Connect with us

תרבות ובידור

ותזכרו: יש לנו ארץ מאוזנת

Published

on

אחרי 16 עונות שבהן חבטה בעיקר בצד הימני של המפה הפוליטית, נראה שבעונתה החדשה "ארץ נהדרת" מקפידה כבר לצחוק על כולם * תוסיפו לזה מערכונים מוצלחים ואת הכישרון של ערן זרחוביץ', ותקבלו תחילת עונה נהדרת

דבר מוזר קרה. העונה החדשה של "ארץ נהדרת" עלתה כבר לפני חודש למרקע ערוץ 12, ואיכשהו – אולי לראשונה מאז פרוץ התוכנית לחיינו לפני יותר מ־16 שנה – לא נלוותה לפרק הראשון או השני שורה של טרוניות, טענות ומרמורים מצד ימין של המפה הפוליטית. האם אפשר לקבוע בזהירות המתבקשת כי ספינת הדגל של סאטירת השמאל עוברת שינוי לטובה ומתאזנת? למרבה התדהמה התשובה היא שלפחות כרגע, ככל הנראה התשובה חיובית. וכאילו כדי לחזק את התזה, התבשרנו השבוע על צירופו של חנוך דאום, לפינה שתלווה את מערכת הבחירות.

זה לא שכותביה הראשיים של התוכנית התחילו להצביע לעוצמה יהודית, ולא שהעורך הראשי מולי שגב התפקד לליכוד. בסופו של דבר מדובר בתוכנית מובילה בערוץ מסחרי, העם הולך ימינה וכנראה גם בבית "קשת" ברמת־החייל הבינו שאי אפשר להתחפר לנצח בנישת השמאלנים, לקבל אולי מחמאה מטיים־אאוט אבל במקביל לאבד את העם. גם כך "ארץ" מתמודדת כמו כל עולם הטלוויזיה עם דורות צעירים שכבר לא צופים בה אלא נמצאים עמוק באינסטוש ובטיק־טוק, דור שלא יודע את אייל קיציס ולא נראה שהוא חסר לו באיזשהו אופן. אז כן, זה לקח הרבה יותר מדי זמן, עם בטישות ברגליים כי הדבר מנוגד ל־DNA של יוצרי התוכנית וכותביה, אבל ככל הנראה זה קורה. כך, למשל, המערכון הפותח את התוכנית השנייה של העונה ה־17 הוקדש לחיבור המוזר בשמאל, וכלל לא מעט קטילות שנונות על חשבונם של סתיו שפיר (קצת מטרה קלה מדי אבל מילא), אורלי לוי־אבקסיס, ניצן הורוביץ ועמיר פרץ.

אחד מהרגעים המצוינים עד כה היה במערכון ששיקף את היסטריית המִחזור בקרב מה שמכונה בימינו "ישראל הראשונה". מסיבת יום הולדת שהופכת למפגן פסיכוטי של שמירה מוקצנת על איכות הסביבה ("זה שולחן מפלסטיק? נראה לך, זה שולחן אכיל") עד שבאה האמא הערסית של השכבה, עם הלקסוס המזהמת, ומתחילה לפנק את הילדים בכל מה שלא בריא, שעטוף ומנוילן בכל מה שמזהם. 

ואז, כשההורים הממחזרים וההמומים נוזפים בה – "זה מעלי אקספרס? את רוצה להגיד לי שהטסת את הכול לכאן? את יודעת שטיסות זה הכי מזהם?" – פונה האם לקבוצה הנדהמת ושואלת: "די חאלס, אתם רוצים להגיד לי שאתם לא טסים?". מראה פניהם המכורכמות של הממחזרים בשניות שלאחר מכן הוא אחד מרגעי הסאטירה הטובים ביותר שנעשו כאן בשנים האחרונות. ואחריהם גם התירוצים העבשים – "אנחנו מנסים לצמצם לשלוש טיסות בשנה"; "אנחנו טסים עם כיוון הרוח"; "אנחנו לא מדפיסים את הבורדינג פס"; "על כל טיסה אנחנו נוטעים עץ, ואם יש קונקשן אז גם מוסיפים שיח". נפלא.

"ארץ נהדרת" הייתה ונותרה ספינת הדגל של הבידור הישראלי. עם השנים ניסו כל מיני מתחרים־לרגע לשכפל או לאתגר את ההצלחה שלה, והכישלונות היו מהדהדים ומחפירים. ואם פעם, לא מזמן, לפחות בחלק הראשון והפוליטי של התוכנית איש ימין היה נאלץ להביט בה בחשש מה, לראות איך הפעם יציגו אותו ואת האידיאולוגיה שבו הוא אוחז באופן מעוות ופוגעני – היום, כאמור, זה קורה פחות. ולא פחות חשוב מכך, גם הצד השני נחבט יותר מאשר בעבר.

