Connect with us

תרבות ובידור

מרבד הכספים

Published

on

שמלת ברבור, כפפות מטבח הזויות, שערורייה סביב מניקור ותשלום של עשרות אלפי דולרים כדי לפסוע מול המצלמות עם תיק ממותג או עגילי מעצבים • אחרי טקס האוסקר ה־91, הצצה מאחורי הקלעים של השטיח האדום המפורסם בעולם

טקס האוסקר חגג השנה בלוס אנג'לס יומולדת 91. המותג הקשיש ניסה לשדר עסקים כרגיל, אבל הטבלה לא משקרת. בטקס הקודם צפו 26 מיליון איש בלבד, שפל של 40 שנה, והאקדמיה קולנוע הבינה שמשהו צריך להשתנות – ומהר.

מה לא עשו כדי לחדש את נעוריו של הפסלון המוזהב? הכריזו על קטגוריה ל"סרט הפופולרי הטוב ביותר" יוזמה שנבלמה בינתיים); הסתבכו עם ההחלטה על מנחה הטקס (הקומיקאי קווין הארט, שנבחר תחילה, פרש אחרי שסירב להתנצל על התבטאויות הומופוביות מהעבר); וגם השתעשעו ברעיון לחלק ארבעה פרסים בהפסקות הפרסומות, כדי לקצר את הטקס כך שאורכו לא יחרוג משלוש שעות (הוליווד זעמה וההחלטה בוטלה).

אבל נדמה שהאיום הגדול ביותר על החגיגה ריחף מחוץ לדלתות הכניסה לתיאטרון דולבי בהוליווד. אנחנו מדברים על מוסד ותיק ונוצץ בזכות עצמו – השטיח האדום, שגם הפופולריות שלו נמצאת בדעיכה.

על פי סקר של ה "הוליווד ריפורטר", בשנים האחרונות נרשמה ירידה חדה בשיעורי הצפייה באירוע המסורתי, שבו מתהלכים הסלבס מול המצלמות, מציגים את בגדיהם ועונים לשאלות החנפניות של כתבי הטלוויזיה.

רק שישה אחוזים מהנשאלים הודו שהם צופים בקביעות בשלב השטיח האדום, וגם זה, רק מתוך עניין שלהם בבחירות האופנתיות של הכוכבות. זה לא מפתיע. אמנם נחמד לגלות איזו שמלה לובשת השחקנית הלוהטת של הרגע ומי נראה חנוק יותר בטוקסידו, אבל בעידן האינסטגרם אפשר לקבל בחשבונות הפרטיים של הסלבס מנות גדושות של אבק כוכבים בכל רגע נתון, ובראוותנות גדולה הרבה יותר.

הרייטינג של משדר הדגל של ערוץ E! מהשטיח האדום באוסקר צנח ב־2018 ב־43 אחוזים לעומת השנה שקדמה, ומשך 1.3 מיליון צופים בלבד. "הנתון הזה באמת לא מפתיע, אבל הוא מאוד מעציב", אומרת מליסה ריברס, בתה של הקומיקאית המנוחה ג'ואן ריברס, שסיקרה לצד אמה עשרות אירועי שטיח אדום מאז תחילת שנות ה־90. ריברס־האם נחשבת למי שהפיחה רוח חיים בסצנת השטיח האדום, עם השאלה האייקונית שלה, מה את לובשת?", שמשכה צופים שלא בהכרח התעניינו בחלוקת הפרסים עצמה. "כבר זמן רב הסיקור התקשורתי של האוסקר משתנה. המארגנים הגבירו את הפיקוח על השטיח האדום בעקבות לחץ של הטאלנטים. אנשי יחסי ציבור מתערבים היום בסוגיה מי מתראיין ומה אפשר לשאול, ואסרו עלינו סתם ליהנות. הכל מתוח, כולם שם נזהרים בלשונם, שלא יפרשו את דבריהם בצורה לא נכונה.
אין יותר ספונטניות בתעשיית הבידור.

"אמא שלי תמיד אמרה שהשטיח האדום הוא מסיבת הקוקטייל הכי טובה בעולם. מדברים עם כוכבים גדולים, עוברים כל הזמן ממפורסם למפורסם, ועושים חיים. העידן הזה נגמר".

