Connect with us

כלכלה ועסקים

פתיחת שוק הטקסטיל לתחרות בינלאומית היטיבה עם המשק

Published

on

לפי מחקר של הכלכלן ד"ר אורי כץ, תהליך דומה יועיל לצרכן גם בתחום המזון • בניגוד לחששות – התחרות לא גרמה לעלייה בשיעורי האבטלה • התוצאות מראות שאפשר להפחית את יוקר המחיה

עובד במפעל טקסטיל בדרום

ממחקר חדש של הכלכלן ד"ר אורי כץ, חוקר בכיר בפורום קהלת ומרצה באוניברסיטת בראון, שנחשף לראשונה ב"ישראל היום", עולה שפתיחת ענף הטקסטיל הישראלי לתחרות בינלאומית בתחילת שנות ה־2000 היטיבה עם הציבור הישראלי. המחקר מסביר מדוע אפשר ורצוי לעשות את אותו הדבר גם בענף המזון.

מאז שנות ה־90 עלו מחירי המזון בישראל בקצב גבוה יותר מאשר בגרמניה, צרפת, בריטניה וארה"ב. במחירי הביגוד והטקסטיל, לעומת זאת, אנו רואים תחילה את אותה המגמה בישראל ובמרבית המדינות האחרות, ואז, החל משנת 2000 – ירידה משמעותית במחירים בישראל. זה קרה לאחר הורדת המכסים וההגנות שניתנו לענף ופתיחת השוק ליבוא חופשי, שלא התרחשה באף מדינה, למעט בריטניה.

מחירי המזון בישראל כיום גבוהים ביחס לכלל מדינות ה־OECD, בעוד מחירי הביגוד בישראל נמוכים יחסית. בדרך כלל המחירים גבוהים יותר במדינות עשירות יותר, שבהן המשכורות ועלויות העבודה גבוהות יותר, ולכן, מדינות כמו נורבגיה ושווייץ הן בין המדינות היקרות בעולם; אך בישראל מחירי המזון גבוהים ב־19% ממה שניתן להסביר לפי ההכנסה לנפש, ומחירי הביגוד נמוכים ב־8% ממה שניתן להסביר לפי ההכנסה לנפש. רק בקוריאה, יפן וניו זילנד יש הפרש גדול יותר בין מחירי המזון בפועל לבין המחירים שמנבאת ההכנסה לנפש.

תוצאות אלו מראות שאפשר להפחית את יוקר המחיה בישראל. עשינו את זה כבר בתחום הטקסטיל, ואפשר לעשות זאת גם בתחומים אחרים. אך מדוע זה לא קורה?

שר האוצר אברהם שוחט השלים את החשיפה ליבוא בענף הטקסטיל לשנת 2000. תעשייני הטקסטיל ביקשו וקיבלו "מענקי הסתגלות". ברגע האמת, מובילי המדיניות לא מצמצו ופתחו את ענף הטקסטיל ליבוא.

ברגע שנחשף המשק ליבוא, התגלה עד מהרה שלישראל אין שום יתרון יחסי בייצור טקסטיל: לאחר כמעט מאה שנים של הגנות, שנים ספורות של תחרות אמיתית הכחידו כמעט כליל את ייצור הטקסטיל בישראל. מדיניות זו הובילה לירידה משמעותית במחירי הטקסטיל והביגוד.

פתיחת ענף המזון ליבוא

התנגדות אחת לפתיחה ליבוא נובעת מהחשש מאבטלה. אך התנגדות זו נובעת מראייה סטטית ושגויה של האופן שבו שוק העבודה עובד. למעשה, הספרות הכלכלית מראה שלפתיחות למסחר בינלאומי אין שום השפעה על תעסוקה.

