Connect with us

במה וקולנוע

חדשות חמות מעולם הסרטים

Published

on

סאטירה על מלחמת העולם השניה בכיכובה של סקארלט ג׳והנסון תציג גרסה דמיונית של הדיקטטור; וליאו דיקפריו חושף תמונה ראשונה מסרטו החדש של קוונטין טרנטינו

מאת: שרון מור

כאשר ראיתי באינסטגרם את התמונה של לאונרדו וברד פיט השחקנים הכישרוניים והאהובים עלי, לבושים בבגדים של וינטג׳ מייד חשבתי אולי זה סרט חדש, עשיתי בירור קטן, ולשמחתי זה אכן סרט חדש, ולא סתם, סרט חדש לטרנטינו, אהוב ליבה של דניאלה פיק הישראלית; טרנטינו צירף לקאסט המדהים רשימה ארוכה של כוכבים שכולם אוהבים מכל הזמנים, הרשימה בהמשך.

״ג׳וג׳ו ראביט״ (״Jojo Rabbit״) היא סאטירת מלחמת העולם השניה, שכתב ומביים טייקה וואייטיטי. הסרט נמצא בימים אלו בצילומים בפראג, עם אנסמבל קאסט יוקרתי שכולל את סקארלט ג׳והנסון, סאם רוקוול (זוכה האוסקר על ״שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי״), הקו־מיקאית רבל ווילסון ואלפי אלן (תיאון מ״משחקי הכס״). וואייטיטי עצמו יגלם את התפקיד הביזארי והזוי ביותר שניתן להעלות על הדעת: היוצר הניו-זילנדי-יהודי ייגלם את היטלר בגרסת החבר הדמיוני של גיבור הסרט הצעיר.

הקומדיה השחורה עוקבת אחר נער גרמני נבוך (רומן גריפין דייוויס) מתנועת הנוער ההיטלראי, שהפטריוטיות התמימה שלו מוצבת במבחן כשהוא מגלה שאמו החד-הורית (ג׳והנסון) מחביאה בביתם נערה יהודייה (תומסין מקנזי). הנערה הופכת את השקפות העולם של הגיבור הצעיר, ומכריחה אותו להתמודד עם פחדיו הגדולים ביותר. במקביל, לנער כאמור יש חבר דמיוני צמוד, והוא היטלר (וואייטיטי). ווילסון ורוקוול יגלמו דמויות נאציות.

יהודי-פולינזי שמגלם את היטלר

וואייטיטי, שאמו יהודייה ואביו ממוצא מאורי (הילידים הפולינזיים המיושבים במשך מאות שנים בניו זילנד), פירסם לאחרונה תמונות ראשונות מסט הצילומים של הסאטירה האנטי-מלחמתית. הבמאי כתב ״איזו דרך טובה יותר קיימת להעליב את היטלר, מאשר לתת ליהודי-פולינזי לגלם אותו?״, ובנוסף הצהיר שהוא שמח מאוד ש״ג׳וג׳ו ראביט״ יגחיך את הנאצים וירגיז הרבה גזענים.

תסריטו של וואייטיטי, שהמתין להפקה ברשימה השחורה ההוליוודית כמה שנים, מבוסס על ״Caging Skies״, ספרה של כריסטין לאוננס. זה לא מפליא שהיוצר הצליח פתאום למצוא לפרוייקט אולפנים ומימון: בשנה שעברה, וואייטיטי נכנס לרשימת הבמאים המבוקשים ביותר בהוליווד, עם הצלחתו כבמאי ״תור: ראגנארוק״. הלהיט המארווליסטי הכניס 854 מליון דולר ברחבי העולם, והצליח להפוך את תור, שנחשב לחוליה הפחות מעניינת מחברי הנוקמים, לאחד מהגיבורים האהובים ביותר. לצד הצלחת הבלוקבאסטר, דרמות קומיות קטנות כמו ״ג׳וג׳ו ראביט״ הן מקומו הטבעי של הבמאי, שהחל את דרכו כיוצר אינדי עם סרטים מוערכים ונפלאים כמו ״ילד״, ״מה אנחנו עושים בצללים״ ו״המצוד אחר אנשי הבר״.

