר על זמרת שמתחילה בצליל שהוא כולה אקסטזה לא מרפה ויש אחרים שפשוט מקנאים במיתרי קולה הנפלאים שהטבע העניק לה.

"זה היה תהליך שונה ממה שאני רגילה לו. למען האמת לא קראתי את הספר, וכשהתבקשתי להקליט את הקול שלי לפסקול הסרט, לא היה מדובר בטקסט מילולי מושר אלא טקסט שרומז על פולחן, על משהו מיסטי. ישבתי וצפיתי בסרט והוספתי את הקטעים בקול הדק והגבוה לפי ההנחיות של מצבי רוח וכו'. היו מקרים במהלך העבודה שהצפייה בילבלה אותי, נסחפתי בקטע זה או אחר של הסרט כצופה ושכחתי להיכנס בזמן. היה צריך להתחיל מחדש. דבר אחד שהדריך אותי בהקלטות האלה, ולא רק בהן, הוא הידיעה שזמר אינו צריך להיות בעצמו עצוב על הבמה, הוא צריך לגרום לאחרים להרגיש עצבות. אם הוא השיג את התחושה הזו אצל זולתו, הוא
הצליח. נראה לי שהצלחתי במשימה".

הסופרנו השמימית שנולדה קרוב לאלוהים, בירושלים, מתגוררת בשנים האחרונות בעיר המלאכים, לוס אנג'לס. גרתי בחצי העולם אבל פה זה הבית ומכאן אני מרקיעה שחקים לכל מקום בעולם שמבקשים אותי לשיר", היא אומרת. הילה הגיעה לאל.איי לאחרונה לאחר שהתגוררה מספר שנים עם בעלה לשעבר, המנצח והמלחין אריק ויטקר ובנם אֵ ש בלונדון. "הצליל העברי של המילה 'אש' מצא חן בעיני אריק ולכן נשאר השם…", מסבירה הילה.

פליטמן, זוכת פרס הגראמי על ביצוע יצירה, רושמת הצלחות בקונצרטים רבים בעיקר בארצות הברית, ואפילו בעלת חגורה שחורה ב"טיי קואן דו", אמנות לחימה קוריאנית, שיש בה בעיקר הרבה בעיטות.

מה הקטע הזה של לחימה?
זה היה שיגעון של רגע שנתפסתי לו. באחד המופעים שאריק (בעלה לשעבר המלחין אריק ויטקר), חיבר והיו בו שילובים של טכנו, אופרה, מיוזיקל, ובתוך זה היה עניין של לחימה. ואני תמיד הייתי בן אדם פיזי. זה מאוד אים לי ונדבק".

איך הספורט קשור עם לעשיית מוזיקה?

"בדרך שלי לעשות מוזיקה עם תחושה חזקה של תנועה ותזוזה יש לספורט הזה מקום. אם כי אני חייבת להודות שעכשיו, כשאני עסוקה עם הבן, הורדתי את מינון הטיי
קואן דו".

וזה לא השינוי היחיד. היום, כלומר בשנים האחרונות, הילה משתדלת להיות הרבה עם הבן אֵ ש ולכן היא צמצמה לא רק את העיסוק בספורט אלא גם את מספר הופעותיה באולמות הקונצרטים. אבל לפחות פעם בחודש היא נמצאת על הבמה. וכיוון שהרפרטואר שלה הוא בעיקרו מוזיקה שנכתבת עכשיו, כל הופעה כרוכה בחזרות לא מעטות. "אז אני לוקחת את אש איתי לכל מקום, לפעמים הוא לא כך כך אוהב את ההסתובבות אבל הוא מדי פעם מסוקרן".

בין פופ וקלאסיקה

הכל התחיל אצל הילה כאשר גילתה את המוזיקה דרך הפסנתר בגיל חמש,, מעט לאחר מכן את הזימרה, וממש מאוחר יותר היא גילתה גם את הספורט. אבל כזמרת צעירה במקהלת "אנקור", השילוב של ספורט לא נראה למנצח ארנון מרוז. הוא העמיד בפני הילדה את הברירה: ספורט או מוזיקה". הילה בחרה בספורט, ויתרה על המקהלה. המורה טעה בגדול בזיהוי הכישרון של הילה והעתיד הוכיח עד כמה ההערכה הפדגוגית הייתה שגויה.

