fbpx
Connect with us

Featured

פנטומית האופרה

Published

on

היא הגיעה לשלבים מתקדמים בכוכב נולד3 , כיכבה במחזות זמר ופיתחה קריירה כזמרת עם קול קטיפתי ומיוחד – עכשיו, בעקבות הרילוקיישן של הבעל, נעמה פנחסוב מציעה את כישוריה לקהילה המקומית –  ומדברת בגילוי לב על ההטרדות המיניות שהקלו עליה את המעבר מהארץ – ראיון באוקטבות גבוהות

הזדמנות להצליח בחו"ל ולהביא את השימחה הישראלית. נעמה פסחוב

מאת:  אלעד מסורי // צילומים: רותם ברק 

נעמה פנחסוב חיה ונושמת מוזיקה מהיום שהיא זוכרת את עצמה. זה החל כנערה צעירה כשכיכבה על במות כישרונות צעירים ברחבי פתח תקווה ואבן יהודה; בהמשך כרוקרית שנשלחה על ידי מנהל מגמת המוזיקה בתיכון ללימודי מוזיקה קלאסית ואופרה שבמהלכם גילתה את הקול הייחודי שלה שהוביל גם לגילוי קולה הפנימי. מכאן יצאה נעמה למסע ארוך שהחל בלהקת הנח״ל, בה כיכבה עם הצוות ובמופע יחיד משלה, השתתפות ׳בכוכב נולד 3׳ שפתח בפניה את השער להופעות במחזות זמר, בגירסה הטלוויזיונית של ׳גריז׳ בערוץ 2 ובפסטיבלים בחנוכה עם שמות כמו אלי יצפאן ושלמה גרוניך.

כשהיא חמושה בבעל תומך ושתי בנותיה, פנחסוב עברה לא מזמן לעיר המלאכים להגשים חלום ילדות ישן. עם רפרטואר גדול של הופעות קלאסיות, ליווי חתן וכלה, אירועים יהודיים מגוונים וגם סינגל חדש בדרך, היא נחושה לנתב את ההכרה לה זכתה בישראל להצלחה כאן, אצלנו בלוס אנג׳לס.

נעמה, היכן מתחיל הסיפור שלך עם מוזיקה?

״האהבה שלי למוזיקה התחילה כשנולדתי לחיים האלו. מהרגע שידעתי להביע את עצמי זה היה דרך מוזיקה. אני זוכרת שכבר בגיל 3 הייתי שרה על השולחן בבית עם מטפחות של הסבתא הבוכרית שלי. תמיד הייתה אצלנו שמחה מסביב לשולחן בארוחת ערב. באירועים של המשפחה הייתי השואו שפותח את הערב ושמסיים אותו, ככה גדלתי".

ההתמחות שלך היא בסגנון האופרה והמוזיקה הקלאסית. איך הגעת לז׳אנר הזה? 

״כשהתקבלתי למגמת מוזיקה בתיכון הייתי צריכה לבחור בין סגנון הג׳אז או מוזיקה קלאסית. אני הייתי רוקסטית, שמעתי גאנז׳ אנד רוזס ומטאליקה לא עניין אותי לא ג׳אז ולא קלאסי. המורה של המגמה, ד״ר נתן שחר, אמר לי: ׳אני שולח אותך למורה שתגרום לך להתאהב במוזיקה הקלאסית׳. הגעתי לגברת אתל זוסמן לשיעור אחד ובאמת התאהבתי, הבנתי שאני יכולה לשיר אופרה וזה היה חדש ומרגש עבורי".

נעמה עם הבעל יונתן והבנות אמילי ונינה

לא היית מודעת לקול האופרטיבי שלך?

״לא. תמיד ידעתי שיש לי קול גבוה, אבל לא הייתה לי שום מודעות או חיבור למוזיקה קלאסית. כל שיעור אצל אתל זוסמן ז״ל היה חוויה. לצערי היא נפטרה כשהייתי בלהקה צבאית. בהמשך למדתי פיתוח קול גם אצל חנה הכהן, שהיא המורה לפיתוח קול של ריטה ואחינועם ניני".

שירתת בלהקת הנח״ל, קרש קפיצה משמעותי.

