שבט חן בקמפ רמה: יום ישראל, פרידה מהשמיניסטים - שבוע ישראלי
Connect with us

הורים וילדים

שבט חן בקמפ רמה: יום ישראל, פרידה מהשמיניסטים

Published

on

מי מאיתנו לא מחכה לסוף שבוע ארוך כדי לצאת מהעיר לנפוש עם המשפחה והחברים? גם חניכי שבט חן שנה מחכים בכל-Memorial Day Weekend אבל לא כדי לצאת לחופשת חלומות עם המשפחה אלא להשתתף במחנה קיץ ב Camp Rama ב-Ojai.

גם השנה הצטרפו חניכי שבט חן למחנה הקיץ ההנהגתי יחד עם עוד חמישה שבטים מהחוף המערבי עם מספר שיא של מעל 1000 חניכים מכל השבטים . החניכים התחילו את המחנה בקבלת שבת הנהגתית – 1000 ילדים יהודים ,אמריקאים ישראלים לבושים בחולצות לבנות מקבלים את השבת ביחד.

קבלת השבת נפתחה בטקס זיכרון קצר ל-10 הניספים בשיטפון בנחל צפית בניהם אגם לוי ז״ל, בת דודתם של חניכות משבט גלים בסן דייגו. לאחר הדלקת נרות ובין הברכות על הגפן והמוציא שרים כולם ביחד שירים ישראלים ונכנסים לחדר האוכל לארוחת שבת – מבצע לא פשוט להאכיל 1000 בני נוער רעבים, אבל גם כאן המשימה הצליחה ולא נשאר פה רעב במחנה.

מסדרי הבוקר במחנה מרגשים ומרהיבי עין; כל השבטים על חאקי מלא עם תוספות של קישוטים דגלים בצבעי השבט. עם מוראלים ושירים ישראלים שבוקעים מהרמקולים אין ספק שהשכנים של של קמפ רמה יודעים שהנהגת צבר במחנה ובסוף הקרוב אוהיי כבר לא תהיה מקום שקט ורגוע . בין פעילות שכבתית הנהגית בנושא סיפורי התנ״ך כיתות ט׳ מדריכי העתיד של השבט העבירו פעולות לגדודים הצעירים וצברו נסיון לשנת ההדרכה הבאה.

במקום הבריכה בבית המלון נהנו החניכים מהבריכה במחנה עם מגלשות מים ומקפצות. חניכי גדוד ז׳ שלהם זוהי שנת הבר/בת מצווה עברו טקס מרגש שבסיומו הוענק לכל אחד מהם ספר תורה. יום ראשון היה יום ישראל כל שבט היה צריך לצלם תמונה שבטית לכבוד 70 שנה למדינת ישראל. חניכי שבט חן הסתדרו בתוך המספר 70 מחייכים למצלמה ומוכנים להתחיל את יום הפעילות. חניכי קורס ההדרכה היו אחראים על הפעילות של יום ישראל. השבטים התגלשו רטובים וצוהלים לכנרת צבעו חולצות בצבעי הדגל, ענו על שאלות טריוויה, יצרו חולצות עם הדפסים של סמלי המדינה, רקדו ביחד וסיימו בארוחת צהרים ישראלית על המדשאה הענקית.

בסוף היום התקיים מסדר סיום הנהגתי למחנה קיץ 2018 המסדר נפתח בהופעה קצרה של להקת הצופים הקרוואן שהגיעה לסיבוב הופעות בארה״ב. ההנהגה העניקה פרס ישראל לכל שבט. טל אנקורי ראש״ד קבוצת צמי״ד קיבל את הפרס שהוענק לשבט חן.

כבכל שנה נפרדנו מהשמינסטים שלנו, שעוזבים אחרי 10 שנות פעילות בצופים, עם בלונים לבנים והרבה דמעות של השמינסטים, החניכים וההורים. כשברקע מתנגן שירו של אריק איינשטין ‘עוף גוזל׳ הופרחו הבלוניםלשמיים.