• • •

המונח "שטיח אדום" נולד בטרגדיות היווניות, שם שימש דרך לקדם פני מלכים ביראת כבוד. בטלוויזיה הוא תפס תאוצה בשנות ה־60, כשהחלו השידורים בצבע, וצוותי התקשורת נהרו לסקר את הטקסים. כוכבי הוליווד התקבלו בשאגות המעריצים, וכל טקס נפתח בקטע ערוך של ההגעות הנוצצות. בין הראשונות שבלטו בעידן החדש היתה השחקנית אודרי הפבורן, שזכתה באוסקר ב־1954 על הבכורה ההוליוודית שלה ב"חופשה ברומא", לצד גרגורי פק. הפבורן פסעה על השטיח בשמלה מלאכית לבנה עם עיטורי פרחים, שעיצב לה אובר דה ז'יבנשי. אגב, הפעם הבאה ששחקנית בשמלת ז'יבנשי זכתה באוסקר נרשמה לפני שנתיים, כשאמה סטון זכתה על "לה לה לנד", והגיעה לטקס בשמלת זהב מעוטרת קריסטלים של סברובסקי, עם עגילי זהב 18 קראט בשווי 110 אלף דולר, שקיבלה מחברת טיפאני.

ליידי גאגא היא המתלבשת המסקרנת ביותר בטקס השנה. הזמרת, שבנתה קריירה שלמה על לבוש הזוי ומושך אש (לא שכחנו לה את שמלת הסטייקים), הופיעה בטקס לפני ארבע שנים במחרוזת משירי "צלילי המוזיקה", ולבשה שמלה לבנה בתוספת כפפות אדומות, שרבים לעגו להן ואמרו שנראה כאילו היא "עומדת לשטוף כלים". אחת ההשראות של גאגא היא הזמרת שר, שלפני שלושה עשורים סיפקה פרובוקציות משלה. ב־1984 היא הגיעה לאוסקר עם החבר דאז, ואל קילמר, בשמלה נוצצת וחושפנית עם מחשוף נדיב שהותיר מעט מאוד מקום לדמיון. כעבור שנתיים הרשימה במה שנחשב ללוק אייקוני, עם בד מרושת מינימלי, שכיסה רק את מה שצריך, ולראשה תוסף קיפודי ענק סטייל לאס וגאס. ב־1988 היא הפציעה במראה שכאילו שילב את שני הקודמים, בעיצובו של בוב מאקי, וזכתה באוסקר על תפקידה ב"מוכת ירח".

האטרקציות שסיפקה שר סללו את הדרך לשלל אסונות מלתחה מפורסמים על השטיח האדום. ב־1990, בשיא תהילתה עם באטמן" ו"תשעה וחצי שבועות של שיכרון חושים", הגיעה קים בייסינגר בשמלה לבנה בוהקת שעיצבה בעצמה, ונראתה כמו תאונת מלתחה: מצד אחד היה שם מחשוף קלאסי, ומצד שני ז'קט עם קולר מורם; זרוע אחת מכוסה בשרוול, והשנייה חשופה עם כפפה בודדת. מבקרי האופנה לא הפסיקו לקטול אותה.

ב־1992 התייצבה ג'ולייט לואיס הצעירה, שהיתה מועמדת על "פסגת הפחד", בשמלת צ'רלסטון משנות ה־20 ושרשרת פנינים ארוכה, והותירה פיות פעורים למראה הצמות ששזרה על ראשה, שכמעט גזלו את אור הזרקורים מבן זוגה, שחקן עולה בשם בראד פיט.

עידן האינטרנט השפיע מאוד על "אפקט הוואו" והראשוניות שבהם התהדרו הסיקורים הטלוויזיוניים המסורתיים סביב השטיח האדום. רוב הכוכבות מעדיפות היום לחשוף ברשתות החברתיות את המראה שבו יתייצבו לטקס, וכך לשלוט בחשיפה ובתגובות. זה העולם שבו אנחנו חיים היום", מסבירה ריברס. הסטארים מעדיפים לעשות דברים בתנאים שלהם ובפיקוח שלהם. מצד שני, זה לא נכון שהאינסטגרם פוגע לגמרי בשטיח האדום. הצופים עדיין מחכים לרגע שבו הכוכב או הכוכבת ייצאו מהלימוזינה וידרכו על השטיח האדום, זה עדיין הקסם ההוליוודי שמושך אותנו".

עם כל הכבוד לסטוריז ברשת, לסיקור המסורתי של השטיחים האדומים יש עדיין כוח תדמיתי וציבורי רב, כמו שניתן היה לראות בשנה שעברה, כשכוכבות רבות בטקס גלובוס הזהב החליטו ללבוש שחור, כמחווה לתנועות Time’s Up ו־MeToo.

ב־2014 ספג ערוץ E! ביקורת כשבעמדת השטיח האדום הוצבה קופסה שאליה התבקשו הכוכבות להכניס את ידן ולהציג את המניקור שעשו. כוכבת "סיפורה של שפחה", אליזבת מוס, הכניסה את ידה והפנתה במחאה אצבע משולשת למצלמה הזעירה שבתוך הקופסה. במקרה אחר, בזמן שמצלמה בחנה אותה בקלוז אפ לכל אורך גופה, אמרה קייט בלאנשט בשידור: "עושים את זה גם לגברים? זה עד כדי כך מרתק?" שחקניות כמו ג'ניפר אניסטון וריס ווית'רספון סירבו לשתף פעולה עם E! אם הגימיקים הבעייתיים יימשכו, ובמקביל החל קמפיין "תשאלו אותה יותר", שהפציר בגופי תקשורת לנהל עם הכוכבות ראיון אינטליגנטי, ולא לשאול אותן רק על המראה שלהן.