״כן, היה אמור להיות… כשהגעתי ללהקה עשו עלי חרם כי התחלתי וישר קיבלתי סולו ליום הזיכרון. הייתי הכי צעירה, רק הגעתי מהטירונות אל קבוצה של זמרים וזמרות שמשרתים יחד כבר יותר מחצי שנה ובום – אני מקבלת סולו. ממש כמו בסרט ׳הלהקה׳, פתאום הבנתי שכל התחרות הזו והקנאות היא אמיתית. גיליתי שדברים כאלו קורים במציאות.

״הוציאו אותי מהמחזור הזה של הלהקה עד שיבוא צוות חדש ובינתיים הייתה לי תוכנית יחיד. הופעתי בכל רחבי הארץ, ישנתי בבסיסים קרביים עם לוחמים והופעתי עבורם כשהם היו חוזרים מפעילויות מבצעיות. ממש נלחמתי בשביל לשיר".

קיבלת חשיפה אחרי השירות?

״זה עולם לא פשוט, אחרי הצבא התחלתי ללכת לאודישנים ותמיד אמרו שהקול שלי אופרטיבי מידי וכשהייתי הולכת לאודישנים לאופרה אמרו לי שאני מיין סטרים מידי, הייתי תקועה באמצע. בסוף החלטתי שאלך על מחזות זמר, שם בטוח ארגיש בבית. התקבלתי למחזה ׳מלך סיאם׳ של ירון כפכפי בכיכובו של אלי יצפן שעלה בחנוכה בשנת 2000. גילמתי את התפקיד של אחד מנשות המלך. זו הייתה חוויה גדולה להופיע בסינרמה, באולם מלא, חמש הצגות ביום מול אלפי אנשים בחנוכה.

״מחזות הזמר היו בית ספר אמיתי. קיבלתי תפקיד שבו יכולתי להביא את הקול שלי לידי ביטוי. שם הבנתי שאני באמת זמרת ואני יכולה להמשיך. זה באמת מה שעשיתי התחלתי לכתוב חומרים משלי, הייתי מקליטה את עצמי על טייפ מנהלים ושולחת לחבר טוב שלי שהיה מנגן אותם".

בהמשך נעמה התקבלה למחזמר ׳הגולם׳ שהלחין שלמה גרוניך. מה שהיה אמור להיות פרוייקט נפלא חוצה גבולות של הופעות בבתי כנסת ברחבי אירופה נקלע לקשיים בלתי צפויים. ״התחלנו להופיע בבית כנסת ספרדיים במזרח אירופה. היינו אמורים להופיע כל ערב במשך שלושה חודשים אבל אז הגיע שיטפון באותה שנה, המון בתי כנסת הוצפו ולא יכולנו להמשיך".

את החשיפה הטלוויזיונית הגדולה קיבלה פנחסוב בתוכנית הדגל של ערוץ 2 באותן שנים, ׳כוכב נולד 3׳. קולה המיוחד זכה לתגובות נפלאות וקיבל מחמאות מריקי גל, צביקה פיק וצביקה הדר. למרבה הצער היא נופתה בשלב ׳גלגל ההצלה׳ המתקדם. נעמה: ״הם לא ידעו מה לעשות עם הקול שלי, כי אני שרה אופרה ולא הבינו איך אפשר להתקדם עם זה עד לגמר. אחרי כוכב נולד החלטתי להקליט אלבום משלי".

כאשר ישבנו לסקור את הקריירה בישראל והניסיון להצליח לבדה באלבום הסולו שלה, פנחסוב נזכרה בתקופות לא פשוטות שהיו מלוות בהטרדות מיניות רבות מצד דמויות חזקות ביותר בעולם הבידור הישראלי. נעמה: ״היו הטרדות מיניות תוך כדי הניסיון שלי להצליח. אמרגנים שהציעו הצעות, מפיקים ועיתונאים. אחד המנכ"לים הכי גדולים בתעשייה התקשר אלי אחרי שהוא ראה אותי בהופעה ואמר לי: ״סגרתי לנו מלון להלילה נעשה את הראיון על המיטה.״ אמרתי לו: ״אפשר לא על המיטה״? והוא ענה: ״את לא מבינה כלום, אה, יש לך עוד הרבה מה ללמוד.״