ביום שני בבוקר לפני הזריחה טיפסו חניכי כיתות ח׳ במעלה ההר לטקס ההבטחה שהוא תמיד מרגש בו החניכים מבטיחים את הבטחת הצופה שם הם הופכים מחניכים לחברי תנועה בעלי אחריות, שבעוד מספר חודשים יתחילו את קורס ההדרכה בשבט.

עוד מחנה הגיע לסיומו וגם שנת הפעילות. תודה רבה למאי לנציאנו מרכזת השבט שנשארת איתנו לעוד שנת פעילות למרכזות הצעירות אורין אליהו, אלה שרון, קים פיל ועדי אנקורי. לחניכים המדריכים הרשג״דים והשכב״ג הנהדר שלנו, להורים המלווים, לארגון ה-IAC שלאורך כל השנה עוזר ותומך בפעילות של שבט חן; ואחרונים חביבים לחברי הוועד היקרים שדואגים ללא הפסקה לחניכי השבט.

מאחלים חופשת בטוחה ומהנה
מחכים כבר לשנת הפעילות הבאה עם שבט חן!

 

 

 

לחץ להגיב

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

הורים וילדים

הכל בראש

Published

on

למה ילדים מעדיפים לצייר קודם כל דמויות אנוש, ורק אחר כך בתים ועצים • וגם פענוח ציור של ראש – במיוחד לראש השנה • כתבה חמישית בסדרה

מאת: דיקלה גולסה-חליווה

ראש השנה הוא הזדמנות מצוינת להתחיל את השנה ״ברגל ימין״, לקבל החלטות מועילות יותר לחיינו ולהתקדם צעד אחד קדימה לעבר המטרות שלנו בחיים. ובעיקר, זו הזדמנות טובה עוד יותר לתת לילדינו דף חלק לבן וקופסת צבעים מלאה ולאפשר להם לצייר את תוככי נפשם בהנאה רבה.

ממחקרים נמצא כי ילדים מעדיפים לצייר קודם כל דמויות אנוש, אחר כך בתים ולבסוף עצים. וכמובן, הכל בהתאם לגילו של המצייר והתפתחותו הקוגני־טיבית. אנחנו נתמקד בסדרת המאמרים שלנו בפענוח של שלוש האלמנטים המע־ניינים האלה שמשקפים המון את עמדתו של הילד על סביבתו. כתבה זו תתמקד בציור הראש של הדמות, לכבוד ראש השנה!

הראש הוא, כידוע, החלק העליון בגוף האדם, ודרכו אפשר לראות את רמת הביטחון של אדם/הילד. הראש הוא בעל חשיבות ביצירת התקשורת והמגע עם העולם. חשיבותו מביאה להבלטתו ולהגדלתו בציור, בעיקר בגילאים הצעירים. הראש הוא גם המרכז הקוגניטיבי של התפיסה, עיבוד הנתונים, הזיכרון והחשיבה.

ככל שהראש יהיה גדול יותר, כך מרגיש המצייר שהוא בעל ביטחון גדול יותר, שהוא חכם יותר. למה? כי הראש מתקשר לשליטה ולאינטלקט ואילו הגוף מתקשר לרגשות, לעשייה, למיניות וליצרים. אולם, כאשר אין פרופורציה בין הראש לגוף בצורה משמעותית במיוחד, יכול להיות שישנם קשיים לילד/לאדם המצייר, למשל, כאשר הראש גדול מדי (לעומת הגוף) זה יכול להעיד על שאיפות גדולות מדי אפילו מעבר ליכולת, פנטזיה, חוסר שביעות רצון מהסביבה או אפילו הסתגלות חברתית ורגשית לא טובה, יהירות וחיפוש אחר תוצאות מידיות.