הילה ויתרה על המקהלה אבל לא על החינוך המוזיקלי. היא למדה בתיכון שליד האקדמיה בירושלים. מי שהחזיר אותה לכיוון הזמרה הייתה המנצחת מיה שביט (מייסדת מקהלת העפרוני). בתיכון למדה בהדרכתה של פנינה שוורץ, שהקנתה לה את הדרך להעמיק בהבנת הטקסט בחיפוש המשמעות ולפעמים גם את הרובד הפילוסופי
שמאחורי המילים. העיקר שהקשר עם הזמרה לא נותק.

"ביוזמת מיה שביט ניגשתי לאודיציה באופרה הישראלית, עוד באולם נגה ביפו, לתפקיד פלורה (באופרה טבעת החנק' של בריטן) והתקבלתי. שם גם הכרתי את המנצח אשר פיש". התחנה הבאה הייתה בית הספר ג'וליארד בניו יורק. תואר ראשון, תואר שני, אמן, היכרות עם אריק ויטקר, מי שיהיה בעלה וגרושה (אביו של אש).

את מזוהה בעיקר במוזיקה העכשווית שאת שרה.
"נכון, והמקום הזה טוב לי. יצירותיו של קורליאנו, יצירות של דיוויד דל טרדיצ'י, של הפיני המוכר יותר כמנצח אסה פקה סלונן. היצירות מתקשרות עם הקהל בדרכים משלהן. אם בטקסטים של המשוררת היוונייה הגדולה סאפפו או אפילו ביצירות ללא מילים, מעין וקאליזות. יש מסרים חזקים ליצירות האלה.

"גם בישראל אני מופיעה תדיר ולאחרונה שרתי את היצירה של דל טרדיצ'י. ובביצוע בכורה בישראל – 'עיני חמור הים', יצירה למילים של לואיס קרול מתוך החלק השמיני של 'אליס בארץ המראה'. את היצירה הזאת כבר שרתי בעבר עם הפילהרמונית של ניו יורק בניצוח מהטה ומזור. דל טרדיצ'י התעסק הרבה עם אליס, הגיבורה המוכרת של
לואיס קרול".

כשאת שרה את דל טרדיצ'י אבל גם מוזיקה של באך ושל מוצרט. איך זה מסתדר לך לשיר מוזיקה המוכרת, הקלאסית, עם השירה של החומרים המודרניים?
"זו שאלה מורכבת שגם אני מתחבטת בה מדי פעם. למרות השוני בין המוזיקה של באך למשל לזו של דל טרדיצ'י, נראה לי שבשתיהן יש מרכיב של רעננות, של ראשוניות ושל טוהר".

אם איזו מוזיקה את מזוהה יותר?

"אני לא רואה את עצמי כזמרת של סוג מסוים של מוזיקה, אני לא בדיוק זמרת אופרה ולא בדיוק זמרת קונצרטים. בכלל נראה לי שהתיחום המוזיקלי, השייך למגמות שמרניות במוזיקה, הולך ונעלם. איפה נגמר הפופ ומתחילה הקלאסיקה. ככלל רווחת התפיסה שמוזיקה קלאסית היא מורכבת, טעונה, משמעותית, אינטליגנטית והולכת לקצוות, לעומת המוזיקה הפופולרית שהיא בסיסית, פשוטה, משעממת ונטולת עניין. אני מעריצה גדולה של הזמרת ביורק, יש במוזיקה שלה מורכבות גדולה והכל מרתק והיא מקוטלגת כזמרת פופ".

האם את מיישמת את זה בהופעות?

דווקא כן, עם חברת האמרגנות איתה אני עובדת אנחנו מכינים רסיטלים, יענו רסיטלים שיש בהם מוזיקה מודרנית והרבה גרסאות כיסוי לשירים מוכרים, כלומר קלאסיקה של פעם ושל היום ופופ מסוגים שונים ובכלל."

ואיך הקהל מגיב?

"מקבל, אולי בעיקר משום שזה לא צפוי".

היה לכם גם סטוץ של כמה שנים בלונדון?