"ערוץ E! אכן הולך על קו דק בכל הקשור להפקה קלילה ומקורית", מסבירה ריברס. "דווקא עכשיו, כשמוטב לכולנו לא לקחת הכל ברצינות מוגזמת, יש תחושה שרוח השטות ההומוריסטית הזו אבדה. בסופו של דבר, כולנו באנו למסיבת תחפושות משמחת, אז למה שלא נכייף? אני הראשונה לתמוך בדרישה לדבר עם הכוכבות בצורה יותר רצינית, אבל מבינה את שני הצדדים. ועדיין, אי אפשר שלא להתעלם מהצביעות הגדולה".

איזו צביעות?

"כל הנשים הללו מקבלות בחינם בגדים ותכשיטים בשווי עשרות ומאות אלפי דולרים. אם את לא מוכנה שזה יהיה מוקד השיחה, אל תיקחי את השמלה שנתנו לך לקידום המותג. אף אחת לא עושה את זה מטוב לב, אלא כחלק מהסכם שכל ייעודו לקרוץ לתקשורת ולצלמים, לעשות פרסומת ולזכות בתשומת לב. אין מגזין בידור בארה"ב שלא עושה ביקורת אופנה עם קרדיטים מלאים למעצבים. אם שחקנית מביאה שמלה מהבית או קונה אותה בכספה בלי סטייליסט – אז אין בעיה, לא נשאל אותה מה היא לובשת. אבל אם יש לה הסדר עם מעצב, ואחר כך היא מתלוננת בתקשורת שכביכול החפיצו אותה על השטיח האדום בשאלות על הלבוש שלה – זה כבר לא לעניין.

"אנשים מתעלמים מהעובדה שהשטיח האדום הוא אחד המקומות הבודדים שבו נשים מרוויחות משמעותית הרבה יותר מגברים. בין אם הן פרזנטוריות של מותג אופנה, או אם יש להן הסכם ללבוש או לענוד משהו ולקבל תמורה כספית נקודתית. זה משהו שלא קורה עם גברים, סמוך עלי".

• • •

וכן, השטיח האדום הפך עם השנים לעסק שמגלגל מיליוני דולרים, בעסקאות כלכליות שנסגרו מבעוד מועד. הכוכבים לא יודו כמה צ'קים הם אספו בדרך, והמעצבים לא יסכימו לחשוף את המכונה שמניעה את קידום המכירות הכי נוצץ שיש. אבל נוכחות ערה של ספונסרים על השטיח האדום היא סוגיה שכל הוליווד יודעת עליה. "יש מגוון של עסקאות, החל מהשאלת פריט ביגוד או הענקתו לסלב במתנה כדי שילבש אותו, ועד תשלום כספי על עצם הנכונות להיראות בו על השטיח", אומר עו"ד ריק ג'נאו, שייצג שמות גדולים כמו ג'וני דפ ובן קינגסלי ואת היוצרים הישראלים גידי רף חטופים") וחגי לוי ("בטיפול"). ג'נאו מתמחה במשא ומתן בין טאלנטים לבין מותגים. "כוכב שמסכים ללבוש בגד מסוים מקבל עשרות עד מאות אלפי דולרים. זה משתנה בהתאם לרמת הכוכבות והיוקרה שלו באותו מעמד. שחקנים שמועמדים בקטגוריות המשחק יכולים לקבל יותר. ואם מדובר באייקון אופנתי – יש בכך ערך משמעותי למעצב. "למעשה, כל השטיח האדום מתוכנן לפרטיו. זו מכונה משומנת היטב של תזמון – מתי כל כוכב מגיע, מתי הוא מתראיין, ואצל מי. נדיר שכוכב פשוט מזדמן' לראיון. הם יודעים מתי הם עוצרים אצל ריאן סיקרסט, ובאיזה שלב הם נכנסים לאולם".

גם הסדרים חד־פעמיים בין סלב למותג זוכים לתעריף נדיב. עבור שמלת ערב יכולה כוכבת "אופנתית" לקבל סכום של 50-200 אלף דולר; על נעלי מעצבים גובים חמשת אלפים עד עשרת אלפים דולר; על איפור במותג קוסמטיקה מסוים יכולה כוכבת לדרוש החל מ־20 אלף דולר, בכפוף לפופולריות שלה ברשתות החברתיות; תיק יד מעוצב יכול לתגמל בסכום של עשרת אלפים עד 15 אלף דולר; ותכשיטי יוקרה יכניסו לכוכבת לא פחות מ־125 אלף דולר, כשהפריט הפופולרי ביותר הוא עגילים – שתמיד יופיעו בצילומי התקריב שבוחנים עיצוב שיער ואיפור.

