Connect with us

תרבות ובידור

IMDb מציגה: מי הם ילידי ישראל "הכי פופולרים" בהוליווד ב-2013?

Published

on

אתר IMDb  מדרג את 996 "האנשים הפופולריים ביותר שנולדו בישראל". במקום הראשון, סופרייז סופרייז, ניצבת זוכת האוסקר נטלי פורטמן שנולדה בירושלים בשנת 1981. אבל אחריה הרשימה מתחילה להשתגע… חפשו אם השם שלכם בפנים

אודיה רש. מקום 2

אודיה רש. מקום 2

באדיבות שלמה רש, אביה-מנהלה של הכוכבת ההוליודית בהתהוות אודיה רש, התוודעתי השבוע באתר IMDb לרשימת "האנשים הפופולריים ביותר בהוליווד שנולדו  בישראל". מחמת ההתראה הקצרה (באמצעות הפייסבוק), נכשלתי במאמצי לברר מה בדיוק המונח "פופולרי" אומר באתר, שהוא האורים והתומים של כל מי שהוא מישהו ומשהו בבירת תעשיית השעשועים העולמית והמנוהל ע"י אמאזון.

במקום זאת העדפתי להתרכז בדירוג ולגלות ממצאים ושמות מפתיעים. מתוך 996 השמות ה"הוליוודים" שנולדו בארץ ניצבת במקום הראשון, סופרייז סופרייז, זוכת האוסקר נטלי פורטמן שנולדה בירושלים בשנת 1981. אודיה רש, כוכבת להיט הקיץ האחרון של דיסני התברגה ברשימה למקום השני – מיקום מפתיע בהתחשב בכך שהיא רק בת 15 והקריירה שלה זה עתה החלה. גל גדות, מלכת היופי של ישראל ב-2004 וילידת ראש העין(!), מדורגת במקום השלישי, הרבה בזכות סדרת סרטי האקשן האחרונים בהם כיכבה.

עודד פהר, כוכב סדרת סרטי המומיה, התברג למקום הרביעי, לפני איילת זורר הנצחית. במקום ה-6 מוצב חיים טופול הבלתי מתכלה ולאחריו הכוכבת העולה והעסוקה אלונה טל. במקום ה-8 ממוקם בחור בשם סאשה רויז, יליד ת"א שגדל בטורנטו וכיכב כאן במספר סרטי סיי-פיי. עוד שם מאוד לא מוכר הוא  רביב אולמן, ה-9 ברשימה, שעקר עם משפחתו מאילת לקונטיקט בהיותו בן שנה וכיכב במספר סרטי ילדים  הוליוודיים זניחים. את רשימת הטופ-טן סוגר אלון אבוטבול, הרבה בזכות השתתפותו בסרט ההמשך האחרון של "באט-מן".

העשירייה השנייה של דירוג ה-IMDb מפתיעה ומעניינת לא פחות. מילי אביטל האנכרוניסטית הוצבה במקום ה-11 ומייד אחריה בחור בשם בן מכבי, חיפאי יליד 1966 שכיכב והפיק כאן, מסתבר, כמה סרטי פעולה בעשור הקודם. בר רפאלי התברגה למקום ה-13 ומייד אחריה בר פאלי היפהפייה, שכיכבה בשנה שעברה בקומדיה בהשתתפות צ'ארלי שין, ג'יסון שוורצמן וביל מרי.

בר פאלי. מקום 14

בר פאלי. מקום 14

המקום ה-15 הפיל אותי לקרשים: בראין ג'ורג', המגלם את דמותו של "באבו", המהגר והמסעדן הפקיסטני המגורש מארה"ב באדיבותם של איליין וג'רי באחד הפרקים היותר מיתולוגיים של "סיינפלד", הוא יליד ירושלים, בן לאם הודית ואבא עיראקי!

