Connect with us

אירועים

שתי גיטרות, בייס-דראם וקצת לופים

Published

on

אלו הם אמצעי העזר למופע האנפלאגד של גיא ויהל, בוגרי תוכנית הריאליטי THE VOICE בערוץ2 , שמגיעים ללוס אנג'לס למופע אינטימי עם שלל להיטים במועדון ה'מינט' בווסט הוליווד – ראיון היכרות

מאת: אלעד מסורי

הופעה איכותית במיוחד מגיעה ללוס אנג'לס הישראלית באמצע חודש נובמבר: צמד המוזיקאים גיא ויהל – הלא הם גיא מנטש ויהל דורון – יגיעו להופעה יחידה בלוס אנג׳לס במועדון ׳המינט׳ בווסט הוליווד, שאירח בעבר גם את להקת ׳איפה הילד׳ בהופעה מצויינת.

גיא ויהל זכו לחשיפה אדירה בתוכנית הריאלטי THE VOICE בערוץ 2, אחרי שסובבו את כל כיסאות השופטים עם ביצוע מקסים ל״שאריות של החיים״ (עידן רייכל).

מאז השניים עושים חייל ובנו לעצמם קריירה יציבה בתעשיית המוזיקה הישראלית.

גם בישראל של היום, בה המוזיקה המזרחית שולטת ללא עורערין, הרדיו השכיל לחבק את מוזיקת הרוק הנוגה של הצמד הישראלי. עם שיתופי פעולה מרשימים והפקה מוזיקלית להראל סקעת, רוני דלומי, עלי בוטנר, כמו גם למירי מסיקה ( שרק לאחרונה ביקרה אצלנו).

גיא ויהל הפכו לצמד מפיקים מבוקשים ומוערכים. זכו בפרס תגלית השנה של אקו״ם, באמתחתם כבר 4 אלבומים. האחרון, "שמיים בוערים" הגיע למעמד זהב, כולל אחד בלועזית, ושורה של סינגלים מצליחים בינהם: ׳להציל אותי׳, ׳עפים באוויר׳, ׳מרוב אושר׳ ו׳שמיים בוערים׳.

עכשיו כאמור הם מגיעים לסיבוב הופעות ראשון בארצות הברית וגם להופעה אינטימית מיוחדת אצלנו בעיר המלאכים. בראיון טרנס אטלנטי גיא ויהל סיפרו לי על העבודה המשותפת שלהם כבר מילדות, הזוגיות המתוקשרת שלהם עם הזמרות מריאנה מקסימליאן ונעמה כהן (יוצאות מיוזיק ריאלטי גם כן), איזו מוזיקה מהווה השראה עבורם וגם מה הם מתכננים לקהל באל איי.

מה יהיה עם הבייביסיטר

הופעה ראשונה באל-איי. תחושות?

גיא: ״בכלל, סיבוב הופעות ראשון שלנו בארצות הברית! אנחנו באים לחמש הופעות: באטלנטנה, ניורק, רדווד, סיאטל והופעת סיום בלוס אנג׳לס אז זו הרגשה מדהימה של פעם ראשונה. בכלל כל הסיבוב הזה הוא חלום שמתגשם עבורנו. כבר המון שנים אנחנו רוצים להגיע לארצות הברית וסוף סוף זה יוצא לפועל. אנחנו ממש מחכים לזה".

נפגשתם לראשונה בגיל 12 בפנימיית הדסים ומאז אתם ביחד.

יהל: ״אח שלי הגיע להדסים ב -1994 ושם הוא הכיר את גיא. הוא עשה לי הכירות איתו וביקש מגיא שישמור עלי. כשניפגשנו החיבור היה מיידי, ישר הלכנו ל׳מקלט מוזיקה׳ שהיה לנו בפנימיה וניגנו נירוונה, גאנז אנד רוזס ומלא דברים בסגנון. גיא על התופים ואני על הגיטרה. מאותו היום היינו באותו החדר בפנימיה ובאותה כיתה. תומלא דברים בסגנון. גיא על התופים ואני על הגיטרה. מאותו היום היינו באותו החדר בפנימיה ובאותה כיתה.

הקמנו להקות ופירקנו להקות, החלום שלנו היה לעשות מוזיקה ושיהיה לנו אולפן וזה מה שקורה – היום אנחנו מגשימים את החלום".

מירי מסיקה ביקרה אצלנו לא מזמן ונתנה הופעה מצויינת. איך היה לעבוד איתה?

גיא: ״היא חמודה. ממש הזמינה אותנו לסלון שלה ואתה יודע כמו שהיא על הבמה ככה היא גם במציאות, היא הייתה ׳אול אובר׳ – אני רוצה שתלחינו לי ושתפיקו לי ותעשו לי. פגשנו אותה חודשיים אחר כך והיא לא זכרה מי אנחנו בכלל.

"אבל יצא לנו ביחד את ׳אישה חרסינה׳ שהפך להיות להיט. הפקנו לה עוד שיר לטקסט שהיא כתבה. אבל השיר הראשון שפתח לנו הדרך ברדיו היה מהפרוייקט של ׳עוד מעט נהפוך לשיר׳ שהכנו בשבילה. לא היה לה זמן לעשות עם זה כלום. אנחנו בדיוק יצאנו מ׳דה וויס׳ והם אמרו לנו שהם נורא אהבו את זה. זה היה השיר הראשון שנוגן ברדיו בשעות אמיתיות".

