Connect with us

כלכלה ועסקים

״היום קל יחסית להגיע לגרין קארד על סמך עבודה"

Published

on

עו"ד ניל שאף מקושר לחמשת סניפי מחלקת ההגירה בלוס אנג'לס ומסביר ממקור ראשון על השינויים של ממשל טראמפ ועל החסרונות והיתרונות בחוקים החדשים

פעיל ותיק בקהילה ובמרכז החינוכי הספרדי. עו"ד ניל שאף

עורך הדין להגירה ניל שף ידוע כאחד הוותיקים בתחום בלוס אנג׳לס. אל משרדו בבוורלי הילס מגיעים ישראלים רבים כדי לקבל יעוץ במגוון נושאים בתחום ההגירה או לשכור את שירותיו כדי שיטפל בסטטוס ההגירה שלהם. שף הוא גם דמות פעילה בקהילה, מכהן כנשיא עמותת SEC sfaradi educational center (המרכז החינוכי הספרדי בירושלים) ומשמש כנציג של ארגון עורכי דין ההגירה בארצות הברית (AILA).

מדיניות הנשיא טראמפ בכל הקשור להגירה הביאה לשינויים דרמטיים ביחס כלפי מהגרים. לא מדובר רק במהגרים לא חוקיים אלא גם כאלו שאוחזים באשרת עבודה או שהייה מסודרת. שוחחתי עם עו"ד שף על השינויים הללו ושמעתי על האפשרויות החדשות שפתוחות בפני ישראלים בארה"ב, חלקן מפתיעות ואטרקטיביות.

אחד השינויים הגדולים בתחום ההגירה בעידן טראמפ הם לוחות הזמנים. נדמה שההוראה מלמעלה היא לא למהר במתן סטטוס חוקי, גרין קארד ואשרות עבודה. ההנחיה היא לעשות הכל לאט, ממש לאט. ניל: ״כל הבקשות על סמך נישואין, כולל גרין קארד, הפכו להיות בעלי זמן המתנה ארוך מהרגיל. בעבר לראיון לקבלת אזרחות היית ממתין 4-5 חודשים. היום אתה יכול להמתין כמעט שנה. כך גם לגבי אישור עבודה; פעם היית יכול לקבל תוך 3 חודשים על סמך נישואין. היום מדובר בלפחות 7 חודשים. לגרין קארד קבוע אתם צפויים לחכות כמעט שנתיים״.

מה הסיבות לכך?

״הקטנת כוח האדם. בדיוק קיבלנו אינפורמציה ממשרד של עורכי דין להגירה בוושינגטון די.סי, שהם הפסיקו לאייש עובדים חדשים ופקידים להגירה. בנוסף, משרדי ההגירה מבצעים פעולות ובדיקות נוספות שלוקחות זמן. למשל אם אזרח אמריקאי מבקש להוציא גרין קארד לאבא או אמא שלו, זה אמור היה להיות תהליך קצר ופשוט של הצגת תעודת לידה של ההורים וזהו. היום כדי לקבל אישור עליך לעשות ראיונות אישיים. כמו כן חלק מכוח האדם של משרדי ההגירה עזבו את תפקידם הרגיל לטובת מחלקה חדשה שחוקרת ופותחת תיקי אזרחות ישנים, לבחון האם הייתה מירמה בתהליך קבלת הגרין קארד לפני האזרחות".

איך זה משפיע על הציבור של מחזיקי הגרין קארד?

״הרבה אנשים עם גרין קארד מגישים בבהלה בקשות לאזרחות; הם לא יודעים מה יהיה עם החוקים של טראמפ ומרגישים שרק גרין קארד זה לא מספיק טוב. למרות שרוב הקהילה הישראלית באל-איי הם תומכי טראמפ, אני מקבל טלפונים מלקוחות שמספרים על אח או קרוב משפחה שהגיע לפה ונשאר רק חודש מעל המותר בוויזה שלו ומשטרת ההגירה הגיעה אליהם הבייתה ולקחו אותו באזיקים, ממש כמו טרוריסט. זו המציאות החדשה שמתרחשת פה". עו"ד שף מספר לי על אג׳נדה ברורה של רשויות ההגירה: הם מעדיפים שרוב העובדים כאן יהיו אמריקאים ושאנשים אחרים יבואו לקנות מאמריקאים.

"זו אמריקה קודם״ הוא אומר.

אז איך ניתן בכל זאת להגיע לגרין קארד בצורה מהירה יחסית?

״היום קל יחסית להגיע לגרין קארד על סמך עבודה. זה תהליך שלוקח שנה וחצי פחות או יותר, מה שפעם היה יכול לקחת שש או שבע שנים. לא מדובר על עבודות שדורשות תואר ראשון או שני אלא נסיון עבודה והתמקצעות של שנתיים. משרד העבודה האמריקאי מאשר את התיקים הללו ולא עושה יותר מידי בעיות או חקירות כמו בתיקי הנישואין".

שף גם מספר על הלהיט החדש אצל ישראלים בדמות ויזת ההשקעה E2 : ״הקונגרס אישר זאת לפני כ- 7 שנים והייתה בעיה בכנסת של ישראל להוציא את ההסכם לפועל מהצד הישראלי. כמעט כל שנה הייתי מקבל טלפון שהנה עוד מעט זה קורה אבל תמיד משהו השתנה בסוף. רק לאחרונה ב-1 במאי סוף סוף קיבלנו הודעה רשמית שישראלים יכולים לבקש ויזת E2 למטרת השקעה. החוק לא אומר כמה כסף בדיוק צריך להשקיע כדי לזכות בוויזה. אבל מקובל שהסכום יהיה מעלה 100 אלף דולר.