במחקר הנוכחי מראה ד"ר כץ, על סמך ניתוח ברמת היישוב, כי פתיחת ענף הטקסטיל ליבוא לא הגדילה את האבטלה או את שיעור הבוגרים שאינם בכוח העבודה ביישובים שהיו תלויים בענף זה. אי אפשר למצוא בנתונים שום השפעה שלילית משמעותית וארוכת טווח. רק ירידת מחירים, שממנה הרווחנו כולנו.

ההתנגדויות האחרות המונעות כיום את הפחתת יוקר המחיה בישראל הן ספציפיות לשוק המזון: נימוקים ביטחוניים על אודות תפיסת שטחים בפריפריה וביטחון תזונתי, נימוקים המתייחסים ליצירת נופים נאים, ליתרונות היחסיים שיש לישראל לכאורה בתחום ועוד.

במחקר כץ עובר אחד־אחד על הטיעונים המרכזיים ומסביר מדוע הם שגויים. עיקר הסובסידיות מגיעות לרפתות ולולים, שאין להם שום יכולת מיוחדת לתפוס שטחים בפריפריה שאין לתעשיות אחרות, שום תרומה לביטחון או לנופי ארץ ישראל, ואף סביר שהם מייצרים השפעות שליליות רבות.

לחץ להגיב

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

כלכלה ועסקים

אמנות יהודית בעיר המלאכים

Published

on

חברת SOLOMON FIMA FINE ART מתמחה באמנות מודרנית, הערכת שווי של יצירות וייעוץ המתבסס על ניסיון של 50 שנה • האתר המרהיב שלה שווה יותר מביקור אחד • המלצה מכל הלב

חברת האמנות של שלמה (סלומון) פימה ומשפחתו נוסדה אי שם בשנת 1973. מאז צברה החברה מוניטין רב כאחת מחברות האמנות הכי מיוחדות, רב-גוניות, משפחתיות ויציבות בתעשיית האמנות העולמית, כזו שעובדת עם מיטב הגלריות בארה״ב.

היא חברה משפחתית שעשתה דרכה בעולם האמנות רוב הזמן מתחת לרדאר ובנתה עצמה עם יסודות יציבים. בשקט בשקט, באמתחתה ידע נרחב ומעמיק באמנות וכן אוסף מרשים של יצירות אמנות שלא רואים בכל יום. משפחת פימה המיוחדת, שהאמנות זורמת בעורקיה, פועלת בעיקר מהמשרד הממוקם בבית המשפחתי בשרמן אוקס. הם שמים דגש על אוסף גדול של יצירות אמנות ישראלית-יהודית, עכשווית ומקורית של אמנים, כגון קסטל, קדישמן, ברגנר, טרקאי, פיצ׳חדזה, ראובן רובן ועוד. לאחרונה הציגו בתערוכה הבינלאומית המדוברת LA ART SHOW וזכו למחמאות מכל עבר. קהל רב ניגש אליהם ואמר: ״מה יצירות האומנות הללו עושות פה? הן צריכות להיות במוזיאונים", מספרים לי במשפחה. ואכן, חלק מהיצירות של החברה הוצגו במוזיאונים בישראל. בין המוזיאונים הבכירים איתם עבדה החברה, היה המוזיאון הרשמי של האמן משה קסטל, לו החברה השאילה בין השנים 2018-2012 כ-10 ציורי שמן מקוריים של קסטל על מנת להציגם במוזיאון.

מאחורי הקלעים עומד שלמה פימה (75) עם ניסיון של קרוב ל-50 שנה במקצוע. פימה נולד במרוקו ב-1944 ועלה לישראל מספר שנים לאחר קום המדינה. בתחילת שנות ה-70 היגר לניו יורק ועבד עם דודו במכירת אמנות. את רזי המקצוע למד שלמה דרך הרגליים; במשך שנים חרש את ארצות הברית לאורכה ולרוחבה, גומע מיילים עצומים על מנת למכור ציורים לגלריות השונות ברחבי המדינה. שלמה היה חוזר לביתו לעתים רחוקות, לפעמים אחת לכמה חודשים, כדי להספיק לבקר בכל הגלריות איתן סחר. כמובן שמסעות שכאלו טומנים בחובם שלל חוויות וסיפורים רבים.