כאשר הראש יהיה בעל פרופורציה לגוף, אפשר בהחלט לומר שהמצייר מתנהג ע״פ מוסכמות חברתיות, הביטחון העצמי שלו מאוזן ויש לו יכולת לעמוד בפני לחצים שונים. יחד עם זאת, יש מקרים שבהם נראה פגיעות רגשית כלשהי. כאשר הראש יהיה קטן מדי זה יכול להעיד על כך שהמצייר חש תחושת נחיתות כלשהי אולי כי לא מסתכלים עליו מספיק (בד״כ אני רואה את זה בציורים של ילדים שנולד להם אח/אחות חדשים) אולי גם אגו חלש וחוסר יכולת להתמודד עם מה שקורה לי. כאשר בציור ישנה השמטה של הראש (כלומר, אין ראש – רק גוף), וראיתי כמה ציורים כאלה, הדבר יכול להעיד על פחדים כלשהם, על חרדות, רגשות אשם, הסתרה ובעיקר על הצורך לצמצם מחשבות לא נעימות. הכי חשוב כאן הוא לא לשאול את הילד ״מדוע לא ציירת ראש?!״, הרי ברור שיש סיבה לכך והוא לא בטוח רוצה שאתם תדעו אותה.

פיענוח ציור של נער בן 14.5, תלמיד שלי בכיתה ט׳

הוא צייר כאן דמות שלכאורה נראית שמחה, אך אם נתבונן היטב נראה כי יש כאן נער שרוצה לבטא את עצמו (צבע כחול), הוא סקרן מאוד (עיניים פקוחות עם אישונים) ומקפיד לבחון את הדברים שעוברים עליו (ציור מודגש של אף). כמו כן, הפה הגדול מעיד על כך שיש לו הרבה מה להגיד אבל הוא לא ממש מקבל את האפשרות הזו מהסביבה. השיניים מסמלות אגרסיות עצורות מחד, ואת הרצון שלו לשמור על הזכויות שלו ועל מקומו בחברה. עניין נוסף בולט הוא הזקן החום אשר מציין במפורש את היותו נער בגיל ההתבגרות עם כל הסממנים החיצוניים.

פנים:

הפנים הם מקורות סיפוק סנסורי, הם התקשורת הבין אישית שלנו, כאשר העיניים, אוזניים והאף מבטאים את הקשר הראשוני עם המציאות והסביבה, ואילו איברי החישה מייצגים ערנות וקשר לסביבה.

באופן כללי ניתן לראות כי, ציור מדויק של תווי פנים והשקעה בהם, מלמדים על מיומנות גבוהה ביחסים חברתיים ובתקשורת בין אישית. עם זאת, השמטת מאפייני פנים, אם השאר מצויר כרגיל, יכול להעיד על שטחיות ביחסים בי־נאישיים, קשר סביבתי לא תואם, ביישנות או שקילת מילים. ציור של פנים עגולות מבטא רגש של המצייר, הכלה, אופטימיות, רוך ונעימות. ואילו, ציור של פנים מאורכות מבטא מקום גדול של השימוש בשכל על חשבון הרגש.

פה:

הפה הוא המדבר, הוא התקשורת לעולם החיצון, פה מתחיל ונגמר במקום מסוים. מטרתו לאפשר לנו להוציא צלילים והוא משמש אותנו למקום של אהבה מיניות ותחושות. הפה מופיע מוקדם בציורי ילדים, והוא איבר בעל משמעויות ותפקודים רבים.

פה קטן מאוד יכול להעיד על איפוק, ולהיפך: פה גדול מאוד מעיד על כך שלמצייר יש המון מה להגיד. פה בצורת עיגול יכול להעיד על מצייר שיש לו הרבה מה לומר אבל הוא אינו מצליח לארגן את המילים, אולי מהמקום של קושי בשליפה לקות למידה כלשהי). השמטת הפה בציור הפנים יכולה לבטא קשיי תקשורת וביטוי, או בעיה פיזית כגון לקות בתקשורת וגם אסטמה. ציור שיניים בפה, יכול להעיד על תוקפנות ואגרסיביות, אך מצד שני, זהו מיתוס שכיח בציורי ילדים צעירים, שכן לפעמים זה דווקא קשור למודעות כלשהי בנושא השיניים.