"ללונדון (צ'לסי) הגעתי לאחר שהות ממושכת בלוס אנג'לס, שם כאמור הייתי בסצנת המוזיקה הקלאסית. המעבר נבע, בעקבות ביקוש גובר לקונצרטים באירופה של בעלי לשעבר – המלחין האמריקאי, אריק ויטקר סיבה נוספת הייתה רצון למצוא בית ספר איכותי לבננו, אש, שהיה אז בן שש, ולקצר את המרחק לארץ. למרות שהייה בדרך
כלל סגרירי, אהבתי את החיים בלונדון… הייתי מאושרת", מציינת פליטמן, כשהיא משווה בין לונדון לאיכות החיים בלוס אנג'לס. העולמות המוזיקליים שלה ושל בעלה מתחברים ואף מתנגשים, כמו במחזמר שהוא כתב, "גן העדן האבוד" שהועלה מספר פעמים בארה"ב והוצג גם בווסט-אנד, ובו פליטמן הייתה אחת הזמרות במופע. "היה תהליך של למידה", היא מספרת על העבודה המאתגרת עם בן זוגה. "צריך ללמוד לא לקחת דברים באופן אישי, משני הצדדים, ולא לתת לרגש להתלקח. עשינו הרבה קונצרטים קלאסיים יחד ולמדנו לדבר בצורה מקצועית".

אך לונדון הייתה גם הקש ששבר את גב הגמל והזוג החליט להיפרד ולחזור ביחד ללוס אנג'לס.

משנה תוקף לבוב דילן

את גם כותבת שירה?
אני צריכה להודות בעניין הזה שוב לאריק. יש לו תכונה של פרגון לכל מי שעובד בסביבתו והוא גורם לו להיות שותף בתהליך היצירה וליצור בעצמו. כך למשל את חמישה שירים עבריים כתבתי אחרי שחברים מגרמניה היו שותפים להזמנת יצירה. אריק עודד אותי בכיוון וכך נולדו השירים, אבל אני לא מלחינה, לכל היותר מחברת מוזיקה".

על איזו יצירה זכית בגראמי?
"זו היצירה 'מיסטר טמבורין' של ג'ון קורליאנו שנכתבה לטקסטים של בוב דילן. לדעתי הנוסח של קורליאנו מעניק לטקסטים החשובים של בוב דילן משנה תוקף ומשנה משמעות. היצירה נכתבה בהתחלה לזמרת הנפלאה סילביה מקניר, שגם שרה אותה בליווי פסנתר באולם 'קרנגי'בניו יורק. אחרי כמה שנים קורליאנו ערך מהיצירה נוסח תזמורתי והוא רצה אותי ליצירה הזאת. אנחנו משתפים פעולה בעוד יצירות".

את מגדירה את עצמך כהצלחה?
"ברגע שנגמר משהו אחד, אני לא אוהבת את מה שאני עושה, ומרגישה שאני מסוגלת להגיע לאיכות יותר טובה ולשפר. אבל החיים, הגיל והניסיון לימדו אותי שאם אתה שלם עם עצמך, אפילו כשיש מקום לשיפור, אם אתה אסיר תודה ומרוצה במה שאתה עושה עכשיו – אז אתה כן הצלחה. לדעתי, זה לא עניין של הישגים חיצוניים גראמי', כסף וכד"'…

אז סוד ההצלחה הוא אושר פנימי?
"אני לא חושבת שאי פעם אגיע לנירוונה. אני לא בן אדם שישיג את זה עד המוות או משהו, אבל אולי הסוד הוא שהחיים הם תהליך, להיות שקוע בתהליך ולנסות ליהנות ממנו".

המשך לקרוא

Featured

דייטינג עם דניאלה

Published

on

היא בת לאב ישראלי ואם אמריקאית, פסיכותראפיסטית מוסמכת וגרושה בזכות עצמה • עכשיו מציעה דניאלה בלום לסינגלס הישראלים-יהודים של עיר המלאכים את שירותי משרד השידוכים שלה, שעובד בשיטות חדשניות וקורצות לדור המילניום • ויש גם אפליקציה • חשיפה בדרך אל האושר

דניאלה בלום היא פסיכותרפסטית מורשית, בעלת רישיון לטיפול בזוגות נשואים ומשפחה שעובדת גם כמאמנת דייטינג אישית. השבוע היא השיקה באירוע נוצץ את מגוון השירותים שלה תחת Dating with Daniella עם הסיסמא: !It is never too late to BlOOM where you are planted בין היתר בלום מבטיחה לגלות לכם מה עשיתם לא נכון עד היום, ואיך תמצאו את האחד או האחת עבורכם.

