fbpx
Connect with us

Featured

הטסט של מירי מסיקה

Published

on

הזמרת המוערכת ושופטת הריאלטי הטלוויזיוני הלוהט בישראל קפצה להופעה אינטימית ומרגשת בבל אייר –  המראות והקולות

מאת: אלעד מסורי צילומים: אדוה ריקלין

עונת ההופעות של אחרי החגים נפתחה בלוס אנג'לס הישראלית בסערה ביום חמישי האחרון: מירי מסיקה, מי שנחשבת לאחת הזמרות המצליחות בישראל, הגיעה להופעה מיוחדת ב'אמריקן ג׳ואיש יוניברסיטי' בבל אייר. המפיקה שני לאובר הטיסה את מסיקה לסיבוב אמריקאי של ארבע הופעות בניו יורק, מיאמי, פאלו אלטו ולהופעה בלוס אנג׳לס שהוכרזה כסולד אאוט, הבטיחה וקיימה בגדול.

אולם הגינדי אודיטוריום התמלא בישראלים רבים שהגיעו מכל רחבי הוואלי, העיר וחלקם אפילו מסן דייגו השכנה כדי לצפות בדיווה הישראלית. מסיקה עלתה לבמה בתשע בערב, לבושה בשמלה שחורה עם מוטיבים לבנים, קצרצרה וסקסית והשתעשעה עם הקהל: ״וואיי היא ממש נמתחת השמלה הזו, אתם שם בשורה הראשונה, שלא תיראו לי״…

היא פתחה בשיר ״אישה חרסינה״ עם המילים הנפלאות של נעם חורב: ״אישה מחרסינה, שומרת מרחק, מנותקת רגשית, שפיזרה הרבה שקרים, אבל לא את השיער" (את השיר, אגב, הפיקו הצמד גיא ויהל שיגיעו אלינו גם הם במהלך חודש נובמבר הקרוב). משם המשיכה לשיר הראשון שהוציאה אי פעם לרדיו – ״טיפה טיפה״, שהיה ההימנון באמצע שנות האלפיים לכל בחורה שהשתקמה מלב שבור.

מסיקה הגיעה מלווה בחמישה נגנים, עליהם ניצח המפיק המוזיקלי ובעלה אורי זך (קלידים, הקשה ודרבוקה). בעשר השנים האחרונות נראה שמסיקה השיגה כל תואר אפשרי במוזיקה הישראלית, נבחרה לזמרת השנה פעמים רבות ואלבומיה הגיעו למעמד של זהב ופלטינה. מסיקה היא לא רק זמרת; בנוסף ללמודי המוזיקה ברימון היא גם למדה משחק ומנהלת קריירה מרשימה על בימות התאטרון בישראל במחזות זמר כמו ״חתונה הדמים״, ״ליל האיגואנה״ ובשנים האחרונות גם מככבת בדמותה של פנטין במחזמר המצליח ״עלובי החיים״.

את התיאטרליות הזו הביאה מסיקה גם להופעה: היא פתחה במונולוגים משעשעים על המעבר מתקופת הרווקות בתל אביב המודרנית ומלאת האפשרויות בתחומים האהובים עליה (אמנות ואוכל), לקריית אונו המנומנמת. כמו גם על הידיעה שהיא צריכה לנהוג: ״עברתי טסט ותאוריה ראשונים! גאווה, אה? אבל למדתי ארבע שנים נהיגה. ניגשתי רק כשהרגשתי באמת מוכנה"…

בנוסף לרפרטואר שירים מגון מכל התקופות, ביצעה מסיקה גם שירים של אחרים ביניהם בלט ביצוע רוקיסטי ועוצמתי ל״שער הרחמים״ של מאיר בנאי ז״ל. מסיקה סיפקה שורה של להיטים גדולים כמו ״מאמי״ וגירסת ראפ מעניינת במרוקאית ל״מלך״ מתוך אלבומה הרביעי.

במהלך ״אני באה אליכם״, אחד מלהיטיה הגדולים, הצטרף אליה הקהל באולם בשירה גדולה. בהמשך הורידה מסיקה את הקצב עם ״שיר לשירה״ המרגש שכתב יהונתן גפן: ״דברי עכשיו ילדה אני שומעת, כל העולם מקשיב למלמולך, דברי, מלאך שלי, אני יודעת שלא תמיד הקשיבו לקולך".

