Connect with us

השבוע בלוס אנג'לס

עדיין חי בסרט

Published

on

מאיר פניגשטיין, מייסד ומנכ"ל פסטיבל הסרטים הישראלי בארה"ב, אירח אח"מים לבראנץ' חגיגי בבוורלי הילטון לקראת הפסטיבל ה-33 • המראות והקולות

ארוחת הצהרים המסורתית לספונסרים ותומכי פסטיבל הסרטים הישראלי בלוס אנג׳לס התקיימה במלון בוורלי הילטון – יריית הפתיחה למגה-להיט של מאיר פניגשטיין, שיתקיים במהלך חודש נובמבר השנה. במשך למעלה מ-33 שנים הציג הפסטיבל יותר מאלף סרטי קולנוע, סרטים דוקומנטריים, דרמות טלוויזיה וסרטים קצרים לכמיליון צופים; והביא מאות יוצרים וקולנוענים ישראלים לארה"ב לחלוק את אמנותם. באולם הכנסים של הילטון נראו אורחים מתעשיית הסרטים המקומית, תומכי הפסטיבל וגם שחקנים כמו אלון אבוטבול, מייק בורשטיין, ענבר לביא ומורן אטיאס, יחד עם מפיקים ואנשי תעשיית הסרטים של עיר המלאכים.

הארוע נפתח בסרטון תדמית שסקר את 33 השנים המופלאות של הפסטיבל שהחל בניו יורק ובהמשך עשה
עלייה ללוס אנג׳לס. הקומיקאי אילון גולד הבריק במופע סטנד אפ משעשע במהלכו ליגלג על תעשיית ההוליוודית, וגם על ההבדלים בין ישראלים לאמריקאים. הקונסלית לתרבות ודיפלומטיה ציבורית קארין אליהו פרי, הודתה למאיר על ההשקעה האדירה שלו בפרוייקט שהפך מוסד: ״במהלך שלוש השנים בתפקיד אני עדה לחשיבות הגדולה של פסטיבל הסרטים, שמאחד כשרונות ישראלים מכל רחבי ארה"ב ומישראל ומביא יוצרי קולנוע מכל קצוות הקשת: יהודים, ערבים, מהימין ומהשמאל, נשים – כולם זוכים לבמה אחת שמציגה ומקדמת את היצירות שלהם".

פניגשטיין עצמו נראה ונשמע נרגש: ״אני לא מאמין שהתחלתי את הפסטיבל הזה לפני 33 שנה. בפסטיבל הקרוב נציג יותר מ-30 סרטים חדשים, סדרות טלוויזיה, סרטים דוקומנטרים ותוכניות סטודיו. לפחות 20 יוצרי קולנוע ישראלים יצטרפו אלינו מישראל לספר על הסרטים שלהם". פניגשטיין סקר את תוכנית הפסטיבל והביע תקווה שבעזרת התומכים והתורמים הרבים הפסטיבל ה- 33 יהיה טוב יותר מקודמיו. בחלק האמנותי הופעה מרגשת של עדן פרבר הצעירה, ששרה את Let it go , שיר הנושא של הסרט ׳פרוזן׳ (שחלקו השני עומד לצאת בקרוב), מלווה באמא, מלחינת הסרטים המוערכת שרון פרבר.

במהלך האירוע הוענק פרס מפעל חיים לבמאי האמריקאי המוערך רוג'ר קורמן. במשך 60 השנים האחרונות, קורמן הפיק וביים למעלה מ-400 סרטים במגוון רחב של ז'אנרים. בשנות השבעים הקים קורמן את"עולם חדש", שהפך לחברת ההפצה העצמאית הגדולה ביותר בארצות הברית. בנוסף להפצת ההפקות שלו, "ניו- וורלד פיקצרס" היתה אחת מחברות ההפצה הראשונות בארה"ב שהביאה קולנוע זר לארה"ב; הפצת הסרטים של אקירה קורוסאווה, פרנסואה טריפו, פדריקו פליני, אינגמר ברגמן, וורנר הרצוג. בשנת 2009 , זכה קורמן באוסקר של כבוד מהאקדמיה לקולנוע.