הוליווד של טרנטינו

בעולמו המקביל והשונה לחלוטין של קוונטין טרנטינו, הבמאי האלוף אסף לעצמו רשימה של אליטות קולנועיות לסרטו החדש ״Once Upon A Time In Hollywood״, שמצטלם גם הוא בימים אלו כאן באל. איי. טרנטינו בעצמו כבר הוציא לעולם סאטירת מלחמת העולם השניה כידוע עם ״ממזרים חסרי כבוד״, שהיה שונה בתכלית ממה שוואייטיטי מכין לנו, אבל נקמני לאחות.

הוא סרט ״Once Upon A Time In Hollywood״ מיסתורין פשע, שמתרחש בזמן הרציחות של צ׳ארלס מנסון המתועב, בלוס אנג׳לס של 1969. בסרט יככבו בראד פיט, ליאונרדו דיקפריו, אל פאצ׳ינו, מרגו רובי, ברט ריינולדס, דקוטה פנינג, לוק פרי (דילן מ״בוורלי הילס 90210״, פרד אבא של ארצ׳י מ״ריברדייל״ תלוי את מי שואלים), טימותי אוליפנט (שבשנתיים האחרונות מככב ב״סנטה קלריטה דיאט״, קומדית הזומבים המשפחתית הכיפית של נטפליקס) וג׳יימס מרסדן (סייקלופס מסרטי ״אקס-מן״ הראשונים). בנוסף יככבו משתפי הפעולה הקבועים של טרנטינו מייקל מדסן, טים רות׳ וזואי בל.

הג׳ניפר לורנס הבאה?

את היהודייה הצעירה תגלם השחקנית הניו-זילנדית, תומסין מקנזי. מקנזי בימים אלו מככבת ב-״Leave No Trace״, הדרמה החדשה של דברה גרניק, שגילתה לעולם הקולנוע את ג׳ניפר לורנס עם ״קר עד העצם״ מ-2011. הסרט, שפתח בפסטיבל סאנדנס והציג מחוץ לתחרויות בפסטיבל קאן, בנתיים עומד על 100% מרשים ב-Rotten Tomatoes.

״Leave No Trace״ עוקב אחר אב (בן פוסטר) ובתו בת ה-13 (מקנזי) שחיים בבדידות בפארק בפורטלנד, כשטעות קטנה מורידה את חייהם מהמסלול לנצח.

מבט ראשון מדיקפריו

השבוע זוכה האוסקר דיקפריו שיתף תמונה ראשונה מתוך הסרט, שאת תסריטו טרנטינו כתב במשך חמש שנים לדבריו. התמונה חושפת את דיפקריו ופיט בתוך דמויות במראה שנות ה-60, על גבול שנות ה-70, והשחקן לא הרחיב בתיאורים, אלא רק כתב ״מבט ראשון״:

יש למה לצפות על המסך הגדול. חופשת קיץ נעימה ולהתראות בטור הבא.

 

 

שרון היא מפיקה וקופירטיירית בשאולינה הפקות המתמחים בצילומי פרסומות, צילום אירועים, סרטים דוקומנטאריים וסדרות אינטרנט וטלוויזיה. ליצירת קשר שרון טלפון:310-770-6423 אימייל: shaulina7@gmail.com אתר אינטרנט:www.shaulina.com

במה וקולנוע

כבוד: "אישה עובדת" נבחר לאחד מ 10- הסרטים הטובים

Published

on

הסרט הישראלי נבחר כאחד מעשרת הסרטים הטובים של השנה על ידי הלוס אנג'לס טיימס

סרטה של מיכל אביעד, "אישה עובדת", בהשתתפות לירון בן-שלוש, מנשה נוי ואושרי כהן, שמוקרן בימים אלה בבתי הקולנוע בישראל, נבחר במהלך סוף השבוע כאחד מעשרת הסרטים הטובים ביותר של המחצית הראשונה של שנת 2019 על ידי הלוס אנג'לס טיימס.