מבין כל תחנות העגינה של משפחת פימה, ביניהן ניו יורק, שיקאגו אילינוי ובוקה ראטון פלורידה, הם החליטו כי העגינה הסופית תהא עיר המלאכים, הלא היא לוס אנג׳לס שלנו, כאן החליט שלמה להשתקע ולהקים את החברה המשפחתית. לפני כשנתיים עברה המשפחה טרגדיה, כאשר אם המשפחה, רייבן ז״ל, נפטרה עקב תאונת דרכים. רייבן עליה השלום, חוץ מהיותה אמא מסורה לשני ילדיהם ואשת הסוד של שלמה, הייתה גם יד ימינו בניהול העסק המשפחתי, כאחראית על כל הצד האדמינסטרטיבי של החברה. שלמה: ״אני ומחשב לא מסתדרים, כל המידע נמצא אצלי בראש ואני יודע להסביר ללקוח את כל ההיסטוריה של אמן ויצירותיו. רייבן הייתה מנהלת את השתתפות החברה בכל התערוכות הבנלאומיות, ביניהן הונג קונג, סינגפור, מאלזיה ועוד".

לאחר פטירתה של רייבן, מקסין, הבת, החליטה לקחת צעד קדימה ולנסות להיכנס לנעליה הגדולות של אמה בצד הניהולי של העסק המשפחתי. מקסין: ״אמנם בתור ילדה ראיתי אמנות כמושג יפה אך לא ידעתי להעריך את העומק שבמושג הזה. ראיתי משולש ועיגול והיה לי מוזר שאבא אמר לי כי השירבוט הזה (כך ראיתי זאת בתור ילדה) שווה עשרות אלפי דולרים. טרם כניסתי לעסק המשפחתי עבדתי שנים רבות עם ילדים וגם עליתי לישראל למשך 6 שנים עד לתאונה של אמי ז״ל. בארץ עבדתי בחברת הייטק ובין היתר למדתי עיצוב גרפי. אני משתמשת בכל הידע שרכשתי עם השנים ומה שינקתי מאמי ואבי לניהול החברה, בצוותא עם אבי״.

כיום, מקסין כבר מכירה ובקיאה במרבית היצירות שבבעלות החברה המשפחתית. היא עוזרת לאביה בניהול השוטף ודואגת לשדרוג וקידום העסק בהתאם לטכנולוגיות הכי חדישות. החברה מציעה שלל שירותים מעבר למכירת האמנות שברשותה. שלמה הינו מעריך אמנות מורשה, כלומר, מוסמך להעריך אמנות בצורה רשמית ומקצועית. הוא עובד עם הרבה אנשי עסקים שרוצים לדעת את שווי האמנות שבבעלותם לצרכי ביטוח או מכירה עתידית. בנוסף, פימה מוסמך לרשום חוקית מסמכים רשמיים המעידים על אותנטיות של אמנות ולזהות בתוך שניות מספר האם מדובר ביצירה מקורית, או רק זיוף מוצלח. שלמה: ״לצערנו, קיימים היום המון זיופים בעולם האמנות שדורשים הרבה ידע ונסיון על מנת להבחין בדקויות שמעידות על אמיתות היצירה, זוהי המומחיות שלי ואני עוזר למנוע מאנשים מפח נפש".

לחברה אתר אינטרנט מרשים, מפורט, וידידותי למשתמש ששודרג לאחרונה ביוזמתה של מקסין, שם ניתן לראות את שלל יצירות האמנות שבבעלותה, לקבל מידע עליהם ואף לרכושן. בין היצירות הצבעוניות להפליא ישנו אוסף יצירות אמנות יהודית נדירות שכל בית היה שמח להתפאר בהן.