ניל עם לקוח לשעבר, השחקן אקי אבני

על אילו השקעות אנחנו מדברים?

״ההשקעה היא הקמת עסק בארצות הברית, זה צריך להיות עסק עם משרד שעובד או מחסן גדול ושיהיו עובדים אמריקאים, זה עוזר להגיע לאישור. אני ממליץ להתחיל את העסק לפני שמגישים בקשה, אפילו על ויזת תייר. ניתן לפתוח קואורפוריישן, חשבון בנק, ביטוח ולוקיישן מסודר לעסק. משרד העבודה רוצים לראות שיש משהו שיצא לפועל ולא חלום על נייר. אחרי כמה חודשים שהעסק עובד. ניתן להגיש בקשה לויזת משקיע. חשוב לזכור! העובדה שיש לכם ויזת E2 לא מבטיחה לכם גרין קארד לאחר מכן. אז במקביל רצוי לחפש ספונסר שיעזור לכם לקבל גרין קארד. זה תהליך שלוקח שנתיים ואחריו אתם מסודרים".

בעבר היו פרסומים שישראלים יוכלו בקרוב לבקר בארה"ב ללא צורך בויזת תייר.

"כן, דובר על ׳וויזת וייבר׳. מה שאומר בעצם שלא צריכים ויזה ולעשות ראיון לפני אלא ממש כמו אזרחים בעלי דרכון אירופאי ישראלים יוכלו להיכנס באופן חופשי לבקר במדינה במשך 90 יום. הבעיה היא ש'וויזת וויבר' לא טובה כמו ויזת תייר שמאפשרת אשרת כניסה ל-6 חודשים. בנוסף את הויזת וויבר לא תוכלו להאריך או לשנות את הסטטוס שלכם כאן לויזת סטודנט או לויזת E2 . אתם מחוייבים לעזוב את המדינה תוך 90 יום. לכן עדיף הוציא ויזת תייר. עד היום הויזת וייבר לא אושרה לישראלים ולא נראה לי שהיא תאושר מפני שיותר מדי ישראלים הפרו את תנאי ויזת התייר שלהם ונשארו כאן באופן לא חוקי. לכן רשויות ההגירה לא הולכים ליישם את הרעיון הזה, זה בעייתי".

עו״ד שף מספר על שירות מיוחד שמשרדו נותן: הוצאת דרכון אירופי ליוצאי מדינת ספרד, כולל לצאצאים להורים שהיו בגירוש יהודי ספרד. הלקוחות המתאימים יקבלו דרכון פורטוגזי אם יראו אילן יוחסין שיוכיח את הקשר המשפחתי למאורע הנורא ההוא שהתרחש בספרד.

בנוסף לעבודתו המלאה של ניל כעורך דין הגירה מוביל, הוא משמש כאמור גם כנציג של ארגון עורכי דין להגירה בארה"ב AILA. שף: ״אנחנו עובדים עם המנהלים והמנ"כלים של משרד ההגירה בדרום קליפורניה. ישנם חמישה משרדי הגירה בלוס אנג׳לס: 2 בדאון טאון, אחד בוואלי, בסנטה אנה ואחד בסן ברנדינו. כל פעם שיש תיק תקוע או בעיה גדולה עם לקוח הם פונים אליי ואנחנו דואגים לפתור את הבעיות שלהם. לפעמים יש מראיין להגירה שלא מטפל כמו שצריך בנושא מסויים או לוקח לו יותר זמן מהרגיל, אז אני בודק בהתנדבות את המקרה ומנסה לעזור״.

– Neil J. Sheff –

280 South Beverly Drive, Suite 306 Beverly Hills, Ca. 90212
Tel.: 310-446-3844 | Fax: 310-496-1644 info@sheffimmigration.com www.sheffimmigration.com American Immigration Lawyers Assoc. (So. Cal.)

לחץ להגיב

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

כלכלה ועסקים

אמנות יהודית בעיר המלאכים

Published

on

חברת SOLOMON FIMA FINE ART מתמחה באמנות מודרנית, הערכת שווי של יצירות וייעוץ המתבסס על ניסיון של 50 שנה • האתר המרהיב שלה שווה יותר מביקור אחד • המלצה מכל הלב

חברת האמנות של שלמה (סלומון) פימה ומשפחתו נוסדה אי שם בשנת 1973. מאז צברה החברה מוניטין רב כאחת מחברות האמנות הכי מיוחדות, רב-גוניות, משפחתיות ויציבות בתעשיית האמנות העולמית, כזו שעובדת עם מיטב הגלריות בארה״ב.

היא חברה משפחתית שעשתה דרכה בעולם האמנות רוב הזמן מתחת לרדאר ובנתה עצמה עם יסודות יציבים. בשקט בשקט, באמתחתה ידע נרחב ומעמיק באמנות וכן אוסף מרשים של יצירות אמנות שלא רואים בכל יום. משפחת פימה המיוחדת, שהאמנות זורמת בעורקיה, פועלת בעיקר מהמשרד הממוקם בבית המשפחתי בשרמן אוקס. הם שמים דגש על אוסף גדול של יצירות אמנות ישראלית-יהודית, עכשווית ומקורית של אמנים, כגון קסטל, קדישמן, ברגנר, טרקאי, פיצ׳חדזה, ראובן רובן ועוד. לאחרונה הציגו בתערוכה הבינלאומית המדוברת LA ART SHOW וזכו למחמאות מכל עבר. קהל רב ניגש אליהם ואמר: ״מה יצירות האומנות הללו עושות פה? הן צריכות להיות במוזיאונים", מספרים לי במשפחה. ואכן, חלק מהיצירות של החברה הוצגו במוזיאונים בישראל. בין המוזיאונים הבכירים איתם עבדה החברה, היה המוזיאון הרשמי של האמן משה קסטל, לו החברה השאילה בין השנים 2018-2012 כ-10 ציורי שמן מקוריים של קסטל על מנת להציגם במוזיאון.