הסרט עוסק בחייה של אורנה (בן-שלוש), אם צעירה שהתקבלה לעבודה חדשה בחברת נדל"ן. הבוס שלה בני (נוי) מקדם אותה, אבל גם מטריד אותה מינית -ובעקבות כך הופכים חייה לבלתי נסבלים. נוסף על כך, המסעדה שפתח בעלה עופר (כהן) לא מצליחה, ועול הפרנסה מוטל על כתפיה של אורנה. בעוד המסעדה החדשה לא מתרוממת, אורנה הופכת למפרנסת העיקרית לשלושת ילדיהם. כאשר עולמה מתנפץ, היא נאלצת לאסוף את שבריה, ולהילחם בדרכה שלה על עבודתה, ועל ערכה העצמי.

הסרט, שצאתו חפף לקמפיין Metoo # מצליח להבליט את הסוגיה של הצורך של נשים לצאת לשוק העבודה מחד, תוך התמודדות עם תלות בבוס שהוא גם גבר, מאידך; גבר מהסוג שכל אישה נתקלה בו לפחות פעם אחת בחייה.

המשך לקרוא

במה וקולנוע

מתמכרים ונגמלים בלוס אנג'לס

Published

on

BOO' ', סרט האימה החדש של הקולנוענית והשחקנית רקפת אברג'יל, עוסק במכת המדינה – התמכרות • ״התמכרות גורמת להגיד 'פאק יו' לכולם, כולל לאנשים שאתה אוהב. הסרט הוא על המאבק בין ההתמכרות שלך לבן האדם שאתה אוהב"

ההצלחה האחרונה של ׳ SKIN ', הסרט הקצר של הבמאי הישראלי גיא נתיב שזיכה אותו באוסקר, פתח את הדלת ואת התאבון ליוצרי קולנוע ישראלים של סרטים קצרים שחולמים לעשות את זה בגדול. הכירו את ׳ BOO ׳ – סרט אימה קצר שעלה השנה לאקרנים. הסרט נכתב ובויים על ידי רקפת אברג׳יל יהודיה-אמריקאית עם שורשים ישראלים מצד אביה.

אברג׳יל היא כישרון עולה בתחום ז׳אנר סרטי האימה, לאחר שסרטה הקודם JAX IN LOVE משנת 2017 זכה לתגובות נפלאות, לציון הגבוה 8.9 ב – IMDB ולעשרות פרסים הבולט ביניהם בפסטיבל הנחשב של סרטים עצמאיים בלוס אנג'לס.

גם סרטה האחרון זיכה אותה בעשרות פרסים בתעשית הקולנוע: הבמאית-אישה הכי טובה, התסריט הטוב ביותר ופרס בחירת הקהל לסרט הטוב ביותר. כל אלו סללו לאברג׳יל ול ׳ BOO ׳ כרטיס כניסה ישיר לפסטיבלי סרטים נחשבים ברחבי היבשת.

הגעתי בסוף השבוע האחרון להקרנה פרטית של ׳ BOO ׳ ב – Arena Cinelounge בהוליווד וגיליתי פנינת אימה בוהקת שבועטת לך בבטן ומשאירה אותך עם רצון לעוד.

רקפת מספרת שהרעיון ל ׳ BOO ׳ הגיע דרך סיפור שחלק עימה בחור איתו יצאה באותה תקופה. ״אתה מכיר את זה שאנשים באים אליך ואומרים ׳תקשיב יש לי רעיון מצויין לסרט׳? כמה כאלו קיבלתי… בא לך לומר להם ׳יופי אז לכו אתם תעשו מהסיפור סרט׳. אבל במקרה הזה היה משהו בסיפור שריתק אותי וחשבתי איך אני יכולה לקחת אותו ולעשות אותו יותר טוב".

אברג׳יל הצליחה להביא קאסט מצויין של שחקנים ויוצרים כמו ג'ואל זוויק (החתונה היוונית שלי); מייקל וילאר ששיחק ב ׳ SKIN ׳ (זוכה האוסקר בשנה החולפת); ואפילו את לורה וויגינס (מסדרת הלהיט של ׳שאו טיים׳
׳ SHAMELESS ׳)

׳BOO׳ הוא סלנג עדכני למילה Boyfriend או Girlfriend . זוגות, בעיקר במדיה החברתית, נוהגים לכנות את החצי השני שלהם BOO (כמו ׳מאמי׳ אצלנו
הישראלים) יחד עם משמעות כפולה לקריאה BOO כשמישהו מנסה להבהיל אותך.