בנות הזוג של שניכם הן מוזיקאיות מוכרות זה לא גורם לתקלות לפעמים?

גיא: ״התקלות היחידות קורות אם יש לנו הופעה באותו הערב ואין 2 בייביסיטרים אחד לנו ואחד להם. הקשר הזוגי שכולנו זמרים שמגיעים מתוכניות ריאליטי יצא באופן מפתיע. אבל זה ממש טוב אתה יודע, זוגות אחרים לא היו יכולים לקבל דברים כמו למה אתה חוזר מאולפן מאוחר או שצריך לצאת להופעה באמצע הלילה. אבל בנות הזוג שלנו בסדר עם זה כי הן חוות את אורח החיים הזה בעצמן".

באיזה אופן האבהות שינתה את היצירה שלכם?

יהל:״זה תחם לנו את החיים. פעם היינו יוצאים בשלוש לפנות בוקר מהאולפן. היום אנחנו עובדים עד אחר הצהרים ויודעים שאנחנו צריכים להוציא את הילדים שלנו מהגן. אני יכול להגיד לך שאני קצת יותר חרדתי ולחוץ על הילדים.

גיא: ״אני מביט על השירים שלי היום וחושב שהילדים דווקא הביאו לי זווית מעניינת לטקסטים שלי. פתאום הרבה יותר דברים מובנים לי.״

איזו מוזיקה השפיעה עליכם?

יהל: ״יש הרבה דברים כמו ׳ארקטיק מאנקיז׳ ו׳קינגס אוף ליאון׳. הרבה שירים מהניינטיז שגדלנו עליהם קצת באיחור בזכות האחים הגדולים שהכניסו לנו לתודעה.

גיא: ״ולאחרונה גם פוסט מלון (ראפר אמריקאי לבן)".

שניכם יוצאי תוכנית המיוזיק ריאלטי ׳דה וויס׳. עד כמה התוכניות הללו משפיעות על המוזיקה הישראלית היום? 

גיא: ״תשמע, פעם כש׳כוכב נולד׳ היה קונצנזוס אז זה באמת השפיע המון על המצב של המוזיקה הישראלית. היום אני חושב שפחות. יש המון תוכניות מוזיקה וריאלטי ואם אתה משתתף בהן זה לא מבטיח לך כלום. היום המוזיקה הישראלית מתכתבת הרבה יותר עם מה שקורה בחו״ל ובארצות הברית בוודאי. הכל נהיה מישמש מעורבב, מיקס מטורף".

על מה אתם אוהבים לכתוב?

יהל: ״על נשים. יש לנו מלא שירים על נשים ופויינט אוף ויו של אישה".

אולי בגלל שהנשים שאתם איתן מאוד דומיננטיות?

יהל: "יכול להיות, אבל כתבנו על נשים גם לפני שהתחתנו".

גיא: ״נראה לי שהרבה שירים שלנו באים מהילדות. המון פעמים באופן חבוי יש כל מיני משמעויות למה שאנחנו כותבים. למשל בשיר ׳רצים באויר׳ אנשים חושבים שזה שיר אהבה בין גבר ואישה, אבל זה בעצם שיר שאנחנו מספרים בו על ההורים שלנו. מה שמאגד את רוב השירים שלנו זה עצב ורגש מאוד מוחצן שמחבר על הכל. אבל לאחרונה התחלנו להיות אופטימיים ואני חושב שגם המוזיקה שלנו תשתנה יותר.

מוזיקה ישראלית חדשה

למה אנחנו יכולים לצפות בהופעה שלכם אצלנו?

גיא: ״בשבועיים האחרונים התחלנו סיבוב הופעות אקוסטי – אנפלגד – עם הלהקה שלנו ברחבי ישראל. זה מאוד מרגש אותנו, כי קיבלנו זווית אחרת של השירים שלנו, והכל נהיה יותר אינטימי, יותר מרגש ויותר קטן.

אנחנו חוזרים למקורות. לא ידענו איך זה יהיה עד שעשינו את ההופעה הזו בפני קהל וראינו את התגובות הטובות ממנו. אז זו ההופעה שנבוא איתה לארצות הברית. נשיר שירים מארבעת האלבומים שלנו עם כל הלהיטים שהקהל אוהב ובנוסף שירים מהאלבום שלנו באנגלית. יהיו קצת קאוורים באנגלית ובעברית. אבל בעיקרון זה 2 גיטרות יהל ואני, ויש בייס דראם וקצת לופים".