עבור גברים, טוקסידו של מעצב יוקרה יכול להיות מתומחר בשני מיליון דולרים, שייכנסו לכיסו של השחקן שילבש אותו. על הסכמה לענוד שעון יד מסוים יכול הכוכב לגבות סכומים שמתחילים ב־25 אלף דולר. כריסטיאן בייל, שזכה באוסקר לפני שמונה שנים על "פייטר" ומועמד על "סגן הנשיא", ניצב השנה בראש רשימת הגברים
שמרוויחים בגדול מהצד בעונת הטקסים הנוכחית.

"מעצבים גדולים כמו ארמאני, טום פורד או ראלף לורן הם חלק מהשמות שמעורבים בעסקאות כאלו, ויש גם כאלה שנמנעים", מסביר ג'נאו. "בדרך כלל, ההסכמים הם מאוד ברורים: תלבש – תתוגמל. יש מקרים שבהם מדובר בהסכמי 'ידיד המותג', שבהם ההתקשרות ארוכת טווח: אם יש אירועים מסוימים שהמותג יוזם או משקיע בהם, הטאלנט מחויב להופיע. אלה הסכמים שתקפים לאורך השנה, ולעיתים גם לכמה שנים".

המעצבת גליה להב, שבין לקוחותיה ביונסה, ג'ניפר לופז, אמה סטון, קייטי פרי והטניסאית סרינה וויליאמס, מתעקשת שלא תמיד נדרש המעצב לפתוח ארנק כדי שסלב ילבש אותו. "יש לנו כל הזמן בקשות לאירועי שטיח אדום, וברוב המקרים אנחנו משאילים את השמלות שלנו לאירוע ספציפי. יש לנו התקשרויות מתמשכות עם הרבה טאלנטיות, אבל אנחנו מאמינים שמי שתרצה ללבוש את העיצובים שלנו – תעשה זאת מאהבה, ולא כי אנחנו משלמים".

לחץ להגיב

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

במה וקולנוע

Playmobil: The Movie: לבני פלסטיק שחוקות

Published

on

מותג הצעצועים הגרמני יצר הרפתקה מונפשת משלו, אבל התוצאה מאכזבת

עברו חמש שנים מאז שהסרט "סרט לגו" הסתער על בתי הקולנוע והפתיע לטובה.

מאז נוצרו שני סרטי-בת וגם סרט המשך ישיר, עם תוצאות פחות מרשימות. עכשיו הגיע הזמן שמותג צעצועים נוסף בעולם לבני הפלסטיק, 'פליימוביל', ייצור הרפתקה על המסך הגדול. בבימויו של לינו דיסלבו (ראש מחלקת ההנפשה בסרט "לשבור את הקרח", בסרט הבכורה שלו כבמאי), הופק סרט שמכוון בעיקר לקהל צעיר מאוד, וללא הומור מספק בכדי לבדר את המבוגרים המלווים.

אדם למברט ו-מייגן טריינור מביאים כמה קטעים מוזיקליים מבדרים באופן יחסי, ובעיקר נשכחים, בסגנון הנפשה לייב-אקשן, כשעלילת "פליימוביל: הסרט" פונה לצופים במגוון של ז'אנרים רבים ושונים, כולל מדע בדיוני, מערבון והיסטוריה – עם קרבות ויקינגים אכזריים ותחרויות גלדיאטור רומיות.

על המסך אפשר להבחין בכשרונה של אניה טיילור-ג'וי מרלה, האחות הגדולה) וצ'ארלי (בגילומו של גבריאל בייטמן), וזאת לצד קולו של דניאל רדקליף (בגרסה באנגלית, ולא המדובבת לעברית) – כמרגל הבריטי המדופלם, רקס דאשר, המחצין את הצד החצוף יותר של ג'יימס בונד. עם זאת, הסרט לא מצליח להעלים את העובדה שהוא נתפס כפרסומת ארוכה למדי למותג הצעצועים. הוא מחמיץ חלק גדול מן החום הרגשי בין הדמויות, כולל צעצועי הפלסטיק ומאבד את הקצב די מוקדם.

מה ש-"פליימוביל: הסרט" חולק במשותף עם הסרט "לגו 2" הוא הקו העלילתי של מערכת יחסים בין אחים. כשמרלה וצ'ארלי מתמודדים עם צער, הם מחדשים את הקשר שלהם על ידי היעלמותם לעולם של פנטזיה, שבו הם הופכים לדמויות פליימוביל. טיילור-ג'וי מענגת כל הזמן בסצינות הלייב-אקשן שלה וגם בזכות קולה, ונראה שהדאגה לאחיה מצטיירת כאמינה.