מאחורי הקלעים עומד שלמה פימה (75) עם ניסיון של קרוב ל-50 שנה במקצוע. פימה נולד במרוקו ב-1944 ועלה לישראל מספר שנים לאחר קום המדינה. בתחילת שנות ה-70 היגר לניו יורק ועבד עם דודו במכירת אמנות. את רזי המקצוע למד שלמה דרך הרגליים; במשך שנים חרש את ארצות הברית לאורכה ולרוחבה, גומע מיילים עצומים על מנת למכור ציורים לגלריות השונות ברחבי המדינה. שלמה היה חוזר לביתו לעתים רחוקות, לפעמים אחת לכמה חודשים, כדי להספיק לבקר בכל הגלריות איתן סחר. כמובן שמסעות שכאלו טומנים בחובם שלל חוויות וסיפורים רבים.

מבין כל תחנות העגינה של משפחת פימה, ביניהן ניו יורק, שיקאגו אילינוי ובוקה ראטון פלורידה, הם החליטו כי העגינה הסופית תהא עיר המלאכים, הלא היא לוס אנג׳לס שלנו, כאן החליט שלמה להשתקע ולהקים את החברה המשפחתית. לפני כשנתיים עברה המשפחה טרגדיה, כאשר אם המשפחה, רייבן ז״ל, נפטרה עקב תאונת דרכים. רייבן עליה השלום, חוץ מהיותה אמא מסורה לשני ילדיהם ואשת הסוד של שלמה, הייתה גם יד ימינו בניהול העסק המשפחתי, כאחראית על כל הצד האדמינסטרטיבי של החברה. שלמה: ״אני ומחשב לא מסתדרים, כל המידע נמצא אצלי בראש ואני יודע להסביר ללקוח את כל ההיסטוריה של אמן ויצירותיו. רייבן הייתה מנהלת את השתתפות החברה בכל התערוכות הבנלאומיות, ביניהן הונג קונג, סינגפור, מאלזיה ועוד".

לאחר פטירתה של רייבן, מקסין, הבת, החליטה לקחת צעד קדימה ולנסות להיכנס לנעליה הגדולות של אמה בצד הניהולי של העסק המשפחתי. מקסין: ״אמנם בתור ילדה ראיתי אמנות כמושג יפה אך לא ידעתי להעריך את העומק שבמושג הזה. ראיתי משולש ועיגול והיה לי מוזר שאבא אמר לי כי השירבוט הזה (כך ראיתי זאת בתור ילדה) שווה עשרות אלפי דולרים. טרם כניסתי לעסק המשפחתי עבדתי שנים רבות עם ילדים וגם עליתי לישראל למשך 6 שנים עד לתאונה של אמי ז״ל. בארץ עבדתי בחברת הייטק ובין היתר למדתי עיצוב גרפי. אני משתמשת בכל הידע שרכשתי עם השנים ומה שינקתי מאמי ואבי לניהול החברה, בצוותא עם אבי״.

כיום, מקסין כבר מכירה ובקיאה במרבית היצירות שבבעלות החברה המשפחתית. היא עוזרת לאביה בניהול השוטף ודואגת לשדרוג וקידום העסק בהתאם לטכנולוגיות הכי חדישות. החברה מציעה שלל שירותים מעבר למכירת האמנות שברשותה. שלמה הינו מעריך אמנות מורשה, כלומר, מוסמך להעריך אמנות בצורה רשמית ומקצועית. הוא עובד עם הרבה אנשי עסקים שרוצים לדעת את שווי האמנות שבבעלותם לצרכי ביטוח או מכירה עתידית. בנוסף, פימה מוסמך לרשום חוקית מסמכים רשמיים המעידים על אותנטיות של אמנות ולזהות בתוך שניות מספר האם מדובר ביצירה מקורית, או רק זיוף מוצלח. שלמה: ״לצערנו, קיימים היום המון זיופים בעולם האמנות שדורשים הרבה ידע ונסיון על מנת להבחין בדקויות שמעידות על אמיתות היצירה, זוהי המומחיות שלי ואני עוזר למנוע מאנשים מפח נפש".

לחברה אתר אינטרנט מרשים, מפורט, וידידותי למשתמש ששודרג לאחרונה ביוזמתה של מקסין, שם ניתן לראות את שלל יצירות האמנות שבבעלותה, לקבל מידע עליהם ואף לרכושן. בין היצירות הצבעוניות להפליא ישנו אוסף יצירות אמנות יהודית נדירות שכל בית היה שמח להתפאר בהן.

בשנים האחרונות החברה התעסקה בעיקר במכירה לגלריות, אך כיום החברה שמה לה למטרה להגיע גם לאנשים פרטיים המעוניינים מאוד באמנות ייחודית ומיוחדת, בעיקר יהודית, אך לא ידעו כיצד להשיגה.

השמועה בעולם האמנות אומרת שאם חפצה נפשכם ביצירה אותנטית ונדירה במיוחד, שלמה פימה הוא האיש שידאג להשיג לכם אותה. על כך יעידו בעלי גלריות בכל רחבי העולם שמתייעצים עמו. משה קסטל, יעקב אגם, מנשה קדישמן, עמוס ישכיל, יוסל ברגנר, יצחק טרקאי ומרסל ינקו הם רק חלק מהאמנים המפורסמים אשר שיצירותיהם המרהיבות נמצאות בבעלות החברה.

