Connect with us

תרבות ובידור

כולנו ילדים של החיים

Published

on

אמנים שהשתתפו בספיישל של תחנות הרדיו רשת גימל וכאן 88 לרגל 5 שנים למותו של אריק איינשטיין מספרים על השיר שהכי קרוב ללבם מתוך הרפרטואר העצום של גדול אמני ישראל (כולל מחווה לגיטריסט אגדי החי בלוס אנג'לס)

ירמי קפלן: "השיר שבחרתי הוא 'קח לך אישה'. זה שיר שאני שומע על פני שנים, וכל פעם שאני נתקל בו, חוץ מזה שהוא שיר מעולה, תמיד בטקסט יש משהו שגורם לך לעצור ולחשוב על הבחירות שלך, לא משנה אם זה בהקשר של 'קח לך אישה ובנה לה בית', או החלטה אחרת שקשורה לחיים שלך. זה גורם לי לעצור לרגע, ובזמן שאני מקשיב אני חושב על משהו גורלי בחיים שלי שאני צריך ללבן עם עצמי, להזדכך וללכת עליו".

שער ידיעות אחרונות, חנוכה2013 . הפסקול של ישראל

ערן צור: "הבחירה שלי היא ב'סוס עץ' ובחרתי אותו בגלל שהוא שילוש של שלושה יוצרים גדולים: יענקל'ה רוטבליט על
המילים, שמוליק קראוס על הלחן ואריק איינשטיין על הביצוע. זה גם שיר מתוך סרט שנקרא 'סוס עץ' שביים יקי יושע, שהוא על פי ספר באותו שם של יורם קניוק, וכל זה יחד יוצר שיר שהוא אחד המרגשים במוסיקה הישראלית מאז ומעולם".

פיטר רוט: "בחרתי את השיר 'עיניים גדולות' מתוך האלבום 'סע לאט'. הלחן של מיקי גבריאלוב והמילים של אריק ושל אורי זוהר ומיקי גבריאלוב. השיר הוא גם שיר הנושא של הסרט 'עיניים גדולות' וזה שיר שאני מאוד אוהב. זה שיר שמספר על בני פורמן שתכלס היה לו הכול אבל הוא תמיד רצה יותר. מה שמדליק אותי בו כמוזיקאי זה שיש בו הרבה פארטים והוא גם לא חוזר על עצמו בשום צורה. יש בו נגינה מופלאה של חיים קריו בגיטרה".

רונה קינן: "אני בחרתי בשיר 'אולי צריך לתת לזה עוד זמן' שכתבו אריק איינשטיין ויצחק קלפטר. שיר שהוא בעיניי מושלם מתחילתו ועד סופו. הכרתי אותו בזכות איתמר רוטשילד שהשמיע אותו לעומק יותר לקראת אירוע שהיה לנו לפני כמה שנים טובות. אני חושבת ששיתוף הפעולה בין איינשטיין לקלפטר הוא מהפסגות שהמוזיקה הישראלית ידעה. השיר הזה מגלם את כל מה שאני אוהבת באריק איינשטיין: הפשטות, הישירות, הנחמה, הטקסט שמדבר ישר אל הלב ברגע שצריך אותו אולי צריך לתת לזה עוד זמן, מה יהיה, ימים יגידו'. שיר נפלא".

ירדנה ארזי: "אבי דוד פיינבוים ארזי ז"ל היה ממקימי קיבוץ בית הערבה שפונה בפקודה בין לילה במאי 1948. העזיבה החפוזה של המקום הותירה את אבי מתוסכל וכואב. לכן בכל פעם שאני שומעת את אריק איינשטיין הנפלא שר על בית הערבה הלב שלי מתגעגעלאבא שלי, חלוץ ופטריוט אמיתי"

אביהו מדינה: "אני מאוד אוהב להקשיב לאריק איינשטיין. בשבילי הוא אמן אמיתי. הוא לא תוצר של יחסי ציבור תקשורתיים. יש בו ערכים אמיתיים. הוא עממי. שורשי. קולו נעים, ושיריו הם רב גוניים כמעט בכל נושא עם דיקציה מעולה. ומבין השירים שלו בחרתי את 'שיר השיירה'".