״זה מאוד העציב אותי. היו כל כך הרבה מקרים של הטרדות מיניות בקריירה שלי ולא הייתי מוכנה לזה. באתי מבית חם ואוהב ולימדו אותי לשמור על עצמי. זה תיסכל אותי כי רק רציתי לשיר מבלי למכור את עצמי או את הגוף שלי. פעם הגעתי לתוכנית אירוח עם מנחה מאוד מפורסם (לא אזכיר את שמו כי הוא כבר לא בחיים). באתי לקדם את הסינגל הראשון שלי אצלו בתוכנית. בחדר האיפור הוא אמר: ״מה, לא הבאת חברה? תביא חברה כי הלילה אנחנו חוגגים״, כאילו לא היה לו ברור איך אני לא ערומה מולו ברגע זה"…

עם הנשיא ורה"מ לשעבר שמעון פרס

איך ההטרדות המיניות השפיעו עליך?

״מאוד קשה. הרגשתי שאני חיה בשוק בשר, זה גרם לי לפקפק איך אני אשרוד בעולם הזה. אני רוצה לשיר ולשמח אנשים, להיות זמרת לא משהו אחר. הדברים האלו הכניסו אותי לסוג של דיכאון.״

בהמשך פנחסוב התקבלה לתוכנית הריאליטי המוזיקלית ׳גריז׳ בערוץ 2. התוכנית הייתה מבוססת על הרעיון למצוא את ׳הסנדי ודני׳ הבאים שישתתפו במחזמר המבוסס על הסרט המפורסם. באודישנים ששודרו בפריים טיים אסף אמדורסקי החמיא לפנחסוב וכינה אותה ׳אובר קוולפייד׳.

עם הניסיון שצברה החלה פנחסוב לפעול באופן עצמאי, שיחררה אלבום פופ אופרה, והחלה לעבוד באירועים כשהיא מלווה חתן וכלה אל החופה בקולה.

״זו הייתה הכנסה טובה. כל ערב הייתי עושה אירוע וזה היה נפלא. הייתי עושה גם קיטעי קישור מהמופע האישי שלי שנקרא ״מברודווי למושב״ שמספר על איך ילדה מהמושב רוצה להצליח בברודווי הגדולה. הקהל מאוד התרגש ואהב את זה".

אז מה בעצם הביא אותך לאל איי?

״הופעתי כאן לפני 15 שנה – חיממתי את ההופעה של כוורת ו׳קשת חיים׳. רציתי כבר אז להישאר אבל לא היה לי אומץ לעשות זאת לבד. עכשיו הגעתי לאל-איי בעקבות רילוקיישן של בעלי שקיבל פה הצעת עבודה. זו הזדמנות להצליח בחו״ל ולהביא את השימחה הישראלית עם הסגנון המוזיקלי שלי".

איך הכרת את יונתן?

״חברה הכירה בנינו כשהייתי בת 20. יונתן גר בכפר יונה, מול המושב שלי. הוא ניגן על גיטרה, היינו נפגשים. באותה תקופה הייתי חדשה במושב, והייתי די אנטי להכיר בחור חדש בחיים שלי. אז שום דבר לא ממש קרה בינינו וכל אחד הלך לדרכו. אחרי עשר שנים בהן יצאתי עם כל מיני מוזיקאים ושחקנים, די נמאס לי ובראש שלי החלטתי שאני מחפשת משהו רציני. אני זוכרת שעשיתי הליכה סביב המושב ובשביל הכניסה ראיתי את יונתן. אמרתי לעצמי – מוכר לי הבחור הזה… אמרנו שלום, דיברנו קצת והוא סיים ב׳טוב לראות אותך׳ והלך. עבר לי חום בכל הגוף הרגשתי שפגשתי את בעלי. "חיפשתי אותו בטירוף, עשית עליו גוגל, פייסבוק. אחרי ארבעה ימים פגשתי אותו באותו שביל ההליכה. כבר מרחוק הלב שלי התחיל לדפוק וחשבתי איך לגרום לו להבין שהוא צריך להיות בעלי. ׳חפרתי׳ לו במשך רבע שעה, דיברתי שטויות עד שהוא הבין מה קורה, ביקש את הטלפון שלי ומאז אנחנו ביחד".

איזו מוזיקה את אוהבת? 