עיניים

עיניים הן איבר חשוב מאוד וכמעט לא נראה ציור דמות עם השמטה של העיניים. כשזה קורה, יש לייחס לכך משמעות ולבדוק באופן מעמיק את מצבו של הילד. בכל מקרה, לא כדאי להסיק מסקנות נמהרות ללא צורך. בשלב הראשון כאשר הילד מצייר דמות הוא מצייר ראש ועיניים חלולות כי הוא מבין שרואים דרך העיניים ולכן הוא מצייר עיניים כי הוא רוצה לראות את העולם החיצון. הפרטים בעיניים נוספים בגיל מאוחר יותר.

עיניים עגולות מבטאות ״ראייה רגשית״ במשמעות של ״עיגול פינות״, ככל שנוסיף יותר פרטים אישונים, למשל) זה ממקום של סקרנות, למידה והבנה. עיניים בצורת שקד מגיעות בשלב הבא, כלומר מהמקום של השכל וההתבוננות על המציאות. המצייר מתחיל להיות מודע לצורת המחשבה שלו ושל האחרים סביבו, ושוב ככל שיש פרטים זה מהמקום של ההת־בוננות העמוקה בכל דבר. עיניים פקוחות, המצייר מוכן שייראו מה הוא מרגיש בפנים, ולהיפך, עיניים סגורות או ציור של משקפי שמש על העיניים זה מהמקום שבו המצייר לא מאפשר ראייה פנימה אלא רק כלפי חוץ.

גבות

הגבות הן המקום של ההבעה. הגבה עוזרת לעין להביע. הגבה היא הגנה ויוצרת משהו נינוח המשלים את העין. ילדים המציירים גבות מראה כי הם מודעים לסביבה, לעצמם. גבה זוויתית מצוירת מהמקום הביקורתי, החד והמחפש דיוק, גבה עגולה מעידה דווקא על הצורך להתגונן ולחפש הגנה, סגירות כלשהי. מה קורה כשרואים ציור של פנים ללא גבה? זה קורה לא מעט וזה יכול להעיד על משהו חסר, הבעה שלא נאמרה ולכן צריך לתת מקום לחלקים האחרים בפנים שיביעו את נפשו של המצייר.

אף

מגיל 4 מתחילים להוסיף פרטים כי הגננת אומרת/ כי ככה הילד למד מהסביבה. אף שמחובר לגבות יכול להעיד על עומס, ביקורת לא יכול להביע את עצמי כי תמיד היה למישהו מה לומר עליי בד״כ מכוון להורים) ולכן המצייר חש שהוא לא יכול להביע את עצמו. אף גדול ומודגש מלמד על עיסוק בגבריות, מאצ׳ואיזם, וגם תוקפנות כלשהי עם סימנים אחרים תומכים) בעיקר מופיע ורלוונטי בסביבות גיל ההתבגרות. לפעמים זה מהווה פיצוי על חולשה בתחום הזה, שוב, כל מקרה לגופו. השמטת האף מבטאת מגמה של מופנמות, ביישנות וחרדה כלשהי.

עם זאת, בגילאי 5-7 זה אופייני להשמיט את האף.

 

דיקלה גולסה-חליווה היא בעלת M.A בחינוך, מורה לעברית ויהדות, קואצ׳רית להעצמת בני נוער ויועצת להורים לטיפול בהפרעות קשב וריכוז באמצעות פענוח
ציורים וגרפולוגיה. ליצירת קשר: hebrewteacherla@gmail.com www.learningwithdikla.com

 

המשך לקרוא

הורים וילדים

״ישאו עצינו פריים ושדותינו ירוו מים״

Published

on

32 ברכות מקוריות לראש השנה, ברכות מסרתיות לשולחן ארוחת החג ומדריך לחגי אלול

מאת: ד״ר דני לוסקי

ראש השנה הוא חג של הגשמת חלומות וברכות. ״תחל שנה וברכותיה״; ״תהיה השנה הבאה עלינו לטובה, מתוקה כדבש״; ״יבוא שלום במהרה בימינו״; ״ישאו עצינו פריים ושדותינו ירוו מים״; ״יהמה ביתנו אדם, ויהא צעדנו איתן״; ״תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה״, ועוד ועוד ברכות שניתן למצוא בכל ספר.