שלמה: ״בזמנו השתתפנו בהרבה תערוכות ברחבי ארה״ב. מצאתי את עצמי המון בדרכים בין שלל המדינות. בעלי גלריות היו מזמינים אותי לתערוכות בגלריות שבבעלותם. התערוכות נערכו בד"כ בסופי השבוע לעיתים בתוספת של יומיים, שלושה. באחת הפעמים שנתבקשתי על ידי בעל גלריה בטקסס להגיע לתערוכה שלו, רשמתי את התאריך הלא נכון ביומן. יש לזכור כי מדובר בתקופה בה לאף אחד לא היה טלפון סלולרי או ג׳י פי אס. היינו נכנסים לבנקים ופורטים 200-300 דולר במטבעות כדי שנוכל להתקשר מטלפון ציבורי בכל פעם שעצרנו לתדלק, שנוכל להתעדכן עם כולם שהכל אכן הולך לפי לוח הזמנים המקורי. באותה הפעם יצא שלא התקשרתי הבייתה במשך יומיים וברגע שהתקשרתי הביתה, אשתי, רייבן ענתה לי לטלפון דואגת ובוכה וסיפרה לי כי איימו לתבוע אותי בגלל שאני לא אספיק להגיע לתערוכה שאמורה הייתה להתקיים כשלושה ימים לאחר מכן בטקסס – ואני הייתי בכלל באילינוי… אמרתי לה 'אל תדאגי הכל תחת שליטה.

תחילה, התקשרתי לבעל הגלריה שצעק וגידף. הרגעתי אותו ואמרתי לו: אל תדאג כי אני אגיע בזמן לתערוכה. רק בבקשה, תכינו את הגלריה שהקירות יהיו מוכנים לכשאגיע. עליתי על הרכב ונהגתי במשך 72 שעות ברצף עם עצירות של תדלוק בלבד. תודה לאל, שהיו נהגי משאיות שהיו מודיעים לנו היכן ישנה משטרה ומכמונת מהירות. הגעתי לגלריה ב-3 אחה"צ כשהתערוכה נפתחה ב-5 וחצי. הודעתי לבעל הגלריה שהגעתי, הפקדתי בידיו את מפתחות הרכב שלי. אמרתי לעובדים שלו שיתלו את כל התמונות הממוסגרות שהיו לי ברכב כאוות נפשם. הודעתי שאני הולך לישון כשעה ושלא יצלצלו להעיר אותי, אלא יבואו למלון שהיה ממוקם ממול הגלריה ויסחבו אותי החוצה מהמיטה ישירות למקלחת, אחרת אין סיכוי שאצליח להתעורר. ברוך השם התערוכה נרשמה כהצלחה מסחררת ולאחר מכן יחסי עם בעל הגלריה התהדקו ועשינו אצלו תערוכה כמעט בכל שנה".

שלמה, מהם הדברים שהכי חשוב לדעת לפני שרוכשים אמנות?

״הכי חשוב לקנות תמונה אותנטית שיש לה אבא ואמא. היום ישנם מספר עצום של 'זיופים מוצלחים' בשוק, כאשר רוב האנשים לעולם לא ידעו על כך, חוץ מהאנשים המנוסים והקרובים לצלחת. לדוגמה: יש אנשים שקנו תמונה של ראובן לפני 40 שנה בסכומים של כ5,000 דולר היום שוויים מוערך ב-400-300 אלף דולר,מה שמראה בצורה חד משמעית על כך שאמנות הינה נכס לכל דבר והשקעה לטווח ארוך שמניבה פירות למי שסבלני דיו.

שלמה, ספר לי על מקרה משעשע שהיה לך במכירת אמנות.

״לפני עשרים שנה בערך דפקו לי בדלת שני בחורים ואמרו שהם מפיקי סרטים. הם סיפרו שאין להם תקציב, אבל הם עושים סרט ושאלו אם אני מוכן להשאיל להם כמה תמונות לצילומים. מה אגיד לך, הייתי במצב רוח טוב, הכנתי להם כמה תמונות, אירגנתי את כל הניירות והם חתמו עליהם. להפתעתי הם היו מסודרים והגיעו בחברת עורך דין והבטיחו לי כי שמי יופיע בקרדיטים בסוף הסרט. אחרי כמה חודשים מישהו מתקשר אליי ואומר לי: ׳מה, שלמה, ממתי אתה מתעסק בפורנו??׳ לא הבנתי על מה הוא מדבר. התברר שהם צילמו סרט פורנו ובאחת הסצינות התמונות שלי התנוססו ברקע ובסוף הסרט, כפי שהובטח לי, סולומון פימה הוזכר בגאון בקרדיטים"…

• • •

שווה בהחלט לבדוק את אתר האמנות המיוחד של שלמה פימה ומשפחתו, המכיל אוספים מרהיבים של אמנות כלל עולמית ובפרט יהודית מקורית שמתאימה לכל כיס ומשפחה, לבתים, משרדים, מסעדות, בתי מלון ואף למרכזים יהודיים. נראה שכל אחד יכול למצוא שם משהו שיתאים לו ולכיסו. עם ניסיון של 50 שנה, אתם יכולים להיות בטוחים שאצל משפחת פימה תקבלו את הייעוץ הטוב, המדויק וההוגן ביותר.

818-501-6111 | www.solomonfimafineart.com

המשך לקרוא

כלכלה ועסקים

עודף מ- 50מיליון דולר: מי רוצה לקנות את הבית של אדם לוין בבוורלי הילס?