יהל: "אנחנו מזמינים את הקהל שיבאו לשמוע ולהכיר מוזיקה ישראלית חדשה. אני בטוח שיהנו גם מי שמכיר וגם מי שלא. ואם לא, אז יש ׳מאני גרנטי׳ אבל רק אחרי 14 יום כי אז אנחנו כבר נהיה בארץ…"

בערב7בנובמבר 11
 The Mint @ Guy&Yahel – Unplugged Los Angeles

Eventbrite דולר דרך 35כרטיס

 

לחץ להגיב

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

אירועים

"גם בארה"ב קוראים לי ממוקה ברחוב. בעיקר ילדים"

Published

on

גרא ("ממוקה") סנדלר, כוכב סדרת הקאלט "שנות ה-80" עם מטבעות לשון כמו כלב בן כלב" ו"תבוא מחר בעוד יומיים", ינחה את תחרות התחפושות במסיבת פורים של ליאור גוב בהוליווד • ראיון

אחד הכוכבים הגדולים של סדרת הטלוויזיה המצליחה "שנות ה-80 כלל לא חי בישראל באותן שנים עליזות. לארץ, הוא הגיע מרוסיה רק בשנות ה-90 ואם אתם לא מזהים את השם גרא סנדלר, את הדמות שלו אתם ודאי מכירים. אחת הדמויות המצחיקות על המסך הישראלי המוכר בסופר השכונתי "ממוקה", שטבע מטבעות לשון כמו "כלב בן ב" ו"תבוא מחר בעוד יומיים". סנדלר בן 45, אב לשלושה בנים, ונשוי לרונית אשרי, שחקנית בעצמה – עבר לפני כשנתיים למנהטן לנסות את מזלו מעבר לים. על אף המראה המזוקן היום – ממוקה, הלך איתו גם לשם. "יש כאלה שלא מזהים, אבל אני יכול להגיד שגם בארה"ב קוראים לי ממוקה ברחוב. בעיקר ילדים שמזהים אותי דרך העיניים".

ריך הרבה אומץ לעזוב את הארץ עם משפחה בת חמש נפשות.

"כן. אני חושב שכן. צריך יותר סקרנות. אני בן אדם שהסקרנות שלו הולכת לפניו, הרצון להתפתח ולגלות אצלי הוא מאוד מאוד חזק, מאוד קשה לי לעמוד במקום. כשאתה מאמין במה שאתה עושה היציבות תגיע בכל מקרה".

בניו יורק גילה סנדלר את התחום של תיאטרון לילדים. הוא מביים ומשחק במספר הצגות במקביל, ביחד ובנפרד מאשתו. הילדים הולכים לבית ספר פרוגרסיבי. "אין לנו צורך לשלוח אותם לבתי ספר יהודיים הוא אומר. "ניו יורק היא המקום האחרון שצריך לחשווש בו מהתבוללות".

התפקיד שלו בסדרה שעלתה השנה לעונה חמישית בערוץ 13 רחוק שנות אור מחייו האמיתיים. למרות שהמשחק עם המבטא הגרוזיני עלול לבלבל. "לתפקיד הזה הגעתי במקרה", הוא נזכר. "יום אחד עשיתי אודישן לפרסומת עם הבמאי קובי חביה, הגעתי לאודישן אחרי שקמתי משינה והוא אמר לי 'אתה יודע לעשות גרוזיני?' התחלתי לשיר לו זוהר ארגוב במבטא גרוזיני. הוא נזל מצחוק. ממש נזל מהכיסא. הוא התחיל לקרוא לי לכל תפקיד אפשרי של גרוזיני. מילד בן 6 ועד בן אדם בן 70 ואז הגיעו האודישנים של 'שנות ה-80' והוא בכלל הזמין אותי לאודישן של ויטלי, הקווקזי. בסוף הוא אמר לי בוא תעשה את ממוקה וככה זה נולד. אני מקפיד לדבר בצורה גרוזינית אמיתית, לעשות טעויות שגרוזינים באמת עושים בעברית כי אני קצת מכיר את הסביבה, לכן זה יוצא מצחיק. ממוקה הוא בן אדם רגיש שבאמת רוצה בטוב. העניין הוא שאוצר המילים שלו ואיך שהוא מתנהג מגבילים אותו ואז יוצאים דברים מצחיקים. אני חושב שהדרך של ממוקה היא דווקא לחייך למציאות. אולי זה מה שתופס את הקהל. רוב הביטויים זה של מני ושלום אסייג (יוצרי הסדרה) והם המציאו את מטבעות הלשון שנכנסו יפה לעברית המודרנית".

קשה. אף אחד לא עזר לי עם השפה הצבא זה לא בית הבראה. שם אתה לומד מהי אמת של יחסים ואז אתה יכול לקחת את זה לכל החיים. הצבא זה ניסיון חיים נפלא. היום כשאני בארצות הברית, הרבה שואלים אותי על השירות בצבא הגנה לישראל. שואלים אם הזדעזעתי. ממש לא. אני חושב שעכשיו אני מסתכל אחרת על
הדברים".מלבד ממוקה, סנדלר כבר הספיק לככב בלא מעט סדרות טלוויזיה כמו "תמרות עשן", "ניו יורק" ומגוון הצגות בתיאטרון. הוא עלה ארצה בגיל 17, עם משפחתו. שנה אחר כך התגייס לצבא, כשהוא דובר מעט מאוד עברית. "שירתתי בתותחנים, הייתי בלבנון, בעזה, כל מה שעשה חייל בשנות ה-90. דיברתי קצת עברית והיה לי קשה. אף אחד לא עזר לי עם השפה הצבא זה לא בית הבראה. שם אתה לומד מהי אמת של יחסים ואז אתה יכול לקחת את זה לכל החיים. הצבא זה ניסיון חיים נפלא. היום כשאני בארצות הברית, הרבה שואלים אותי על השירות בצבא הגנה לישראל. שואלים אם הזדעזעתי. ממש לא. אני חושב שעכשיו אני מסתכל אחרת על
הדברים".