באפליקציה שדניאלה פיתחה היא מזמינה אתכם להכניס פרטים אישיים, תמונה וסרטון קצר של עצמכם. מכאן דניאלה והצוות שלה יזמינו אתכם לשורה של אירועים וסדנאות במהלכם ינסו לאתר את בן או בת הזוג המתאימים לכם ביותר.

דניאלה נולדה וגדלה לאב ישראלי ואם אמריקאית, מאיר וג׳ני בן דוד. בשיחה אישית סיפרה לי על ההשפעה העצומה שלהם על חייה. ״ההורים שלי התחתנו לפני ארבעים שנה. אז היה פחות מקובל לראות אישה אמריקאית מתחתנת עם גבר מהגר ישראלי. היום כשאני מביטה על עולם הדייטינג השיטחי בלוס אנג׳לס – בו זוגות נפרדים ומתגרשים כל הזמן. אני מבינה שהורי הציגו לי זוגיות למופת: אוהבת ומכבדת שמחזיקה מעמד המון שנים. ״

אביה של דניאלה, מאיר בן דוד, הוא איש עסקים מצליח, מוותיקי ההתישבות הישראלית בוואלי של עיר המלאכים, והבעלים של תחנת הדלק 76 האייקונית בוונטורה בולווארד, פינת בלבואה.. דניאלה: ״אבא מעולם לא פינק אותי עם כסף. הוא הגיע לארצות הברית בלי יותר מידי כסף ועשה את ההון שלו לבדו. למדתי ממנו המון על חריצות ועל עבודה קשה. הוא תמיד דיבר על אמריקה כארץ האפשרויות ושהחיים שלך הם מה שאתה עושה מהם. יש לי את זה בתוכי בהמון מובנים ויש לי המון כבוד לזה".

למרות שנולדה וגדלה בלוס אנג׳לס, דניאלה סיפרה לי על האהבה הגדולה שלה לישראל. ״תמיד היה לי קשר מיוחד עם ישראל. מאז גיל 9 הייתי מבלה כל קיץ בארץ, מבקרת את סבתא שלי שם והולכת לקייטנה. הזהות היהודית שלי תמיד שם, אבל השורשים הישראלים שלי עזרו לי למצוא איפה אני היום. אני מבינה עברית טוב
מאוד ומדברת ברמת שיחה בסיסית".

דניאלה, העיסוק שלך מאוד מגוון, איך את מתארת את מה שאת עושה היום?

״למדתי ובחרתי בקריירה של פסיכותרפיסטית. תמיד אהבתי להבין מהיכן אנשים באים. איך הם גדלים ומה מניע אותם לקבל החלטות מסויימות. הסקרנות הזו כלפי אנשים היא חלק מהטבע שלי. עשיתי את העבודה הזו תקופה ארוכה, ואז התחתנתי, הקמתי משפחה ועזבתי את הקרייריה שלי כדי לגדל את הילדים. זה היה נפלא אבל התגעגעתי להיות מוקפת באנרגיות של אנשים ולהיות חלק מהחלומות שלהם.

"הקמתי קבוצת נשים שנקראת Let's be honest מפני שכל כך נמאס לי מהרעיון שכולם מנסים להציג בפייסבוק ובמדיה החברתית כאילו החיים שלהם מושלמים. למעשה נותנים לאנשים אחרים לראות מה שהם רוצים ולא מה שקורה באמת. הקבוצה שלי החליטה להציג את מה שקורה בחיים האמיתייים".

את מייעצת לגבי נישואים וגם לאנשים לאחר גירושים. זה מגיע מנסיון אישי?

״חיי הנישואים שלי נועדו להסתיים. אני מאמינה שכמו שיש איחוד מלמעלה יש גם פרידה מלמעלה. פרידה זה לא תמיד דבר רע, בגלל זה היא נקראת Break up ולא Break down. שנים רבות בחיי הנישואים שלי היו טובות ובריאות. אבל השנים האחרונות לא היו כאלו, וזה היה הזמן להמשיך הלאה. כאשר ויתרתי על הנישואים שלי הבנתי מה אני באמת רוצה לעשות בחיים. יש משפט שאומר: from your pain come your purpose (המשמעות שלך באה מתוך הכאב).

