Connect with us

Featured

יפות ונכונות

Published

on

חוויות ממחנה האימונים של 16 צעירות ישראמריקאיות לקראת טקס מלכת היופי הישראלית של אל-איי • קוצ׳ינג עם שרה דגן ורקפת האהרון, עיצוב שיער מידי יניב ארביב, תזונה נכונה מפי קארין אדוני בן דוד וצילומים מקצועיים בעדשה של קרן בן עמי • המתח בשיאו: מי תוכתר כמיס לוס אנג׳לס הישראלית בחורף הקרוב?

מאת: אלעד מסורי

אז מי תהיה הפנים של הישראליות של לוס אנג׳לס? לאחר שורה ראיונות ופגישות אישיות הגיעו לשלב מחנה האימונים נבחרת הבנות שייצגו את ״הפנים של ישראל בלוס אנג׳לס״. 16 המועמדות הסופיות יצאו לוויקנד ארוך של מחנה אימונים והדרכה לקראת הטקס הנוצץ שיתקיים בחורף הקרוב.

המיקום BRAEMAR קאנטרי קלאב, לוקיישן יוקרתי ויפייפה שכנראה מעיד על איכות התחרות ועל מה שעוד צפוי לנו בעתיד.

קפצתי לבקר במחנה האימונים של הבנות בשבת בצהרים, כדי לפגוש את מהמועמדות הסופיות, הצוות שמדריך אותן ולהכיר מקרוב את הנפשות הפועלות.

כבר בשעה שמונה בבוקר הגיעו כל המתחרות (בנות להורים ישראלים). חלקן נולדו באל-איי וחלקן בארץ. המשותף: כולן מאוהבות בישראל, מדברות עברית (לפעמים במבטא קצת אמריקאי). ההתרגשות והמוטיבציה הגבוהה שלהן הורגשה בכל עבר.

הבנות עשו שיער אצל המעצב המוכר יניב ארביב, ועברו שיעור כוריאוגרפיה וצעידה על במה שהעבירה להם מדריכת הדוגמניות הוותיקה סוזאן וון שאק.

הפרעות אכילה בעולם האופנה

בהמשך עשו בוק מקצועי אצל הצלמת המוכשרת קרן בו עמי, שעבדה עימן בסבלנות רבה, הדריכה אותן, הסבירה כיצד להביט במצלמה וידעה להוציא מהן את המיטב.

בין הצילומים הבנות גם נהנו מארוחת בוקר וצהרים מפנקות שכללה מבחר מגוןן של סלטים קרים וחמים, דג סלומון, לזניה פסטות ואפילו קינוחים מתוקים וטעימים.

אמרנו אוכל? הבנות עברו שיחות בקבוצות קטנות עם התזונאית קארין אדוני בן דוד שהדריכה אותן בנושא של תזונה בריאה ודימוי גוף חיובי. כמו כן, יעצה להן כיצד לשמור על אורח חיים בריא גם במסגרת עולם האופנה.

קארין: ״דיברתי עם הבנות ושיתפתי אותן גם בנסיון שלי בתור מי שסבלה מהפרעות אכילה וגדלה בעולם האופנה. יעצתי להן מנסיוני עם עבודה עם דוגמניות, כיצד לשמור על משקל תקין ולהיראות טוב מבלי להרעיב את עצמך. כל אחת קיבלה גם את ספר המתכונים הבריאים שלי במתנה״.

הבנות חולקו לשתי קבוצות. בחדר אחד עברו הכנות לצילומים: איפור שנעשה על ידי טדי ברגמן. פרנזי סדטר, הסטייליסטית הראשית ב-German Top Model ואחראית על הסטייל של דוגמנית-העל היידי קלום, הלבישה את הבנות בבגדי מעצבים.

בחדר השני עברו הבנות סדרת הרצאות עם המאמנת העיסקית רקפת אהרן, המאמנת האישית שרה דגן, יועצת הטיפוח והיופי נטלי ארביב והתזונאית קארין אדוני בן דוד.

על אילו נושאים שוחחתן עם הבנות?

רקפת: ״נתתי להן עצות בסגנון של אם את במעלית ויש לך 20 שניות מול הבן אדם שיכול להגשים לך את החלומות, מה הדבר שאת אומרת או עושה מולו כדי להשיג את מה שאת רוצה. דיברנו גם על איך עליהן לדאוג להרגיש שהן הכי חזקות בעולם גם אם לא תמיד הן מרגישות ככה״.