שירלי ברנר. מקום 16

שירלי ברנר. מקום 16

שירלי ברנר שלנו ממוקמת במקום ה-16 המכובד, מקום אחד לפני ג'ין סימונס, הלא הוא חיים וייץ', מנהיג להקת "קיס" וכוכב סידרת הריאליטי "פמילי ג'ולס". מורן אטיאס תתאכזב מן הסתם להגיע רק למקום ה-18 כשאחריה שני שמות אלמוניים למדי: השחקנית ילידת נצרת היאם עבאס ובחור בשם  אמיר בלומפלד, עפולאי שכיכב בקומדיה האחרונה של סדרת "הארולד וקומר".

שמות מוכרים נוספים בין 50 הראשונים: נועה תשבי (29), שרי גבעתי (31), מיטל דוהן (39) ואבי ארד, מפיק  ספיידר מן, המוצב רק במקום ה-40.

מפיק-על אחר, אבי לרנר, ממוקם באופן תמוה גם כן במקום ה-44. ליאור אשכנזי ויודה לוי התברגו למקומות 47-48 בהתאמה ואת רשימת ה-50 סוגר מיודענו אלי דנקר.

מפיק העל האגדי ארנון מילצ'ן הגיע רק למקום ה-66 בדירוג, כשמייד אחריו כוכב "קטמנדו" לירון לבו. מיכל ינאי (זוכרים?)  הצליחה להגיע למקום ה-73, ועוד "הז-בין" ישראלי-אנג'לוסי הוא אקי אבני במקום ה-85.

גיא עוזרי. מקום 86

גיא עוזרי. מקום 86

אבל כמה שהמיקום בדירוג הוא מופרך  הבנתי כשהתוודעתי למפעלותיו של גיא עוזרי, שנולד בירושלים ב-1976 ובשקט בשקט הפך לאחד הישראלים המצליחים ביותר בהוליווד, לפני ובעיקר מאחורי הקלעים. עוזרי,  מקום 86 בדירוג, הוא אחד ממפיקי טריולוגיית סרטי הערפדים "טוויילייט" שפיצצה קופות ברחבי העולם בשנים האחרונות; שותף עסקי רב-שנים של מדונה ומנהל מסע ההופעות "סטיקי אנד סוויט" שלה שגרף 408 מיליון דולר; ובין השאר גם מנהלו האישי של אלקס רודריגז, כוכב הבייסבול של הניו יורק ינקיז.

עוזרי, שהחל את הקריירה ההוליודית שלו עוד בהיותו נער בתיכון בוואלי, גם אחראי להטמעת המותג "ויטה קוקו", המוכר כ-70% ממי-הקוקוס הנמכרים כיום בארה"ב.

בברכת שנה אזרחית מעולה והרבה אקשן, בסרטים ובחיים!

 

7 Comments

7 Comments

  1. ליהי

    01/01/2013 at 12:44

    הדרוג לא מופרך. הוא אמיתי ומשקף את המציאות. הדרוג מתיחס לפופולריות של אנשים בתחום הקולנוע והטלויזיה מכל הזמנים אבל דהיום. מדובר בשחקנים, במאים ומפיקים מכל העולם ולא מתיחס לפופולריות של דוגמניות תחתונים וחזיות בישראל.
    הפופולריות נמדדת ונקבעת אוטומטית ע"י מחשבי אמזון לפי נוסחה שמשלבת את העבודות שהשחקן / קולנוען עשה לאחרונה, חשיבות התפקיד בסרט, הפופולריות של הסרט וההתעניניות של הציבור בעולם באדם עצמו בתוך האתר שהוא האתר המרכזי והחשוב בעולם לקולנוע וטלויזיה.
    ההבדל בין גאי עוזרי לנטלי פורטמן ואודיה רש הוא פשוט. הוא פעיל מאחורי הקלעים והציבור לא מכיר אותו והיא כידוע לפני הקלעים. הדרוג הגבוה שלה נובע מחשיבות התפקיד שלה והצלחתה בטימותי גרין שיצא בקיץ בארה"ב ולאחרונה מופץ ברחבי העולם (ומשום מה לא בישראל) ומהתפקידים הראשיים שהיא קיבלה לאחרונה. נטלי פורטמן במקום ראשון בגלל שהיא נטלי פורטמן!
    אגב, כעובדת בתעשיה בהוליווד אני יכולה להעיד שמדובר באתר אמין ומקצועי והוא משמש גם כלי עבודה בתעשיה (IMDB PROׂ) וגם מקור מידע אמין לציבור אוהבי הקולנוע והטלויזיה.