עברי לידר: "בחרתי את 'ילדים של החיים' שנכתב והולחן על ידי שלום חנוך. אני מרגיש שבמיוחד בתקופה האחרונה כשאנחנו נוטים כל אחד להסתגר בתוך הקבוצה שלו, מה שמרחיק ומפלג אותנו כבני אדם נחמד לחשוב שלמרות ההבדלים בינינו כולנו בסופו של דבר ילדים של החיים".

דני רובס: "יש משהו בעולם המטורלל שכולנו חיים בו שבו כולנו נמצאים בצווארו של השני, עולם הטוקבקים, עולם השיימינג שמושך אותי לשירים הנאיביים של אריק איינשטיין. למקומות שבהם זה קצת מצחיק כמה זה נאיבי לפעמים. אחד השירים הכי יפים מהאזור הזה זה 'שיר אחרי מלחמה' שאני לפעמים מבצע בהופעות כמחווה לאיש הדגול הזה, שנפטר ביום שבו נולד אלון בני הקטן וזה גרם לי למחשבות על החיים והמוות, תחילת חיים וסופם. 'שיר אחרי מלחמה' מדבר על חיילים שחוזרים הביתה אחרי הקרב ונערות מחכים להם עם פרחים. יש משהו בנאיביות שהוא מושך מאוד, ולדעתי חזרה לנאיביות לא תזיק לנו בחיינו אלה. שם טוב לוי הלחין כל כך יפה את המילים שאריק איינשטיין כתב".

תרבות ובידור

״שמירת שבת נתנה משמעות לחיים שלי"

Published

on

בראיון ל"ווג" מספרת דוגמנית-העל קרלי קלוס על כך שבתהליך הגיור היא הכירה את הקסם שבשמירת השבת • "זה לא נתפס כוויתור אלא כהעצמה אישית" • ברוכה הבאה למשפחה

דוגמנית העל קרלי קלוס בת ה-27 שנשואה לאחיו הצעיר של ג'ארד קושנר איש העסקים האמריקאי-יהודי ג'ושוע קושנר, התראיינה למגזין ווג וסיפרה על תהליך הגיור שעברה לפני החתונה.

קלוס מספרת כי מבחינתה קבלת התורה והמצוות לא נתפס כוויתור אלא דווקא כהעצמה אישית. "אומרים שאישה שמשנה את עצמה עבור בעלה היא אישה חלשה, אבל זה לא המצב שלי. לא הלכתי אחרי ג'ושוע בעיניים עצומות ולא היו לי חיבוטי נפש. בדקתי הרבה וחקרתי הרבה עד שקיבלתי על עצמי את הרצון להתגייר", מספרת קלוס למגזין.

עסקתי הרבה מאד בלימודים וכזכור בשנת 2015 עשיתי פסק זמן מדוגמנות והלכתי ללמוד בבית הספר גלאטין של אוניברסיטת ניו יורק, שם הפכתי לפמינסטית, זו גם הסיבה שהפסקתי לדגמן בויקטוריה'ס סיקרט. שאלתי את עצמי האם זה המסר שאני רוצה להעביר לצעירות אחרות בעולם. הרגע בו הפסקתי לדגמן הלבשה תחתונה היה רגע מכונן בשבילי", אמרה קלוס.

כשהיא נשאלה על שמירת שבת היא אמרה, "החיים מאד אינטנסיביים ומאד מפתים להמשיך בלי סוף, אבל הרבה אנשים עושים הפסקה באמצע, בין אם זה במדיטציה או ספורט, ועבורי זה שמירת שבת, משישי כשהשמש יורדת ועד שבת כשיורד הערב. השבת נתנה משמעות חדשה לחיים שלי, גרמה לי להתחבר לעצמי ולחיים".