שרה דגן סיפרה על סרט שראתה – איך נשים רואות את עצמן לאומת איך אחרים רואים אותן, והפער הענק בין השניים.

שרה: ״נשים מחמירות עם עצמן יותר מכולם והציפיות מהן מאוד גבוהות. זה אחד הדברים שאנחנו צריכות להתמודד איתם ולכן אנחנו רוצות לעזור לנשים הצעירות הללו״.

קארין: ״לנשים יש נטיה להשוות את עצמן הרבה יותר מאחרים. אישה בכללי נותנת לעצמה סטנדרטים לא הגיוניים ולא נכונים. אנחנו מלמדות אותן לדעת לקבל את עצמך. זה נפלא אם את רוצה להשתפר, אבל את לא יכולה להוריד את עצמך כל הזמן בגלל שכרגע את עוד לא שם. שינוי בא ממקום של קבלה ואהבה. כי אם את עושה את זה ממקום של שינאה אתה תשימי לעצמך רגלים ולא תוכלי לעבור באמת את התהליך״.

מה משותף לכל הבנות?

רקפת: ״אני חושבת שבסוף היום מדובר בבנות מאוד אמיצות. לקום, לבוא לכאן ולהגיד אני רוצה. אני אומרת לעצמי שאני יפה ויכולה, ולדעת שלאנשים אחרים הולכים להיות דעות כאלו או אחרות עליך. זה אומץ. לכולן כאן יש כוח נשי שבא לידי ביטוי לא רק באיך שהן נראות אלא גם באיך שהן מתבטאות.

״בכלל, העובדה שיש כאן 16 בנות שנבחרו מתוך יותר מ-300 מועמדות מציגה את הכוח של הקהילה שראלית בלוס אנג׳לס״.

אז איך בוחרים 16 בנות מתוך מאות?

חני כהן: ״היה סינון משמעותי. לבסוף נפגשנו עם חמישים הבנות האחרונות. השתמשנו ביכולת העיתונאית של שני וביכולת הבידוק שלי מהשדה תעופה וביחד בחרנו את ה-16 האחרונ״.

שני: ״היינו בתחרות Miss Middle east וראינו כמה הטקס יכול להיות מייגע ומשעמם כאשר מעלים 20 בנות על הבמה. אז כרגע יש 16 ו-7 האחרונות מתוכן יעלו על הבמה״.

דור הסלפי, פרצופים ומסכות

אם נדמה לכם שהעובדה שהדור הצעיר של היום מבלה שעות מול הטלפון ומצלם עצמו ללא הפסקה עשויה לתרום לכישורי הדוגמנות שלו, קרן הצלמת מספרת לי שלא כך הדבר.

קרן: ״למרות שכל הבנות הצעירות הללו תמיד מצטלמות בטלפון או עושות סלפי, הן עדיין מרגישות אחרת כאשר הן ניצבות מול מצלמה מקצועית. בצילומי דוגמנות הפוזות של הסלפי לא עובדות, כי הן מתחבאות מאחורי פרצופים ומסכות. בצילום דוגמנות אתה רוצה לראות משהו נקי עם אישיות ואופי. היינו צריכים לנקות את הבנות שעושות יותר מידי פוזות, להוציא את המניירות ולהתחיל מהתחלה. אני כן יכולה להגיד שדור הסלפי מגיע עם המון ביטחון וברגע שאנחנו מראות להן איך להצטלם אז הן לומדות מאוד מהר, אז אפשר להגיד שהרווחנו ביטחון מדור הסלפי״…

להפתעתי הבנות ששוחחתי עימן כלל לא הביעו רצון להשתלב בעולם הדוגמנות. השאיפות שלהן מבחינת קריירה נגעו לעולם העסקים, חלקן מתעניינות בתחום הפסיכולוגיה וכמה מהן שואפות לעבוד עם ילדים. על המראה שלהן הן כמעט ולא דיברו. אופי יש, כבר אמרנו.

רקפת אהרן, שגם אירחה בביתה בוודלנד הילס אירוע מיוחד והרמת כוסית לכבוד 16 הפיינליסטיות, החמיאה למתמודדות: ״פגשתי אוסף של בנות חזקות וברורות. יפות מבפנים ומבחוץ שרוצות להשיג המון דברים בחיים ונהנות מהתהליך. הן כולם בירכו על החברויות ועל הדרך המדהימה שהן עושות עם שני וחני שמנהלות את התחרות הזו״.