בשנים האחרונות החברה התעסקה בעיקר במכירה לגלריות, אך כיום החברה שמה לה למטרה להגיע גם לאנשים פרטיים המעוניינים מאוד באמנות ייחודית ומיוחדת, בעיקר יהודית, אך לא ידעו כיצד להשיגה.

השמועה בעולם האמנות אומרת שאם חפצה נפשכם ביצירה אותנטית ונדירה במיוחד, שלמה פימה הוא האיש שידאג להשיג לכם אותה. על כך יעידו בעלי גלריות בכל רחבי העולם שמתייעצים עמו. משה קסטל, יעקב אגם, מנשה קדישמן, עמוס ישכיל, יוסל ברגנר, יצחק טרקאי ומרסל ינקו הם רק חלק מהאמנים המפורסמים אשר שיצירותיהם המרהיבות נמצאות בבעלות החברה.

שלמה: ״בזמנו השתתפנו בהרבה תערוכות ברחבי ארה״ב. מצאתי את עצמי המון בדרכים בין שלל המדינות. בעלי גלריות היו מזמינים אותי לתערוכות בגלריות שבבעלותם. התערוכות נערכו בד"כ בסופי השבוע לעיתים בתוספת של יומיים, שלושה. באחת הפעמים שנתבקשתי על ידי בעל גלריה בטקסס להגיע לתערוכה שלו, רשמתי את התאריך הלא נכון ביומן. יש לזכור כי מדובר בתקופה בה לאף אחד לא היה טלפון סלולרי או ג׳י פי אס. היינו נכנסים לבנקים ופורטים 200-300 דולר במטבעות כדי שנוכל להתקשר מטלפון ציבורי בכל פעם שעצרנו לתדלק, שנוכל להתעדכן עם כולם שהכל אכן הולך לפי לוח הזמנים המקורי. באותה הפעם יצא שלא התקשרתי הבייתה במשך יומיים וברגע שהתקשרתי הביתה, אשתי, רייבן ענתה לי לטלפון דואגת ובוכה וסיפרה לי כי איימו לתבוע אותי בגלל שאני לא אספיק להגיע לתערוכה שאמורה הייתה להתקיים כשלושה ימים לאחר מכן בטקסס – ואני הייתי בכלל באילינוי… אמרתי לה 'אל תדאגי הכל תחת שליטה.

תחילה, התקשרתי לבעל הגלריה שצעק וגידף. הרגעתי אותו ואמרתי לו: אל תדאג כי אני אגיע בזמן לתערוכה. רק בבקשה, תכינו את הגלריה שהקירות יהיו מוכנים לכשאגיע. עליתי על הרכב ונהגתי במשך 72 שעות ברצף עם עצירות של תדלוק בלבד. תודה לאל, שהיו נהגי משאיות שהיו מודיעים לנו היכן ישנה משטרה ומכמונת מהירות. הגעתי לגלריה ב-3 אחה"צ כשהתערוכה נפתחה ב-5 וחצי. הודעתי לבעל הגלריה שהגעתי, הפקדתי בידיו את מפתחות הרכב שלי. אמרתי לעובדים שלו שיתלו את כל התמונות הממוסגרות שהיו לי ברכב כאוות נפשם. הודעתי שאני הולך לישון כשעה ושלא יצלצלו להעיר אותי, אלא יבואו למלון שהיה ממוקם ממול הגלריה ויסחבו אותי החוצה מהמיטה ישירות למקלחת, אחרת אין סיכוי שאצליח להתעורר. ברוך השם התערוכה נרשמה כהצלחה מסחררת ולאחר מכן יחסי עם בעל הגלריה התהדקו ועשינו אצלו תערוכה כמעט בכל שנה".

שלמה, מהם הדברים שהכי חשוב לדעת לפני שרוכשים אמנות?