מעניין לציין כי ג'ושוע וקרלי הם דמוקרטים נלהבים ואינם נמנים על המפלגה הרפובליקנית אליה משתייך הנשיא דונלד טראמפ, לו מייעץ אחיו הגדול של ג'ושוע, ג'ארד קושנר. על כך היא אומרת, "זה היה קשה, אני וג'ושוע חולקים את אותם ערכים ליברליים שהם שונים לגמרי, אבל אני מתמקדת בבניית הבית שלי. אנשים צריכים לזכור גם שהקשר שלי עם ג'ושוע התחיל כשהייתי בת 19ואז אף אחד לא חלם שדונלד יהיה נשיא".

בסיכום דבריה אומרת קלוס כי חשוב לה להעביר לצעירות האמריקאיות שיממשו את עצמן וישמרו על קולן ולא ייכנעו לתכתיבים לא פמיניסטים. "כשהייתי צעירה מאד חששתי שאאבד עבודות או לא אצליח אם אשמור על הקול שלי אבל זה לא נכון, להיפך".

קלוס השלימה כאמור את תהליך הגיור כצעד ראשון לקראת החתונה. "היא בילתה זמן רב בלימוד היהדות מתוך רצון כן ואמיתי", אמר מקורב לקלוס בשיחה עם מגזין פיפל.

קלוס היא בין הדוגמניות הפופולאריות ביותר בעולם. מאז התגלתה בגיל 13 בתצוגת אופנה בעיר מגוריה סנט לואיס, מיזורי, היא לא הפסיקה לעבוד ולהיראות בקמפיינים ועל מסלולי התצוגות החשובות בעולם. עד לאחרונה שימשה כמלאכית של ויקטוריה'ס סיקרט, וכיום היא פרזנטורית של מותגי האופנה והקוסמטיקה אדידס, סברובסקי, לוריאל, קלוויין קליין ואחרים. במקביל, הופיעה על שערי המגזינים הגדולים בעולם, ונודעה גם כחברתה הטובה של טיילור סוויפט, עד שהזמרת רבה עם כל העולם והעיפה את כנופיית הדוגמניות סביבה לכל הרוחות.

קלוס היא גם אחת הדוגמניות הרווחיות בענף, ובשנת 2017 דורגה במגזין פורבס במקום ה-7 ברשימת הדוגמניות הרווחיות ביותר, עם הכנסות של 9 מיליון דולר. הונה הכולל מוערך בכ-20 מיליון דולר, ועל פי ההערכות החתונה עם קושנר צפויה לסייע לה להגדיל משמעותית את הפרסום ואת הכנסותיה. מצד שני, ייתכן כי קלוס תחליט לוותר על קריירת הדוגמנות ולהתרכז בעסקיה הכוללים קוסמטיקה ובריאות.

המשך לקרוא

במה וקולנוע

Stuber : פרסומת גסה לאובר

Published

on

ב-Stuber אמנם קטעי הפעולה טובים, אך לגבי בדיחות – רק לפעמים זה מצליח

Dave Bautista as Vic, Pico the Pibble, and Kumail Nanjiani as Stu in “Stuber.”

כאחד מהסרטים הרבים שנרכשו על ידי חברת דיסני – בעסקה שבה חברת העכבר המונפש המפורסם בולע את אולפני פוקס, Stuber הוא האחרון בשורה ארוכה של קומדיות זוגות באדי'ז) – למרות שזהו הסרט הראשון המיועד לקהל בוגר שמופץ על ידי דיסני מאז שנת 2013. בסרט הבמאי מיכאל דאוס והתסריטאי טריפר קלאנסי, מצוותים יחדיו בלש משטרתי מלוס אנג'לס, ויק מאנינג בגילומו של דייב בטיסטה) עם נהג אובר אדיב, סטו (קומייל נאנג'יאני). הצמד כריזמטי וחביב, נשען על ההיבט הזוגי וחוסר ההתאמה בין הדמויות, אולם נוטה להומור זול, גס וקללות – יותר מכל דבר אחר. לכן מדובר בקומדיה לא אחידה באיכותה, עם קטעי פעולה טובים, ולגבי בדיחות – רק לפעמים זה מצליח.