הבנות טרם סיימו, ולאחר שלמדו מהקוצ׳אריות שלהן, והראו את היופי והלוק בצילומים, עתה עליהן להוכיח אופי, אישיות ועזרה לזולת.

בשבוע הבא הן יתנדבו אצל ארגון ״בשמחה״ יארזו מתנות לחג וחבילות למשפחות נזקקות ובהמשך יתנדבו גם בארגון ״גדולים מהחיים״ המסייע לילדים החולים במחלת הסרטן. כמו כן הן יתרמו מזמנם בהתנדבות במקלט לבעלי חיים בוואן נייס.

 

Miss IsraeLA 2018-2019

16 המועמדות הסופיות (וגילן)

Desiree Kraiem – 22.5

Chanel Ohana – 17.5
Aviv Gadi – 22
Chanel Ohevzion – 18

Michelle Levi- 20
Amour Oz – 27
Shira Ben Ami -17
Chanel Karpman -19
Liana Bakhrat -24
Tamara Ohana – 22
Emily Kouptsineli Russak – 26

Sharelle Mimon- 21
May Or – 21
Yam Or – 17
Sapir Yakovi – 19
Orin Ben Tov -16

המאמר התפרסם במוסף שישבת של ״ישראל היום״. לקריאת מאמרים נוספים ועידכונים שוטפים: www.israelhayom.co.il המטרה – להוכיח שהן יפות אבל גם נכונות.

 

לחץ להגיב

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Featured

קטנה גדולה

Published

on

השחקנית הישראלית שירה האס בת ה-25 תתחרה על האמי מול ארבע מהשחקניות המעוטרות ביותר בהוליווד — קייט בלנשט, רג'ינה קינג, קרי וושינגטון ואוקטביה ספנסר * העובדה שהוחתמה בסוכנות CAA, שבה חתומים כוכבים כמו ג'ורג' קלוני וג'ניפר אניסטון, רק מחזקת את מעמדה כאיט גירל החדשה * אז למה כולם שואלים על הגובה שלה? *  גל גדות, מאחוריך

כשמקלידים את שמה של שירה האס בגוגל, תוצאת החיפוש הראשונה היא "שירה האס גובה". השחקנית הישראלית בת ה–25 קיבלה לראשונה, מועמדות לפרס האמי – הישג יוצא דופן לשחקנית ישראלית – עבור תפקידה כגיבורת המיני־סדרה "המורדת" של נטפליקס. דווקא משום שהאס קטנת ממדים, היא מלוהקת לתפקידים על המנעד של הילדה־נערה־אשה, שמאפשרים לה ורסטיליות מרשימה. כך, לדוגמה, כשהיתה בת 16 גילמה בת 12 בסרט "פרינסס" על ילדה שמתמודדת עם אלימות מינית בתוך המשפחה. האס קיבלה על התפקיד את פרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל ירושלים ב–2014. שנה לאחר מכן עלתה על הרדאר של חובבי הקולנוע העצמאי בארה"ב כשהסרט הוצג בסאנדנס.   האס תתחרה על האמי מול ארבע מהשחקניות המעוטרות ביותר בהוליווד — קייט בלנשט, רג'ינה קינג, קרי וושינגטון ואוקטביה ספנסר. הקריירה שלה לא צמחה יש מאין. הסוכנת שלה בישראל, זהר יעקובסון, מספרת כי האס היא "הארד וורקרית" מהמעלה הראשונה שלא בוחלת בתפקידים מאתגרים, גם כשאלו מחייבים הקרבה אישית. יעקובסון מספרת כי כשקיבלה את התסריט של "המורדת", שחקניות רבות בישראל ויתרו על התפקיד בשל הדרישה לגלח את השיער. "אצל שירה לא היתה התלבטות בכלל", אומרת יעקובסון. "היא לא מפחדת מתפקידים מאתגרים. יש בה המון עומק. זה תמיד היה ככה. יש בה גם צניעות גדולה והיא עבדה קשה מאוד כדי להשיג את התפקיד הזה ב'המורדת'. הוא דרש חודשיים של אימוני שפה ביידיש ובאנגלית ששימרו את המבטא הסאטמרי". 