Published

on

סולן להקת מארון 5 ואישתו הדוגמנית בהאטי פרינסלו מציעים למכירה את ביתם ב-47.5 מיליון דולר – יותר מ- 13מיליון דולר מעל המחיר שבו קנו אותו לפני שנה בלבד

המחיר קפץ ב- 13מיליון דולר תוך שנה. חזית הבית

הזמר וסולן להקת מארון 5 אדם לוין ואישתו דוגמנית העל בהאטי פרינסלו פרסמו למכירה את ביתם המפואר שבבוורלי הילס תמורת סכום מבוקש ודמיוני של 47.5 מיליון דולר. מדובר בצעד מפתיע למדי מצדם של בני הזוג, משום שהם רק רכשו את הנכס לפני כשנה מבעליו הקודם (אחד מיוצרי הסדרה וויל וגרייס'), תמורת 33.9 מיליון דולר.

בית המידות המפואר משתרע על שטח של כ-960 מ"ר וכולל חמישה חדרי שינה ו-12 חדרי שירותים, הפזורים בין 3 קומותיו של המבנה המרכזי, לא כולל ביתן האורחים. על פי הדיווחים, לאחר שרכשו אותו השקיעו בני הזוג לוין ופרינסלו כ-7 מיליון דולרים בשיפוץ הבית המשודרג ממילא. ייתכן שההשקעה הזאת היא חלק מהסיבה לעלייה המשוקפת במחירו המבוקש של הנכס.

בין העבודות שנכללו בשיפוץ: צביעה חיצונית של הבית ללבן (קודם לכן חלקו החיצוני של הבית היה מחופה בלבנים אדומות שעליהן השתרגו גפנים), עדכון והרחבת המטבח המרכזי של הבית והחלפת כל מכשירי החשמל במטבח הקייטרינג הנוסף למכשירים חדישים מפלדת אל-חלד.

דלת הכניסה של האחוזה נפתחת אל מבואת כניסה רחבת ידיים בעלת תקרה גבוהה וחיפוי פאנלים מעץ צבוע, שמובילה אל סלון מרווח ובו אח ומסך טלוויזיה ותקרות שקועות ומעוטרות. סמוך לסלון נמצא חדר האוכל הרשמי שמכיל שולחן אוכל גדול המתאים ל-12 סועדים ובו דלתות זכוכית הנפתחות אל אזור הבר המצוייד.

כמובן שיש בריכת שחייה פרטית

באחורי הבית ממוקם חדר עבודה ששניים מקירותיו עשויים זכוכית בפרופיל בלגי מרצפה עד תקרה, ומהם נשקף נוף של החצר האחורית. עוד בקומה התחתונה: חדר הקרנה פרטי שגם לו אזור בר צמוד. בנוסף הנכס כולל גם חדר כושר פרטי, בריכת שחייה ומגרשי טניס.

בקומה העליונה ממוקם חדר השינה המרכזי שמואר היטב הודות לדלתות זכוכית הנפתחות למרפסת פרטית ושטופת שמש. חדר הרחצה הצמוד מבהיק בלובן יוקרתי וכולל ארון אמבטיה עם משטח שיש וכיורים כפולים. בנוסף, הסוויטה של בני הזוג האופנתיים כוללת לא אחד, כי אם מספר חדרי ארונות וחדרי הלבשה עם ארונות ומדפים שיוצרו בהזמנה מיוחדת.

המשך לקרוא

כלכלה ועסקים

"אפשר לבנות עליהן" – נשים מובילות בענף הנדל"ן באל-איי

Published

on

במשך שנים שוק הנדל"ן בלוס אנג'לס נשלט על ידי המין הגברי • בשנים האחרונות יותר ויותר נשים ישראליות נכנסות לתפקידי ניהול ומכירות ומובילות חברות בתחום להצלח. • מי הן הנשים הללו? האם יש יתרון לניהול נשי בענף? איך הן משלבות בין
ניהול קריירה וניהול הבית? • ומה יש להן להגיד לנשים הצעירות בתחילת הדרך?

The Art Of Real Estate

המוטו של שלהי גל-קסובר: קונה בית? מוכר בית? אותך זה משגע, אותי זה מאתגר!

שלהי גל קסובר (רודיאו ריאליטי):

למה נדל״ן?

"בשבילי עולם הנדל״ן היה בחירה טבעית. אבי היה סוכן נדל״ן ויזם. עסקאות נדל״ן היו שיח יומיומי שעורר אצלי התלהבות וזיקה לתחום. כיוון שענףְ הנדל״ן הוא ענף דינמי, הוא מתאים לאישיות שלי – אינטראקציה טבעית עם אנשים, ובנדל"ן זה המקום לעזור להם להפוך חלום למציאות".

איך התחלת במקצוע?

"בשנת 2005 החלטתי למכור את הבית שלי ולקנות בית חדש בו זמנית. פניתי לסוכנת נדל"ן, והתחלתי איתה את התהליך. חוויית התהליך והאתגרים הלא פשוטים הביאו אותי למסקנה שהגיע הזמן לממש את היעוד שלי. הוצאתי רישיון נדל״ן, כשהמטרה שלי הייתה להקל על אחרים בתהליך הקנייה/מכירה של הנכסים. ידעתי גם שאוכל להעניק לקליינטים שלי אכפתיות ויחס אישי אותם ספגתי מהבית".

איך משלבים קריירה וחיי משפחה?

"כיוון שקריירה בנדל״ן דורשת שעות רבות כולל סופי שבוע, קשה לתת 100%, אבל אם יש רצון – יש דרך! בשלב מסוים בקריירה התחברתי לדיוויד, השותף העסקי שלי. שנינו פועלים כצוות אחד עם אותה ראייה עסקית ואותה גישה ללקוחות, כך שלרוב אחד מאיתנו פנוי לתת שירות לקליינטים שלנו. זה נכון לגבי כל השבוע חוץ משבת. אצלנו זהו יום קודש, יום המוקדש למשפחה. אבי תמיד אמר – אין ברכה בעבודה של שבת".