״הכי חשוב לקנות תמונה אותנטית שיש לה אבא ואמא. היום ישנם מספר עצום של 'זיופים מוצלחים' בשוק, כאשר רוב האנשים לעולם לא ידעו על כך, חוץ מהאנשים המנוסים והקרובים לצלחת. לדוגמה: יש אנשים שקנו תמונה של ראובן לפני 40 שנה בסכומים של כ5,000 דולר היום שוויים מוערך ב-400-300 אלף דולר,מה שמראה בצורה חד משמעית על כך שאמנות הינה נכס לכל דבר והשקעה לטווח ארוך שמניבה פירות למי שסבלני דיו.

שלמה, ספר לי על מקרה משעשע שהיה לך במכירת אמנות.

״לפני עשרים שנה בערך דפקו לי בדלת שני בחורים ואמרו שהם מפיקי סרטים. הם סיפרו שאין להם תקציב, אבל הם עושים סרט ושאלו אם אני מוכן להשאיל להם כמה תמונות לצילומים. מה אגיד לך, הייתי במצב רוח טוב, הכנתי להם כמה תמונות, אירגנתי את כל הניירות והם חתמו עליהם. להפתעתי הם היו מסודרים והגיעו בחברת עורך דין והבטיחו לי כי שמי יופיע בקרדיטים בסוף הסרט. אחרי כמה חודשים מישהו מתקשר אליי ואומר לי: ׳מה, שלמה, ממתי אתה מתעסק בפורנו??׳ לא הבנתי על מה הוא מדבר. התברר שהם צילמו סרט פורנו ובאחת הסצינות התמונות שלי התנוססו ברקע ובסוף הסרט, כפי שהובטח לי, סולומון פימה הוזכר בגאון בקרדיטים"…

• • •

שווה בהחלט לבדוק את אתר האמנות המיוחד של שלמה פימה ומשפחתו, המכיל אוספים מרהיבים של אמנות כלל עולמית ובפרט יהודית מקורית שמתאימה לכל כיס ומשפחה, לבתים, משרדים, מסעדות, בתי מלון ואף למרכזים יהודיים. נראה שכל אחד יכול למצוא שם משהו שיתאים לו ולכיסו. עם ניסיון של 50 שנה, אתם יכולים להיות בטוחים שאצל משפחת פימה תקבלו את הייעוץ הטוב, המדויק וההוגן ביותר.

818-501-6111 | www.solomonfimafineart.com

המשך לקרוא

כלכלה ועסקים

״היום קל יחסית להגיע לגרין קארד על סמך עבודה"

Published

on

עו"ד ניל שאף מקושר לחמשת סניפי מחלקת ההגירה בלוס אנג'לס ומסביר ממקור ראשון על השינויים של ממשל טראמפ ועל החסרונות והיתרונות בחוקים החדשים

פעיל ותיק בקהילה ובמרכז החינוכי הספרדי. עו"ד ניל שאף

עורך הדין להגירה ניל שף ידוע כאחד הוותיקים בתחום בלוס אנג׳לס. אל משרדו בבוורלי הילס מגיעים ישראלים רבים כדי לקבל יעוץ במגוון נושאים בתחום ההגירה או לשכור את שירותיו כדי שיטפל בסטטוס ההגירה שלהם. שף הוא גם דמות פעילה בקהילה, מכהן כנשיא עמותת SEC sfaradi educational center (המרכז החינוכי הספרדי בירושלים) ומשמש כנציג של ארגון עורכי דין ההגירה בארצות הברית (AILA).

מדיניות הנשיא טראמפ בכל הקשור להגירה הביאה לשינויים דרמטיים ביחס כלפי מהגרים. לא מדובר רק במהגרים לא חוקיים אלא גם כאלו שאוחזים באשרת עבודה או שהייה מסודרת. שוחחתי עם עו"ד שף על השינויים הללו ושמעתי על האפשרויות החדשות שפתוחות בפני ישראלים בארה"ב, חלקן מפתיעות ואטרקטיביות.