"היום אני עומדת בכוחות עצמי. כאשר

עבדתי כפסיכותרפיסטית התמקדתי בלעזור ללקוחות שלי, וגם לחברים כאשר אני מנסה להסביר להם שהכל עובד על פי חוק המשיכה. המסרים שעוברים בתת מודע מאנשים ואיך שהם מציגים את עצמם. כרגע אני יוצאת עם עצמי, ואני מתרגשת לחלוק את כל הידע והנסיון שצברתי במשך השנים מבחינה מקצועית וגם מהנסיון האישי שלי. אני מלמדת את הלקוחות שלי במה זה כרוך בלהיות נשוי ואיך לחלוק שותפות לטווח ארוך. עובדת על בסיס קבוע עם רווקים ורווקות, זוגות, גרושים וגרושות ומביאה בנוסף לנסיון המקצועי שלי גם נסיון אישי כרעיה ואמא".

דניאל הוזמנה לתוכניות אירוח שונות בהן היא מדברת על מערכות יחסים. בין היתר השתתפה ב ׳Face the truth׳ כיועצת דייטניג.

• • •

אירוע הפתיחה ׳דייטינג עם דניאלה׳ התקיים בבר יין וטאפס באנסינו באווירה אינטימית ורומנטית. המקום היה מקושט בשלל נרות, בלונים וקישוטים בצבעים אדום לבן. האירוע היה מוגבל לגילאים 30-50 וליהודים מכל המגזרים והקהילות. הצורך, ישנם אין ספור אירועים לצעירים, ליהודים אורתדוקסים או לקהילה הפרסית.
אבל אין אירוע גדול לכלל פנויים ופנויית בגילאי ה- 30 שאינם משתייכים לקהילה מסויימת. ״לא רצינו לעשות אירוע בטמפל או עם הרצאות של ארגון יהודי, אלא ערב אקסלוסיבי ואינטימי, עם לא יותר מ 50 משתתפים, שיבואו להכיר ועל הדרך לשמוע על האפשרויות שלהם עם ׳דייטינג עם דניאלה׳.

ואכן, 60 אורחים הגיעו לערב המצויין והרומנטי שהיה מאורגן היטב ועם זאת בתחושה שהכל ספונטני לחלוטין. האוכל ׳כושר סטייל׳ היה מצויין: סושי טרי, בר סלטים, פלטות גבינות, ותפריט ים תיכוני בדמות חומוס ופלאפל, וגם משולשי פיצות דקות. הבר סיפק לאורחים יין איכותי ולא נצמד ליין המבושל והתפל המוצע באירועים יהודים בדרך כלל. ברקע מוזיקה ישראלית גלגל״צ סטייל, העניקה אווירה של בר תל אביב טיפוסי.

לאחר של 40 דקות של מיקסינג ומינגלינג, דניאלה פתחה את התוכנית, הציגה עצמה בפני האורחים וסיפרה להם מה בעצם הם יכולים לעשות למען עצמם כדי למצוא
את החצי השני שלהם.

דניאלה: ״אני רוצה לומר לכם, ראיתי חצי ממכם ב-J swipe .(אפליקצית הכרויות פופלארית) יש כל כך הרבה דברים שרק מהפרופיל שלכם יכולים לדחות אנשים. יש לכם כוונות טובות אבל אתם לא מבינים איך אתם ׳דורכים על הרגל של עצמכם׳. FYI גברים, נשים לא רוצות לראות אותכם חצי ערומים בתמונות פרופיל, זה לא מדליק אותנו. לבשו חליפה אנחנו אוהבות אתכם ככה. התמונה הראשונה באפליקציה צריכה להיות הטובה ביותר שלכם. הסתכלו על המצלמה ותחייכו. מי מכם שלא עושה את זה כבר מתחיל לא טוב… ובלי טעויות: לא לשים תמונות עם משקפי שמש, בלי תמונות של בחורות לצידכם, בלי כלבים, מכוניות ובלי אלכוהול – אנחנו לא בני 24. ״

דניאלה הסבירה לקהל כיצד המדיה החברתית שינתה את כללי המשחק בעולם הדייטניג, תמכה בכל נושא אפלקציות ההכרויות והדריכה כיצד להשתמש בהן נכון: ״אם אתכם כותבים פרופיל על עצמכם סיימו אותו כמו שצריך. אל תכתבו Life is good עם סמיילי וזהו. אנשים מקבלים את הרושם הראשוני עליכם מאיך שאתם מציגים את עצמכם שם, התמונות שאתם מעלים ומה שאתם כותבים על עצמכם".

