Connect with us

תרבות ובידור

טיילר פרי: אימפריית בידור ששווה מיליארד דולר

Published

on

מגזין פורבס הכריז השבוע על מצטרף חדש לרשימת המיליארדרים של הוליווד: הבמאי/תסריטאי/שחקן/מפיק טיילר פרי, שהיה בעבר הומלס * הסוד שלו? "בעלות משנה את הכל. אני הבעלים של האורות, של הסטים, וזה מה שעושה את ההבדל. בגלל שהכל בבעלותי, הרווחים שלי גדולים יותר"ֿ

מגזין העסקים והכלכלה פורבס, שנהנה להתעסק במשכורות של אנשים עשירים, הכריז השבוע על מצטרף חדש לרשימת המיליארדרים של הוליווד: הבמאי טיילר פרי. פרי הוא בפירוש לא שם חדש בתעשייה, אך מוכר לציבור הרחב בעיקר בשל בימוי של סרטים נישתיים המיועדים לקהל האפרו-אמריקאי בארה"ב. כך שהגעתו לסטטוס כלכלי הדומה לזה של אופרה ווינפרי, סטיבן ספילברג וג'ורג' לוקאס עשויה להפתיע רבים, שאולי לא נחשפו לפועלו של האיש. בפורבס מעריכים כי שוויו של פרי בן ה-51 עומד על מיליארד דולרים, עקב הכנסות של יותר מ-1.4 מיליארד דולרים לפני מסים.

פרי הוא במאי אבל גם שחקן, תסריטאי ומפיק, והוא ידוע בתור בעל השליטה היחידי על כל דבר שיוצא תחת ידו, מה שאומר שהוא לבדו שולט בכל התהליך היצירתי של הסרטים והסדרות שלו. פרי הפיק עד כה 22 סרטים, יותר מ-1,200 פרקים של סדרות טלוויזיה, ולפחות 24 מחזות – וכל זאת באמצעות סטודיו ייעודי וחברת הפקות פרטית, שממוקמים שניהם בעיר מגוריו, אטלנטה, במתחם המתפרש על שטח של כ-1,335 דונם – פי שניים ויותר משטחם של אולפני האחים וורנר בלוס אנג'לס.

פרי, שהיה בעברו הומלס, התראיין למגזין ואמר "אני אוהב אנשים שאומרים שבהגעתי מרקע צנוע, זה אומר שהיית חתיכת עני. זה גם הופך את ההצלחה למתוקה יותר. בעלות משנה את הכל. אני הבעלים של האורות, של הסטים, וזה מה שעושה את ההבדל. בגלל שהכל בבעלותי, הרווחים שלי גדולים יותר".

פרי החל בתור כותב מחזות תאטרון ופיתח קהל צופים נאמן של כ-35,000 אנשים מדי שבוע שנכחו בהפקות שלו. עקב כך הצליח ב-2005 לממן את הסרט הראשון בהפקתו ובכיכובו, "יומנה של אישה שחורה משוגעת". הסרט הפך ללהיט (בעיקר נוכח התקציב הצנוע שלו), הכניס 50 מיליון דולרים בקופות והוליד שורה של סרטי המשך. במקביל, פרי מכר סדרה בשם "House of Payne" לרשת הנוער האמריקאית CW, והחל להתפרש גם לתחום הטלוויזיה.

הלהיט הגדול ביותר של פרי היא סדרת סרטי "מדיאה", על קורותיה ומשפחתה של אישה חטטנית וצעקנית שמתערבת בחייהם של קרוביה ומאמללת אותם (פרי משחק את מדיאה, כמובן). במהלך 11 השנים האחרונות יצאו 14 סרטים שונים בסדרת "מדיאה", ואלה גרפו יותר מ-670 מיליון דולרים בקופות. מדובר על סרטים שמופקים בתקציב נמוך ובזמן קצר, רובם באולפן ההפקות של פרי בעצמו. 

בחודש שעבר, למשל, היה פרי מבמאי הטלוויזיה הראשונים שחזרו לעבודה מלא, והספיק לצלם שתי עונות חדשות לשתי סדרות בהפקתו (הקומדיה "Sistas" והדרמה "The Oval") תוך שבועיים בלבד. שווי האולפן של פרי בפרברי אטלנטה מוערך ב-280 מיליון דולר, והוא מושכר גם להפקות אחרות (כמו למשל "הפנתר השחור" ו"המתים המהלכים"), מה שמניב לפרי הכנסות נוספות. בשנים האחרונות זוכה פרי לרווחים נאים גם ממכירת זכויות סטרימינג של הסדרות והסרטים שלו לרשתות שידור אחרות.