במהלך ארוחת הצהרים נחגגגה ההצלחה של יוצר ישראלי שפרץ השנה ברחבי ארצות הברית – גיא נתיב,
שקיבל פרס הוקרה על זכייתו באוסקר השנה בקטגוריית הסרט הקצר עבור סרטו המצויין ״ Skin ״, שעורר הדים רבים כאשר נגע בעצב הרגיש במאבקים ותקיפות גזעניות בין לבנים ושחורים. נתיב עלה לקבל את הפרס יחד עם אישתו, השחקנית היהודיה האמריקאית ג׳יימי ריי ניומן. הוא סיפר על הידידות המיוחדת עם מאיר בפינגשטיין והודה לו בשם קהל יוצרי הקולנוע הישראלים: ״גדלתי על סרטים משנות ה-70, עם אמירה ומשמעות. העולם שאנו חיים בו הוא משוגע ולנו יש מחוייבות ואת הכלים לעשות סרטים בעלי משמעות שמשאירים מסר ולא רק סרטים פופולריים עם הצלחה קופתית".

לבראנץ' ההוליוודי הגיע גם אורח מיוחד מישראל: אבי ניר, מנכ״ל חברת ׳קשת מדיה׳ ואחד מאנשים התקשורת החזקים בישראל. ניר קיבל פרס: Israel Film 2019 Festival Visionary Award על גישתו המיוחדת לעסקים ולתוכן. מלבד הצלחתו העצומה בזיהוי תכנים פופולריים והפקת אין ספור להיטים טלויזיונים, הוא הפך את אולפני קשת ליצאנים בכירים של תכנים מישראל להוליווד עם הפקות מקור ורימייקים מצליחים.

אולפני קשת נחשבים לאולפנים עצמאיים מובילים וזכו להפוך כאן לשם דבר בעקבות שתי סדרות ב- NBC (לינקולן) ו- ABC (בייקר ואת היופי), כמו גם פרויקטים עם HBO, Apple Netflix ואחרים. לאחר קליפ וידאו שסקר את העשייה הטלוויזיונית של ניר, הוא עלה לשאת מילים ואמר בצניעות: ״אל תתייחסו ברצינות רבה מידי לווידאו הזה, הוא מכוון בעיקר למשקיעים…״ ניר הודה למארגני הפסטיבל על הפרס וכמובן ל׳קשת׳ שהוא עומד בראשה. ״אני נרגש לקבל פרס שני יוצרים קולנועיים מדהימים: האחד, אגדה עם עשיה עניפה והשני ,יוצר צעיר ומצליח שזוכה להכרה ופופולריות רבה גם כאן. עם כל הכבוד לנו, המנהלים, התפקיד שלי ושלכם הוא רק לעזור ליוצרים לקבל חשיפה עבור היצירות שלהם. זה הכל, לא יותר מזה.

ניר סקר את ההיסטורה של הטלוויזה הישראלית מימי ערוץ 1. ״היינו מחברים אנטנה ענקית על הגג כדי לקלוט תוכניות טלויזיה אמריקאיות מירדן ולבנון; כבר אז הבנתי שאני רוצה להתעסק בעולם הטלוויזיה״ נזכר, כשהוא מדבר על הדרך הארוכה שעשתה הטלוויזיה הישראלית מאז, עם סדרות ופרויקטים שחצו את האוקיאנוס לארצות הברית.

כל שנשאר הוא להמתין ולראות את שלל הסרטים וההפתעות שמכינים לנו צוות פסטיבל הסרטים הישראלי השנה.