התסריט אינו מצליח להחליט אם הוא רוצה לגלם את אחד מצוותי זוגות השוטרים שהופיעו בקומדיות הקלאסיות של שנות השמונים או חלק מהגיבורים המאצ'ואיסטים של השנים האחרונות. במקרה של ויק, בטיסטה מציג את שניהם באופן סטריאוטיפי – יורה בכל הרעים על אף ראייתו הלקויה, וגם מקבל מטח ביקורת מ-סטו על שאינו מסוגל לבטא את רגשותיו. באופן דומה, סטו נלכד כאנטי-תזה לגיבור הפעולה – צועק, בוכה ומקיא במהלך קרב יריות, עד שמקבל קצת אומץ.

לסרט יש זרעים של קומדיית פעולה שרוצה להשתמש ברגישות מודרנית, אבל לעתים קרובות יותר מנציחה סטריאוטיפים מאשר מתנגדת להם. התוצאה היא בלגן לא אחיד, שמרגיש כאילו יש לו משהו להגיד על סרטי פעולה, קומדיות באדי'ז ואפילו גיבורים, אבל הסרט גם מוסח מעצם קטעי הפעולה והקטעים הקומיים כל הזמן.

יש מגוון סוגים של הומור בסרט – החל מסלפסטיק זול (בזכות הראייה הלקויה של ויק) ועד שורות שנונות ביותר של סטו. עם זאת, לא כל הבדיחות מצליחות, וזה מרגיש יותר ויותר כי היוצרים ניסו לכסות ולהגיע לכל סוגי הקהל במקום ליצור רעיון קומי עקבי. חשוב לציין, כי בטיסטה ונאנג'יאני מביאים את כל-כולם בכל בדיחה, וזה עוזר לכסות על פני אופי הדמויות הדל והשטוח של שאר הדמויות בסרט.

בסופו של דבר, הסרט נראה כפרסומת ארוכה למדי עבור חברת אובר מאשר סרט קומי זוגי, אם כי הדינמיקה בין בטיסטה לנאנג'יאני כיפית, כשחלק מהבדיחות עובדות. אבל ככל שמחירי כרטיסי הקולנוע נוסקים ועונת הקיץ מציעה מגוון גדול של סרטים למסך הגדול, יש לחשוב לצפות בסרט זה רק כשהוא מגיע למסך הטלוויזיה הביתית.

המשך לקרוא

במה וקולנוע

"יסטרדיי": חיפושיות חצי אפויות

Published

on

סרט שמנסה לשאול 'מה היה קורה אם', אך לא ממש עונה על זה, בפנטזיה שנהנית מאסופת אירועים משעשעים וגם כמה שחקנים איכותיים

יסטרדיי" הוא סרט מוזר, עת הוא שואל שאלה מסקרנת למדי – מה אם להקת החיפושיות לא הייתה קיימת? אבל הסרט גם לא ממש בוחן את ההשלכות של הנחת יסוד זו. באופן דומה, על הנייר, הסרט עצמו הוא תערובת של ריאליזם קסום וקומדיה רומנטית, עם קורטוב של מוזיקה כייפית. ברם, למעשה, הסרט פורט על סיפור מוכר אודות אמן הנאבק להכרה ואשר מקבל את הזדמנות חייו. "יסטרדיי" הוא סרט חצי אפוי, שמנסה לשאול 'מה היה קורה אם', אך לא ממש עונה על זה, בפנטזיה שנהנית מאסופת אירועים משעשעים וגם כמה שחקנים איכותיים.

בתמצית העלילה, הימיש פאטל מגלם את ג'ק מאליק, זמר וכותב שירים שאפתן מעיירה אנגלית קטנה הסמוכה לחוף הים, ולמרות תמיכתה הבלתי מתפשרת של המנהלת שלו וחברתו הטובה ביותר מאז ילדותו, אלי אפלטון (לילי ג'יימס) – הוא מחליט לוותר על החלום שלו. רק כאשר הוא עושה זאת, הוא נפגע על ידי אוטובוס במהלך האפלה מסתורית ברחבי העולם, ומתעורר לגלות כי הוא לכאורה האדם היחיד על כדור הארץ שזוכר את הביטלס ואת המוזיקה שלהם.