לא הכול מושלם. גם כיום יש בפרק ממוצע של "ארץ נהדרת" נפילות ורגעים משעממים. בתוכנית השנייה של העונה היה זה קטע סתמי עם מארק צוקרברג שמשיב בסמיילים (הבנו את העיקרון אחרי פעם אחת) ומערכון על הנסיך הארי, מייגן והמלכה אליזבת שהיה צפוי ומעייף. אבל אז הגיע צח בראטר והכול הסתדר.

צח בראטר הוא עוד דמות שיובאה ישירות מתוכנית הרדיו היומית של ערן זרחוביץ' ושרון טייכר ברדיו תל־אביב, ומקבלת כאן סדרה משלה על משבר המלונאות באילת, כסמנכ"ל השיווק והניו־מדיה של מלון אילתי טיפוסי. זרחוביץ' מהווה כבר כמה עונות טובות המרענן הרשמי של התוכנית הזו, והצבתו במרכז המערכונים היא עוד אות לחשיבותו ההולכת וגוברת באנסמבל של "ארץ". שתהיה לכולנו עונה גרנד רילקס.

לחץ להגיב

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

תרבות ובידור

רצח בהוליווד הילס: החבר לשעבר חשוד בהריגת הפסיכולוגית הסקסית

Published

on

פסיכולוגית הוליוודית שהייתה מאורסת בעבר לשחקן והקומיקאי דרו קארי נרצחה בסוף השבוע על ידי חברה לשעבר לשעבר לאחר שפג תוקפו של צו הרחקה שביצעה נגדו. ד"ר איימי הרוויק, 38, נמצאה חסרת הכרה בשטח לשעה 1.15 בבוקר בשבת לאחר שכוחות משטרה הגיבו לדיווח של "אישה זועקת" בשכונה בהוליווד הילס. לטענת המשטרה היא הושלכה ממרפסת ביתה בקומה השלישית. גארת 'פורטהאוס, 41, נעצר בשבת אחה"צ בדירתו בפלאיה דל ריי בחשד לרצח. הרוויק אמרה בעבר לחברים שהיא חוששת שהוא יפגע בה. היא הגישה נגדו צו הרחקה אך הוא פג לפני כשבועיים.

הארוויק, מחברת הספר "התנ"ך המיני חדש לנשים", היה ארוסתו לשעבר של קארי, המארח של תוכנית הטלוויזיה "המחיר הוא נכון". השניים נפרדו בשנת 2018 לאחר רומן שארך יותר משנה. על פי פרופיל הלינקדאין שלו, פורטהאוס עבד כצלם וכמהנדס תוכנה ומפתח. תפקידו האחרון היה כמשווק מותגים באינטרנט. עמוד הטוויטר שלו מלא בציוצים ביקורתיים כלפי הנשיא טראמפ.

הרוויק הייתה מטפלת מינית ומשפחתית ידועה באזור הוליווד. את התואר שלה בפסיכולוגיה קיבלה מהאוניברסיטת פומונה, קליפורניה. היא גם בעלת תואר שני באומנויות בפסיכולוגיה קלינית מאוניברסיטת פפרדין. בשנת 2015 הופיע הארוויק בסרט התיעודי המקוון הפופולרי תחת הכותרת Addicted to Sexting. הרוויק גם פרסמה מאמרים באתרי חדשות וייעוץ מקוונים שונים. על פי אתר האינטרנט שלה, הרוויק עבד ממשרד בשדרות סנטה מוניקה. היא הציעה טיפולים שבועיים במחיר של 200 דולר לפגישה.

המשך לקרוא

תרבות ובידור

בריטניה: מה גרם למותה של מנחת הריאליטי "אי האהבה"?

Published

on

קרוליין פלאק, אשת טלוויזיה ידועה בבריטניה שהנחתה את הריאליטי "אי האהבה" של רשת ITV ותוכניות אחרות, נמצאה מתה בסופ"ש האחרון בלונדון והיא בת 40. עורך דין מטעם המשפחה מסר שהיא התאבדה ונמצאה ללא רוח חיים בביתה.