סנלדר משוטט השבוע בין חנויות במיד טאון מנהטן כדי להכין את התפושת של ממוקה, איתה ינחה את תחרות התחפושות במסיבה הפורימית של ליאור גוב במועדון הגלוב, בדאון טאון לוס אנג'לס. "להבדיל מישראל, שם יש רחוב אחד, רחוב העליה בת"א, כאן יש מלא חנויות שבהן אפשר למצוא נעליים מוזהבות, דברים כאלה. בכלל אני נהנה מאוד מהתודעה השירותית כאן, זה בהחלט ופך את החיים להרבה יותר קלים.

היית פעם בלוס אנג'לס?

"עדיין לא. מצפה בקוצר רוח, שמעתי עליכם דברים טובים. מסקרן אותי לראות את העיר הזו, מוקד העשייה הבידורית, אחרי או במקביל לניו יורק. בעיקרון תמיד מעניין אותי לעשות דברים חדשים ולגלות עולמות חדשים. אני חושב שהיד עוד נטויה, אני חושב שזה טוב בכל גיל".

גרא (ממוקה) סנדלר יככב במסיבת הפורים של LG ENTRPRISESעם מיטב תקליטני לוס אנגלס ודיג'יי אורח מישראל – שדרן גלגל"צ דיג'יי קזוש.
אוכל כשר 2 רחבות ריקודים פרסים יקרי ערך
והמון הפתעות עד השעות הקטנות של הלילה במוצ"ש, 23.3 במועדון הגלוב בדאון טאון. לפרטים: WWW.ISRAELIPARTIES.COM ,818-2621100

המשך לקרוא

אירועים

"המוזיקה מעסיקה אותנו 24 שעות ביממה, גם בחלומות"

Published

on

מרינה מקסימיליאן, זוכת 'כוכב נולד 5 ' וזמרת מוערכת, מגיעה להופעת בכורה בלוס אנג'לס • ראיון על החלום של קרייריה בין לאומית, סיבוב ההופעות בארצות הברית, הזוגיות והאימהות, וגם על התפקיד החדש בעונה השלישית של ׳פאודה'

מרינה מקסימיליאן הייתה מהזמרות היותר אינטלגנטיות שהשתתפו בתוכנית הריאליטי ׳כוכב נולד'. היא כבשה באופן קבוע את הבמה עם שירי ארץ ישראל ופופ בסגנון ג׳אז, ועשתה את כל הדרך עד לגמר הגדול ולזכיה במקום השני בתחרות.

מאז נראה שמקסימיליאן יצאה למסע של התנסות אישית בו היא בעיקר לומדת איך להיות מפורסמת. היא הופיעה בתוכניות טלוויזיה רבות, הוציאה אלבום, גנזה אחד, כיכבה בפסטיבל ושיחקה בסדרות טלוויזיה, הורידה באופן דרמטי במשקלה וכיכבה בלב המיין סטרים, כשזכתה במקום ראשון ברשימת 'היפים והנכונים' של המגזין
הפופולרי פנאי פלוס.

היום מקסימיליאן מדגמנת זוגיות יציבה עם המוזיקאי גיא מנטש מהצמד גיא ויהל שביקרו אותנו באל-איי בשנה שעברה), ונהנית להיות אמא לבתם בת השלוש עם
השם המיוחד ליצ׳י לוסיה מנטש.

לקראת הופעתה הקרובה בלוס אנג׳לס, שוחחנו על החלום של קרייריה בין לאומית, סיבוב ההופעות בארצות הברית, האימהות, וגם על התפקיד החדש בעונה השלישית של ׳פאודה׳ – הסדרה הישראלית הכי מצליחה כיום בעולם.

מרינה את מגיעה להופעה ראשונה בלוס אנג׳לס. תחושתיך.

״אני מאוד שמחה שזה קורה. להגיע אליכם זו חלק ממזימה גדולה יותר כי יש לי רצון להתרחב מחוץ לישראל. ההופעה היא הזדמנות להופיע בפני קהל שלא הכרתי, והבנתי שיש המון ישראלים באל-איי.

"בדיוק החלפתי נגנים אחרי 15 שנה של עבודה משותפת. זה מהלך מאוד קיצוני בשבילי. אני עם הנגנים שלי מימי תקופת הג׳אז, וככל שאני מתבגרת אני חוקרת את הפופ שגם הוא נהיה אלקטרוני ומגוון יותר. לכן, אנחנו עושים שינויים בהתאם עם סיבוב הופעות שהתחלתי בישראל ועכשיו אנחנו מגיעים עם ההופעה הזו גם אליכם״.

קיבלת את החשיפה הגדולה שלך ׳בכוכב נולד 5׳, שם נחשבת למתמודדת הכי מקצועית.

״כן, כבר מגיל קטן המוזיקה הייתה חלק בלתי נפרד ממני. אמא שלי היא היא מורה לפסנתר וכשעלינו לארץ היא מיד התחילה לעבוד בקונסרבטוריון ואני התחלתי ללמוד במקהלה. מוזיקה הייתה שפה בבית שלנו. אבא שלי הוא ׳ביג בוס׳ ואמא שלי היא מוזיקאית בנשמה ושניהם מאוד פיתחו אותי. לא לחצו עלי, אבל היה לי ברור מגיל מאוד צעיר שמוזיקה זה הדבר שלי. כל יום אחרי בית ספר הייתי במקהלה, פיתוח קול, או לומדת תאוריה ופסנתר. אהבתי להתמסר לאימונים הקשים האלו. למדתי מהמוזיקה של אמנים כמו מתי כספי, שלום חנוך ויוני רכטר, שהם מוזיקאים מדהימים שזכיתי לעבוד איתם ולהיות מושפעת מהם.