זמן קצר לאחר מכן, ג'ק מחליט להתחיל לנגן שירים של הלהקה ולהכתיר אותם כשלו, ובמהירות נוסק לכוכב עולמי, לאחר שהוא מושך את תשומת הלב של אד שירן (המגלם את עצמו) וסוכנת המוזיקה דברה האמר (קייט מקינון). אבל כאשר אלי חושפת את רגשותיה האמיתיים כלפיו, ג'ק מבין שהוא מסתכן לאבד את האדם היחיד שתמיד אהב.

חלק מהסיבה ש-"יסטרדיי" לא ממש ממריא, כמו הדמות הראשית בסרט, הוא כי התסריטאי ריצ'רד קרטיס נוטה לזלזל בחשיפת המציאות החלופית של הסרט. הסרט לוקח את זה כמובן מאליו, כי שירים לא מוכרים של החיפושיות יהיו פופולריים בטירוף היום, כפי שהיו בשנות השישים של המאה הקודמת. כתוצאה מכך, לסרט אין הסבר כיצד המוזיקה הפופולרית התפתחה במאה ה-20 בלי השראה מהחיפושיות, או כיצד השתרבבו מילות השירים לשפה שכולנו מדברים כיום – וגם בסרט. במקום זאת, הוא מסתפק בבדיחות חלשות על מנהלי פרסום מודרניים שלא 'מבינים' את המוזיקה של הלהקה, וחושף שיצירות פופ גדולות אחרות אינן קיימות.

הנושא הגדול השני ב-"יסטרדיי" הוא האלמנט הרומנטי. הסרט מציג את ג'ק כאדם שחייב לאהוב את אלי בחזרה, כאשר היא חושפת את האמת על איך היא מרגישה כלפיו, והוא מיד נפטר מערך היחסים שלהם כידידות אפלטונית. עם זאת, פאטל וג'יימס מביאים הרבה קסם מחמם לב לתפקידים שלהם כאן – מספיק כדי להתמודד (במידת מה) בהשלכות המסובכות של הרומנטיקה שלהם. שאר שחקני המשנה כריזמטיים, כמו חבריו ובני משפחתו החצופים של ג'ק ואלי למעט שירן – שמגלם גרסה בדיונית יחסית של עצמו – ומקינון, שאיכות המשחק הקומית שלה הופכת אותה לדמות 'הנבל' האמינה ביותר שנראתה לאחרונה בקולנוע.

מאחורי המצלמה, דני בויל עוזר להחיות את המוטיבים כבמאי. והוא מצליח להביא חזות נאה לאוסף של סצינות אנרגטיות (הן של המוזיקה והן של פעילות היומיום), כמו גם קטעי מעבר ציוריים ושובבים, ברגע שג'ק מתחיל לקפץ להצלחתו. יחד עם זאת, אמנם הסרט מבריק ומלוטש תחת ידיו המיומנות של בויל, הסגנון שלו לא בהכרח מוסיף לעלילה המחוררת. בסך הכל, ניתן להשוות את יסטרדיי" לעטיפת אלבום של החיפושיות – אחד כזה שכולם אוהבים: נעים ואופטימי על פני השטח, אבל קצת רדוד או מתחיל להתמוטט ברגע שפורטים על כל השירים.

חובבי השירים הנוסטלגיים ומעריצי הלהקה בוודאי ימצאו עצמם נסחפים בעלילת הסרט המשלבת בין קומדיה רומנטית למוזיקה, בעוד אחרים עשויים ליהנות מהמסע של הגיבור. עם זאת, אלו שמגיעים לקולנוע עם ציפייה רבה מהכישרונות המעורבים בהפקה (הבמאי זוכה האוסקר, השחקנים המשעשעים והמוזיקה), עשויים להתאכזב מעט מהשוואה בין הקונספט המרתק לבין התוצאה הסופית.

המשך לקרוא

הפייסבוק שלנו

הירשם לניוזלטר שלנו

כתבות שבועיות