לבד מהברכות הידועות האלה ואחרות והמוכרות לראש השנה, ניסחתי 32 ברכות ייחודיות לראש השנה, הברכות שלי מקושרות ל- 32 האינטליגנציות בשיטת לוסקי.

על פי ספר יצירה כל נתיב מזוהה על יד האותיות העבריות מאלף עד תו, או על ידי מספרים, מ-1 עד 10. כל נתיב מכיל מגוון משתנים שתואמים את תדר הנתיב. שיפור באחד המשתנים בנתיב, ישפר גם את יתר המשתנים באותו נתיב. למעשה זהו ריפוי גוף נפש הרחב ביותר הקיים בעולם. וזה בא מספר יצירה המיוחס לאברהם אבינו. חג שמח!

32 ברכות והגשמת חלומות לראש השנה

(לפי סדר האינטיליגנציה בשיטת לוסקי)

א – בשנה הזו תחייה חיים בהם הכל אפשרי על פי הרצון החופשי שלך.

מ – בשנה הזו יתחזק הרצון שלך לתת כמטרה נעלה ותכלית החיים שלך.

ש – השנה יתחזק בך הרצון לקבל לעצמך מהחיים הרבה ומכל דבר, כדי להעביר הלאה.

ב – ההצלחה מאירה לך פנים. השנה תדע היכן, מתי, עם מי, כמה ואיך לעשות הצלחה.

ג – השנה אתה מבורך ביכולת להבין שהרבה או מעט אינם משפיעים על השמחה שלך.

ד – אתה מבורך בזרע. השנה הזרעים שתזרע יניבו פירות רבים והצלחות גדולות.

כ – אתה מבורך בשינוי והתחדשות. אתה צעיר לנצח.

פ – אתה מבורך ביכולת שליטה על הדיבור, על המחשבה ועל האגו שלך.

ר – אתה מבורך ביכולת להכיל אותך ואחרים כדי ליצור שלמות. השנה זו שנת השלום שלך.

ת – השנה אתה מבורך במודעות עצמית גבוהה. השנה אתה מגלה אותך.

1 – השנה אתה חי באור, אתה אור כי הכל מסתובב סביבך ולטובתך.

2 – השנה אתה מבורך ביכולת להתחיל הכל מהתחלה בכל מקום ובכל זמן.

3 – השנה אתה אהבה. האהבה שבך היא הסיבה ל כל הסיבות והתרופה של כל התרופות.

4 – השנה אתה חופש. אתה יכול להיות או לא להיות בכל מקום בו אתה נמצא.

5 – השנה אתה מבורך ביכולת ליצור מציאות חדשה באמצעות מחשבה מכוונת.

6 – השנה אתה אחדות. אתה מבורך ביכולת לחזק את השונות כדי ליצור הרמוניה בחיים שלך.

7 – השנה אתה מבורך ביכולת לדעת את עצמך דרך ההתנסויות שלך.

8 – השנה אתה סקרן. אתה יודע שהידע הוא אינסופי ולכן אתה לומד איך ללמוד.

9 – השנה אתה מחוסן. אתה מבורך ביצירתיות וביכולת זיהוי פתרונות בזמן הנחוץ.

10 – השנה אתה מבורך ביכולת לקבל את המציאות כפי שהיא ולטפל בסיבה לצורך שינוי התוצאה.

ה – השנה אתה מבורך ביכולת לראות בדמיון את היעדים שלך ואז לראותם מתגשמים במציאות.

ו – השנה אתה מבורך ביכולת לשמוע מתוך משמעת כדי ליצור משמעות חדשה לחיים שלך.

ז – השנה אתה מבורך ביכולת לחיות חיים אמתיים מתוך האמת האישית שלך.

ח – השנה אתה מבורך בחכמה ובתזמון מדויק. דיבור נכון, שתיקה, שמירת הלשון ודבור אמת.

