Connect with us

Featured

ביץ׳ פארטי

Published

on

פרידה מארוס מתעלל, עבודות שירות בחדר מתים, חוויה מטלטלת עם רעלה בנמל תעופה, וחיים מפנקים כמוסלמית בדובאי • לינדזי לוהן, אבירת השערוריות המתוקשרות, חוזרת בדוקו־ריאליטי חדש על חייה כאשת עסקים מצליחה, והפעם מקווה להשאיר סופית את הימים הרעים מאחוריה

לפני שנתיים וחצי הרגישה לינדזי לוהן, שוב, איך החיים זולגים לה מבין הידיים. השחקנית למודת השערוריות ניהלה אז זוגיות סוערת עם איגור טרבסוב, סוכן נדל"ן רוסי שצעיר ממנה בשבע שנים, נער שעשועים עם אבא מיליונר. בתוך ארבעה חודשים עבר צמד הלאב־בירדס להתגורר יחד, אחרי חודש נוסף התארסו – אבל כעבור ארבעה חודשים נפרדו ברעש גדול, כשכל אחד טוען שהוא זה שפירק את החבילה.

זה התחיל בוויכוח קולני שפרץ במרפסת דירתם המשותפת בלונדון. "הוא חנק אותי. הוא כמעט הרג אותי", נשמעת לוהן צועקת בסרטון ויראלי שצילם שכן מציצן. שכנים נוספים הזעיקו משטרה, אך לא הוגשה תלונה.

ימים ספורים חלפו, והשניים נתפסו מתווכחים במהלך נסיעה בג'יפ על חוף באי היווני מיקונוס. לוהן השליכה מהחלון את הסלולרי של טרבסוב, וכשהג'יפ נעצר, הזוג ירד ממנו בהיסטריה והתפתח עימות פיזי כוחני על החול, שבמהלכו ניסה טרבסוב לחטוף מלוהן את הסלולרי שלה. "איגור היה יותר מדי שתוי, והוא השתגע", סיפרה אחר כך. צלם פפראצי שנכח במקום תיעד את המאבק האלים, כולל פריימים שבהם נחשף גופה העירום מבעד לשמלת החוף.

"הבנתי שאני לא צריכה להישאר במערכת יחסים רק למען האהבה", הסבירה אחרי פרידתם בראיון ל"דיילי מייל". "שום אישה שסופגת אלימות לא צריכה להישאר בקשר עם האדם המכה, אם הוא לא מוכן לבקש סליחה".

בראיון למגזין "וראייטי" הוסיפה לוהן: "הוכיתי וספגתי התעללות פיזית בחוף, מול אנשים, פעמיים. זה קרה גם בביתי הפרטי, ותודה לאל שילד אחד ראה אותי והזעיק את המשטרה. מביש שאנשים היו צריכים לראות את זה, אבל זה משהו שקרה לי והייתי צריכה להבין איך להתמודד איתו בכוחות עצמי".

ואיך היא התמודדה בפועל עם הזיכרון הרע? פשוט קנתה את קטע החוף שבו רבו. "זה היה ה'פאק יו' שלי, מבחינתי. מה כבר יכולתי לעשות? כלום. אז פשוט השתלטתי על החוף. הנקמה הטובה ביותר היא ההצלחה, לא?"

• • •

בגיל 32, אחרי שפרנסה כל צהובון אפשרי על הפלנטה, לוהן נחושה לשנות את התדמית השלילית שלה בעיני העולם. "כבר מעייף אותי לשמוע על העבר שלי. פעם באמת הייתי טיפוס של 'יותר אנשים! יותר רעש! קדימה, תסיחו את דעתי!' אבל עכשיו כל מה שאני מחפשת זה שקט, להקדיש קצת זמן לעצמי. למדתי את זה בדרך הקשה, לצערי, ועכשיו אני רוצה לחלוק את התובנות שלי עם אחרים".

מעתה היא רוצה שתתייחסו אליה לא רק כשחקנית, אלא גם כאשת עסקים. בשנים האחרונות היא בונה ומתחזקת את המותג "לוהן", הכולל שני מועדוני חוף המצויים בבעלותה באיים היווניים מיקונוס ורודוס, ומועדון לילה פופולרי באזור הבילויים של אתונה, בבעלותה החלקית, שנושא את שם משפחתה.