  2. גל שור

    01/01/2013 at 12:52

    תודה ליהי, מכל מלמדי השכלתי… אגב, האם שמך מתנוסס ברשימת 996 האקסלוסיביים?

  3. ליהי

    01/01/2013 at 13:21

    I don't think so

  4. מיכה קינן

    01/01/2013 at 14:12

    מיותר לציין שכמה מהשמות החמים ברשימה הופיעו על שערי ודפי שבוע ישראלי,והשאר עומדים בתור להכלל.

  5. Pingback: ולווט אנדרגראונד - בלוג ביקורת התקשורת של דבורית שרגל » דוקו שער‏

  6. יוסלה

    01/03/2013 at 4:40

    אין סיבה שאנשים יחפשו מפיקים בIMDB. את מי זה מעניין?

  7. ליאה

    03/26/2013 at 0:58

    יש את לי עמיר כהן שהוא משחק בצעירים חסרי מנוח ועוד

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

תרבות ובידור

״שמירת שבת נתנה משמעות לחיים שלי"

Published

on

בראיון ל"ווג" מספרת דוגמנית-העל קרלי קלוס על כך שבתהליך הגיור היא הכירה את הקסם שבשמירת השבת • "זה לא נתפס כוויתור אלא כהעצמה אישית" • ברוכה הבאה למשפחה

דוגמנית העל קרלי קלוס בת ה-27 שנשואה לאחיו הצעיר של ג'ארד קושנר איש העסקים האמריקאי-יהודי ג'ושוע קושנר, התראיינה למגזין ווג וסיפרה על תהליך הגיור שעברה לפני החתונה.

קלוס מספרת כי מבחינתה קבלת התורה והמצוות לא נתפס כוויתור אלא דווקא כהעצמה אישית. "אומרים שאישה שמשנה את עצמה עבור בעלה היא אישה חלשה, אבל זה לא המצב שלי. לא הלכתי אחרי ג'ושוע בעיניים עצומות ולא היו לי חיבוטי נפש. בדקתי הרבה וחקרתי הרבה עד שקיבלתי על עצמי את הרצון להתגייר", מספרת קלוס למגזין.

עסקתי הרבה מאד בלימודים וכזכור בשנת 2015 עשיתי פסק זמן מדוגמנות והלכתי ללמוד בבית הספר גלאטין של אוניברסיטת ניו יורק, שם הפכתי לפמינסטית, זו גם הסיבה שהפסקתי לדגמן בויקטוריה'ס סיקרט. שאלתי את עצמי האם זה המסר שאני רוצה להעביר לצעירות אחרות בעולם. הרגע בו הפסקתי לדגמן הלבשה תחתונה היה רגע מכונן בשבילי", אמרה קלוס.

כשהיא נשאלה על שמירת שבת היא אמרה, "החיים מאד אינטנסיביים ומאד מפתים להמשיך בלי סוף, אבל הרבה אנשים עושים הפסקה באמצע, בין אם זה במדיטציה או ספורט, ועבורי זה שמירת שבת, משישי כשהשמש יורדת ועד שבת כשיורד הערב. השבת נתנה משמעות חדשה לחיים שלי, גרמה לי להתחבר לעצמי ולחיים".

מעניין לציין כי ג'ושוע וקרלי הם דמוקרטים נלהבים ואינם נמנים על המפלגה הרפובליקנית אליה משתייך הנשיא דונלד טראמפ, לו מייעץ אחיו הגדול של ג'ושוע, ג'ארד קושנר. על כך היא אומרת, "זה היה קשה, אני וג'ושוע חולקים את אותם ערכים ליברליים שהם שונים לגמרי, אבל אני מתמקדת בבניית הבית שלי. אנשים צריכים לזכור גם שהקשר שלי עם ג'ושוע התחיל כשהייתי בת 19ואז אף אחד לא חלם שדונלד יהיה נשיא".