ט – השנה אתה מבורך ביכולת לחיות עם טעם, לתת טעם טוב לחיים ולהיות ״טעים״

י – השנה אתה מבורך במעשים רבים טובים ויזומים וביכולת לשים גבולות של מותר. (בלי אסור)

ל – השנה אתה מבורך ביכולת לגעת לעומק, לחקור, לשאול שאלות כדי לדעת אותך.

נ – השנה אתה מבורך ביכולת להגדיר יעדים פורצי דרך, ואז להפוך תהליך ליעד. ליהנות מהדרך.

ס – השנה אתה מקשיב לעצמך, לגוף שלך ולאמונות שלך, פורץ את הגבולות שלך ומפתיע.

ע – השנה אתה משחק. החיים והעולם הם מגרש המשחקים שלך.

צ – אתה צדיק. אתה מחויב לעצמך ולעולם, אתה מוביל אנשים ומשימות גדולות מהחיים

ק – אתה קדוש. השנה אתה דואג לערכים, לכבוד האדם וחירותו בכל מקום בעולם.

מדריך מקוצר לחגי אלול

חגי אלול חודש אלול הוא החודש השנים עשר, המסיים את השנה בלוח העברי. והשישי במניין החודשים המתחיל בחודש ניסן. באלול יש 29 יום. חודש אלול במסורת היהודית נחשב לחודש של חשבון נפש והכנה לקראת השנה החדשה והימים הנוראים. ומכאן המנהג להתחיל באמירת סליחות בחודש אלול: בעדות המזרח מתחילים לומר סליחות למחרת ראש חודש אלול, ובקהילות אשכנז במוצאי השבת שלפני ראש השנה. את הסליחות אומרים בבית הכנסת במרבית הקהילות בימי החול בלבד ולא בשבתות). במהלך כל חודש אלול נוהגים לתקוע בשופר, כדי לעורר את האנשים לסליחה לקראת הימים הנוראים.

פירוש השם ״אלול״ לקוח מהשפה הארמית משמעותו היא חיטוט עצמי, חיפוש בכוונות ובמעשים שלנו מתוך רצון להיטהר, ולהשתפר. אלול גם נקרא בכינוי ״חודש הרחמים והסליחות״. נושא הרחמים והסליחות קשור לחודש אלול בכמה מובנים. אלול הוא החודש האחרון בחודשי השנה. הוא חודש ה״סיכום״ לפני רה״ש ו ״ יום הדין״ יו״כ). לכן נהוג להתחיל בו את תהליך הבחינה העצמי ואת החזרה בתשובה. מעין פתיחת דף חדש. המסורת היהודית מאמינה, שימי חודש אלול הם ימים מיוחדים, בהם התשובה מתקבלת יותר מבכל יום אחר בשנה אלה הם ״ימי רצון״. בראש חודש אלול עלה משה להר סיני לקבל את הלוחות השניים, לאחר ששבר את הלוחות הראשונים לאחר שראה את ״חטא העגל״. ארבעים ימים שהה משה בהר סיני. משה ירד אל עמו בי׳ בחודש תשרי הוא יום הכיפורים. מאז נהוג לבקש סליחה ומחילה מהק״ב מראש חודש אלול ועד יום הכיפורים. התקיעה בשופר בחודש אלול היא מצווה מן התורה. גם התקיעה בראש השנה היא מצווה. נהוג לתקוע בשופר בחודש אלול מכמה סיבות. כשעלה משה להר סיני, כדי לקבל את הלוחות השניים, תקעו במחנה ישראל בשופר כדי להודיע לכל העם שמשה עלה להר סיני.

תקיעת שופר היא מצוות עשה מן התורה. יום ראש השנה מכונה בתורה יום תרועה ו״זיכרון תרועה״ וחז״ל למדו מכך שמצווה להריע בשופר בראש השנה. מקום רחב תופס השופר ומצוות התקיעה בו בעולמה של ההלכה, האגדה והמחשבה היהודית.