שני אתרי הנופש שלה באיי יוון, שפועלים בעונות הקיץ תחת השם "לוהן ביץ' קלאב", נועדו לספק חופשות סוערות ואקסקלוסיביים לתיירים המעוניינים לחגוג. אמנם האי מיקונוס ידוע במסיבותיו, שמנסות להתחרות באווירת איביזה, אבל לוהן מדגישה שהיא רוצה "חוף בסגנון משפחתי. מקום שאליו אנשים יוכלו להגיע עם הילדים ולהרגיש בטוחים".

כדי להפיץ את הבשורה, וגם כדי להתקמבק לתודעה, החדירה לוהן מצלמות למקום עבודתה במיקונוס. התוצאה היא סדרת דוקו־ריאליטי בכיכובה, "לינדזי לוהן ביץ' קלאב", שמשודרת בימי ראשון (22:45) בערוץ MTV ישראל. מול המצלמות היא עונדת שרשרת כסופה עם המילה "BOSS", מתקתקת דברים סביבה – ולדבריה, משתדלת לשמש מנטורית לעובדיה.

"אני כל הזמן שם", אמרה בראיון ל"אנטרטיינמנט טונייט". "העובדים, הבישולים, האוכל, על כל הפרטים האלה אני צריכה לשלוט, כי אני קצת פרפקציוניסטית. אני רוצה שהעובדים ירגישו טוב ושלאורחים שלי תהיה חוויה טובה. הגיעו אלינו לא מעט אורחים חשובים, די.ג'ייז, כוכבי סרטים ואנשי חברה. אין רגע דל במיקונוס.

"אני בוסית מפוקסת ואכפתית, אבל אני יכולה להיות גם כוחנית. אני אדם רחום, ותמיד אהיה שם בשביל העובדים שלי, שירגישו נוח לפנות אלי בכל נושא. אני רוצה אנשים אחראיים, שייצגו את המותג שלי באופן חיובי. מגע של אהבה יכול לעשות את העבודה לטווח הארוך".

לשאלה אם היא רואה בקרדשיאניות מודל חיקוי או השראה, הגיבה: "אני לא משווה את עצמי לאף אחד אחר. פתחתי את המועדונים שלי לפני כמה שנים, בלי קשר, ועכשיו הוחלט לצלם עליהם ריאליטי. זאת דרך מצוינת, מבחינתי, לשווק לאנשים שזה מקום כיפי. אני לא יודעת מה יהיה הלאה. אני רוצה להמשיך להריץ את המועדונים, ואולי גם להתרחב למדינות נוספות".

נוסף על המועדונים שבבעלותה, לוהן מתכננת לפתוח בתי מלון ומפנטזת על אי משלה ("לוהן לנד") מול חופי דובאי, מדינה שבה היא מתגוררת לסירוגין. "אני מעצבת עכשיו אי מלאכותי. הרעיון כולו שלי, והשאיפה היא להקים שם את 'האי של לוהן'. אחרי יוון, אני משוכנעת שאני יכולה לשחזר את ההצלחה גם בדובאי".

כשנשאלה אם ההיסטוריה המפוקפקת שלה עם אלכוהול היתה שיקול בבחירת העיסוק החדש, הסבירה: "רוב החברים שלי שמחזיקים במועדונים ובברים הם לא אלכוהוליסטים. לא חשבתי שזה אישיו, כי אני מנהלת את ההצגה מאחורי הקלעים וצריכה להעסיק את עצמי. זה כיף, מבחינתי, לראות אחרים נהנים. אין לזה שום קשר לעבר שלי".

בראיון להווארד סטרן אמרה לוהן: "אני אוהבת את העבודה על הריאליטי החדש, כי התגעגעתי מאוד לסט צילומים. זאת חוויה חיובית שטוב לעבור אותה. הפעם אין לי בעיה עם תשומת הלב הציבורית, כי בתור המפיקה בפועל של הריאליטי הזה, יש לי שליטה מלאה על המצלמות.

"לכולנו היה ברור שאין כאן כוונה לעשות תוכנית שעוקבת אחרי לינדזי לוהן בכל שנייה מהיום שלה. אני רוצה להראות איך אני מנהלת עסקים, וזה שונה הפעם, כי אני כותבת את התסריט בסצנות. אין לי שום דבר להסתיר. מה עוד יגידו עלי? שאני הולכת למועדונים? אז עכשיו הם בבעלותי".