עם זאת, "פליימוביל: הסרט" מנסה לחלוק כבוד למערך של סרטים מפורסמים ולרגש את הדמיון, אולם מטביע עצמו במצב דביק בכך שהוא צפוי, קיטשי וחסר אתגר. האזכורים פשוט מוכרים מדי מכדי לרגש, מכיוון שהיא נמתחים בנוסטלגיה ובנוסחה שחוקה היטב. מבין מבחר סרטי הילדים לקיץ הנוכחי, "פליימוביל הסרט" צפוי ופשוט, ונראה כי יש חלופות אחרות ונוספות בבתי הקולנוע.

המשך לקרוא

במה וקולנוע

The Angry Birds Movie״ 2": בידור ושעשועים, לקטנים ולגדולים

Published

on

״אנגרי בירדס – הסרט 2" הוא שיפור משמעותי מקודמו בסדרה, עם תוספת של הומור משובח, אנימציה חדה ומוזיקה מבדרת

בניסיון ליצור סרטי המשך, המפיקים במחלקת ההנפשה של אולפני סוני החליטו ליצור המשכון לסרט החלש "אנגרי בירדס הסרט", שיצא לבתי הקולנוע בשנת 2006 בהתבסס על היישומון הפופולרי והנמכר ביותר, הסרט העוקב נקרא בהתאם "אנגרי בירדס – הסרט 2" – ולוהק במדובבים מרעננים ובתסריט אנרגטי ומצחיק מתמיד.

כבמאי המוכר בזכות עבודותיו על המסך הקטן, וזהו הביכורים שלו – ת'ורופ ואן אורמן משתלט בביטחון רב על הקצב, הצבעוניות החדה והאנרגיה הקומית המטורפת של יקום 'אנגרי בירדס'. אף על פי שאין בסרט "אנגרי בירדס – הסרט 2" קשר העמוק בין הדמויות, כמו בסרטי "צעצוע של סיפור" למשל, ההנפשה המסוגננת ללא ספק מבדרת ותסיח את דעת הקטנים והמבוגרים למשך 90 דקות.

בעוד שעלילת "אנגרי בירדס – הסרט" הראשון הייתה הומאז' ליישומון, עם כוריאוגרפיה וקרבות בליסטיים בקרב על אי הציפורים, בהובלתו של הציפור רד (ג'ייסון סודייקיס) והנמסיס החזירון הירוק שלו – לאונרד (ביל היידר).

סרט ההמשך, "אנגרי בירדס – הסרט 2", שנפתח במלחמת קונדס בקרדיט ההתחלה – ממשיך כששני האויבים מתגייסים להילחם באויב משותף במאמץ להתנתק מעלילת המשחק, ולמעשה להרחיב את היקף יקום זה. הסרט גם מלהק את מיטב שחקני הוליווד למלאכת הדיבוב – פיטר דינקלג', מאיה רודולף, דני מקברייד, ניקי מינאז' ו-אקוופינה – כדי לשמור על רעננות, כמו גם ליהוק ילדיהם של ניקול מינאז', ויולה דייויס ו-גל גדות בתפקידים מינוריים כגוזלי ציפורים מקסימים.

באשר לאויב המשותף, התסריטאים הוסיפו אי שלישי לעלילה וארכי-נבל חדשה: זאטה – מטריארכית ראשית ושליטה מלאת אגו באי הנשרים, בקולה המנצח של לזלי ג'ונס (אביב כרמי בעברית). העלילה מתרכזת בכוונתה של זאטה להשתלט על איי הציפורים והחזירים כבית טרופי חדש במקום הטמפרטורות הקפואות שבאי הנשרים. התושבים אפילו לא יכולים להתקלח בלי שקוביות קרח יצאו מהברז, והכלבה של זאטה תקועה בתוך גוש קרח ענק.

כדי ליצור מתח וחרדה, זאטה מתחילה להטיל על האיים הנחשקים שלה כדורי קרח ענקיים, שנורים ממקלע המופעל על הר הגעש, המכריחים את שני המינים האויבים (חזירים וציפורים) לקרוא להפוגה כדי לבצע משימה סמויה באי הנשרים, במטרה לעצור את כלי הנשק החזק ביותר של זאטה. זהו כיוון נכון בסדרת הסרטים, בהתחשב ש-"אנגרי בירדס – הסרט" הראשון היה ממוקד יותר באלימות מטופשת כדי למכור את עצמו. בסרט "אנגרי בירדס – הסרט 2", סגנון ההומור בסוגת ג'יימס בונד דוחף אותו קרוב יותר לרף הגבוה שיצא עד כה מאולפן זה גשם של פלאפל" בין השאר).