מכללת לוסקי מכשירה מטפלים ומנטורים בשיטת לוסקי הייחודית ופעילה משנת 1993 למכללה 2 קמפוסים: קמפוס בית ברל ללמידה בכיתה וקמפוס למידה מרחוק, בזמנך החופשי מכל מקום. החזון: ליצור עולם טוב יותר באמצעות הכשרת מטפלים ומנטורים שמסייעים למיליוני בני אדם בכל העולם. louskycollege@gmail.com

המשך לקרוא

הורים וילדים

שבט חן: מסכמים את הקיץ, מתחילים שנת פעילות חדשה

Published

on

מאת: מאי לוציאנו, מרכזת שבט חן

החופש הגדול חלף-עבר, שנת הלימודים החלה ושבט חן מתחיל להתכונן לשנת פעילות חדשה. בקיץ לא התקיימה פעילות בשבט בלוס אנג׳לס אבל החבר׳ה שלנו הצטרפו תוכניות הקיץ של הצופים בארץ.

חניכי השבט מכיתה י-יב ועוד 215 חניכי הנהגת צבר וחניכי כיתה ז-י״ב בהנהגת צבר יצאו למחנה קיץ בישראל – מחנה צבבה. גם אני יצאתי למחנה צבבה חלק מהצוות הבוגר. במחנה נהננו מחווית צופים ישראלית כחלק מהנהגת דרור שאירחה אותנו בשטח המחנות השבטיים שלה. התגבשנו יחד עם שאר חניכי ההנהגה שיצאו לתוכנית, ולאחר חלוקה לקבוצות התחלנו בהקמת שטח המחנה שלנו. החכמנו בצופיות מהי, בנינו לעצמנו את שטח הלינה ואפילו ישנו לינת שטח, על שקי שינה ומיז־רונים!) בנינו מטבח וחדר אוכל, איזור שטח הפעילות, שער כניסה למחנה ואפילו תורן. בנוסף לפעולות הצופיות, צפינו יחד בגמר המונדיאל עם הנהגת דרור, עברנו פעילות קבוצתית עם חניכים משאר ההנהגה (לפי חלוקה לשכבות גיל), עברנו סדנת תיאטרון, השתכשכנו בבריכה, הצטננו בנחלי הצפון השונים והכי חשוב – יצרנו חברויות חדשות בישראל ובהנהגה!

כמידי שנה, יוצאים חניכי הצופים מהארץ ומצפון אמריקה למסע לפולין בשילוב). השנה יצאו למסע 3 מחניכי השבט: שגב כהן, אודליה שילו ואור לב ארי. לאחר סמינר הכנה בלוס אנג׳לס וסמינר הכנה בארץ, טסו 70 חניכי הנהגת צבר ו-180 חניכי תנועת הצופים בישראל למסע לפולין על מנת לראות ולחוות את השואה דרך הרגליים והעיניים; הם עברו פעולות חינוכיות וערכיות בנושא, מעגלי דיון ושיח, טקסים והדרכות בשטח. המסע העניק להם פלטפורמה ללמידה, שאילת שאלות והרחיב להם את ערוץ מחשבה בנושא השואה.

בחודש אוגוסט החלו חמישה מבוגרי השבט את דרכם בישראל לקראת הגיוס לצה״ל במסגרת גרעין צבר: קים פיל, בקי ששון, לימאי וקנין, בר ארביב וגבי קנולר, אני גאה בכם ומאחלת לכם בהצלחה בדרכם החדשה. שבט חן פתוח בפניכם ומחכה לביקור הראשון שלכם בבית!

ניבי מרקוספלד, המרכזת הצעירה הנכנסת שלנו, טסה להדריך במחנה קיץ שכולו ישראליות בפנסילבניה. מחנה ״ביחד״ הינו מחנה קיץ ייחודי המיועד לחניכי הנהגת צבר העולים לכיתות ד-ט. על אף מזג האוויר המתעתע וטיפות הגשם שפקדו את החניכים במחנה, ניבי ושאר חניכי המחנה לא ויתרו על הפעולות ונהנו בפעילות צופיות, הרקדות, פעילות בנושא הכבש השישה עשר, א״ש לילה, שירים ומרשמלו סביב מדורה, ערב ביחדנס ועוד.