סטרן התעניין אם לוהן מאמינה שדימויה הציבורי ישתנה מעתה. "אני לא יודעת", השיבה. "אבל אני חושבת שזה יספק לאנשים הצצה מקרוב לצד שונה של חיי, כזה שלא רבים ראו קודם. אני נרגשת לשתף את התשוקה שלי בתחום ההארחה, והסדרה מספקת לאנשים זווית ראייה על הדרך שבה בניתי את האימפריה שלי. כל חיי הייתי בעין הציבור. אז אני מקווה שאנשים יראו עד כמה הדבר הזה חשוב לי, ואני לא רוצה שאף אחד יעמוד בדרכי".

• • •

לוהן נולדה להיות כוכבת. כבר בגיל 3 הוחתמה בסוכנות דוגמנות והופיעה בפרסומות לטלוויזיה. בטרם חגגה 10 כבר השתתפה ב־60 פרסומות, כולל אחת לצד ביל קוסבי. היא שיחקה באופרת הסבון "עולם אחר", ומשם התגלגלה לתפקיד ראשי כפול בסרט "אבא מתארס", שסידר לה פריצה גדולה בגיל 12, בזכות גילום שתי תאומות שהופרדו בלידתן.

"מאז שאני זוכרת את עצמי הייתי מתרוצצת בבית ושרה שירים של מדונה או צופה בג'ודי גרלנד", סיפרה למגזין "פייפר". "היתה לי אובססיה לשירלי טמפל. אולי זה משהו שעבר אלי בתורשה מאמי ומסבתי".

הוריה נפרדו על רקע הרשעת אביה, מייקל, בעבירות פיננסיות. הוא שוחרר מהכלא ב־1993, אך חזר לשנת מאסר נוספת אחרי שהפר את תנאי שחרורו. אמה, דינה, שנכנסה לאחרונה כדיירת ב"האח הגדול VIP" בארה"ב, גידלה אותה לצד אחיה ושתי אחיותיה הקטנים. "בדיעבד אני מבינה שזה העניק לי הרבה, ואני בת מזל. אני חושבת ששאבתי מכל העניינים האישיים שלי הרבה והבאתי את זה לתוך המשחק", הסבירה בראיון לסטרן.

הצלחתה כילדה־שחקנית לא סייעה לה בתחומי בית הספר. חבורת בנות, שהונהגה על ידי ילדה ג'ינג'ית שלוהן החשיבה לחברה, קינאה בהצלחתה והחתימה תלמידים אחרים על עצומה שדרשה מהמורים לא לאפשר ללוהן להיעדר מכיתותיהם לצורך צילום סרטים.

"כדי להשתחרר מהלימודים זייפתי מחלות בחדר האחות. העמדתי פנים שיש לי התקף אסתמה, כדי שאוכל לצאת. הייתי עושה הכל כדי להבריז מבית הספר", סיפרה לוהן.

היא סיימה לימודים באופן עצמי בגיל 16, כיכבה בסרטים "בגודל טבעי" ו"שישי הפוך", וב־2004, כשהיתה בת 18, הובילה את קומדיית הנעורים "ילדות רעות", שכתבה טינה פיי – סרט פולחן שהפך את לוהן לאחת מכוכבות הנוער הבולטות בדורה.

עד היום היא נשאלת על סרט המשך אפשרי. לוהן מודה ששוחחה בעניין עם פיי, אבל הפרויקט לא מתרומם. "דיברתי עם טינה, ולכולם ברור שזה לא יכול לקרות בלעדיה ובלי הקאסט המקורי כולו. לפעמים אני חושבת שמוקדם מדי לעשות סרט נוסף, אבל אז אני קולטת שכבר עברו 15 שנים".

• • •

אחרי העפלה לפסגה בגיל צעיר, הגיעה הנפילה האכזרית והכואבת. "בפעם הראשונה שהופעתי בצהובון אמרתי לעצמי, 'או מיי גוד, אני מרגישה כמו בריטני ספירס'", סיפרה למגזין "וראייטי" על הידיעות הרכילותיות הראשונות בעניינה. "זה הרגיש לי מגניב מאוד. לא היה לי מושג באותו זמן מה עומד לקרות הלאה".

יש שיגדירו את ההתמוטטות הנפשית של לוהן כאחת ההתרסקויות הגדולות בתולדות הוליווד. גם אם מדובר בהגזמה, ממדי השפל שחוותה, והעובדה שכל רגע ורגע בהידרדרות המתמשכת שלה תועד, צולם ונצפה בכל נקודה על הגלובוס – הפכו אותה לגיבורה טרגית.