ואז בא ׳כוכב נולד׳, ובניגוד להיום שככל שאת יותר מקצועית ככה הסיכוי שלך להצליח בתוכניות הללו הוא טוב יותר. ב׳כוכב נולד׳ של אז מקצועיות זה לא דבר שחיכו לו. הם רצו מישהי בלי נסיון אלא סיפור סינדרלה של ילדה שזוכה ולא אותי, באה מוכנה".

מה דעתך על תכוניות המיוזיק ריאליטי היום?

״אני מקליטה ורואה אותם. אני נורא אוהבת אמנים צעירים הם מאוד מרגשים אותי. אני חושבת שזו תגובה מאוד יפה לחיים שאנחנו חיים כאן בארץ. אי אפשר לשמוע כל היום על אסונות ודברים מפחידים. אז מבחינתי שיהיו כמה שיותר תוכניות כאלו על
מוזיקה וגם על אוכל".

מה את אומרת על הבחירה של קובי מרימי לאירווזיון?

״הוא בחור מקסים נראה לי, ויש בו משהו נורא מיוחד, קומבינציה של גבר נאה עם קול גדול ומרשים וחזות ביישנית ומופנמת. יש משהו דווקא שווה לב בחיבור הזה. אני שמחה שהוא למד משחק כי זה אומר שיש לו נסיון לעמוד על במה.

"מגיע לו לקבל את כל החוויה הזו, והוא בטוח יעשה לנו כבוד כי הוא שר מאוד יפה ומיוחד ויש לו כריזמה צמתית ושקטה".

היית רוצה להופיע בארוויזיון?

״זו פנטזיה של אבא שלי במשך המון שנים. פחות שלי. אני ילדה כזו שאומרת דברים הפוכים ממה שאבא שלי רוצה לשמוע. אבל, בטח שזה פותח דלתות ואין לי שום התנגדות להתנסויות חדשות. אז אם מתי שהוא זה יקרה אני אעוף על זה כמובן. אני משתדלת לא לשלול חוויות בחיים".

בנוסף למוזיקה את גם משחקת הרבה, ואנחנו שומעים שנבחרת לשחק בעונה השלישית של ׳פאודה׳.

״המוזיקה זו הליבה של הכל. בתקופה ששחקתי הרגשתי שאני ׳גונבת זמן׳ כדי לתת לעצמי ספייס מבחינה מוזיקאלית לייצר חומרים חדשים. עכשיו המשחק עולה מדרגה ואני הולכת לשחק בעונה החדשה של ׳פאודה׳ שזה הולך להיות מדהים… ואוו זו סידרה מטריפה.

"שמחתי לקבל את ההצעה מאבי (יששכרוף ) וליאור רז). האפשרות הייתה ברקע במשך תקופה. את ליאור אני מכירה הרבה זמן, שיחקנו ביחד ב ׳ילדי ראש הממשלה׳. יום אחד פגשתי את אבי בבית קפה ונראה לי שזה החזיר לו את הרעיון לראש ובאמת עשיתי כמה אודישנים מאוד מעניינים ומהנים וקיבלתי את התפקיד.

"היום פגשתי את האישה שבהשראתה נכתבה הדמות שלי. אני אשחק דיסקאית – שזה תפקיד ניהולי בעל משקל מאוד כבד. היא אוספת המון מיידע וצריכה לתת את ההחלטות מהמפקדה אם עכשיו מסכלים אירוע או תוקפים. תפקיד עם המון אחריות, ידע, אומץ ויכולת לנהל ולשכלל מידע. האישה שפגשתי היא מאוד מטופחת, יפה, מוצלחת וגם נעימה. בלי כל הסטראוטיפים המוכרים של נשים שעוסקות בתפקיד ביטחוני או גברי, באמת קומבינציה מרתקת. לא הפסקתי לתחקר אותה על כל מיני פנים וצדדים באישיות שלה. ההפקה בנתה סט גדול ומיוחד בשביל הצילומים, הם מתחילים כבר השבוע ואני אצטרף לצילומים באפריל".

את בזוגיות יציבה עם גיא מנטש מהצמד גיא ויהל. שניכם מוזיקאים. זה מסתדר או שיש התנגשויות?

״האמת שמערכת היחסים שלי עם גיא היא עם הכי פחות התנגשויות ממה שחוויתי בחיים. יש לנו שפה משותפת והמון הבנה. בגלל ששנינו אמנים שחיים את היצירה שלנו כל הזמן והיא מעסיקה אותנו 24 שעות ביממה, גם בחלומות, ואנחנו אוהבים את זה. מבחינתי זה כיף שיש לידי מישהו שמבין אותי. אם זה ברמה הפרקטית למשל אם אני חוזרת מאוחר מחזרות או נשארים לעבוד אם חייבים. אנחנו מבינים את העולם האחד של השני ומציצים לעולמות שלנו כמו ילדים.