גם הבמאית טלי שלום־עזר, שביימה את האס ב"פרינסס", מסכימה. "היא אחת בדורה", היא אומרת. "אני זוכרת ששירה עשתה את התפקיד המורכב הזה כשהיא היתה בסך הכל בת 16. תלמידה בתלמה ילין שעד אז עשתה רק תיאטרון. זו היתה פעם ראשונה שעבדה בסרט קולנוע ופתאום היא צריכה לשחק מול קרן מור, שאותה היא העריצה וידעה את כל המערכונים של 'החמישייה הקאמרית' בעל פה. היה פער עצום בין הילדה הביישנית שפגשתי בחזרות לבין הרגעים בהם היינו בעבודה. מהרגע שנשמע ה'אקשן' — כל העוצמות שלה באו לידי ביטוי". שלום־עזר מוסיפה שהאס היתה מקצוענית והגיעה לכל חזרה כשהיא יודעת את הטקסט בעל פה ואחרי שחקרה לעומק את הדמות ואת הדיאלוגים. "היא בן אדם של עבודה קשה, עומק וכישרון", היא אומרת. "אפשר גם לראות שהיא בחרה את הפרויקטים שלה מאוד בקפידה. מצד אחד הם מאוד מגוונים, ומצד שני מסמנים איזו התפתחות והתבגרות". 

גם אלי רוזן, שעבד עם האס כמתאם היידיש ב"המורדת" ומשחק בסדרה את הרב יוסל'ה, אומר כי לפני הכל, האס היא אדם מקורקע. "עבדתי איתה חצי שנה על התפקיד הזה ואני יכול להגיד לך שהיא בת ה–25 שאני הכי אוהב בעולם. מעולם לא שמעתי ממנה תלונה אחת", הוא אומר. 

ניצחה את תחזיות הרופאים

האס נולדה ב–1995 וגדלה בהוד השרון. כילדה חלתה בסרטן הכליות והחלימה בגיל שש. בעבר סיפרה שההקרנות פגעו בעמוד השדרה שלה ופגעו בצמיחתה. בסופו של דבר היא ניצחה את תחזיות הרופאים וצמחה בכ–20 סנטימטרים יותר מכפי שחזו לה. "כילדה זה מאוד בלט, הייתי מאוד בוגרת לגילי, גם מבחינת הדברים שהתעסקתי בהם, גם באופן שדיברתי על החיים", סיפרה בראיון ל"הארץ" לפני שנתיים. היא גם התחילה אז לכתוב שירה, הרגל שמלווה אותה עד היום. "אני בטוחה שזה (הסרטן) השפיע עלי כאדם וגם כשחקנית. מה זה 'פרינסס' למשל? זה לשחק דמות שהיא מאוד צעירה, אבל בוגרת לגילה. וגם דמויות אחרות שעשיתי הן כאלה. אין לי ספק שזה חלק ממי שאני, ואני משתדלת לא לראות את זה רק כדבר רע, כמלה נוראית. זה לא".   גם ב"המורדת" מתכתבת האס עם הגבול בין ילדות ולבגרות, ומגלמת דמות שלמרות שהיא נראית מאוד צעירה — נדרשת להיכנס להריון. הסדרה, שביימה הבמאית והשחקנית הגרמנייה מריה שרדר (שחתומה בין היתר על הגרסה הקולנועית של "חיי אהבה" על פי ספרה של צרויה שלו), זכתה לשבחי המבקרים והצופים. "האס היא פנומן, אקספרסיבית ושובת לב", נכתב עליה בביקורת שפורסמה ב"ניו יורק טיימס". המבקר ג'יימס פוניבוז'יק הוסיף: "כאשר אסתי עושה את דרכה החוצה ונמשכת לנתיב של תקווה שמציעה המוזיקה, אנחנו יכולים לראות בפניה של האס את הסימפוניות שנמצאות בראשה".   ב"ווראייטי"   כונתה עבודת המשחק של האס "סנסציונית" בשל יכולותיה לשלב בין מראה מבועת וסקרן. בהמשך נטען כי היא מהווה מין שילוב בין השחקנית ג'ין סיברג (גיבורת "עד כלות הנשימה" של של ז'אן לוק גודאר) לבין הדמויות המככבות בסרטיהם של האחים דארדן. גם ב"הוליווד ריפורטר" ציינו לטובה את המשחק של האס, תוך שימת דגש על עיניה האקספרסיביות. "העיניים מושכות אותך פנימה, וכמעט שקשה לדמיין מה היה קורה אם הדמות הזו היתה פחות משכנעת, שכן לרבים מהדמויות בסדרה לא ניתנו אפילו שמות, שלא לדבר על תכונות אישיות", נכתב שם.