היא התגוררה לאורך שנות התבגרותה בבתי מלון בלוס אנג'לס, מצאה את עצמה מעורבת שוב ושוב בתאונות דרכים, שתתה בכמויות, ניסתה כל סם אפשרי ולא הפסיקה להסתבך.

ב־2007 נעצרה בגין נהיגה בהשפעת אלכוהול, החזקת קוקאין ומעורבות בתאונת פגע וברח. מאז נרשמו חמישה מעצרים נוספים שלה, לצד כניסות ויציאות ממכוני גמילה, שימועים בבתי משפט, מעצר בית, 30 יום בכלא, 150 שעות עבודות שירות למען הקהילה (בחדר מתים), 18 חודשי טיפולים פסיכיאטריים וסקנדל אחד של גניבת שרשרת יוקרתית מחנות תכשיטים.

"נאלצתי לבזבז הרבה מאוד כספים על טיפולים פסיכיאטריים, רק כי בית המשפט הכריח אותי. היה קשה לי להמשיך לעבוד, כי איפה בדיוק יכולתי למצוא זמן לזה?" סיפרה בראיון ל"פייפר" על הפגיעה האנושה בקריירה שלה.

לאורך השנים, רשימת השערוריות שנקשרו בשמה הלכה והתארכה. ב־2012, למשל, קיבלה מיליון דולר לצילומי עירום למגזין "פלייבוי".

בשנתיים האחרונות התאסלמה באופן לא רשמי, וצולמה מדי פעם אוחזת בספר הקוראן או עוטה כיסוי ראש. לפני שנתיים נחתה בטורקיה, שם שוחחה עם הנשיא ארדואן על מצב הפליטים ועל מלחמת האזרחים בסוריה. זמן קצר לאחר מכן טענה שהופלתה "על רקע גזעני" בבידוק הביטחוני בשדה התעופה בלונדון, שם דרשו ממנה להסיר רעלה שעטתה.

"זאת היתה הפעם הראשונה שלי אי פעם שעצרו אותי לבידוק ביטחוני על סמך פרופיילינג (סימון אוכלוסיות ספציפיות כבעלות פוטנציאל מוגבר לסיכון ביטחוני; נ"ו)", כתבה ברשתות החברתיות. "הבקרית פתחה לי את הדרכון, ראתה שכתוב שם לינדזי לוהן ומייד התנצלה. ואז היא הוסיפה: 'אבל בבקשה, תורידי את כיסוי הראש שלך'".

לפני כחמש שנים חשפה לוהן בראיון ל"אל.איי טיימס" שהתנסתה בסם ההזיות הקשה מהאמזונס, איוואסקה. "זה שינה לי את החיים", הסבירה. "ראיתי את הלידה שלי וגם את מותי, וזה עזר לי להרפות מחורבות העבר שלי".

בספטמבר האחרון צילמה שידור לייב בפייסבוק, שבו נראתה רודפת ברחובות מוסקבה אחרי משפחת פליטים מסוריה. זה התחיל בהצעה נדיבה מצידה לארח אותם בחדרה במלון, אבל כשסירבו החלה לתקוף את אם המשפחה על אופן טיפולה בילדיה, ואף כינתה אותה "סוחרת בילדים".

"לא אעזוב עד שאקבל אותם, אל תתעסקו איתי!" נראתה מאיימת בסרטון על האם, כשהיא מנסה למשוך מעליה את אחד הילדים. בתגובה חבטה בה האישה – ולוהן סיימה את המפגש בבכי. בהמשך התנצלה: "עשיתי טעות כשצילמתי את הסרטון ההוא, למדתי מזה הרבה".

• • •

בשנה שעברה היא הסתבכה גם עם ארגוני נשים, כשבראיון ל"טיימס" הלונדוני בחרה למתוח ביקורת על מחאת #MeToo: "אני אשנא את עצמי על זה, אבל אני חושבת שכשנשים חזקות יוצאות נגד הדברים האלה, זה גורם להן להיראות חלשות. יש נשים לא מוכרות שעושות את זה כדי לקבל תשומת לב. צריך לפעול ברגע שזה קורה. את הופכת את זה למשהו אמיתי ברגע שאת מגישה תלונה במשטרה".