בסיכום דבריה אומרת קלוס כי חשוב לה להעביר לצעירות האמריקאיות שיממשו את עצמן וישמרו על קולן ולא ייכנעו לתכתיבים לא פמיניסטים. "כשהייתי צעירה מאד חששתי שאאבד עבודות או לא אצליח אם אשמור על הקול שלי אבל זה לא נכון, להיפך".

קלוס השלימה כאמור את תהליך הגיור כצעד ראשון לקראת החתונה. "היא בילתה זמן רב בלימוד היהדות מתוך רצון כן ואמיתי", אמר מקורב לקלוס בשיחה עם מגזין פיפל.

קלוס היא בין הדוגמניות הפופולאריות ביותר בעולם. מאז התגלתה בגיל 13 בתצוגת אופנה בעיר מגוריה סנט לואיס, מיזורי, היא לא הפסיקה לעבוד ולהיראות בקמפיינים ועל מסלולי התצוגות החשובות בעולם. עד לאחרונה שימשה כמלאכית של ויקטוריה'ס סיקרט, וכיום היא פרזנטורית של מותגי האופנה והקוסמטיקה אדידס, סברובסקי, לוריאל, קלוויין קליין ואחרים. במקביל, הופיעה על שערי המגזינים הגדולים בעולם, ונודעה גם כחברתה הטובה של טיילור סוויפט, עד שהזמרת רבה עם כל העולם והעיפה את כנופיית הדוגמניות סביבה לכל הרוחות.

קלוס היא גם אחת הדוגמניות הרווחיות בענף, ובשנת 2017 דורגה במגזין פורבס במקום ה-7 ברשימת הדוגמניות הרווחיות ביותר, עם הכנסות של 9 מיליון דולר. הונה הכולל מוערך בכ-20 מיליון דולר, ועל פי ההערכות החתונה עם קושנר צפויה לסייע לה להגדיל משמעותית את הפרסום ואת הכנסותיה. מצד שני, ייתכן כי קלוס תחליט לוותר על קריירת הדוגמנות ולהתרכז בעסקיה הכוללים קוסמטיקה ובריאות.

המשך לקרוא

במה וקולנוע

Stuber : פרסומת גסה לאובר

Published

on

ב-Stuber אמנם קטעי הפעולה טובים, אך לגבי בדיחות – רק לפעמים זה מצליח

Dave Bautista as Vic, Pico the Pibble, and Kumail Nanjiani as Stu in “Stuber.”

כאחד מהסרטים הרבים שנרכשו על ידי חברת דיסני – בעסקה שבה חברת העכבר המונפש המפורסם בולע את אולפני פוקס, Stuber הוא האחרון בשורה ארוכה של קומדיות זוגות באדי'ז) – למרות שזהו הסרט הראשון המיועד לקהל בוגר שמופץ על ידי דיסני מאז שנת 2013. בסרט הבמאי מיכאל דאוס והתסריטאי טריפר קלאנסי, מצוותים יחדיו בלש משטרתי מלוס אנג'לס, ויק מאנינג בגילומו של דייב בטיסטה) עם נהג אובר אדיב, סטו (קומייל נאנג'יאני). הצמד כריזמטי וחביב, נשען על ההיבט הזוגי וחוסר ההתאמה בין הדמויות, אולם נוטה להומור זול, גס וקללות – יותר מכל דבר אחר. לכן מדובר בקומדיה לא אחידה באיכותה, עם קטעי פעולה טובים, ולגבי בדיחות – רק לפעמים זה מצליח.