״גדלתי על ברברה סטרייסנד וחוליו אגליסיאס, ג׳יפסי קינג׳ס, אבבא וגם מוזיקה בוכרית, אתנית , עפרה חזה וזוהר ארגוב. גם קצת מהקלאסיקה העדינה של ריצ׳ארד קליידרמן. וכמובן המון מוזיקה ישראלית כמו עפרה חזה, שלום חנוך ואריק איינשטיין. אני אוהבת מאוד מוזיקה של מחזות זמר.״

מה התוכניות שלך באל-איי?

״הגעתי לכאן כדי להרחיב את העשיה המוזיקלית שלי, להתחבר לעוד לבבות באמצעות הקול שלי והקסם שבשירה. אני רוצה להופיע כאן בפני הקהילה הישראלית והיהודית עם שירי קדושה ויהדות ובקבלות שבת. עשיתי את זה בפלורידה וזה עבד מצויין. המטרה היא להביא את המוזיקה היהודית ואת המסורת הנפלאה שלנו לקהילה כאן. אני מופיעה גם באירועים, מכניסה חתן וכלה לחופה, הפרשות חלה, הופעות בחגים ובטקסים ממלכתיים מכובדים. במקביל אני עובדת על שיר ואלבום חדש בהפקה מקומית".

להזמנות ופרטים נוספים: 323-740-0403

www.naamapink.com

naamapink@gmail.com

 

לחץ להגיב

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Featured

עוד מכה לעסקים בקליפורניה: חוק חדש יחייב את המעסיק לחשוף כמה העובדים האחרים מרוויחים 

Published

on

מושל קליפורניה גאווין ניוסום חתם השבוע על חוק חדש המחייב מעסיקים בקליפורניה לפרסם טווחי שכר עבור פרסום משרות "במאמץ לצמצם את הפער בין המינים והגזעים".

לפי SB-1162, מעסיקים עם 15 עובדים או יותר יידרשו לכלול טווחי שכר בפרסומי משרות, ואלה עם 100 עובדים או קבלנים או יותר יצטרכו לדווח על תעריפי שכר חציוניים וממוצעים לפי קטגוריית עבודה ו"כל שילוב של גזע , אתניות ומין."

"לקליפורניה יש את חוקי שוויון השכר החזקים ביותר במדינה, אבל אנחנו לא מוותרים על משימתנו כדי להבטיח שכל הנשים במדינתנו יקבלו את התשלום המגיע להן ויקבלו יחס שווה בכל תחומי החיים", אמר ניוסום. "הצעדים הללו מביאים לשקיפות חדשה להתמודדות עם פערי שכר, להפסיק את התמחור המפלה של מוצרים על בסיס מגדר ולהרחיב את התמיכה בנפגעי התעללות ותקיפה. אני מודה לוועדת הנשים המחוקקת על המנהיגות והשותפות שלהן בבניית קליפורניה שוויונית יותר לכולם".

בנוסף לדרישת טווחי שכר, החוק החדש אומר שמעסיקים בכל הגדלים צריכים לספק את טווח השכר לעובד עבור התפקיד שהם ממלאים אם הם מבקשים זאת. משמעות הדבר היא שהעובדים הקיימים יכולים לבדוק היכן המשכורת שלהם ממוקמת בטבלת השכר בחברה שלהם, להעלות חוסר עקביות בשכר ולנהל משא ומתן או לבקש התאמה.

מושל קליפורניה גם אישר את חוק איגוד העובדים החקלאי. החוק יחייב חברות עם 100 עובדים או יותר שנשכרים דרך סוכנויות כוח אדם של צד שלישי להגיש דוחות נתוני שכר לסוכנות לזכויות האזרח של קליפורניה עבור אותם עובדים, בחלוקה לפי מגדר, גזע ומוצא אתני.

מבחינה לאומית, לשכת מפקד האוכלוסין האמריקאית מעריכה שנשים מרוויחות 82 סנט על כל דולר שמרוויח גבר, והפער מתרחב עבור נשים רבות ממגזרים לא לבנים.

בקליפורניה משלמים לנשים בערך 88 סנט על כל דולר שמשלמים לגבר, כשהפער גדל אצל נשים "צבעוניות". נשים במדינה מפסידות בסך הכל 87 מיליארד דולר מפערי השכר מדי שנה, על פי ארגון ״השותפות הלאומית לנשים ומשפחות״.

החוק יכנס לתוקף ב-2023.

המשך לקרוא

הפייסבוק שלנו

הירשם לניוזלטר שלנו

כתבות שבועיות