שער בווריאטי והוליווד ריפורטר 

לעליית "המורדת" בנטפליקס בחודש מארס היו אמורות להתלוות ארבע הקרנות בכורה בינלאומיות. השלטים בטיימס סקוור בניו יורק ובברלין כבר הוצפו בפניה רבות ההבעה של האס, אלא שאז הגיעה מגפת הקורונה והאירועים בוטלו. אך מעז יצא מתוק, והמגפה העלתה את נתוני הצפייה של ענקית הסטרימינג לגבהים חסרי תקדים. "המורדת" הוכתרה מיד כהצלחה מסחררת וזכתה לעשרות אייטמים בכלי תקשורת מובילים בעולם. פניה של האס התנוססו במגזיני אופנה וקולנוע יוקרתיים דוגמת "וראייטי" (שם היא זכתה לכתבה נרחבת נוספת גם השבוע), "הוליווד ריפורטר" ואחרים. העובדה שהוחתמה בחודש שעבר בסוכנות CAA, שבה חתומים כוכבים כמו ג'ורג' קלוני וג'ניפר אניסטון, רק מחזקת את מעמדה כאיט גירל החדשה.   זהר 

לצד הכישרון הבולט של האס, שאותו הפגינה גם ב"שטיסל" (בימים אלו היא מצטלמת לעונה השלישית של הסדרה, שעונותיה הקודמות זמינות בנטפליקס) ובסרטים וסדרות נוספים, ניכר שההצלחה של "המורדת" קשורה גם בתכנים שהוליווד אוהבת לאהוב. במרכז הסיפור ניצבת אשה צעירה שמתריסה מול הפטריארכיה של האורתודוקסיה היהודית, בורחת אל עולם חדש ולא מוכר ומפגינה רוח עצמאית שמתיישבת היטב עם ערכי תנועת "מי טו". לכך יש להוסיף את גילוח השיער (שחקניות שמתכערות לרגל תפקיד תמיד זוכות לשבחים בתעשיית הסרטים האמריקאית) ולמידת שפה מאפס, והרי לכם מתכון מנצח לדמות שלא ניתן יהיה להתעלם ממנה בעונת השטיחים האדומים. כמו במקרה של גל גדות, כוכבת ישראלית אחרת שעשתה חיל באמריקה, ההצלחה של האס מדגימה עד כמה אוהבת הוליווד לאהוב דמויות נשיות חזקות ומורכבות. 

האס הדהדה את המסרים הללו גם בראיונות. בשיחה עם השחקנית ג'סיקה צ'סטיין (השתיים עבדו יחד בסרט "אשתו של שומר גן החיות")   עבור "וראייטי", סיפרה האס כי העובדה שכל צוות הסדרה — כולל הבמאית, היוצרות, המפיקות ואפילו הצלמות — היו נשים, היוותה עבורה הקלה משמעותית. "זה תמיד נחמד שיש צוות נשי, אבל בסיפור הזה ספציפית אני מגלמת דמות של אשה שמנסה למצוא את הקול שלה. ממש הרגשתי מוגנת הודות לנשים שעבדו איתי על הסט. הרגשתי שהן מקשיבות לי". היא הוסיפה כי גם בצילומי סצינות המין היה לה יותר קל להשתתף, כיוון שהיתה מוקפת נשים שאיפשרו לה דיאלוג פתוח.  

לפי כל הסימנים, להאס צפויה קריירה משגשגת ומאתגרת בהוליווד. יעקובסון אומרת כי תסריטים ממשיכים לזרום אליה כל הזמן. עם זאת, בעתיד הנראה לעין היא תמשיך להתגורר בתל אביב ולהשתתף בפרויקטים מקומיים לצד בינלאומיים, כפי שעשתה עד כה. משבר הקורונה עיכב את יציאתו של עוד פרויקט בכיכובה — הסרט "אסיה" בבימויה של רותי פרי בר, שזכה השנה בשלושה פרסים בפסטיבל טרייבקה.   "אני לא רואה את עצמי עוזבת את הארץ אבל זה משהו שאני בהחלט חושבת עליו", בראיון לפני חמש שנים. "הייתי ילדה שעמדה בגיל 11 מול המראה עם מסרק ודמיינה שהיא אוחזת בפסלון אוסקר או מיקרופון מעל במה ענקית". אם לשפוט על פי מסלול ההמראה עליו ניצבת האס ברגע זה, לא יהיה מופרך לצפות כי בשנים הקרובות היא תוכל להגשים את חלום הילדות ההוא. 

המשך לקרוא

הפייסבוק שלנו

הירשם לניוזלטר שלנו

כתבות שבועיות