לחץ להגיב

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

השבוע בלוס אנג'לס

בחזרה בלה לה לנד

Published

on

שמונה שנים חלפו מאז השתתפה זהבה בן בריאליטי המוזיקלי המצליח שצולם בלוס אנג'לס • עכשיו היא כאן לצמד הופעות לקראת ראש השנה עם הלהיט הגדול טיפת מזל' וגם השיר העכשווי שיצרה עם עידן רייכל • ראיון

רגע לפני ראש השנה תנחת אצלנו אחת מענקיות הזמר הים תיכוני בישראל.

זהבה בן, שאוחזת בקרייריה מרשימה בת יותר משלושה עשורים, תגיע לצמד הופעות בלוס אנג׳לס ואחת בלאס ווגאס. לדברי המפיק ליאור גוב, הערב הראשון יהיה הופעה מלאה עם נגנים ואמנים אורחים נוספים בסגנון חאפלה, במועדון הוותיקן בוואן נייס. ההופעה השניה תהיה כחלק ממסיבת ראש השנה הגדולה במועדון ה BELASCO הנחשב בדאון טאון, שם תעלה בן
למופע פריצה בן 20 דקות בחצות.

זהבה בן (בנישתי) נולדה ב 1968 בשכונת ד' בבאר שבע. היא נחשפה למוזיקה עוד מילדות. אביה סימון שעלה ממרוקו היה מוזיקאי והשפיע רבות על טעמה המוזיקלי. כילדה הייתה מביטה בו כשהוא מתקן כלי נגינה ומעניק שיעורים פרטיים למוזיקאים בביתו. כבר בצעירותה בן הייתה מופיעה בפאבים מקומיים וזכתה להתלהבות רבה מהקהל שהיה מגיע להאזין לה דרך קבע. הפריצה הגדולה התרחשה ב-1989 כשהוציאה את אלבומה הראשון ׳טיפת מזל׳ עם שיר הנושא מתוכו שהיה הצלחה מסחררת, והפך את בן לזמרת כוכבת הראשונה בזמר המזרחי. שלוש שנים לאחר מכן כיכבה בסרט ׳טיפת מזל׳ עם זאב רווח שזכה אף הוא להצלחה רבה.

בן הושפעה בעיקר מהמוזיקה הערבית והמרוקאית. היא הוציא גירסת כיסוי ל׳אינתי עומרי׳ של אום כולתום כשמירי מסיקה עוד הלכה לבית ספר יסודי. ההצלחה הגדולה שלה בשנות ה-90 זכתה לחותם סופי כאשר הקליטה עם להקת אתניקס את ׳קטורנה מסאלה׳, שיר הפתיחה לאלבום האדיר שלהם ׳מסאלה׳ שהיה דיסק חובה בכל בית בישראל בעידן הקומפקט דיסק המתהווה.

במהלך הקריירה שלה ידעה בן עליות ומורדות, כיכבה במצעדי הלהיטים וגם במדורי הרכילות. היא חטפה אש על תשדיר הבחירות שעשתה ב- 1996 עם דנה ברגר למפלגת ׳מרץ׳. ובראיון שנערך עם בן לפני כשנה סיפרה שאמרגנה לחץ עליה לעשות את הדואט, שקיבלה עבורו תשלום נכבד, וחשפה שהיא בכלל ימנית בהשקפתה הפוליטית ותומכת נלהבת של בנימין נתניהו.

1998 הייתה שנה פוריה ומוצלחת במיוחד עבור בן במהלכה הוציאה אלבום משולש עם גירסאות כיסוי לשיריו של זוהר ארגוב, את האלבום ׳זמר שלוש התשובות׳ עם ביצועים לשיריה של רבקה זוהר ואת הלהיט הגדול ׳אהבה אסורה׳. מכאן החלה בן לשתף פעולה עם שלל אמנים ישראל בינהם: ארקדי דוכין, זאב נחמה, עופר לוי, מאיה אברהם, דודו אהרון ומושיק עפיה. אחד הלהיטים הגדולים של בן בשנים האחרונות הוא ״אהבה כזו ״ שיתוף פעולה עם עידן רייכל.