דניאלה גם חלקה עם האורחים את התובנה החשובה שגילתה לאחר תהליך הגירושים שלה: ״אני אוהבת לעשות מה שאני עושה. כשהייתי בשנות העשרים לחיי לא יכולתי לחכות לחיים שיהיו לי כשאתחתן עם בעלי. הייתי בטוחה שהחיים האמיתיים שלי יתחילו רק אחרי החתונה. היום אני יודעת הרבה יותר טוב איך העסק באמת עובד. למדתי את חוקי המשיכה של האהבה- אך להוביל את קו המחשבה שלי מ׳אם יהיה משהו׳ , ל׳איך אני עושה את המשהו הזה׳".

בשלב הזה דניאלה הציגה את השותפה שלה להפקת האירוע: אביטל קזנוב- יהודיה אמריקאית ממוצא אוקראיני. קזנוב מוכרת בקהילה היהודית. היא עובדת בפרוייקט ׳מסע׳ ונחשבת לאחת הדמויות המובילות בנטוורקינג והפקת אירועים באל-איי.

קזנוב הדריכה את הקהל כיצד להירשם לשירותי היעוץ וההכרויות של דניאלה וסיפרה על תהליך הלמידה של הצוות על כל לקוח, כשהמטרה לעשות איתם דרך שתסייע להם להבין את עולם הדייטינג, ולאפשר לצוות של דניאלה למצוא עבורם את השידוך הטוב ביותר.

דניאלה: ״דייטינג צריך להיות כמו חדר כושר עבורכם. זה אומר להשתמש בשרירים שלא הפעלתם זמן רב. עד שתרגישו שוב מה זה אומר להרגיש חי ומושך".

• • •

דניאלה ואביטל סיפרו לקהל על האירועים הבאים המתוכננים: סדנא של סקס טנטרי, ערב צביעה, ערב תראפיה. כל האירועים, הן הבטיחו יהיו מלאים בסוג של הארה והאפקט הנלווה יהיה למצוא חיבור בין האנשים שמגיעים.

בין הפעיליות שעבר הקהל בערב הפתיחה היו: כרטיסיות שחולקו על שולחן עגול עם שאלות עליהם היה לענות. עוד תירגלו האורחים איך להביט אחד לשני בעיניים, לחייך ולשאול שאלות אחד את השני. ״חוק המשיכה אומר שאתם צריכים להיות פתוחים וסקרנים ומכאן הכל הוא בונוס״, הסבירה דניאלה.

בהמשך הערב צויין גם יום הולדתה של דניאלה והיא זכתה לקבל עוגת יום הולדת גדולה, ולשירת יום הולדת שמח בעברית ובאנגלית מהאורחים.

הערב הסתיים בטון מרגש ולא שגרתי – הגברים באירוע קיבלו וורדים בודדים והנשים מטבעות כסף. על כל גבר הוטל ללכת ולהציע ורד לאישה שהכי הרשימה אותו במהלך הערב, והנשים, אם היו מעוניינות, העניקו לגברים מטבע… אקורד סיום רומנטי ומרומם שהותיר את האורחים בתחושה מהנה שמישהו הביט בהם ומצא משהו מסקרן ויפה. גילוי נאות לא רק פרחים ומטבעות הוחלפו בסוף האירוע אלא גם מספרי טלפון רבים..

Daniella Bloom, MA. LMFT. Uplifting Keynote Speaker on Relationships Today – Best Selling Author – Advocate
LA"S Premiere Divorcée Success Coach and Dating Expert
www.DaniellaBloom.com
Like the The Daniella Bloom Page. Join me on Instagram

המשך לקרוא

הפייסבוק שלנו

הירשם לניוזלטר שלנו

כתבות שבועיות