"אני מביטה במה שהוא עושה והוא בשלי. אנחנו גאים אחד בשניה וגם יודעים להעריך, ועדייין יש המון מרחב מחייה כל אחד עושה הדבר שלו. גיא ויהל הפיקו לי את האלבום השני ואת האלבום הראשון בעברית, כל כמה זמן אנחנו עושים משהו ביחד. כמובן שיש את רחבת הריקודים בסלון בה שירים מושמעים וגיא, אני והילדה שלנו רוקדים לשירים בהשמעות בכורה שזה הכי מרגש שיש".

מרינה מקסימיליאן תופיע ב-21 במרץ, ב- 8:30בערב, בגינדי אודיטוריום בבל אייר. לכרטיסים: 818-919-1170, שירלי, .www marinalosangeles.eventbrite.com

המשך לקרוא

אירועים

המסיבה הכי שווה בעיר

Published

on

ברי סחרוף, עברי לידר, להקת היהודים, מארינה מקסימיליאן, עדן בן זקן, נינט ושירי מימון הופיעו על במה אחת במופע מחווה מתוקשר ללהקת קווין • אלא שבניגוד להופעות אחרות, ההופעה הזו הייתה סגורה ויועדה לכ- 4,500עובדי מיקרוסופט ומשפחותיהם • זהו רק קצה הקרחון בשורה של אירועי חברה בענף ההיי-טק שבשנים האחרונות חורגים ברמת ההשקעה והתקציבים מכל מה שהיה מוכר עד כה

את התאריך 1 בפברואר 2019 המפיקה גילי אורידג' לא תשכח. מסיבה פשוטה: זה היה הלילה הראשון לאחר כמעט שלושה חודשים, שהרשתה לעצמה לישון, לאחר כחודשיים שבהם ימיה וגם לילותיה הוקדשו למטרה אחת: שאירוע השנה של חברת מיקרוסופט ישראל, אותו הפיקה ביחד עם שותפתה, אילנה ברקוביץ', בחברת ההפקהיצליח. ברקוביץ' ואורידג', מנכ"לית החברה, שבשנים האחרונות מפיקה לא מעט אירועים עבור חברות היי־טק, הבינו שהפעם זה שונה. "כמו בכל מכרז שאנחנו מתמודדות עליו, יש בריף שאנחנו צריכות להכין שבו מבקשים, בדרך כלל, לבדוק את גבולות המעוף שלנו. בבריף שהיינו אמורות להגיש למיקרוסופט התבקשנו לשבור שיא, ליצור אירוע שעוד לא היה כמוהו.

ואז?
ואז הגיע הרגע שבו אילנה התקשרה אליי והודיעה: גילי, יש לי פיצוח גאוני. נפיק מופע מחווה מוזיקלי לקווין, בהשראת הסרט 'רפסודיה בוהמית' (הסרט הביוגרפי על להקת הרוק קווין שהיה מועמד לאוסקר בחמש קטגוריות, י"ו). קיבלנו את ההחלטה, הגשנו את הבריף וזכינו. תאריך האירוע נקבע ל־31 בינואר בביתן 1 בגני התערוכה. לא ידעתי אם לשמוח מהזכייה או להיות מזועזעת מהאתגר שהיה נראה לי בלתי אפשרי בעליל מבחינת הזמנים".

והפתרון?

״הבנו שלבד האתגר הזה יהיה קשוח מדי. לכן יצרנו שותפות הפקה עם חברת הוכמן ושכטר, ויצאנו לדרך עם צוות של אנשים גאונים ומשוגעים כמונו, כמו הבמאית תמי טיש, והמפיקים המוזיקליים איתמר פינצ'י ואסא רביב מלהקת מונטי פיורי, שעיבדו את שירי קווין במיוחד למופע".

כך הגיעו בסוף ינואר כ־4,500 איש לגני התערוכה בתל־אביב, בהם הנהלת ועובדי מיקרוסופט מישראל וגם מחו"ל, בני משפחותיהם וחברים, שזכו לערב, שהיווה עבור חברות היי־טק רבות נקודת קיצון מבחינת ההשקעה הכספית בו, שמוערכת בכמה מיליוני שקלים. במופע של קווין לחברה ציוותו אמנים ישראלים, ששרו בקאברים ועיבודים מיוחדים את שירי קווין באנגלית: ברי סחרוף, עברי לידר, להקת היהודים, מארינה מקסימיליאן, ים רפאלי, נינט, שירי מימון ואביב גפן – להלן בעלה הראשון
של ברקוביץ'.

״חיפשנו זמר מזרחי שיסכים לשיר את Love Of My Life ולשמחתנו עדן בן זקן הסכימה לשיר אותו", מספרים בהפקה. "היה חשוב לנו גוון מזרחי לשיר הזה של קווין, ולא מצאנו אמנית או אמן ישראלי מזרחי, שהסכימו לשיר באנגלית. לשמחתנו, עדן הרימה את האתגר והצליחה בגדול. נינט שרה את Somebody To Love, אביב גפן את Radio Gaga, שירי מימון את The show must go on ואחריו דואט עם ברי סחרוף, והמופע הסתיים כשכל האמנים על הבמה, שרים בהובלת סחרוף ונינט את We Are The Champions". מהערכות בתעשיית המוזיקה עולה ששכרם נע בגבולות של 20,000 עד 50,000 שקל לאמן, ששר שני שירים במופע. אם להוסיף את עלויות המקום, ההפקה והבימוי, הקייטרינג היוקרתי, התאורה, סידור השולחנות ושאר הפרטים – מגיעים בהערכה קלה לעלות השקעה של כ־4 עד 5מיליון שקלים לערב אחד.