ב-2015 החלה פלאק להנחות את ריאליטי השידוכים "אי האהבה" הבריטי שבו הקהל בוחר בכל שבוע את הזוג שהוא הכי פחות אוהב, עד שנשאר רק זוג אחד. פלאק עזבה את התוכנית בדצמבר אחרי שהואשמה בתקיפת בן זוגה, הטניסאי לואיס ברטון. "קרוליין היתה חברה אהובה בצוות 'אי האהבה' ואנחנו משתתפים בצער המשפחה", נאמר בהודעה של רשת ITV. לורה ויטמור, שהחליפה אותה בהנחיית התוכנית, כתבה בטוויטר "מנסה למצוא את המלים אבל לא מצליחה". ב-2014 היא זכתה בתוכנית הריקודים Strictly Come Dancing בה הופיעה עם הרקדן פאשה קובאלב. היא הנחתה תוכניות ריאליטי שונות, בהן !I’m a Celebrity … Get Me Out of Here! Now.

פלאק, שהיו לה בני זוג מפורסמים, כמו הנסיך הארי והזמר הארי סטיילס, כיכבה בצהובונים הבריטיים שחיטטו בחייה ומתחו עליה ביקורת. הצהובון "הסאן" סיקר בהרחבה את התנהגותה כלפי בן זוגה לואיס ברטון. אחרי שנודע דבר מותה, יצאו רבים ברשתות החברתיות נגד הצהובון.

בפוסט שפירסמה באינסטגרם ב-2019 כתבה פלאק שהיא "במקום מוזר מאוד" וקשה לה לדבר על זה. היא אמרה אז שבכל פעם שהיא מנסה לשתף מישהו במה שהיא מרגישה הוא מכנה אותה "ריקנית". "אני חושבת שזאת הסיבה שאנשים שומרים את רגשותיהם לעצמם", כתבה. "אני שונאת לדבר על התחושות שלי. הפחד הגדול שלי הוא להיהפך לנטל על אחרים".

"אי אהבה" היא תוכנית פופולרית בבריטניה, אבל מעוררת מחלוקת בגלל בריאותם הנפשית של משתתפיה. שניים מהמשתתפים בה התאבדו – סופי גריידון ב-2018 ומייק תאלנסיטיס ב-2019. מותם עורר דיון בבריטניה בקשר לאתיות של תוכניות ריאליטי ולמחויבות של רשתות הטלוויזיה כלפי המשתתפים בהן. 

המשך לקרוא

תרבות ובידור

אני חייבת הרבה לאקסים שלי!

Published

on

אורני זיגמן כיכבה בארץ ב"זנזורי", הפיקה סרטים ומחזות אבל הרגישה שזה לא מספיק * הלימודים ב-AFI חיזקו אצלה את התחושה שההיא נועדה להיות במאית * סרטה הראשון, Marriage Material, העוסק בדרישות הלא מציאותיות מנשים בכניסה למוסד הנישואין, נרכש ע"י אולפני פוקס * ראיון חשוף 

סרטה הרטרו-מוזיקלי של אורני זגמן Marriage Material מספר  על הדרישות הלא מציאותיות של החברה כלפי נשים, ונרכש לאחרונה על ידי פוקס סטודיו. הסרט הקצר הזה של אקשן גדול ואפל להפליא צבר שבחים רבים בפרופיל גבוה, כולל :'הסרט המוזיקלי הטוב ביותר' ברוד איילנד', 'הסרט המוזיקלי הטוב ביותרw בפסטיבל הקולנוע במנהטן ופרס האוסקר לסרט סטודנטים. תמצית העלילה: אחר שהחבר שלה דוחה את הצעת הנישואין שלה, לאה מאשפזת  את עצמה למוסד 'הכלה הפורחת המאוחרת'; מוסד שאורז מחדש נשים להיות "חומר נישואין" בכל מחיר על מנת לשכלל ולשדרג אותן עבור בני זוגן האידיאליים.

נפגשנו לשיחת רקע בבבית קפה החביב עלי, שעה שקרני שמש חורפיים מרצדות בשערה הבלונדיני של אורני זגמן. 

אורני : "נולדתי וגדלתי בישראל למשפחה פולנית / יוונית. מאז שאני זוכרת את עצמי רציתי להיות שחקנית. להוריי לא היה שום קשר לאומנויות הבמה (אם כי אמי אומרת שקיבלתי ממני את כישורי הריקוד שלי), אך הם תמיד תמכו בי בעקבות החלומות שלי. ליום הולדתי השלוש ביקשתי שיבנו לי במה בחדר, עד כדי כך. 