אחד מהרגעים החזקים בהופעה התרחשו דווקא בשפה הערבית כאשר מסיקה ביצעה את ״אינתה עומרי״ (אתה חיי) של הזמרת המצריה אום כולתום, בגירסא מיוחדת שנפתחה עם סולו גיטרה ערבית שזכה למחיאות כפיים מהקהל, ואז מסיקה, עם המנעד הקולי הענק שלה נתנה את האינטרפטציה שלה בצורה מרשימה וזכתה לתשואות הקהל.

השיר ״אף אחת״ הפך להיות כמעט דואט עם הקהל שהכיר את כל המילים בעל פה. בהמשך ירדה מסיקה מנעלי העקב וקיפצה יחפה על הבמה כאשר היא שרה את ״נובמבר״. הקהל קם על רגליו והחל לרקוד גם הוא ונשאר עומד כשהוא מצטרף בשירה אדירה ב״לשם״, אחד מלהיטיה האהובים של מסיקה. את ההופעה חתמה בהדרן יפיפה של ״שיר תקווה״.

שאפו ענק לשני לאובר מ-JL PRODUCTION על הפקה נפלאה ומקצועית והיכולת להביא את האמנית המצליחה היישר מהפריים טיים הטלוויזיוני (עם אביב גפן ואייל גולן), להופעה מיוחדת באולם קטן יחסית ואווירה אינטימית ומחבקת. כן יירבו.

 

לחץ להגיב

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Featured

עוד מכה לעסקים בקליפורניה: חוק חדש יחייב את המעסיק לחשוף כמה העובדים האחרים מרוויחים 

Published

on

מושל קליפורניה גאווין ניוסום חתם השבוע על חוק חדש המחייב מעסיקים בקליפורניה לפרסם טווחי שכר עבור פרסום משרות "במאמץ לצמצם את הפער בין המינים והגזעים".

לפי SB-1162, מעסיקים עם 15 עובדים או יותר יידרשו לכלול טווחי שכר בפרסומי משרות, ואלה עם 100 עובדים או קבלנים או יותר יצטרכו לדווח על תעריפי שכר חציוניים וממוצעים לפי קטגוריית עבודה ו"כל שילוב של גזע , אתניות ומין."

"לקליפורניה יש את חוקי שוויון השכר החזקים ביותר במדינה, אבל אנחנו לא מוותרים על משימתנו כדי להבטיח שכל הנשים במדינתנו יקבלו את התשלום המגיע להן ויקבלו יחס שווה בכל תחומי החיים", אמר ניוסום. "הצעדים הללו מביאים לשקיפות חדשה להתמודדות עם פערי שכר, להפסיק את התמחור המפלה של מוצרים על בסיס מגדר ולהרחיב את התמיכה בנפגעי התעללות ותקיפה. אני מודה לוועדת הנשים המחוקקת על המנהיגות והשותפות שלהן בבניית קליפורניה שוויונית יותר לכולם".

בנוסף לדרישת טווחי שכר, החוק החדש אומר שמעסיקים בכל הגדלים צריכים לספק את טווח השכר לעובד עבור התפקיד שהם ממלאים אם הם מבקשים זאת. משמעות הדבר היא שהעובדים הקיימים יכולים לבדוק היכן המשכורת שלהם ממוקמת בטבלת השכר בחברה שלהם, להעלות חוסר עקביות בשכר ולנהל משא ומתן או לבקש התאמה.

מושל קליפורניה גם אישר את חוק איגוד העובדים החקלאי. החוק יחייב חברות עם 100 עובדים או יותר שנשכרים דרך סוכנויות כוח אדם של צד שלישי להגיש דוחות נתוני שכר לסוכנות לזכויות האזרח של קליפורניה עבור אותם עובדים, בחלוקה לפי מגדר, גזע ומוצא אתני.

מבחינה לאומית, לשכת מפקד האוכלוסין האמריקאית מעריכה שנשים מרוויחות 82 סנט על כל דולר שמרוויח גבר, והפער מתרחב עבור נשים רבות ממגזרים לא לבנים.

בקליפורניה משלמים לנשים בערך 88 סנט על כל דולר שמשלמים לגבר, כשהפער גדל אצל נשים "צבעוניות". נשים במדינה מפסידות בסך הכל 87 מיליארד דולר מפערי השכר מדי שנה, על פי ארגון ״השותפות הלאומית לנשים ומשפחות״.

החוק יכנס לתוקף ב-2023.

המשך לקרוא

הפייסבוק שלנו

הירשם לניוזלטר שלנו

כתבות שבועיות