היא אמנם מיהרה להתנצל גם הפעם, אבל בינתיים כולם נזכרו ששנה קודם לכן גוננה לוהן באינסטגרם על המפיק הארווי ווינשטיין, בשלל ההטרדות המיניות שבהן הואשם. "כולם צריכים לעצור, אני לא חושבת שזה נכון מה שעושים לו", אמרה בסרטון – שעלה ונמחק במהירות.

"אני בעד העצמה נשית, ולא משנה מה כולם יאמרו עלי", כתבה מאוחר יותר ברשת – וגם הפעם הזדרזה למחוק. "מעניין שלרוב הנשים בארה"ב לא היה אכפת שעברתי התעללות מצד הארוס שלי לשעבר, כשאף אחד לא עמד לצידי ותמך בי".

מי שכן עמדה לצידה היתה אופרה ווינפרי, שסייעה ללוהן להתאושש נפשית. "אופרה היא באמת אדם יחיד ומיוחד, הלב שלה כל כך גדול", סיפרה לוהן ל"אנטרטיינמנט טונייט". "העצה הכי גדולה שהיא נתנה לי היתה פשוט לדאוג לעצמי, כי תמיד נטיתי לרַצות את כל האחרים ושכחתי להקדיש זמן לעצמי. עד היום אנחנו מסתמסות".

לעיתים נדמה שלכל צעד של לוהן מתלווה אדם עם מצלמה ועדשה לצילום מרחוק. למשל, וידאו קצרצר שצולם מגג בניין תיעד אותה בזמנו עובדת בחדר מתים בלוס אנג'לס, כחלק מעבודות השירות שנגזרו עליה. "במיקונוס יש בקושי שלושה צלמי פפראצי, שאותם אני כבר מכירה באופן אישי. שם קל לי יותר לשלוט בסיטואציה", אמרה על העדפתה להתרחק מארה"ב ומצלמיה החטטנים.

בחודש שעבר אמרה בראיון ל"וראייטי": "אני אשמח לדעת למה אני חוטפת בקביעות חבטות מהתקשורת. אני יכולה לעשות 99 דברים בצורה טובה ולטעות בדבר אחד, והוא יהיה היחיד שיתרכזו בו. מאחורי הקלעים אני עושה הכל כדי להיות הגרסה הכי טובה של עצמי, אבל זה לעולם לא מדווח. גם אני בן אדם. אני עושה שגיאות בחיים. אבל נראה כאילו זה כל מה שמדווחים עליו לציבור. אני רק רוצה לדעת מה אנשים רוצים שאעשה כדי שהכל יהיה בסדר. אני לא בטוחה שמשהו כזה בכלל אפשרי".

לפני כשנתיים השתקעה בדובאי שבמפרץ הפרסי, מקום שלדבריה היא אוהבת במיוחד. "אני חיה שם און־אוף. מעדיפה לעשות הפרדה בין הוליווד לבין החיים הפרטיים שלי. האנשים בדובאי מקפידים לא להדגיש את השלילי. בשונה מניו יורק, העיר שאף פעם לא הולכת לישון".

חוקי האמירות הערבית אוסרים לצלם תמונות או סרטוני וידאו ללא רשות המצולמים, גם במרחב הציבורי. מבחינת לוהן, מדובר בגן עדן שמספק לה מרחב ביטחון. משפחתה מגיעה מדי פעם לבקרה שם, והמעריצים המקומיים שנתקלים בה ברחוב מתייחסים אליה בנימוס. "הם תמיד מתנהגים בכבוד, גם כשאני מעדיפה לא להצטלם איתם סלפי", סיפרה לסטרן. "לעומת ארה"ב, שם אנשים הם 'אוּף, הזונה הזאת. אין לה זמן להצטלם איתי תמונה אחת?'"

• • •

כצעירה יצאה לוהן במשך כשנתיים עם ווילמר ולדראמה (פֵז מ"מופע שנות ה־70"), ולפני כעשור התחבטה בנוגע לזהותה המינית וניהלה זוגיות עם התקליטנית סמנתה רונסון. "אני יודעת שאני סטרייטית", הסבירה מאוחר יותר. "אמנם התמזמזתי עוד קודם עם בחורות, והיתה לי זוגיות עם אישה, אבל אני חושבת שהייתי צריכה לחקור את העניין. היום אני כבר יודעת שאני מחפשת משהו שונה".

בתוכניתו של סטרן חשפה לאחרונה כי היא ורונסון שומרות על קשר. "תמיד היה בינינו הרבה יותר. זאת אומרת, מין קטע כזה של חברות טובות".