"בישראל סיימתי את בית הספר לאומנויות הבמה 'בית צבי' והפקתי מספר תוכניות טלוויזיה, סרטים ומחזות. השתתפתי בסדרה האלמותית 'זנזורי', באחד התפקידים הראשיים. רק בסוף שנות העשרים לחיי, אחרי סדנת קיץ בניו יורק, הבנתי שאני רוצה לכתוב ולביים. כשחקנית, מעולם לא היה לי את החלום ההוליוודי, אבל כבמאית רציתי מאוד.

"למזלי התקבלתי ל-AFI (המכללה האמריקאית לסרטים) ועברתי ללוס אנג'לס".

האם הרקע שלך השפיע על החלטתך להפוך לקולנוענית?

"ההחלטה להיות יוצרת פירושה לבחור בחיים לא יציבים. לאחר התמיכה של המשפחה שלי, שתמיד דחפה אותי ללכת לפי הרצונות שלי ולהצליח לעשות את מה שאני אוהבת אפשרה לי להיות קולנוענית. באשר למעבר ממשחק לעשיית קולנוע, אני זוכר שבבית הספר למשחק, חברים תמיד היו מבקשים ממני לאמן אותם לתחרויות מונולוגים. מעולם לא זכיתי בתחרות בעצמי אבל התלמידים שאימנתי תמיד הצליחו. הייתה לי תחושה שאולי טוב לי כבמאית, אבל אז  עוד החלום שלי להיות שחקנית היה גדול יותר. 

"אחרי כמה שנים של משחק, הבנתי שאני לא 'הכלי' הטוב ביותר לבמאים. תמיד היה לי הדחף ללכת מאחורי המצלמה ולביים את הסצנה אחרת… חוויית המשחק שלי ומשמעת הריקודים נתנו לי את הביטחון להפוך  לקולנוענית".

אילו אתגרים את רואה עבור יוצרות קולנוע? מה התקוות שלך לעתיד?

"מספר יוצרות הקולנוע לעומת היוצרים  מצביע על האתגר העיקרי הברור, אשר (ברוך השם) משתנה בהדרגה בזמן שאנחנו מדברים. לאורך ההיסטוריה ראינו יותר מדי סרטים בבימויו של גברים בלבד, ויותר מדי פרסים שהגיעו רק ליוצרי קולנוע גברים. ההתבגרות בצל הנוף הקודר הזה יצרה קשיים לנשים שרצו להשיג את אותו חלום. לא היו מודלים לחיקוי. זה משתנה עכשיו, ואני באמת מרגישה את זה כל יום, אבל עדיין יש כל כך הרבה עבודה לעשות. 

"אני חושבת שהאתגר הגדול ביותר שלי כקולנוענית מגיע כשאני מתחילה לחשוב על להיות אמא. אני כבר בת 36 ואני יודעת שהשעון הביולוגי שלי מתקתק. לדעת מה צריך כדי לעשות סרט, לא קל לדמיין איך הוא ייראה עם תינוק. אני רואה הרבה יוצרות קולנוע שמתמודדות עם הדילמה של להפוך לאמהות, ואני מניחה שאתם פשוט תגרמו לזה לעבוד … כל כך הרבה נשים מצליחות להיות אימהות עובדות, זה אתגר גדול לכולם".

למה השחקנים שמים לב אצלך קודם?

"אני מאוד ישרה קדימה ולעולם לא מסתירה את מה שאני מרגישה, אפילו כשהפידבק אינו חיובי. אני ישראלית, זה חלק מהטבע שלי. אני שמה לב ששחקנים באמריקה מעריכים את התכונה הזו שלי. כנות נוספת יוצרת אמון מידי בינינו. מכיוון שבמשחק, יש לי שפה משותפת זו עם שחקנים ותובנות מושכלות. השחקנים שלי יודעים שאני אעשה הכול כדי להוציא מהם את הביצועים הטובים ביותר שלהם והם גם יודעים לסמוך עלי אם אני חושבת שהמשחק שלהם היה מספיק גדול כדי להמשיך הלאה. האמון הוא הכול. אני תמיד משתפת את החוויות האישיות שלי עם השחקנים שלי. אם אתה רוצה שמישהו יהיה פתוח לחלוטין וייתן לך את ליבו, פשוט תעשה את זה. הפסיכולוגית שלי עשתה זאת איתי בפגישה הראשונה שלנו וזה אחד הדברים הרבים שלמדתי ממנה".

ספרי לנו על הסרט שלך, Marriage Material.