״בשנים האחרונות מפיקים יותר ויותר אירועי קונספט. זו לא סתם הפקה, אלא מתעמקים בחוויית המשתתף, והקונספט שנקבע לאירוע מגיע עד לפרטים הקטנים", מסבירה אורידג'. "עד לפני כמה שנים היו מקשטים את מקום האירוע: כריות, שנדלירים, מפות מיוחדות, היו אמנים, אבל כל זה לא כונס תחת קונספט. בשנים האחרונות מותאמים כל הפריטים לנושא הנבחר של האירוע. למשל, בנובמבר האחרון הפכנו את משרדי מיקרוסופט למקום שהעובדים לא הכירו כשהגיעו לעבודה. הם הגיעו ושמעו עובדים אומרים: "הו, מיי גוד, מה עשו לנו פה"? זו הייתה חוויה מטורפת, כשהכל היה סביב ההאלווין. מכשפות ודלעות ותחפושות וצבעים כהים, כלום לא הזכיר את מקום העבודה ביום רגיל. כך היה גם בקווין: כל פרט חיזק את החוויה. כך עושות חברות שבונות אירועים סביב קרקס או סביב אליס בארץ הפלאות. הכל במקשה אחת".

ההשראה למסיבות ההיי־טק הגרנדיוזיות מגיעה מן הסתם מעבר לים. חברת פייסבוק העולמית, למשל, ערכה בסוף 2018 מסיבת ענק בסן־פרנסיסקו שנמשכה לא פחות מיומיים. לכבוד המסיבה עוצב המקום בסגנון חג המולד והוקמו מתחמי קונספט מיוחדים. גם בארץ עורכת פייסבוק מסיבת חורף שנתית. "מי שלא נמצא שם לא קיים", הסביר איש פרסום. "כל הברנז'ה מגיעה לשם וצובט את הלב לראות תמונות של אחרים נהנים בלי לקבל הזמנה".

עומר אדם וטיסה לאיביזה

בחזרה למרץ 2018. להקת סקורפיונס מגיעה במפתיע לישראל. מעטים יודעים שהמטרה היא הופעה באילת בערב מיוחד לעובדי חברת ההיי־טק פלייטיקה. לפלייטיקה, מפתחת משחקי רשת, משרדים במדינות שונות בעולם, שבהם מועסקים למעלה מ־2,500 עובדים, ובישראל, במטה החברה, כמה מאות. הכנסות החברה מאז נרכשה על ידי תאגיד הסיני נמצאות בעלייה מתמדת וחוצות, לפי הערכה, את המיליארד דולר בשנה. השנה לא יגיעו עובדי פלייטיקה לאילת. גם לא למקום אחר בישראל. אלפי העובדים יטוסו במאי הקרוב לסוף שבוע מפנק במיוחד באי הספרדי איביזה. גם שם, בהשקעה של מיליוני דולרים, יזכו לפינוקים, שמעטים יכולים לחלום לקבל אותם כחלק מתנאי העבודה במקום עבודתם. במסיבת ההאלווין של פלייטיקה בשנה שעברה הופיע עומר אדם. באירוע נוסף, לחברת ההשקעות HCW זכו העובדים גם להופעה של אדם וגם של אמן החושים ליאור סושרד. כל אחד מהם קיבל, על פי הערכה, לפחות 100 אלף שקל ללא יותר מחצי שעת הופעה.

אלו רק כמה דוגמאות לרשימת חברות ההיי־טק והסייבר הגדולות כדוגמת אמדוקס, צ'ק פוינט, מלאנוקס, WIX ו־NSO, שמיטיבות כך עם עובדיהם. ויש במקביל להן עוד עשרות חברות היי־טק קטנות יותר וחברות סטארט־אפ, שסוגרות ערבי חברה בתקציבים של מיליוני שקלים, כשחלק מההשקעה מתגלגלת לחשבון הבנק של האמנים, שמשתתפים באירוע. "האירוע האחרון של מיקרוסופט היה נקודת קיצון מבחינת ההשקעה הכספית בו", אומר המפיק רונן רייבנבך, שמפיק אירועים לחברות היי־טק קטנות יחסית. "שכר האמנים להופעה קצרה נע בין עשרות אלפי שקלים למאות אלפי שקלים", הוא אומר. מקורות בשטח טוענים שנטע ברזילי ביקשה 70,000 שקל להופעה של חצי שעה באחת מחברות ההיי־טק.

״החברות רוצות להביא למסיבות האלו כמה שיותר. זו הצהרה של הצלחת החברה. האמנים האלו לפעמים שורפים את עצמם מהופעה קרובה אחרת. אם יש בקהל מי שמקבל הופעה של עומר אדם או נטע ברזילי בחינם, הוא לא תמיד ישלם מאות שקלים על כרטיס להופעה של אותו אמן, שתתקיים בקרוב. האמנים לוקחים זאת בחשבון ולכן מבקשים סכומים גבוהים. מלבד זאת, יש להם ימים של חזרות, מעורבים בהופעה נגנים, תאורנים ובימאים, אז הסכומים הנדרשים הם גבוהים", מסביר רם בענף.