אחד השינויים הגדולים בתחום ההגירה בעידן טראמפ הם לוחות הזמנים. נדמה שההוראה מלמעלה היא לא למהר במתן סטטוס חוקי, גרין קארד ואשרות עבודה. ההנחיה היא לעשות הכל לאט, ממש לאט. ניל: ״כל הבקשות על סמך נישואין, כולל גרין קארד, הפכו להיות בעלי זמן המתנה ארוך מהרגיל. בעבר לראיון לקבלת אזרחות היית ממתין 4-5 חודשים. היום אתה יכול להמתין כמעט שנה. כך גם לגבי אישור עבודה; פעם היית יכול לקבל תוך 3 חודשים על סמך נישואין. היום מדובר בלפחות 7 חודשים. לגרין קארד קבוע אתם צפויים לחכות כמעט שנתיים״.

מה הסיבות לכך?

״הקטנת כוח האדם. בדיוק קיבלנו אינפורמציה ממשרד של עורכי דין להגירה בוושינגטון די.סי, שהם הפסיקו לאייש עובדים חדשים ופקידים להגירה. בנוסף, משרדי ההגירה מבצעים פעולות ובדיקות נוספות שלוקחות זמן. למשל אם אזרח אמריקאי מבקש להוציא גרין קארד לאבא או אמא שלו, זה אמור היה להיות תהליך קצר ופשוט של הצגת תעודת לידה של ההורים וזהו. היום כדי לקבל אישור עליך לעשות ראיונות אישיים. כמו כן חלק מכוח האדם של משרדי ההגירה עזבו את תפקידם הרגיל לטובת מחלקה חדשה שחוקרת ופותחת תיקי אזרחות ישנים, לבחון האם הייתה מירמה בתהליך קבלת הגרין קארד לפני האזרחות".

איך זה משפיע על הציבור של מחזיקי הגרין קארד?

״הרבה אנשים עם גרין קארד מגישים בבהלה בקשות לאזרחות; הם לא יודעים מה יהיה עם החוקים של טראמפ ומרגישים שרק גרין קארד זה לא מספיק טוב. למרות שרוב הקהילה הישראלית באל-איי הם תומכי טראמפ, אני מקבל טלפונים מלקוחות שמספרים על אח או קרוב משפחה שהגיע לפה ונשאר רק חודש מעל המותר בוויזה שלו ומשטרת ההגירה הגיעה אליהם הבייתה ולקחו אותו באזיקים, ממש כמו טרוריסט. זו המציאות החדשה שמתרחשת פה". עו"ד שף מספר לי על אג׳נדה ברורה של רשויות ההגירה: הם מעדיפים שרוב העובדים כאן יהיו אמריקאים ושאנשים אחרים יבואו לקנות מאמריקאים.

"זו אמריקה קודם״ הוא אומר.

אז איך ניתן בכל זאת להגיע לגרין קארד בצורה מהירה יחסית?

״היום קל יחסית להגיע לגרין קארד על סמך עבודה. זה תהליך שלוקח שנה וחצי פחות או יותר, מה שפעם היה יכול לקחת שש או שבע שנים. לא מדובר על עבודות שדורשות תואר ראשון או שני אלא נסיון עבודה והתמקצעות של שנתיים. משרד העבודה האמריקאי מאשר את התיקים הללו ולא עושה יותר מידי בעיות או חקירות כמו בתיקי הנישואין".

שף גם מספר על הלהיט החדש אצל ישראלים בדמות ויזת ההשקעה E2 : ״הקונגרס אישר זאת לפני כ- 7 שנים והייתה בעיה בכנסת של ישראל להוציא את ההסכם לפועל מהצד הישראלי. כמעט כל שנה הייתי מקבל טלפון שהנה עוד מעט זה קורה אבל תמיד משהו השתנה בסוף. רק לאחרונה ב-1 במאי סוף סוף קיבלנו הודעה רשמית שישראלים יכולים לבקש ויזת E2 למטרת השקעה. החוק לא אומר כמה כסף בדיוק צריך להשקיע כדי לזכות בוויזה. אבל מקובל שהסכום יהיה מעלה 100 אלף דולר.