מאז האירוסים הכושלים היא לא חוותה זוגיות רצינית, ומבחינתה ברור לה שלא תסכים להתמסד עם שחקן. "אני רוצה מישהו שיתמוך בי, ילמד אותי דברים חדשים ויצחיק אותי. בחור שאין לו אינסטגרם ולא נמצא ברשתות החברתיות. מישהו ששונא את אור הזרקורים. איש עסקים משכיל וחכם", הסבירה לערוץ !E. "אני לא מתכוונת לחפש אותו באפליקציית היכרויות, אבל בוודאות ארצה להקים יום אחד משפחה. חתונה? אני לא ממהרת. כשיגיע הרגע – זה יקרה".

לוהן מודל 2019 מעדיפה לבשל ארוחות ערב לחברים ולבלות בחברת בני משפחה. "אני אוהבת כיף וליהנות, אבל לא חייבת לצאת בשביל זה, לשתות ולהשתגע. אני שומרת על עצמי", סיפרה ל"פייפר".

"אני אוהבת לבשל ולארח, ולהקשיב למוזיקה טובה. סבתא שלי נהגה לומר, 'רק אנשים משעממים משתעממים', אבל זה לא לגמרי נכון. אני ללא ספק לא משעממת, ועדיין מוצאת את עצמי משועממת די הרבה".

לאחרונה השתתפה לוהן בתפקיד משנה בקומדיה הבריטית "Sick Note", ופועלת לגייס מימון עבור שני פרויקטים שלה: "Frame" – סרט על צלמת אמריקנית שמתגלגלת ללמד צילום בערב הסעודית; ו"The Honeymoon" – מותחן פסיכולוגי המבוסס על ספר שלוהן רכשה את הזכויות לעיבודו למסך, וגם מתכננת לגלם את אחת הדמויות בו.

הדרמה הקולנועית האחרונה שבה שיחקה, "The Canyons", יצאה לפני שש שנים, ומאז אפילו במאים בסרטים עצמאיים הפסיקו ללהק אותה, מחשש שלא תתייצב לצילומים, כפי שקרה לאורך הקריירה שלה.

בראיון ל"וראייטי" אמרה: "עשיתי טעויות לפני עשר שנים. אני לא רוצה להישמע כמו קדושה מעונה, אבל הכל היה בעבר. עבדתי בינתיים בחדר מתים. זה היה נורא. אבל מהדברים האלו התחשלתי והתחזקתי".

בניסיון לנתק את עצמה מתלות באחרים הקימה לוהן חברת הפקות משלה, "סבן וונדרס". "עכשיו אני כבר לא צריכה לתת תשובות לאנשים, אלא פשוט עושה דברים בעצמי. נחמד לקבל בחזרה את הכוח לידיים שלי. אני רוצה להמשיך לשחק וגם אולי לביים".

כשנשאלה אם היא עדיין מתייצבת לאודישנים, ענתה: "אודישן עשיתי רק כילדה. עצם המחשבה על אודישן מבהילה אותי. אני בטח אקפא במקום. הסוכן שלי הציע פעם שאקרא משהו, ונכנסתי לפאניקה".

כעת היא חולמת לעבוד עם מרטין סקורסזה וסטיבן ספילברג. "אין גבול לשאיפות שלי. אני רוצה לגרום אושר לאנשים ולהישאר מאושרת בעצמי. יש לי עוד הרבה לתת. ב־20 שנותיי בתעשיית הבידור למדתי שאני צריכה רק לחייך ולנשום, ולהסתכל על הצדדים החיוביים בכל דבר שקורה לי".

Featured

קטנה גדולה

Published

on

השחקנית הישראלית שירה האס בת ה-25 תתחרה על האמי מול ארבע מהשחקניות המעוטרות ביותר בהוליווד — קייט בלנשט, רג'ינה קינג, קרי וושינגטון ואוקטביה ספנסר * העובדה שהוחתמה בסוכנות CAA, שבה חתומים כוכבים כמו ג'ורג' קלוני וג'ניפר אניסטון, רק מחזקת את מעמדה כאיט גירל החדשה * אז למה כולם שואלים על הגובה שלה? *  גל גדות, מאחוריך