מי עוד מבין האמנים מבוקש בההיי־טק?

״חברות ההיי־טק רוצות שמח. אז הן הולכות בעיקר על אמנים מזרחיים שמקפיצים את הערב", מסביר הגורם. מפיק נוסף, שביקש להישאר בעילום שם, התייחס לסוגיה: "אכן, חברות ההיי־טק מבקשות יותר אמנים מהז'אנר המזרחי או מהז'אנר המקפיץ. הם למשל, לא רוצים את שלומי שבן, למרות שהוא אמן ענק, כי השירים שלו קצת יותר דיכאוניים. גם אייל גולן, מאז הפרשה שלו, קצת פחות מבוקש. הם פונים למכנה המשותף: שרית חדד, ליאור נרקיס, סטטיק ובן־אל, להקות כמו הדג נחש, התקווה 6, טיפקס, והשכר נע בין 50,000 שקל לאמן עד 100,000 שקל, וללהקות סכומים יותר גבוהים. גם כוכבים של 'הכוכב הבא' הופכים מבוקשים. מבקשים גם את אביב גפן, שלא תמיד מסכים. אני מעריך שלהקת שלוה תהיה מבוקשת עכשיו. בעיקרון החברות מבקשות להרים מסיבה'. לשלב איכות ודיוק ווקאלי, וכאמור, לענות למכנה המשותף".

תרבות קלוקלת של סטארטאפים

״קשה לי לראות את המציאות הזאת", טוען מפיק נוסף. נוצרה פה תרבות קלוקלת של סטארטאפים, שלוקחים כסף ממשקיעים ועושים פעילויות חברה מטורפות עם הכסף הזה. בסוף חלק מהם נופלים, אחרי שהשקיעו באירועים ובאמנים מיליוני שקלים".

למה?
״כי בסוף יש בעיה למשוך אנשים טובים לחברות. יש תחרות עצומה ביניהן, וחלק מהניצחון זה להיות בטופ של המגניבים. זה מגיע לפעמים לאבסורד, כשמדובר בחברות סטארט־אפ שקמות עם רעיון מגניב. מגייסים משקיעים, שמשקיע בחברה מיליונים, ואז מתחילים להשתולל. זה מתחיל במשרדים מפוארים ומסתיים באירועים גרנדיוזיים. ולפעמים החברה נופלת ונסגרת אחר כך. במקרה של מיקרוסופט היא אומרת – יש לי בישראל יחידת מחקר ופיתוח. אני רוצה אצלי את הטובים ביותר, לכן מפנקים את העובדים. לא עושים דבר כזה גדול רק בשביל העובדים, זה חוזר חזרה למנהלים ולחברה. הרי החבר'ה האלו נפגשים בשיחות סלון ומשווים בין ברות".

זאת תחרות של מי יותר גדול?

״בדיוק. זה הווייב. החברות מנצלות את הבאזז סביב המתחרות שלהן ומושכות כך עובדים טובים. בסופו של דבר, כדאי לחברה להשקיע באמנים ובמסיבות יותר מאשר בהעלאת שכר לעובדים. אפל שומעים מה היה בפלייטיקה, אמדוקס שומעים מה היה במיקרוסופט והלאה־והלאה. כדי למשוך עובדים, ילכו על מסיבה גרנדיוזית שתקבל כותרות, עם האמנים הכי מבוקשים ועדכניים, ולא ישקיעו בסדרת הרצאות נוספת".

האם מדובר בבועה?
יש שיחות בין מפיקים ולעיתים עולה חשש, שהמצב כעת בשוק ההיי־טק עלול להגיע למה שקרה בהתפוצצות הבועה בשנת 2000, או בזמן משבר הסאבפריים ב־2008 אומר אחד המפיקים המוכרים בשוק אירועי ההיי־טק. "גם אז היו שנים של השתוללות חסרת מעצורים ופתאום הכל נפל. כששומעים על התקציבים של החברות לאירועים שעורכים, או על תנאי העובדים והשכר, אנחנו חושבים שזה רק עניין של זמן עד שגם הבועה הזאת תתפוצץ. אמנם אז, לפני עשור, התקציבים היו הרבה יותר נמוכים, אבל באופן יחסי אז והיום זה סוג של השתוללות. להוציא מיליוני שקלים על אירוע, כשיש חברות שעורכות כמה אירועים בשנה, זה פשוט בלתי נתפס. המפיקים מצד אחד שמחים על כך, מאידך – החשש מאיבוד השליטה והפיצוץ, שעלול להגיע – מטריד".

המפיקים מספרים שפורים הפך לחג השנה עבור החברות, שמבקשות לפנק את עובדיהן, בין היתר בהופעות של אמנים. לדוגמה, בפורים האחרון אירגנו ראשי Weizmann Vibe – מועדון הצעירים של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע – מסיבת פורים מושקעת במיוחד בפנטהאוז של משפחת לייטרסדורף במגדל שלום בתל־אביב. הנוכחים נהנו מהופעה קצרה של הלהקה מופע הארנבות של ד"ר קספר שגזרה קופונים של כמה עשרות אלפי שקלים מחצי שעה של הופעה.

המשך לקרוא

הפייסבוק שלנו

הירשם לניוזלטר שלנו

כתבות שבועיות