כמובן, שלאף אחד מהזאטוטים שצופים בסרט לא באמת איכפת מהדבק שמחזיק את העלילה יחד. אבל יש מספיק ב-"אנגרי בירדס – הסרט 2" מבחינת צבעים מהבהבים וסלפסטיק ילדותי (בתוספת בדיחות פיפי וקקי שמבטיחים צחקוקים מאסביים), שישאירו את הקטנים מוקסמים. במקביל, המבוגרים ייהנו מאינספור רמזים נוסטלגיים (כולל קריצות לסרטי "רוקי" ואפילו הבריחה הגדולה") ופסקול המונעם משירים של בון ג'ובי ו-פורינר (בין השאר), שבוודאי מותיר את הצופים בנימה טובה וטעם משועשע, גם הרבה אחרי כותרות הסיום.

המשך לקרוא

במה וקולנוע

בוורלי הילס", טייק 2

Published

on

סדרת ההמשך של "בוורלי הילס90210 " יצאה לדרך עם השחקנים המקוריים בתפקיד עצמם, ועם חסרונו הבולט של לוק פרי, שהלך לעולמו במפתיע • כל מה שצריך לדעת

BH90210: L-R: Gabrielle Carteris, Tori Spelling, Brian Austin Green, Jason Priestley, Shannen Doherty, Jennie Garth and Ian Ziering. BH90210, the highly anticipated new six-episode event series, will premiere Wednesday, Aug. 7 (9:00-10:00 PM ET/PT) on FOX. ©2019 Fox Media LLC Cr: Brian Bowen Smith/FOX

החלום הנוסטלגי הרטוב ביותר של בני ה–40 פלוס בכל העולם התגשם: ב–7 באוגוסט עלתה בארצות הברית הדרמה הקומית החדשה "BH90210". א פשוט "בוורלי הילס 90210", בדיוק כמו סדרת הניינטיז האהובה שעליה היא מבוססת. זה יהיה אירוע טלוויזיוני בן שישה פרקים, שמאחד את הקאסט המיתולוגי של הסדרה האהובה, שכמו רבות מהסדרות ההוליוודיות, גם מאחוריה עמדו יהודים. את הסדרה יצר ב־1990 דארן סטאר, האיש שהביא לנו אחר כך את סקס והעיר הגדולה", והפיק אהרון ספלינג, שכבר היו לו ברזומה הצלחות אדירות כגון "המלאכיות של צ'רלי",
ספינת האהבה" ו"שושלת".

בוורלי הילס 90210", ששודרה מ–1990 עד 2000 היא דרמת הנעורים האהובה ביותר אי־פעם. העובדה שספלינג ליהק בני 20־30 לגלם תיכוניסטים, ונתן לבתו, טורי ספלינג, את אחד התפקידים הראשיים, לא הפריעה לאיש. מאז ירידתה של הסדרה ובמשך קרוב ל־20 שנה התגעגענו למשולש האהבה ברנדה־דילן־קלי, לתסרוקות, לבגדים, לביקיני, לאינטריגות, למלודרמה ולכסף הגדול. והכוכבים, כך נראה, התגעגעו לימים שבהם היו סחורה לוהטת.

בטיזר הראשון לסדרה החדשה השתפכו השחקנים מרוב אושר. "זה שזכיתי לעבוד שוב עם כל החברים הישנים שלי היה אחד השיאים של התוכנית החדשה", אמר ג'ייסון פריסטלי (ברנדון) וג'ני גארת' (קלי) הוסיפה: "אין ספק שלתוכנית יהיה אלמנט חזק של נוסטלגיה".

הבוורלי החדשה שצולמה בוונקובר, קנדה, היא לא סדרת המשך ולא רימייק ולא ריבוט, אלא מעין סדרה מוקומנטרית המנסה למכור אשליית מודעות עצמית. הכוכבים המוכרים מגלמים את עצמם – או מעין גרסה מוגזמת של עצמם (כלומר, הוסיפו לדמויות טירוף שאמור להיות קומי והשמיטו מהן את הטירוף האמיתי שלהם), בעודם מנסים כביכול להפיק ריבוט של "בוורלי הילס 90210" שיחזיר אותם לימי התהילה.

על פי רשת פוקס, זהו הרעיון של הסדרה החדשה: "לפני 19 שנה, כש'בוורלי הילס 90210' הסתיימה, השחקנים הלכו איש איש לדרכו. כשהם התאחדו בכינוס מעריצים בלאס וגאס לכבוד יום ההולדת ה–30 של הסדרה, זה הצית מחדש אהבות ישנות, סכסוכים ורגשות. בתום סוף השבוע טורי הציעה שהם ינסו להרים ריבוט של 90210״.