איך היצירתיות והדמיון הנשי עוזרים לך בעבודתך?

"הסלוגן שלנו אומר הכול: -The Art Of Real Estate נדל״ן הוא אמנות השילוב בין הקליינט לנכס. ידוע, שלנשים יש את היכולת המחשבתית המאפשרת לנו לחבר בין הראש ללב. אני אישית מקפידה על הפרטים הקטנים תוך כדי שימוש באינטואיציה, ברגישות, ביצירתיות ובדמיון. זאת במטרה לאפשר לקליינט ולמשפחתו לבחון אתְ הנכס מזוויות שונות עד למציאת הנכס המתאים ביותר עבורם".

הצהרה אישית?

"הדרך הטובה ביותר להכיר אותי היא דרך חוויה אישית של קליינטים שקנו ומכרו איתי נכסים.למשל חוות דעה שקיבלתי מיעל כגן, NLP והיפנוזה: ״שלהי היא הרבה מעבר לסוכנת נדל״ן טיפוסית. היא השכילה להבין שזה לא מספיק רק להיות מקצועית, ישרה, אתית ואמינה. יש בה את השילוב של הכרת שוק הנדל"ן והיכולת להבין את הצרכים של הלקוח. היא מכירה את המצוי בשוק, את היתרונות והחסרונות של כל ליסטינג, מה עומד מאחורי המכירה ואיפה יכולים להיות אתגרים שחשוב שהקונה והמוכר יהיו מודעים להם. מצד שני, יש לה את היכולת ללמוד ולהבין את הלקוח, את היכולות הפיננסיות שלו, הצרכים, מה חשוב יותר ומה פחות. כשהיא מבינה שיש אתגר מיוחד בקנייה ובמכירה, היא חושבת על פתרון מחוץ לקופסה כדי להגיע לתוצאה הנכונה״.

"וגם ממהילה גורדון, Glam מאפרת מקצועית: ״הייתי אומרת קודם כל מקצועיות בטופ. בקיאה מאד במצב שוק הנדל״ן. ממש יורדת לפרטים קטנים תוך כדי ראייה של המצב הכללי. קשובה ללקוחות. מייעצת כשצריך לטוב ולרע ולא בצורה אגרסיבית. נעימה ומקסימה. בהחלט רואים שהיא אוהבת את מה שהיא עושה״.

DRE #01721758 | Rodeo Realty Shelhee.David@gmail.com | www.Shelhee-David.com 818.400.3586

דורותי אלון: מבינה את הראש של הקבלן המבצע ושל המשקיע

דורותי מנהלת סטודיו מצליח לעיצוב פנים ומתמחה בבנייה חדשה, נשואה ואמא לשניים.

איך כל זה התחיל אצלך?

"התחלתי את הקריירה בתחום העיצוב לפני כעשר שנים, בהתחלה עם לקוחות פרטיים ועם הזמן עברתי להתמקצע בבנייה חדשה, שזאת חיה אחרת לגמרי מעיצוב בתים ללקוחות פרטיים."

מה את מביאה כערך מוסף ללקוח הפוטנציאלי?

"הערך המוסף שלי זה שאני מבינה את הראש של הקבלן המבצע ושל המשקיע, מבינה מה אפשר לקבל על הבית ויודעת איפה להשקיע בעיצוב כדי להחזיר את ההשקעה. המשקיע, הקבלן ואנכי עובדים כצוות וביחד מחליטים על הכיוון של העיצוב, משנים הרבה פעמים את הסידור הפנימי של הבית ומנסים למקסם את החוויה של הקונה הפוטנציאלי. כמעצבת וכמי שלמעשה מנצחת על העיצוב מלמעלה, אני מביאה ניסיון עשיר בבנייה חדשה ומעורה בכל הטרנדים שמגיעים מהעולם, הולכת לתערוכות ומתעדכנת כל הזמן כדי להביא את המוצר הסופי לרמה הנדרשת, המשרד שלי נוגע בכל האלמנטים השונים הפונקציונליים וכמובן הגימורים השונים".

איך את משלבת את הקרירה והעבודה?

"ניהול קריירה וניהול הבית, זה אחד הדברים היותר מאתגרים, המטרה היא לשמור על איזון בין שני העולמות אבל בשטח אי אפשר באמת לשמור על איזון בלי תמיכה של הבעל ועזרה בגידול הילדים במהלך היום. אני הבאתי את ילדיי בגיל מאוחר יחסית (42, 41) כך שהקריירה שלי הייתה דיי מבוססת והמוניטין קיים. אבל עדיין יש שינוי בסוג העבודה שאני לוקחת וסוג האנשים שאני רוצה לעבוד איתם. מי שעובד איתי מבין שאחרי 4 אני אמא. אוספת את הילד ומאותו הרגע אני כל כולי עם הילדים. הילד שלי לא קורא לי פעמיים, אני תמיד בהאזנה אליו ולתינוקת שלי אני עדיין קמה כל לילה ועושה את זה באהבה. זה מתיש מאוד כשיש לילות ללא שינה ואחר כך צריכה להופיע חדה ויצירתית לפגישות שטח ופגישות עיצוב אבל זה אפשרי".

מה את מייעצת לנשים שרוצות להיכנס לתחום הנדל"ן?