התסריט אינו מצליח להחליט אם הוא רוצה לגלם את אחד מצוותי זוגות השוטרים שהופיעו בקומדיות הקלאסיות של שנות השמונים או חלק מהגיבורים המאצ'ואיסטים של השנים האחרונות. במקרה של ויק, בטיסטה מציג את שניהם באופן סטריאוטיפי – יורה בכל הרעים על אף ראייתו הלקויה, וגם מקבל מטח ביקורת מ-סטו על שאינו מסוגל לבטא את רגשותיו. באופן דומה, סטו נלכד כאנטי-תזה לגיבור הפעולה – צועק, בוכה ומקיא במהלך קרב יריות, עד שמקבל קצת אומץ.

לסרט יש זרעים של קומדיית פעולה שרוצה להשתמש ברגישות מודרנית, אבל לעתים קרובות יותר מנציחה סטריאוטיפים מאשר מתנגדת להם. התוצאה היא בלגן לא אחיד, שמרגיש כאילו יש לו משהו להגיד על סרטי פעולה, קומדיות באדי'ז ואפילו גיבורים, אבל הסרט גם מוסח מעצם קטעי הפעולה והקטעים הקומיים כל הזמן.

יש מגוון סוגים של הומור בסרט – החל מסלפסטיק זול (בזכות הראייה הלקויה של ויק) ועד שורות שנונות ביותר של סטו. עם זאת, לא כל הבדיחות מצליחות, וזה מרגיש יותר ויותר כי היוצרים ניסו לכסות ולהגיע לכל סוגי הקהל במקום ליצור רעיון קומי עקבי. חשוב לציין, כי בטיסטה ונאנג'יאני מביאים את כל-כולם בכל בדיחה, וזה עוזר לכסות על פני אופי הדמויות הדל והשטוח של שאר הדמויות בסרט.

בסופו של דבר, הסרט נראה כפרסומת ארוכה למדי עבור חברת אובר מאשר סרט קומי זוגי, אם כי הדינמיקה בין בטיסטה לנאנג'יאני כיפית, כשחלק מהבדיחות עובדות. אבל ככל שמחירי כרטיסי הקולנוע נוסקים ועונת הקיץ מציעה מגוון גדול של סרטים למסך הגדול, יש לחשוב לצפות בסרט זה רק כשהוא מגיע למסך הטלוויזיה הביתית.

המשך לקרוא

במה וקולנוע

"יסטרדיי": חיפושיות חצי אפויות

Published

on

סרט שמנסה לשאול 'מה היה קורה אם', אך לא ממש עונה על זה, בפנטזיה שנהנית מאסופת אירועים משעשעים וגם כמה שחקנים איכותיים

יסטרדיי" הוא סרט מוזר, עת הוא שואל שאלה מסקרנת למדי – מה אם להקת החיפושיות לא הייתה קיימת? אבל הסרט גם לא ממש בוחן את ההשלכות של הנחת יסוד זו. באופן דומה, על הנייר, הסרט עצמו הוא תערובת של ריאליזם קסום וקומדיה רומנטית, עם קורטוב של מוזיקה כייפית. ברם, למעשה, הסרט פורט על סיפור מוכר אודות אמן הנאבק להכרה ואשר מקבל את הזדמנות חייו. "יסטרדיי" הוא סרט חצי אפוי, שמנסה לשאול 'מה היה קורה אם', אך לא ממש עונה על זה, בפנטזיה שנהנית מאסופת אירועים משעשעים וגם כמה שחקנים איכותיים.

בתמצית העלילה, הימיש פאטל מגלם את ג'ק מאליק, זמר וכותב שירים שאפתן מעיירה אנגלית קטנה הסמוכה לחוף הים, ולמרות תמיכתה הבלתי מתפשרת של המנהלת שלו וחברתו הטובה ביותר מאז ילדותו, אלי אפלטון (לילי ג'יימס) – הוא מחליט לוותר על החלום שלו. רק כאשר הוא עושה זאת, הוא נפגע על ידי אוטובוס במהלך האפלה מסתורית ברחבי העולם, ומתעורר לגלות כי הוא לכאורה האדם היחיד על כדור הארץ שזוכר את הביטלס ואת המוזיקה שלהם.