ניל עם לקוח לשעבר, השחקן אקי אבני

על אילו השקעות אנחנו מדברים?

״ההשקעה היא הקמת עסק בארצות הברית, זה צריך להיות עסק עם משרד שעובד או מחסן גדול ושיהיו עובדים אמריקאים, זה עוזר להגיע לאישור. אני ממליץ להתחיל את העסק לפני שמגישים בקשה, אפילו על ויזת תייר. ניתן לפתוח קואורפוריישן, חשבון בנק, ביטוח ולוקיישן מסודר לעסק. משרד העבודה רוצים לראות שיש משהו שיצא לפועל ולא חלום על נייר. אחרי כמה חודשים שהעסק עובד. ניתן להגיש בקשה לויזת משקיע. חשוב לזכור! העובדה שיש לכם ויזת E2 לא מבטיחה לכם גרין קארד לאחר מכן. אז במקביל רצוי לחפש ספונסר שיעזור לכם לקבל גרין קארד. זה תהליך שלוקח שנתיים ואחריו אתם מסודרים".

בעבר היו פרסומים שישראלים יוכלו בקרוב לבקר בארה"ב ללא צורך בויזת תייר.

"כן, דובר על ׳וויזת וייבר׳. מה שאומר בעצם שלא צריכים ויזה ולעשות ראיון לפני אלא ממש כמו אזרחים בעלי דרכון אירופאי ישראלים יוכלו להיכנס באופן חופשי לבקר במדינה במשך 90 יום. הבעיה היא ש'וויזת וויבר' לא טובה כמו ויזת תייר שמאפשרת אשרת כניסה ל-6 חודשים. בנוסף את הויזת וויבר לא תוכלו להאריך או לשנות את הסטטוס שלכם כאן לויזת סטודנט או לויזת E2 . אתם מחוייבים לעזוב את המדינה תוך 90 יום. לכן עדיף הוציא ויזת תייר. עד היום הויזת וייבר לא אושרה לישראלים ולא נראה לי שהיא תאושר מפני שיותר מדי ישראלים הפרו את תנאי ויזת התייר שלהם ונשארו כאן באופן לא חוקי. לכן רשויות ההגירה לא הולכים ליישם את הרעיון הזה, זה בעייתי".

עו״ד שף מספר על שירות מיוחד שמשרדו נותן: הוצאת דרכון אירופי ליוצאי מדינת ספרד, כולל לצאצאים להורים שהיו בגירוש יהודי ספרד. הלקוחות המתאימים יקבלו דרכון פורטוגזי אם יראו אילן יוחסין שיוכיח את הקשר המשפחתי למאורע הנורא ההוא שהתרחש בספרד.

בנוסף לעבודתו המלאה של ניל כעורך דין הגירה מוביל, הוא משמש כאמור גם כנציג של ארגון עורכי דין להגירה בארה"ב AILA. שף: ״אנחנו עובדים עם המנהלים והמנ"כלים של משרד ההגירה בדרום קליפורניה. ישנם חמישה משרדי הגירה בלוס אנג׳לס: 2 בדאון טאון, אחד בוואלי, בסנטה אנה ואחד בסן ברנדינו. כל פעם שיש תיק תקוע או בעיה גדולה עם לקוח הם פונים אליי ואנחנו דואגים לפתור את הבעיות שלהם. לפעמים יש מראיין להגירה שלא מטפל כמו שצריך בנושא מסויים או לוקח לו יותר זמן מהרגיל, אז אני בודק בהתנדבות את המקרה ומנסה לעזור״.