המורד המיוסר על האופנוע

"BH90210" היא הסדרה השישית בזיכיון של "בוורלי הילס 90210". קדמו לה "מלרוז פלייס" הבוגרת יותר אופרת סבון שבועית על קבוצת דיירים בקומפלקס דירות בווסט הוליווד, שהתחילה כדרמה על יחסי שכנות עם מתח מיני, והתפתחה לסאגה מופרכת בכיכובה של הת'ר לוקליר; הספין–אוף שלה "דוגמניות בע"מ"; והריבוט של "מלרוז פלייס" מ–2009, שלא שרד יותר מעונה אחת .ב–2008 עלתה דרמת הנעורים "90210 שהביאה דור חדש של נערים ונערות לתיכון ווסט בוורלי, וליהקה שמות מוכרים מהסדרה המקורית, כמו ג'ני גארת' ושאנן דוהרטי, שגילמו את דמויותיהן הישנות שהתבגרו מאז (הן מוסמסו החל מהעונה השנייה, מתוך הבנה שהילדים שצופים בסדרה בכלל לא מכירים אותן). ואחרי כל זה מגיע "בוורלי" החדש.

כל החבורה המקורית חוזרת. כמעט. ג'ייסון פריסטלי ברנדון וולש), שאנן דוהרטי (ברנדה וולש), ג'ני גארת' קלי טיילור), טורי ספלינג (דונה מרטין), בריאן אוסטין גרין (דיוויד סילבר), איאן זירינג (סטיב סנדרס) וגבריאל קרטריס (אנדריאה זאקרמן). גם קרול פוטר תקפוץ לבקר בתור סינדי וולש, אמא של ברנדה וברנדון. ג'יימס אקהאוס, שגילם את האבא ג'ים וולש, משום מה לא חוזר.

אולי הוא נתקע בהונג קונג. כריסטין אליס שגילמה את אמילי וולנטיין, אהובתו המחומצנת הפסיכית של ברנדון, שסיממה אותו בסם בשם אופוריה – חוזרת אף היא. זה עומד להיות מעניין, שכן בסדרה המקורית היא התחילה בתור בחורה קצת פרועה עם אטיטיוד רוק'נרולי ומעיל עור וסיימה כסטוקרית משוגעת שהציתה מוצג בתהלוכה, איימה להצית את עצמה והתאשפזה בבית חולים פסיכיאטרי. אחר כך היא נסעה ללמוד ביולוגיה ימית בצרפת, ועכשיו היא חוזרת.

בולטת בהיעדרה וולרי "הילדה הרעה" מאלון. מתברר שטיפני אמבר תיסן עסוקה בימים אלה בסיטקום חדש של נטפליקס בשם "Alexa & Katie", שבו היא מגלמת את האמא, אחרי שהנחתה תוכנית בישול. גם נאט, הבעלים של ה"פיץ' פיט", לא ייראה בסדרה החדשה. כחלק מיחסי הציבור לסדרה החדשה נפתח בסוף השבוע בשדרות מלרוז 7507 פופ–אפ של שלושה ימים של ה"פיץ' פיט", שבמהלכו הציבור מוזמן לאכול המבורגרים ולהצטלם בגן העדן של נוסטלגיית הניינטיז.

הכי בולט בהיעדרו הוא לוק פרי, כמובן. פרי גילם בסדרה את דילן מקיי האופנוען והגולש, המורד המיוסר מהספסל האחורי, בעל הצלקת על הגבה, המבט החודר והבלורית המושלמת. בסוף פברואר השנה, שעות ספורות לאחר שפורסם שפוקס מתכננת תחייה של "בוורלי הילס 90210", הגיעה הידיעה שפרי לקה בשבץ מוחי בביתו שבוואלי. כעבור חמישה ימים הוא מת בבית החולים. בן 52 במותו. ב"בוורלי" החדש יהיה פרק לזכרו של פרי, כמובן. לאף אחד אין כוונה למחוק אותו מהזיכרון.

הקליקה הכי קליקית

תזכורת למי שהספיק לשכוח: "בוורלי הילס 90210 התחילה כשהתאומים ברנדון וברנדה וולש עברו ממינסוטה לשכונה היוקרתית בלוס אנג'לס וחטפו הלם תרבות. למרות השוק הראשוני, הם השתלבו תוך חמש דקות במרקם העדין של הקליקה הכי קליקית בתיכון ווסט בוורלי. במשך 304 פרקים (כולל הפיילוט הכפול והספיישלים) עקבה הסדרה אחר מעלליה של קבוצת החברים המגובשת מכיתה י', דרך הקולג' ועד תחילת החיים העצמאיים.

החבורה לא התפרקה גם כשברנדה נסעה ללמוד משחק באנגליה. בעונות הראשונות, מתוך עשר העונות ששודרו בסך הכל, הסדרה תפקדה פחות או יותר כדרמת נעורים לגיטימית וחינוכית, הדנה בכל הבעיות המוכרות בגיל הנעורים: לחץ חברתי, שמועות, תדמיות, משפחות לא מתפקדות, סקס, סמים, אלכוהול, קשיי למידה, אונס, איידס, גזענות, הומוסקסואליות, בעיות כלכליות, התאבדות, בגידה ועוד. אך ככל שעבר הזמן היא הפכה לאופרת סבון מטורללת יותר ויותר וסטתה למחוזות הזויים.