כשמקלידים את שמה של שירה האס בגוגל, תוצאת החיפוש הראשונה היא "שירה האס גובה". השחקנית הישראלית בת ה–25 קיבלה לראשונה, מועמדות לפרס האמי – הישג יוצא דופן לשחקנית ישראלית – עבור תפקידה כגיבורת המיני־סדרה "המורדת" של נטפליקס. דווקא משום שהאס קטנת ממדים, היא מלוהקת לתפקידים על המנעד של הילדה־נערה־אשה, שמאפשרים לה ורסטיליות מרשימה. כך, לדוגמה, כשהיתה בת 16 גילמה בת 12 בסרט "פרינסס" על ילדה שמתמודדת עם אלימות מינית בתוך המשפחה. האס קיבלה על התפקיד את פרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל ירושלים ב–2014. שנה לאחר מכן עלתה על הרדאר של חובבי הקולנוע העצמאי בארה"ב כשהסרט הוצג בסאנדנס.   האס תתחרה על האמי מול ארבע מהשחקניות המעוטרות ביותר בהוליווד — קייט בלנשט, רג'ינה קינג, קרי וושינגטון ואוקטביה ספנסר. הקריירה שלה לא צמחה יש מאין. הסוכנת שלה בישראל, זהר יעקובסון, מספרת כי האס היא "הארד וורקרית" מהמעלה הראשונה שלא בוחלת בתפקידים מאתגרים, גם כשאלו מחייבים הקרבה אישית. יעקובסון מספרת כי כשקיבלה את התסריט של "המורדת", שחקניות רבות בישראל ויתרו על התפקיד בשל הדרישה לגלח את השיער. "אצל שירה לא היתה התלבטות בכלל", אומרת יעקובסון. "היא לא מפחדת מתפקידים מאתגרים. יש בה המון עומק. זה תמיד היה ככה. יש בה גם צניעות גדולה והיא עבדה קשה מאוד כדי להשיג את התפקיד הזה ב'המורדת'. הוא דרש חודשיים של אימוני שפה ביידיש ובאנגלית ששימרו את המבטא הסאטמרי". 

גם הבמאית טלי שלום־עזר, שביימה את האס ב"פרינסס", מסכימה. "היא אחת בדורה", היא אומרת. "אני זוכרת ששירה עשתה את התפקיד המורכב הזה כשהיא היתה בסך הכל בת 16. תלמידה בתלמה ילין שעד אז עשתה רק תיאטרון. זו היתה פעם ראשונה שעבדה בסרט קולנוע ופתאום היא צריכה לשחק מול קרן מור, שאותה היא העריצה וידעה את כל המערכונים של 'החמישייה הקאמרית' בעל פה. היה פער עצום בין הילדה הביישנית שפגשתי בחזרות לבין הרגעים בהם היינו בעבודה. מהרגע שנשמע ה'אקשן' — כל העוצמות שלה באו לידי ביטוי". שלום־עזר מוסיפה שהאס היתה מקצוענית והגיעה לכל חזרה כשהיא יודעת את הטקסט בעל פה ואחרי שחקרה לעומק את הדמות ואת הדיאלוגים. "היא בן אדם של עבודה קשה, עומק וכישרון", היא אומרת. "אפשר גם לראות שהיא בחרה את הפרויקטים שלה מאוד בקפידה. מצד אחד הם מאוד מגוונים, ומצד שני מסמנים איזו התפתחות והתבגרות". 

גם אלי רוזן, שעבד עם האס כמתאם היידיש ב"המורדת" ומשחק בסדרה את הרב יוסל'ה, אומר כי לפני הכל, האס היא אדם מקורקע. "עבדתי איתה חצי שנה על התפקיד הזה ואני יכול להגיד לך שהיא בת ה–25 שאני הכי אוהב בעולם. מעולם לא שמעתי ממנה תלונה אחת", הוא אומר. 