בנוסף,אנו מתרגשים לצרף למשפחת שבט חן את איתי מוניץ, שליח צעיר שבחר לעשות שנת שירות לפני גיוסו לצבא. שנת השירות הינה שנה משמעותי וייחודית, בעיקר אם מדובר בשנה שבה מתנדבים רחוק מהבית והמשפחה. איתי, בן 18, מגיע אלינו מכפר ידידה שבעמק חפר ועתיד להתגייס לשירות משמעותי ביותר בצה״ל בתום השנה הקרובה. איתי עושה את שנת השירות שלו כאן בלוס אנג׳לס כחלק מהצוות הבוגר בשבט והצוות בבית הספר ״לשון אקדמי״ שבוואן נייס. אנחנו מאחלים לך התאקלמות מהירה ושהות נעימה! ברוך הבא למשפחה הורודה-ירוקה, המתוקה ביותר בהנהגת צבר.

לאחר קיץ עמוס וגדוש, אנחנו חוזרים מלאי כוחות לקראת השנה החדשה.

פעילות הפתיחה שלנו מתקיימת ב-09/16 בין השעות 3-5 אחה״צ, במקום הקבוע IAC Shepher Center, 6530 Winnetka Ave. אנו מקווים ומצפים לראות את כולכם איתנו! ההרשמה לצופים נעשית דרך אתר האינטרנט המחודש שלנו www.shevetchen.com

מאחלת שנה טובה ומתוקה לכולם בשמי ובשם שבט חן. נתראה בבית, בשבט!

המשך לקרוא

אירועים קרובים

ספט
21
ו
17:57 השבת אצל יניב!!
השבת אצל יניב!!
ספט 21 @ 17:57 – 18:57
השבת אצל יניב!!
השבת אצל יניב" מזמינה אותכם לארוחת שבת באווירה ישראלית עם מלא יהודים מכל רחבי העולם. שירים, הכרויות, הפתעות ועוד. מוזמנים לבדוק בדף הפייסבוק השבת אצל יניב, או ליצור קשר בטל': 877-969-1932. שבת שלום!
ספט
28
ו
17:00 שישי ישראלי @ IAC Shepher Community Center
שישי ישראלי @ IAC Shepher Community Center
ספט 28 @ 17:00 – 18:00
שישי ישראלי @  IAC Shepher Community Center
ה-IAC בשיתוף עם ארגון מת"י מזמין אותכם לקבלת שבת קהילתית באווירה ישראלית בסגנון פיקניק מתחת לכיפת השמיים . אתם דואגים להביא את המאכלים החלביים האהובים עליכם ואנחנו דואגים לקידוש בסוכה, חלות, יין , קינוחים, הפעלה[...]
17:57 השבת אצל יניב!!
השבת אצל יניב!!
ספט 28 @ 17:57 – 18:57
השבת אצל יניב!!
השבת אצל יניב" מזמינה אותכם לארוחת שבת באווירה ישראלית עם מלא יהודים מכל רחבי העולם. שירים, הכרויות, הפתעות ועוד. מוזמנים לבדוק בדף הפייסבוק השבת אצל יניב, או ליצור קשר בטל': 877-969-1932. שבת שלום!
ספט
29
ש
20:00 נאסף תשרי @ Valley Beth Shalom
נאסף תשרי @ Valley Beth Shalom
ספט 29 @ 20:00 – 21:00
נאסף תשרי @ Valley Beth Shalom
ערב שירה בציבור בוואלי בית שלום. שירים לסיום הקיץ, שירים לתחילת הסתיו ולחגי תשרי.  המחיר בכניסה 20 דולר . הארוע יתחיל בשעה 8:00 בערב.

הפייסבוק שלנו

הירשם לניוזלטר שלנו

כתבות שבועיות