פרי מספר כי הרעיון להיות הבעלים של כל מה שהוא עושה ניתן לו על ידי אופרה ווינפרי בעצמה. "לא הייתי איפה שאני היום אם לא הייתי מבין את חשיבות של בעלות על הכל – המותג, הסדרות, הסרטים", אמר בשנה שעברה. "זה היה לי קל כי לא העריכו אותי. האם אמרו 'כן, בטח, ניתן לך בעלות על זה'. הם לא חשבו שזה יהיה שווה משהו".

לחץ להגיב

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

תרבות ובידור

״משחק יכול להיגמר בשוויון? זה כבר הופך את העבודה שלי לקלה יותר״

Published

on

ל"טד לאסו" יש לב, נשמה ואמון במין האנושי, וזו ממש לא סדרה רק על כדורגל

ג׳ייסון סודייקיס היה אמור להיות כוכב. בוודאי גדול יותר מכפי שהוא היום. במשך שבע שנים היה הקומיקאי האמריקאי חבר משמעותי באנסמבל של ״סאטרדיי נייט לייב״ וגילם דמויות כמו הנשיא ג׳ורג׳ W בוש, ג׳ו ביידן, מיט רומני, השטן והרקדן ״ואנס״ במערכון הפולחן What's Up with That. בנוסף למנעד רחב, תזמון מדויק ויכולת תגובה מהירה, סודייקיס התברך גם בפרצוף סימטרי, מה שהגדיל את סיכוייו ללכת בעקבות ביל מארי, אדם סנדלר, ויל פארל וטינה פיי ולחצות את הקווים מהלייט נייט אל המיינסטרים.

בתחילת העשור הקודם, כששיחק בשובר הקופות ״בוסים איומים״ – אחת הקומדיות המוצלחות על התעמרויות במקום העבודה – ו״אנחנו המילרים״ החביב, והתארס לשחקנית והבמאית אוליביה וילד, נדמה היה שהוא אכן בדרך לשם. ובדיוק אז, הקריירה שלו נעצרה. הוא עוד הופיע מדי פעם בקומדיות זניחות כמו ״יום האם״  ודיבב סרטי אנימציה, אולם נאלץ לראות קולגות בדימוס כמו קריסטן ויג, אנדי סאמברג וביל היידר עושים חיל, בעוד הוא מתקשה להרשים מלהקים. בחמש השנים האחרונות התפקיד המשמעותי ביותר שלו היה כשהבליח להופעת אורח כמנהל בית הספר ב״בוקסמארט״, קומדיית התיכון הנהדרת שביימה זוגתו.

סודייקיס, שברא את לאסו, הקשיב לווילד והציע לאפל+ להפיק סדרה שלמה סביב דמותו. התוצאה היא ״טד לאסו״, אחת הסדרות הכי מרוממות רוח שאפשר למצוא כיום בטלוויזיה. למרות כמה בדיחות ששועתקו היישר מהפרסומות ההן לסדרה הנוכחית (״משחק יכול להיגמר בשוויון? זה כבר הופך את העבודה שלי לקלה יותר״) ונקודת המוצא הבסיסית שנותרה זהה, ״טד לאסו״ מרחיבה באלגנטיות, חן וחוכמה את עולמו של גיבורה והופכת אותו מגימיק שיווקי לאדם בשר ודם. חשוב מכך – היא ממש לא סדרה על כדורגל; ״טד לאסו״ היא קודם כל סדרה עם לב, נשמה ואמון במין האנושי, מצרך די נדיר בימים אלה.

הסיפור הוא כזה: לאסו, מאמן פוטבול אמריקאי שהתפרסם בזכות הקשר האמיץ שהוא יוצר עם שחקניו וריקודיו הסוערים בחדר ההלבשה, ממונה על ידי ההנהלה החדשה של קבוצת הכדורגל הפיקטיבית ריצ׳מונד באנגליה (שנותנת החסות שלה, אגב, היא חברת התעופה של דובאי) למנג׳ר שלה. הסיבה היא שיושבת הראש הנוכחית (האנה ודינגהם, ״משחקי הכס״), שקיבלה את הקבוצה בהסכם הגירושין עם בעלה הבוגדני, מעוניינת לחסל את הקבוצה היקרה לו מכל כדי לנקום בו. 

התוכנית המושלמת שלה מתעלמת מפרט אחד: לאסו הוא האיש הכי חמוד בעולם. הוא טוב מזג, אינטליגנטי, עניו, מצחיק, מכיל ואופה מוכשר שמכין לבוסית עוגיות שהיא לא מסוגלת לעמוד בפניהן. האישיות שלו שלו כל כך כובשת, שהיא, השחקנים והצופים – הן במשחקי הכדורגל והן בסדרה – מתאהבים בו למרות כל המכשולים.

המשך לקרוא

הפייסבוק שלנו

הירשם לניוזלטר שלנו

כתבות שבועיות