את הסרט צילמה אברג׳יל במשך ארבעה ימים, 12 שעות כל יום, בחניון של האנגר מחסני התאורה בבעלות אביה אביה בגרדינה.

׳ BOO ׳ נפתח בסצ׳נה בה הכוכבת דבי (אותה משחקת רקפת בעצמה) יוצאת מקבוצת תמיכה לגמילה (לכאורה מאלכהול אבל האם כך?) עם זיטון מוזהב לאחר שהצליחה להיות פיכחת כ 8- שנים תמימות. דבי חוגגת את המאורע עם חברותיה אך מספרת עד כמה היא מתגעגעת להתמכרות שלה. החברות מצידן יורות עליה מנטרות: ״זה יעבוד אם תעבדי על זה״. הן מעודדות אותה להמשיך בדרך הארוכה והמוצלחת שעשתה בשמונה השנים האחרונות. החבורה נפרדת לשלום ואז דבי ממתינה במגרש החניה החשוך לארוסה שיבוא לאסוף אותה, המתנה שתשנה את
חייה ואת חייו לנצח…

אברג׳יל: ״התמכרות למשהו שעושה לך טוב גורמת להגיד 'פאק יו' לכולם, כולל לאנשים שאתה אוהב. הסרט הוא על המאבק בין ההתמכרות שלך לבן האדם שאתה אוהב".

אברג׳יל תחגוג יומולדת 30 באוגוסט הקרוב. היא מתגוררת בסמוך להוריה בווסט-אל איי. כשהייתה בכיתה ד' עלתה עם משפחתה לארץ, תהליך שהחזיק מעמד כשנה בסך הכל, בסיומו חזרה המשפחה ללוס אנג׳לס. רקפת: ״אני חושבת שהיה קשה להורים שלי להתפרנס בישראל. וגם אמא שלי התגעגעה מאוד למשפחה שלה כאן. אבל בזכות השנה שחייתי בארץ הרווחתי את העברית שלי ואת הישראליות שבי״.

כשרקפת לא עושה קולנוע היא מלמדת עברית ואת ההיסטוריה של השואה בבית ספר יהודי בפיקו. את החיידק למשחק קיבלה כבר בגיל צעיר. היא למדה קולנוע
בבוסטון והתעסקה בעיקר בסטנד-אפ ומשחק קומי, אך ניקלעה לעולם סרטי האימה לפני מספר שנים כשהצליחה לקבל חשיפה משמעותית בז׳אנר שהיה נשלט אז בעיקר על ידי גברים.

רקפת: ״רק רציתי להיות שחקנית. זה לא היה פשוט לרוץ מאודישן לאודישן ולחכות להזדמנות. אבל אז הבנתי שאם אני כותבת עבור עצמי את התסריט אני יכולה לעשות עוד דברים. המצאתי דמות בסרט אימה דרמטי והחלטתי שאני אשחק אותה כדי להוכיח שאני משחקת טוב. זה הרבה יותר מעניין מלשבת ולחכות לאודישנים״.

כשסיימה לכתוב את התסריט ל BOO שלחה אותו ל-14 פסטיבלי סרטים ברחבי העולם. הסרט התקבל ל-13 מהם. על פי ההצלחה המסתמנת, הפסטיבל הבודד שלא
לקח את הסרט הפסיד, ובגדול.

הקיץ BOO יציג בפסטיבלים נחשבים כמו Queen Palm Film Festival – Palm Springe וגם אצלנו ב- NewFilmmakers LA שיתקיים בסוף חודש יולי
בדאון טאון. אנחנו נמשיך לעקוב.

.