"העצה שלי לנשים שרוצות להיכנס לעולם הזה זה שצריך להבין שזה מקצוע לכל דבר שדורש המון אינפורמציה וסדר והתמקצעות. זה לא מספיק להיות בעלת טעם טוב שמקבלת מחמאות מהחברים… זה תחום שצריך ממש ללמוד ולהעמיק בו, יש הרבה מאוד אחריות כי ההשקעה היא של מיליוני דולרים ואין יותר מדי מקום לטעויות. ראשית, צריך ללמוד אותו בבית ספר גבוה כדי לרכוש את ההבנה הבסיסית של תוכניות בנייה ושרטוט, ואחרי זה לקוות לעבוד בסטודיו שבו תקבלי ניסיון בשטח כי רק מזה באמת לומדים להיות טובים. כל טעות היא טעות של אלפי דולרים כך שחשוב לקחת את הזמן להבין את כל הרבדים של התחום הזה, להיות מקצועית ולתת שירות טוב. אין קיצורי דרך, זאת עבודה אינטנסיבית והרבה פעמים בתנאי שטח של אבק, נסורת, בוץ, קור וחום.

"אך בסוף בסוף אחרי הרבה חודשים ארוכים, מקבלים את המוצר המוגמר וזה שווה את כל המאמץ".

הסטודיו של דורותי אלון

17327 Ventura Blvd. #325 Encino, CA | Dorothy@sopheadesigns.com

ענת יפרח: חוש אסתטי מפותח ויכולת של ירידה לפרטים

"כשאתה מוכר נדל"ן אתה מוכר פנטזיה ואת הפנטזיה הזו צריך לקשט, לעצב ולשווק בצורה הטובה ביותר"

ענת, חלקי עמנו כמה מסודות המקצוע שלך.

"שאני יוצאת בקמפיין שיווק בתחום הנדל"ן אני כוללת בתוכו עטיפה רחבה מאוד והמסר הוויזואלי הוא חשוב ביותר. כשמוכרים נדל"ן לא מוכרים רק נכס, אלא מוכרים ללקוח הבטחה, פנטזיה וסטטוס חברתי.

המוצר עצמו לפעמים עדיין לא קיים בשלב השיווק, לכן על מנת למכור ללקוח את "בית החלומות" שלו חייבים להיעזר בכמה שיותר כלים ועזרים שיווקיים כמו – שמות מפתים וסקסיים, מיתוג יוקרתי, פרוספקטים, הדמיות תלת-ממדיות, סרטון תדמית מושקע, פירסומות, משרדי מכירות מושקעים, דירות לדוגמא שמרוהטות בכל טוב ועוד”.

מדוע הנשים הישראליות מצליחות יותר בתחום הנדל"ן בל-איי?

"אומרים שלנשים חוש אסתטי ועיצובי מפותח יותר (ברוב המקרים….. נכון יש גם גברים עם חושים מאוד מחודדים בתחום), לכן זה לא מפתיע שניתן לראות היום נשים רבות שמנהלות ביד רמה ובכישרון רב את הקמפיינים הגדולים ביותר של חברות הנדל"ן.

"נשים מסוגלות לדמיין איך בדיוק יראו הדירה, הבניין, השכונה, השכנים וכו' ולהביא את הדמיון שלהן לידי ביטוי בכל אותם עזרים שיווקיים בצורה מדויקת שתמחיש ללקוח איך הולכים להראות חייו בבית החדש.

"נשים הן הרבה פעמים יותר מהירות, תקתקניות ואפקטיביות. הייתי אומרת בהכללה שלנשים יש יכולות הידברות ואינטליגנציה רגשית גבוהה, הן יצירתיות יותר, יש להן יכולת של ירידה לפרטים ותשומת לב לדקויות ולפונקציונליות של כל דבר. אנחנו בונים בתים שאנשים גרים בהם, ולדברים האלה יש משמעות אדירה.

"כנשים יש לנו חוש אסתטי מפותח ויכולת של ירידה לפרטים, זה יתרון גדול שמאפשר לנו לנצח על הנראות של פרויקטים רבים. הרי בסופו של דבר אנחנו אלו שמעצבות את הבתים ואנחנו אלו שאומרות את המילה האחרונה בכל הקשור לעיצוב (ברוב המקרים).

"כשאתה מוכר נדל"ן אתה מוכר פנטזיה, ואת הפנטזיה הזו צריך לקשט, לעצב ולשווק בצורה הטובה ביותר" אומרת ענת יפרח, המלווה באופן אישי יזמים בענף הנדל"ן.

מה משך אותן לעסוק דווקא בענף הנדל"ן?

"תחומי האחריות והתוצר הסופי של המוצר הוא זה שמניע אותי לעסוק בתחום הנדל"ן במשך כל כך הרבה שנים. אני מסתובבת ברחבי אל-איי ויכולה להגיד שיש מספר לא קטן של פרויקטים אותם ליוויתי מיומם הראשון, עוד בשלב התכנון, וזה גורם לי לאושר רב".

ענת יפרח
818-266-9195טלפון
Realtor at Hydam Realty Thousand Oaks, California www.anatyifrah.agentsquared.com

שרית פינקלשטיין: בוורלי הילס, בל אייר ומערב לוס אנג'לס

שרית מלווה ומייעצת לבכירים בענף הנדל"ן ונהנית מהקשר עם קליינטים שהיא אישית מלווה לאורך כל הדרך

שרית פינקלשטיין עוסקת בענף הנדל"ן מזה 25 שנה. היא התחילה את מסלולה בהתמחות בבתים מפוארים ועבדה בחברות מובילות בברנטווד ובבוורלי הילס. לאחר רכישת ניסיון רחב, יצירת חברויות עם כל המי ומי בענף הנדל"ן, ולאחר שמונתה ל'טופ פרודיוסר', בעשור האחרון שרית פתחה בדרך עצמאית משרד בבוורלי הילס וכיום היא מלווה ומייעצת לבכירים בענף הנדל"ן ונהנית מהקשר שלה עם קליינטים שהיא אישית מלווה לאורך כל הדרך. שרית מתרכזת במכירות באזורי בוורלי הילס, בל אייר, ברנטווד, אזורי הים ומערב לוס אנגלס.