זמן קצר לאחר מכן, ג'ק מחליט להתחיל לנגן שירים של הלהקה ולהכתיר אותם כשלו, ובמהירות נוסק לכוכב עולמי, לאחר שהוא מושך את תשומת הלב של אד שירן (המגלם את עצמו) וסוכנת המוזיקה דברה האמר (קייט מקינון). אבל כאשר אלי חושפת את רגשותיה האמיתיים כלפיו, ג'ק מבין שהוא מסתכן לאבד את האדם היחיד שתמיד אהב.

חלק מהסיבה ש-"יסטרדיי" לא ממש ממריא, כמו הדמות הראשית בסרט, הוא כי התסריטאי ריצ'רד קרטיס נוטה לזלזל בחשיפת המציאות החלופית של הסרט. הסרט לוקח את זה כמובן מאליו, כי שירים לא מוכרים של החיפושיות יהיו פופולריים בטירוף היום, כפי שהיו בשנות השישים של המאה הקודמת. כתוצאה מכך, לסרט אין הסבר כיצד המוזיקה הפופולרית התפתחה במאה ה-20 בלי השראה מהחיפושיות, או כיצד השתרבבו מילות השירים לשפה שכולנו מדברים כיום – וגם בסרט. במקום זאת, הוא מסתפק בבדיחות חלשות על מנהלי פרסום מודרניים שלא 'מבינים' את המוזיקה של הלהקה, וחושף שיצירות פופ גדולות אחרות אינן קיימות.

הנושא הגדול השני ב-"יסטרדיי" הוא האלמנט הרומנטי. הסרט מציג את ג'ק כאדם שחייב לאהוב את אלי בחזרה, כאשר היא חושפת את האמת על איך היא מרגישה כלפיו, והוא מיד נפטר מערך היחסים שלהם כידידות אפלטונית. עם זאת, פאטל וג'יימס מביאים הרבה קסם מחמם לב לתפקידים שלהם כאן – מספיק כדי להתמודד (במידת מה) בהשלכות המסובכות של הרומנטיקה שלהם. שאר שחקני המשנה כריזמטיים, כמו חבריו ובני משפחתו החצופים של ג'ק ואלי למעט שירן – שמגלם גרסה בדיונית יחסית של עצמו – ומקינון, שאיכות המשחק הקומית שלה הופכת אותה לדמות 'הנבל' האמינה ביותר שנראתה לאחרונה בקולנוע.

מאחורי המצלמה, דני בויל עוזר להחיות את המוטיבים כבמאי. והוא מצליח להביא חזות נאה לאוסף של סצינות אנרגטיות (הן של המוזיקה והן של פעילות היומיום), כמו גם קטעי מעבר ציוריים ושובבים, ברגע שג'ק מתחיל לקפץ להצלחתו. יחד עם זאת, אמנם הסרט מבריק ומלוטש תחת ידיו המיומנות של בויל, הסגנון שלו לא בהכרח מוסיף לעלילה המחוררת. בסך הכל, ניתן להשוות את יסטרדיי" לעטיפת אלבום של החיפושיות – אחד כזה שכולם אוהבים: נעים ואופטימי על פני השטח, אבל קצת רדוד או מתחיל להתמוטט ברגע שפורטים על כל השירים.

חובבי השירים הנוסטלגיים ומעריצי הלהקה בוודאי ימצאו עצמם נסחפים בעלילת הסרט המשלבת בין קומדיה רומנטית למוזיקה, בעוד אחרים עשויים ליהנות מהמסע של הגיבור. עם זאת, אלו שמגיעים לקולנוע עם ציפייה רבה מהכישרונות המעורבים בהפקה (הבמאי זוכה האוסקר, השחקנים המשעשעים והמוזיקה), עשויים להתאכזב מעט מהשוואה בין הקונספט המרתק לבין התוצאה הסופית.

המשך לקרוא

הפייסבוק שלנו

הירשם לניוזלטר שלנו

כתבות שבועיות