המשך לקרוא

במה וקולנוע

"רוקטמן": אלטון ג'ון עם הרבה קצב

Published

on

הביוגרפיה המוזיקלית האחרונה היא כייפית ומבדרת עם כוכב כריזמטי ומשכנע

בעונת פרסים האחרונה, נצץ מעל כל המתחרים הסרט הביוגרפי- מוזיקלי, "רפסודיה בוהמית", אודות פרדי מרקורי. עתה יוצא לאקרנים סרט מוזיקלי נוסף המתעד את עלייתו של מוזיקאי אייקוני. "רוקטמן" צולל לתוך ילדותו, נסיקתו והקריירה של רג'ינלד דווייט, שהפך להיות אלטון ג'ון. מלבד היותו ביוגרפיה, "רוקטמן" חולק אלמנט נוסף עם "רפסודיה בוהמית", וזהו הבמאי – דקסטר פלטשר ("אדי הנשר"), שנכנס לנעלי הבמאי של "רפסודיה בוהמית" כאשר הבמאי הקודם, בריאן סינגר, פוטר. עכשיו פלטשר מתמודד עם קורות חייו של אלטון כבמאי הסרט – מתחילתו ועד סופו. "רוקטמן" הוא ביוגרפיה מוזיקלית עם הרבה קצב, בידור, צבע, אנרגיה וכמובן אווירה טובה.

הבימוי של פלטשר מאזן בצורה חכמה את קטעי הדרמה עם סצינות הבידור המוזיקליות והבוהקות של הסרט.
עיצוב "רוקטמן" כאסופת זיכרונות הוא מהלך חכם, ומאפשר לסרט לפלרטט עם המציאות בצורה מעניינת.
הצורה שבה אלטון מתאר את חייו לא תמיד תואמים את מאורעות חייו הלכה למעשה, ועל כן זה הופך אותו
למספר לא ישר, אם כי מאוד משכנע. צורת סיפור הסרט מאפשרת למספר מכובד של קטעים מוזיקליים לאורך הסרט, שהם אנרגטיים ומבוימים להפליא על ידי פלטשר. אף על פי שקשה לתמצת חייו של אדם לסרט בן שעתיים, והקצב סובל בנקודות מסוימות בגלל זה, "רוקטמן" הוא ביוגרפיה אופנתית ומשעשעת על חייו של אלטון.

האחריות להובלת הסרט נשענת על כתפיו של השחקן הראשי. במקרה זה, זה טארון אגרטון כאלטון. השחקן נטמע לתפקיד בצורה כה יעילה, שנראה שאגרטון מוכיח שהוא השחקן היחיד שיכול היה למלא תפקיד זה בצורה כה אותנטית. מחלקת האיפור והתלבושות סייעו לו ברמ"ח איבריו רב-משמעית (מעצב התלבושות, ג'וליאן דיי, הלך מעל ומעבר להדמיית השחקן עם כמה מן המראות האיקוניות ביותר של אלטון), אבל השחקן גם מצליח לנעול את המוזרויות הספציפיות של אלטון כל כך טוב, במיוחד במהלך תקריבי פנים רבים לאורך הסרט. אגרטון צולח במשימה של שירת כל הקטעים המוזיקליים, ומחקה בצורה מתוקה את מיטב שיריו של הזמר. בעוד "רוקטמן" נהנה משחקני משנה רבים, כמו ג'יימי בל, ריצ'ארד מאדן, ברייס דאלאס הווארד ועוד, הסרט מצליח לו ורק בזכות המשחק של אגרטון.

"רוקטמן" הוא סרט חובה עבור מעריציו של אלטון, אבל הוא גם חווית צפייה מבדרת עבור אוהדים מזדמנים של סרטים מוזיקליים, מחזות זמר או ביוגרפיות. הפסקול יוצא מן הכלל, כשאגרטון מבצע את כל השירים של הסרט (הוא אף הנציח דואט עם אלטון, שאפשר לצפות בו בכותרות הסיום). "רוקטמן" ישווה רבות ל-רפסודיה בוהמית", לאור העובדה ששני הסרטים עוקבים אחר הקריירה של מוזיקאים גאים, אבל שני הסרטים שונים מספיק כדי לקבל חיים משל עצמם.

השורה התחתונה: "רוקטמן" הוא ביוגרפיה מוזיקלית כייפית ומבדרת, שנהנית משחקן כריזמטי ומשכנע,
וסביר כי יככב בעונת הפרסים הבאה.

המשך לקרוא

הפייסבוק שלנו

הירשם לניוזלטר שלנו

כתבות שבועיות