שוחחתי עם בן שעות ספורות אחרי הנחיתה בלוס אנג׳לס, עיר שמעלה בה המון זכרונות עבר: ״הייתי באל-איי לפני 8 שנים כצילמנו פה את ׳לה לה לנד׳ (תוכניות ריאלטי מוזקאלית), אבל אני חושבת שזו הפעם הרביעית לי אצלכם״.

איך התחושה לחזור לכאן?

״האמת, כשאני מגיעה ללוס אנג׳לס אני ישר מתגעגעת הבייתה לישראל. אני מדברת עם ישראלים שחיים פה עשרים או שלושים שנה ולא מצליחה להבין את זה. אני לא חושבת שהייתי מחזיקה מעמד לחיות כל כך הרבה זמן מחוץ לישראל״.

מה ההבדל בין הקהל הישראלי בארץ ובלוס אנג'לס?

״בישראל זו הופעה שרגילים לראות אותי הקהל מכיר אותי. פה הקהל מאוד צמא לאמנים וזמרים מהארץ., אז ההופעה כאן קצת שונה אני תמיד שרה את כל הלהיטים, בעיקר מה שהקהל מכיר. אני מופיעה גם בצרפת ובכל אירופה וגם שם מאוד אוהבים שזמרים ישראלים באים להופיע. יש געגוע גדול וזה עושה להם טוב".

גם המוזיקה הישראלית בארץ השתנתה לגמרי.

״כן, היא נהייתה יותר פופ וכאלה. העולם שייך לצעירים ואני שייכת לזמרים הוותיקים של לפני שלושים שנה. אבל הבמה גדולה וכל מי שעולה עליה ומצליח זה עושה לי טוב על הנשמה. יש המון ילדים שמצליחים בארץ ואני אוהבת את זה, יש מקום לכולם. הבן שלי חייל בן 21 והוא מבקש ממני ואומר לי ׳אמא תעשי משהו צעיר׳. אני באמת עובדת על אלבום חדש עם סגנון צעיר יותר אבל קשה לבחור חומרים ושירים. חלק גדול מהקהל שלי אוהב את השירים הישנים והנוסטלגים. עד היום אני שרה אותם בהופעות, אין מצב שקהל יתן לי לרדת מהבמה בלי שאני שרה את ׳טיפת מזל׳״.

עשית שיתוף פעולה מצליח ובהפקה מודרנית עם עידן רייכל שהקהל הצעיר מאוד אהב. יהיו עוד פרוייקטים כאלו בעתיד?

״עידן מקסים, לדעתי הוא גאון מוזיקלי וכל כך נהנתי לעבוד איתו ולהיות בחברתו. הוא מוכשר צורה בלתי רגילה. אני דווקא רוצה לקחת את השירים הישנים שלי שהרבה אוהבים ולעשות להם עיבודים חדשים בסגנון ים
תיכוני עדכני. זה פרוייקט שמאוד מעניין אותי לעשות".

איזה אמן השפיע עליך באופן אישי?

״המוזיקה של אום כולתום מאוד השפיעה עלי. היא משהו אחר, השירים שלה הם קלאסיקה. אני חושבת שכל אמן שרוצה לשמוע מוזיקה באמת איכותית וללמוד ממנה – אום כולתום היא האמנית. אני אוהבת לשמוע את הגרון שלה שאין לאף אחד. בכלל, גדלתי על המוזיקה הערבית הקלאסית והיא השפיעה עלי יותר מהכל״.

מסיבת ראש השנה עם זהבה בן תתקיים ב-21
לספטמבר במועדון ה-BELASCO להזמנת שולחנות וכרטיסים:818-2621100 או www.israeli-party.com

המשך לקרוא

השבוע בלוס אנג'לס

המטרה: 15 דולר לשעה

Published

on

בית הנבחרים אישר את העלאת שכר המינימום הפדרלי ל- 15 דולר • הרפובליקנים: הדמוקרטים נחושים למחוק את הישגי הכלכלה האמריקאית" • מה יהיה?