"בענף הנדל"ן יש אדרנלין כל הזמן". אומרת שרית פינקלשטיין, "מדהים אותי לראות איך פרויקט קם מאפס, מקרקע ריקה, והופך לבית בו אנשים גרים וילדים מתרוצצים סביבם". שרית מתלהבת מהקשר הישיר עם המוכר והקונה. כל פרויקט שונה ואופייני לעצמו. כל מוכר וקונה שונים באופי, בבקשות ובציפיות וחובה אוזן קשבת. "התכנון והליווי של פרויקט מהשלבים הראשונים ועד היציאה לשיווק, הירידה לפרטים, ההתחשבות בצרכי הלקוח, קמפיין שעולה לאוויר, כל מכירה של בית מרגשת
אותי מחדש.״

"גדלתי במשפחה של ניצולי שואה וניצולי שלטון קומוניסטי. מגיל צעיר אבי עודד אותי להיות קרייריסטית, עצמאית ולא לתלות באף אחד ואכן קרה. הוריי נתנו לי מספר מקצועות לבחירה ללימודים אקדמאים – רפואה, הנדסה, עריכת דין או אדריכלות. בחרתי באדריכלות.״ לאחר ששרית השתחררה בתור מ"כית מצה"ל היא הגיעה לעיר המלאכים וסימה את לימודיה באדריכלות ב- University of Southern California )USC) . עם סיום הלימודים שרית עבדה במשרד אדריכלים ובעירית בוורלי הילס לפני שהייתה שותפה במשרד אדריכלות משלה. ״אין דבר מרגש יותר מלראות בניין מוקם ואנשים מתפקדים בתוכו על פי התכנון שלי, או אנשים שנכנסים לגור בבית שתכננתי וניבנה על פי הצרכים האישים שלהם על מנת שיהוו את הבית הכי טוב עבורם".

"מדובר בענף מרתק ומלא סיפוק. לקחת קרקע בתולית שכולה חול ולהפוך אותה לבית למשפחות, למקום בו אנשים ממשים את החלומות שלהם ומשדרגים את איכות החיים שלהם או לראות אנשים בבניינים מתפקדים בדיוק על פי מה שתכננת באם זה בנייני משרדים, בניינים מסחריים, מלונות, מסעדות, בתי קולנוע, מולים נהנים ומודים לך על התכנון זה מדהים. זו עבודה קשה בוודאי עם הרבה מאוד בירוקרטיה. החלום שלי הוא ליצור סביבות חיים שיכללו בית, שירותים קהילתיים ומרחבי עבודה, כדי שאנשים יוכלו ליהנות מחיי משפחה ועבודה המשולבים בחיי קהילה.

"ענף הנדל"ן בלוס אנג'לס הוא תחום עסקי מאתגר, עם הרבה מאוד אמוציות ואגו, צריך יצירתיות וירידה לפרטים ובהחלט עוזר לפורמולה כשיש ניסיון נוסף בתכנון ובניה כשלי". בעשור האחרון שרית משתדלת להתרכז במכירות בלבד. ״אני מקדישה את עצמי לכל מכירה ומכירה ויוצרת קשר אישי עם כל מוכר או קונה. אני אישית עוזרת בעיצוב הבית לקראת המכירה, ובמקרה של קונה מייעצת על אפשרויות לשינויים בתוכנית הבית באם נחוץ. אני אישית מראה את הבית, עוברת על כל הניירת האין סופית מתייצבת באינספקציות, מעורבת עם האסקרו והטייטל ובכל הפרטים הקטנים ביותר עד להעברת המפתחות.

Turn key project . נאמנות לקליינט חשובה לי ביותר וגם באם מכירה לא תתממש, אוודה לקלינט כל ליקוי בבית שמתגלה לי ושלא נראה לי״.

הצעתי לנשים אחרות בתחילת הדרך: אנחנו הנשים חזקות ומסוגלות להכל ורגילות למולטי טאסק. להיות אשת קרירה, אישה לבעל, אמא לילדים, ילדה להורים שמתבגרים ואולי חולים, אחות לאחים/ות וחברה להרבה עם התחייבויות משפחתיות, חברתיות, אולי גם ללימודים. זה לא קל אבל לגמרי אפשרי ובגדול. בתחום הנדל"ן יש גמישות לשעות העבודה מכיוון שאת עצמאית ולכן תוכלי לשחק עם הזמנים כראוי ליומנך ולמלא את כל התחייבותך, אבל אולי קצת פחות שעות שינה. את צריכה למצוא את מה שאת הכי אוהבת ומסתדר לך בתחום הנדל"ן ולבחור אזור בו את מעוניינת להתמקד. תעבדי לפחות כמה שנים עם סוכן בעל ניסיון בתחום שבחרת; תעברי משרדים ותרכשי ניסיון כללי, לכל משרד יש סגנון עבודה משלו; תשתפי סוכנים אחרים; ואם יש לך משהו ספציפי שמאפיין אותך אישית – תפגיני אותו. יש המון המון בתים ודירות למכירה להעסיק את כולנו ותמיד יהיו – אז בהצלחה!

ליצירת קשר עם שרית נא להתקשר לטל':

(310)-612-6777 | sarit@saritfinkelstein.com

המשך לקרוא

הפייסבוק שלנו

הירשם לניוזלטר שלנו

כתבות שבועיות