– Neil J. Sheff –

280 South Beverly Drive, Suite 306 Beverly Hills, Ca. 90212
Tel.: 310-446-3844 | Fax: 310-496-1644 info@sheffimmigration.com www.sheffimmigration.com American Immigration Lawyers Assoc. (So. Cal.)

המשך לקרוא

כלכלה ועסקים

עודף מ- 50מיליון דולר: מי רוצה לקנות את הבית של אדם לוין בבוורלי הילס?

Published

on

סולן להקת מארון 5 ואישתו הדוגמנית בהאטי פרינסלו מציעים למכירה את ביתם ב-47.5 מיליון דולר – יותר מ- 13מיליון דולר מעל המחיר שבו קנו אותו לפני שנה בלבד

המחיר קפץ ב- 13מיליון דולר תוך שנה. חזית הבית

הזמר וסולן להקת מארון 5 אדם לוין ואישתו דוגמנית העל בהאטי פרינסלו פרסמו למכירה את ביתם המפואר שבבוורלי הילס תמורת סכום מבוקש ודמיוני של 47.5 מיליון דולר. מדובר בצעד מפתיע למדי מצדם של בני הזוג, משום שהם רק רכשו את הנכס לפני כשנה מבעליו הקודם (אחד מיוצרי הסדרה וויל וגרייס'), תמורת 33.9 מיליון דולר.

בית המידות המפואר משתרע על שטח של כ-960 מ"ר וכולל חמישה חדרי שינה ו-12 חדרי שירותים, הפזורים בין 3 קומותיו של המבנה המרכזי, לא כולל ביתן האורחים. על פי הדיווחים, לאחר שרכשו אותו השקיעו בני הזוג לוין ופרינסלו כ-7 מיליון דולרים בשיפוץ הבית המשודרג ממילא. ייתכן שההשקעה הזאת היא חלק מהסיבה לעלייה המשוקפת במחירו המבוקש של הנכס.

בין העבודות שנכללו בשיפוץ: צביעה חיצונית של הבית ללבן (קודם לכן חלקו החיצוני של הבית היה מחופה בלבנים אדומות שעליהן השתרגו גפנים), עדכון והרחבת המטבח המרכזי של הבית והחלפת כל מכשירי החשמל במטבח הקייטרינג הנוסף למכשירים חדישים מפלדת אל-חלד.

דלת הכניסה של האחוזה נפתחת אל מבואת כניסה רחבת ידיים בעלת תקרה גבוהה וחיפוי פאנלים מעץ צבוע, שמובילה אל סלון מרווח ובו אח ומסך טלוויזיה ותקרות שקועות ומעוטרות. סמוך לסלון נמצא חדר האוכל הרשמי שמכיל שולחן אוכל גדול המתאים ל-12 סועדים ובו דלתות זכוכית הנפתחות אל אזור הבר המצוייד.

כמובן שיש בריכת שחייה פרטית

באחורי הבית ממוקם חדר עבודה ששניים מקירותיו עשויים זכוכית בפרופיל בלגי מרצפה עד תקרה, ומהם נשקף נוף של החצר האחורית. עוד בקומה התחתונה: חדר הקרנה פרטי שגם לו אזור בר צמוד. בנוסף הנכס כולל גם חדר כושר פרטי, בריכת שחייה ומגרשי טניס.

בקומה העליונה ממוקם חדר השינה המרכזי שמואר היטב הודות לדלתות זכוכית הנפתחות למרפסת פרטית ושטופת שמש. חדר הרחצה הצמוד מבהיק בלובן יוקרתי וכולל ארון אמבטיה עם משטח שיש וכיורים כפולים. בנוסף, הסוויטה של בני הזוג האופנתיים כוללת לא אחד, כי אם מספר חדרי ארונות וחדרי הלבשה עם ארונות ומדפים שיוצרו בהזמנה מיוחדת.

המשך לקרוא

הפייסבוק שלנו

הירשם לניוזלטר שלנו

כתבות שבועיות