בית הנבחרים בארה"ב אישר ביום חמישי האחרון את הצעת חוק להעלאת שכר המינימום הפדרלי מ-7.25 ל-15 דולר עד שנת 2025. למרות שההצעה אינה צפויה להתקדם לאישור סופי בסנאט, פעילי המאבק להעלאת שכר המינימום וחברי המפלגה הדמוקרטית רואים באישור החוק הישג משמעותי שיכול לעודד ערים ומדינות ברחבי ארה"ב העלות את שכרם של העובדים המוחלשים ביותר, וכן זריקת עידוד לקמפיין הבחירות של המפלגה הדמוקרטית.

לאחר אישור בבית הנבחרים, העברת החוק דורשת גם אישור של הסנאט. אך בעוד בבית הנבחרים יש רוב למפלגה הדמוקרטית, בסנאט הרוב הוא רפובליקני, מה שיגרום לעיכוב או דחיה של הצעת החוק. נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ הביע התנגדות להצעה: לאחר ההצבעה בחמישי הוא הדהד ציוץ של מנהיג הרפובליקאים קווין מקארת'י לפיו 'הדמוקרטים נחושים למחוק את הישגי הכלכלה האמריקאית'.

ההצבעה בקונגרס מהווה אחד מהשיאים של קמפיין בן מספר שנים של תנועת הפעילים "Fight For 15" שפועלת להעלאת שכר המינימום ברחבי היבשת. עצם ההצבעה על החוק בבית הנבחרים היא התקדמות עצומה ביחס למה שפעם כונה חלום הזוי וכעת מתקרב להתגשמות – שכר מינימום פדרלי גבוה פי 2 מהשכר הנוכחי העומד על 7.25 דולר לשעה.

בארה"ב יש שכר מינימום פדרלי, אך מדינות או ערים יכולות לקבוע שכר מינימום גבוה יותר. הפעם האחרונה בה הועלה שכר המינימום הפדרלי היתה במאי 2007 אז קבע הקונגרס כי הוא יעמוד על 7.25 דולר לשעה. אי העלאת שכר המינימום הפדרלי במשך עשור ועלייה טבעית במחירים הפכה את יוקר המחיה לדבר בלתי נסבל עבור חלק משמעותי מציבור העובדים. זוהי מציאות שהורידה את רמת החיים של המשפחות העובדות בארה"ב והעמיקה את העוני ואי-השוויון. על הקונגרס מופעל לחץ רב להעביר את חוק העלאת שכר ולתת לעובדים בשכר הנמוך ביותר במדינה אפשרות להתקיים מעבודתם. שבוע לפני ההצבעה התפרסם מחקר שתמך בהעלאת שכר המינימום ויכול להיות גם לכך הייתה השפעה על החלטת הנבחרים.

את המומנטום שצברה תנועת "נאבקים למען ה 15 היא רוצה למנף כדי ללחוץ על מקדונלדס לעלות את שכר המינימום שלה בכל סניפי הרשת. התנועה, שצמחה מעובדי המזון המהיר בשנת 2012, דרשה צדק ושכר מחייה התואמים ליוקר המחיה בארה"ב. כעת, הניצחון בבית הנבחרים הוא איתות נוסף למקדונלד'ס, אשר נלחמת בהתארגנות עובדיה בתקיפות, כי אם היא לא תעלה מרצון את השכר, יכול להיות שהיא תיאלץ לעשות זאת על פי חוק.

מקדונלד'ס היא המעסיק הפרטי השני בגודלו בארה"ב אחרי חברת וולמרט, במקום הראשון) וההשפעה של החלטה מצידה על כלל ארה"ב היא אדירה. חברת אמזון, שכבר החליטה לעלות את שכר העובדים בעצמה ל 15$ שינתה את גישת המאבק בעובדים לתובנה כי בעולם רווי בעבודות בשכר נמוך, אם היא רוצה לגייס עובדים היא צריכה להיטיב איתם. במקדונלד'ס קיימת התנגדות עקבית להעלאות שכר, מאמצי חקיקה והתארגנות עובדים. לפי פורבס, לפני 3 חודשים החליטו במקדונלדס להגמיש את עמדתם ולחדול מהפעלת לוביסטים נגד על מנת להתנגד למאבקי העלאת שכר בענף המסעדות, או העלאת שכר המינימום. לצד הלחץ החקיקתי פועלת התנועה ללחוץ באופן ספציפי על רשת המזון המהיר החזקה בארה"ב לשנות את דרכיה.