אחת הסיבות לכך שכל כוכבי הסדרה שמחים לחזור לחיקה היא העובדה שאף אחד מהם לא באמת הפך לכוכב ענק אחריה. כולם המשיכו לעבוד, בעיקר בטלוויזיה, אך לא במידת ההצלחה שציפו לה בוגרי סדרת הנעורים הגדולה של כל הזמנים.

דונה מרטין למשל, הבלונדינית טובת הלב שהייתה בניינטיז הבתולה המפורסמת בעולם. אף שטורי ספלינג, שגילמה אותה, הייתה בתו של המפיק – דונה הייתה לא פחות מוצלחת מאף אחד אחר בסדרה. כיום היא בסך הכל בת 46.

אחרי שנים שבהן שיחקה בסרטים סוג ב' ובסרטי טלוויזיה, ב–2006 כיכבה טורי בסיטקום המבוסס על חייה, "So NoTORIous". הסדרה אומנם ירדה אחרי חמש דקות, אך היא הוכיחה שספלינג יודעת לצחוק על עצמה – עובדה שהיא ניצלה לפיתוח קריירת סלב המבוססת כולה על הפרסונה הציבורית שלה ועל מערכות היחסים שלה.

ב-2004 היא התחתנה עם השחקן-תסריטאי צ'ארלי שניאן, שסיפר לתקשורת שאמא של טורי איימה עליו שאם לא יחתום על הסכם ממון, היא תדאג שההזמנות לחתונה לא יישלחו. 15 חודשים מאוחר יותר טורי התאהבה בשחקן הקנדי דין מקרדמוט. זה ששניהם היו נשואים לאחרים לא מנע מהם לממש את אהבתם. שניהם התגרשו מבני/בנות זוגם הקודמים, התחתנו והביאו לעולם חמישה ילדים וסדרת ריאליטי מתמשכת על יחסיהם.

חוץ מריאליטי ספלינג כתבה שישה ספרים אוטובגיורפיים שבהם חשפה אספקטים שונים של חייה, כולל בעיותיה הכלכליות המתמשכות, הנובעות בין היתר מהעובדה שהיא לא קיבלה את הירושה שהיא ציפתה לה אחרי מותו של אביה ב–2006, עקב נתק ארוך ביחסים בינה לבין הוריה. הדיווחים על הקשיים הכלכליים של ספלינג ובעלה לא מפסיקים להתפרסם, כולל זה שהבנק לו הם חייבים סכומים גדולים נעזר בבית המשפט כדי לכסות את החוב מהמשכורת שספלינג עתידה קבל מ"בוורלי" החדש.

ובל נשכח את דיוויד סילבר, הראפר היהודי של החבורה. גם השחקן שגילם אותו, בריאן אוסטין גרין בן ה–46, ניסה באיזשהו שלב לבנות לעצמו קריירה של ראפר, אך ללא הצלחה. אבל שטויות. כל מה שהוא עשה או לא עשה בחייו מתגמד לעומת העובדה שהוא נשוי ללא אחרת מאשר מייגן פוקס פצצת הסקס של הוליווד. ב–2010 הם התחתנו ויש להם שלושה ילדים. ממערכת יחסים קודמת יש לגרין עוד ילד אחד, אבל לפי השמועות הוא לא ממש מתראה איתו.

ההתעסקות בפרסונות הציבוריות של הכוכבים לא פסקה ב-19 השנים שעברו מאז שהסדרה המקורית ירדה, וזה חלק גדול ממה שידונו בו בסדרה החדשה. "אנחנו חיים בעידן הקסום של הריבוט כרגע", הסביר פריסטלי את הקונספט של התוכנית, "נראה שכולם עושים עכשיו ריבוטים, אז רצינו לחקור את הרעיון. חשבנו איך זה ייראה אם כולנו, בתפקיד עצמנו, היינו נפגשים כדי לנסות להרים גרסה מחודשת של התוכנית שלנו. אז התוכנית היא ריאליטי מתוסרט שכולנו מנסים להרים את זה. זאת הצצה קטנה אל אחורי הקלעים של הוליווד, וזה חסר גינוני כבוד ומאוד מצחיק. אף אחד מאיתנו לא לוקח את עצמו ברצינות. זאת הייתה דרך טובה וכיפית בשבילנו להתעסק במה שהסדרה הייתה ומי אנחנו ומי הפרסונות הציבוריות שלנו".

המשך לקרוא

הפייסבוק שלנו

הירשם לניוזלטר שלנו

כתבות שבועיות