"מדובר בסרט-מחזמר-קומדיה, אפל וקצר על אישה בשנות השלושים לחייה. לאחר שהחבר שלה דוחה את הצעת הנישואין שלה, היא מחליטה לבדוק את עצמה במוסד של "הכלה הפורחת המאוחרת", המחזירה ומשפצת נשים מחדש ל"חומר נישואין". הסיפור עוקב אחר לאה שוורצמן, אותה מגלמת גוון הולנדר, שהולכת בדרך לפגוש  ולממש את המוסכמות של החברה לגבי האישה המושלמת. המוסד מנוהל על ידי גורו השדכנית, ינטה פלדמן (לורה גנן הנפלאה) שמשכללת  את הנשים עבור בעליהן האידיאליים בכל מחיר. הסרט עוסק בפחד מבדידות, באובססיה לזיווג ובקורבנות שנשים מקריבות לאהבה או סתם "להיצמד אל הכללים " ולהיות חלק מהנורמה של המערכת האקולוגית".

מהיכן הגיעה ההשראה לסרט הזה?

"ובכן, אני חייבת הרבה לאקסים שלי! בזכות מערכות יחסים כושלות רבות, הסרט הזה התממש. אז כן, חוץ מחלק של המוסד, המסע של לאה די מבוסס על החוויות שלי. ישראל היא מקום בו נשים רווקות מעל גיל שלושים נפגעות, ואני הייתי אחת מהן או לפחות הרגשתי כמו אחת… הגעתי לסיפור הזה לאחר שפגעתי בקיר עם חבר אחר, וחשבתי שאהבה (ונישואין) לעולם לא יקרו לי. הוקסמתי מהרעיון הזה של מקום שיכול ללמד אותך כיצד להפוך לחומר נישואין ולהתאים אותך הכי טוב לסטריאוטיפ הזה. והסרט מדבר בעד עצמו, אני מקווה. 

מבחינת סרטים משפיעים, הסרט 'הלובסטר' של יורגוס לאנתימוס היה ההשראה הגדולה ביותר שלנו. אני מעריצה את יורגוס וכל סרט שהוא מביא לעולם.".

את ידועה בסיפורים ההומוריסטים שלך. 

"ענייני הנושאים האפלים תמיד סיקרנו אותי, אבל אני מוצאת שהקומדיה היא הדרך הטובה ביותר להעביר מסר. כשדברים איומים קורים סביבי או איתי (או משפחתי), אני תמיד מחפשת את ההומור בסיטואציה. 

"כשסבי מת בביתו בפלורידה, משפחתי ישבה בחדר הסמוך ותכננה את הלווייתו בישראל. למותר לציין שהעברת גופה לישראל אינה התהליך הקל ביותר. זה מגוחך. וכשאבא קרא לי להשתתף במתרחש, אני רק זוכרת שהקלדתי רעיונות בטלפון שלי בזמן שדיברנו. ממש עובדה. לפעמים זה עוזר לי להתנתק מהוויה ברגע. אני מאמין שהפרשנות הטובה ביותר מועברת כשאנשים צוחקים. במיוחד כשהמצב מקרין על חייהם והם יכולים לצחוק על עצמם. משפחתי עכשיו יודעת שהדברים הכי מטורפים שקורים לנו יגיעו יום אחד למסך". 

מאיפה את שואבת את ההשראה שלך?

 "מבחינת הכתיבה, אני תמיד מקבלת השראה מסיפורים אישיים שאני שומעת. מחבר, מבן משפחה, מהחוויה שלי או אפילו של אדם זר. זה בטח מבוסס על משהו אמיתי בשבילי לכתוב עליו. כבמאית אני מקבלת השראה ממש מכל מה שאני רואה; סרטים, ספרים, תיאטרון, אמנות, ציטוטים, גרפיטי רחוב -הכול."

מה השלב הבא?

הסרט יהיה זמין בקרוב במהדורה הקצרה שלו. אני מפתחת עכשיו את הסרט הקצר למהדורה שלמה כוללת סידרה מוזיקלית עבור QUIBI שרכשו אותו, אני מאוד נרגשת ממנו. כמו כן, אני בשיחות על הפיכת הסרט למופע של ברודווי, שהוא חלום גדול. כש-Marriage Material.

יהיה מבושל, אני מתכננת גם לביים סרט עלילתי. אז תאחל לי בהצלחה"!

המשך לקרוא

הפייסבוק שלנו

הירשם לניוזלטר שלנו

כתבות שבועיות