חזית נוספת של המאבק של תנועת "נאבקים למען ה-15" היתה לחץ על מושלים ונבחרי ציבור מקומיים להעלות את שכר המינימום במדינותיהם, שנחלה הצלחות ב-29 מתוך 51 מדינות, ביניהן קליפורניה, אורגון, מסצ'וסס וסיאטל. כאמור, הפערים הכלכליים המשמעותיים בין מדינות ואיזורי שונים בארצות הברית, ביחד עם אופי המשטר, מאפשרים למדינות וגם לערים לקבוע שכר מינימום גבוה יותר משכר המינימום הפדרלי. 7 מדינות בארה"ב העלו את שכר המינימום המדינתי ביחד עם העיר וושינגטון הבירה. המועמד לנשיאות, ברני סנדרס הצטרף למוחים ולקריאתם להעלאת שכר המינימום. הקריאות של העובדים להצטרפות למאבק כוללות בקשה ללחוץ על המועמדים לנשיאות עם פרסומי
מספרי הטלפונים שלהם כדי לקדם את המהלך.

מעבר לתנופה הרעיונית, תנועת 'נאבקים למען ה 15' יצרה כוח פוליטי מספיק רחב על מנת לרתום שפוליטיקאים למטרותיה. הניוזלטר של התנועה כולל ציטוטים של פוליטיקאים בכירים המשתתפים בהפגנות למען העלאות שכר. בין השאר מצוטטים בו ראש עיריית סן אנטוניו לשעבר ג'וליאן קסטרו, מועמד דמוקרטי לנשיאות, שאמר כי "אנחנו פה היום להגיד למקדונלדס שזה לא מקובל לשלם לעובדים שלה שכר שלא ניתן לחיות ממנו". פוליטיקאית נוספת שהביעה תמיכה במאבק היא קאמלה האריס, סנאטורית קליפורניה ומועמדת רצינית לנשיאות, שאמרה: "עבדתי במקדונלדס. המציאות היא שהאנשים שעובדים שם מסתמכים על ההכנסה שלהם לקיים משק בית ומשפחה. אלו מפרנסים שראויים להכנסה שניתן לחיות ממנה".

המשך לקרוא

ארה"ב-ישראל

אנטישמיות בוואלי: ונדליזם על בניין היברו דיסקוברי סנטר בוודלנד הילס

Published

on

המשטרה באזור וודלנד הילס, מערב סן פרננדו ואלי, מחפשת השבוע אחרי אלמונים שהשליכו פחים של צבע לבן על חזית בית הכנסת 'היברו דיסקברי'. על פי צילומי אבטחה מדובר בפעילות מתוכננת מראש שכן כל החזית של בית הכנסת, מהקרקע ועד הגג, ספגה כתמי צבע לבנים.

רב בית הכנסת, נתנאל לואי, גינה את מעשה האלימות ואמר שהוא מרגיש ש"ביתו חולל בפשע שנאה", כלשונו. הוא גם סיפר שזו אינה הפעם הראשונה שאלמונים פוגעים בבית הכנסת. "לפני זמן מה מישהו נכנס לכאן והחל לצעוק 'אני הולך להרוג את היהודים'. הדבר יצר בהלה גדולה בקרב למעלה ממאה צעירים שהיו בפעילות במסגרת בית הכנסת. גם ונדליזם חווינו כאן לא אחת", הוסיף הרב.

המשך לקרוא

הפייסבוק שלנו

הירשם לניוזלטר שלנו

כתבות שבועיות