Connect with us

כללי

הטילה עלינו כישוף

Published

on

מארינה מקסימיליאן בהופעת בכורה כבשה את לבבות חובבי המוזיקה בעיר

מארינה על בימת הגינדי אודיטוריום

לא פשוט היה למלא את הגינדי אודטוריום ביום חמישי שעבר, שנפל בדיוק על המסיבות והחגיגות של פורים. בכל זאת, אלו שבחרו להגיע זכו לתמורה מלאה לכספם ויותר מכך: מארינה מקסימיליאן הגיעה ללוס אנג׳לס (בהפקה של שני לאובר) ונתנה הופעה מצויינת ועמוסת כישרון. מקסימיליאן, לבושה במכנסי עור שחורים וז׳קט אדום, לוותה בשלושה נגנים מישראל ונתנה הופעה מגוונת ואיכותית שהזכירה לנו מדוע הגיעה כל הדרך עד לגמר ׳כוכב נולד 5'. ההופעה כללה שירים שכתבה והלחינה כמו ׳1990׳ (שהפיקו לה גיא ויהל ), שמספר על עליית משפחתה לישראל ועל החלום להיות ישראלית כמו כולם, וגם את ׳ימים חדשים בפתח׳ ו לפעמים׳.

מקסימיליאן כבשה את תודעת הציבור בארץ דווקא בגלל הקאברים המצויינים לשירים מוכרים, כאלו שהגישה באינטרפטציה שונה לגמרי. היא העניקה ביצועים נפלאים ללהיטים מוכרים ביניהם בלט ״ילו״ של להקת קולד פליי, בעיבוד אלקטרו פסנתר נפלא. היא גם פינקה את הקהל בקלאסיקות ישנות, כמו ביצוע פסנתר מרגש ל״אטיל עליך כישוף״ של נינה סימון.

מקסימיליאן עם אלעד מסורי, עדן שבתאי, עידו תדמור, שני לאובר, גורי אלפי ואלון אבוטבול

במהלך ההופעה מארינה שרה בשלוש שפות: עברית, אנגלית ורוסית – שפת האם שלה, כולל שיר שאמה הייתה שרה לה בילדותה. ב׳עמוק בטל׳ של לאה גולדברג אותו הלחינה, היא גם הפעילה את הקהל ונתנה לו לעשות קולות במהלך השיר. ״כמה ישראלים מוכשרים עוברים לפה לאל איי. יש פה אחד שהוא חבר טוב מהארץ… גורי, אולי תעלה לעשות איתי שיר״, קראה בספונטניות לקומיקאי גורי אלפי המתגורר לעיר המלאכים. אלפי הצטרף למארינה ונתן קטע ראפ לא רע באנגלית.

מקסימילאן התגלתה כפצצת כישרון, שרה עם דיוק מעורר קנאה, רוקדת, ומנגנת על פסנתר, קופסת אפקטים ולופר. בין לבין שחררה מונולוגים משעשעים ולקראת סוף ההופעה ביצעה את אחד הלהיטים הכי גדולים כרגע, ״רדווד״ של ליידי גא גא וברדלי קופר מתוך הסרט, איך לא, ״כוכב נולד״. זה היה גם הרגע שהקהל קם על רגליו והריע ממושכות.

לחץ להגיב

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

כללי

אל תקראו לי שחורה!

Published

on

פרופ' ג'סיקה קרוג החליפה בין זהויות לטיניות ואפריקניות, בכולן מוצאה היה שחור. עכשיו התוודתה ששיקרה כל השנים, וחשפה שהיא יהודיה מקנזס סיטי, מיזורי. תלמידיה באוניברסיטת וושינגטון סיפרו שנהגה להתווכח על מקור הראפ

פרופ' ללימודי אפריקה ואמריקה הלטינית בארצות הברית, שהציגה את עצמה כשחורה לאורך הקריירה, התוודתה כי היא שיקרה. ג'סיקה א. קרוג, פרופ' חברה באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, כתבה בהרחבה על אפריקה ואמריקה הלטינית, כמו גם על גלות וזהות, תוך שהיא טוענת כי מוצאה שחור ולטיני. במאמר שפרסמה אתמול (חמישי), גילתה את האמת על היותה לבנה.

"ברמות מתגברות לאורך חיי הבוגרים, דחקתי הצידה את חווית החיים שלי כילדה יהודייה בפרברי קנזס סיטי בשביל זהויות בדויות משתנות, המציגות שחורות שלא הייתה לי כל זכות אליה: קודם שחורות צפון-אפריקנית, אחר כך שחורות ששורשיה בארצות הברית, ולבסוף שחורות של הברונקס ששורשיה קריביים", כתבה. קרוג הודתה במאמר כי לא הייתה לה את הזכות להשתמש בזהות השחורה, "לעשות כן זה התגלמות האלימות, הגניבה והניכוס, חלק מאין-ספור דרכים בהם אנשים שאינם שחורים ממשיכים להשתמש ולנצל את הזהות והתרבות השחורה".

היא התנצלה על מה שלדבריה היה "ניכוס מתמשך של זהות שחורה-קריבית", ואמרה שהמעשים היו טעות, לא מוסריים, נגד שחורים וקולוניאליסטי

נמול גוראיה, סטודנטית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון אותה לימדה קרוג, אמרה כי היא הייתה מהפרופסוריות האהובות עליה. לדבריה, היא ראתה אותה בתור אישה שחורה ואנרגטית שלא מתנצלת על מי שהיא, ומגיעה לכיתה בעקבים, עגילי חישוק ענקיים והדפסים מנומרים. "מהרגע הראשון שהיא נכנסה לכיתה, נדהמתי ממנה", אמרה. "אני פשוט המומה שהכול היה שקר מוחלט". לדבריה קרוג התגאתה במוצאה מהברונקס, שכונה בעיר ניו יורק. היא אף נכנסה לוויכוח עם תלמיד שטען שמוזיקת הראפ הומצאה בברוקלין. קרוג אף שילבה בשפתה ספרדית, אבל המקום המדויק ממנו הגיעה השתנה שוב ושוב. 

מהאוניברסיטה נמסר כי הם מודעים למאמר של קרוג ובודקים את הדברים, אך "לא יכולים להגיב מעבר לכך על עניינים אישיים".

המשך לקרוא

הפייסבוק שלנו

הירשם לניוזלטר שלנו

כתבות שבועיות