ניצחה את תחזיות הרופאים

האס נולדה ב–1995 וגדלה בהוד השרון. כילדה חלתה בסרטן הכליות והחלימה בגיל שש. בעבר סיפרה שההקרנות פגעו בעמוד השדרה שלה ופגעו בצמיחתה. בסופו של דבר היא ניצחה את תחזיות הרופאים וצמחה בכ–20 סנטימטרים יותר מכפי שחזו לה. "כילדה זה מאוד בלט, הייתי מאוד בוגרת לגילי, גם מבחינת הדברים שהתעסקתי בהם, גם באופן שדיברתי על החיים", סיפרה בראיון ל"הארץ" לפני שנתיים. היא גם התחילה אז לכתוב שירה, הרגל שמלווה אותה עד היום. "אני בטוחה שזה (הסרטן) השפיע עלי כאדם וגם כשחקנית. מה זה 'פרינסס' למשל? זה לשחק דמות שהיא מאוד צעירה, אבל בוגרת לגילה. וגם דמויות אחרות שעשיתי הן כאלה. אין לי ספק שזה חלק ממי שאני, ואני משתדלת לא לראות את זה רק כדבר רע, כמלה נוראית. זה לא".   גם ב"המורדת" מתכתבת האס עם הגבול בין ילדות ולבגרות, ומגלמת דמות שלמרות שהיא נראית מאוד צעירה — נדרשת להיכנס להריון. הסדרה, שביימה הבמאית והשחקנית הגרמנייה מריה שרדר (שחתומה בין היתר על הגרסה הקולנועית של "חיי אהבה" על פי ספרה של צרויה שלו), זכתה לשבחי המבקרים והצופים. "האס היא פנומן, אקספרסיבית ושובת לב", נכתב עליה בביקורת שפורסמה ב"ניו יורק טיימס". המבקר ג'יימס פוניבוז'יק הוסיף: "כאשר אסתי עושה את דרכה החוצה ונמשכת לנתיב של תקווה שמציעה המוזיקה, אנחנו יכולים לראות בפניה של האס את הסימפוניות שנמצאות בראשה".   ב"ווראייטי"   כונתה עבודת המשחק של האס "סנסציונית" בשל יכולותיה לשלב בין מראה מבועת וסקרן. בהמשך נטען כי היא מהווה מין שילוב בין השחקנית ג'ין סיברג (גיבורת "עד כלות הנשימה" של של ז'אן לוק גודאר) לבין הדמויות המככבות בסרטיהם של האחים דארדן. גם ב"הוליווד ריפורטר" ציינו לטובה את המשחק של האס, תוך שימת דגש על עיניה האקספרסיביות. "העיניים מושכות אותך פנימה, וכמעט שקשה לדמיין מה היה קורה אם הדמות הזו היתה פחות משכנעת, שכן לרבים מהדמויות בסדרה לא ניתנו אפילו שמות, שלא לדבר על תכונות אישיות", נכתב שם.

שער בווריאטי והוליווד ריפורטר 

לעליית "המורדת" בנטפליקס בחודש מארס היו אמורות להתלוות ארבע הקרנות בכורה בינלאומיות. השלטים בטיימס סקוור בניו יורק ובברלין כבר הוצפו בפניה רבות ההבעה של האס, אלא שאז הגיעה מגפת הקורונה והאירועים בוטלו. אך מעז יצא מתוק, והמגפה העלתה את נתוני הצפייה של ענקית הסטרימינג לגבהים חסרי תקדים. "המורדת" הוכתרה מיד כהצלחה מסחררת וזכתה לעשרות אייטמים בכלי תקשורת מובילים בעולם. פניה של האס התנוססו במגזיני אופנה וקולנוע יוקרתיים דוגמת "וראייטי" (שם היא זכתה לכתבה נרחבת נוספת גם השבוע), "הוליווד ריפורטר" ואחרים. העובדה שהוחתמה בחודש שעבר בסוכנות CAA, שבה חתומים כוכבים כמו ג'ורג' קלוני וג'ניפר אניסטון, רק מחזקת את מעמדה כאיט גירל החדשה.   זהר 

לצד הכישרון הבולט של האס, שאותו הפגינה גם ב"שטיסל" (בימים אלו היא מצטלמת לעונה השלישית של הסדרה, שעונותיה הקודמות זמינות בנטפליקס) ובסרטים וסדרות נוספים, ניכר שההצלחה של "המורדת" קשורה גם בתכנים שהוליווד אוהבת לאהוב. במרכז הסיפור ניצבת אשה צעירה שמתריסה מול הפטריארכיה של האורתודוקסיה היהודית, בורחת אל עולם חדש ולא מוכר ומפגינה רוח עצמאית שמתיישבת היטב עם ערכי תנועת "מי טו". לכך יש להוסיף את גילוח השיער (שחקניות שמתכערות לרגל תפקיד תמיד זוכות לשבחים בתעשיית הסרטים האמריקאית) ולמידת שפה מאפס, והרי לכם מתכון מנצח לדמות שלא ניתן יהיה להתעלם ממנה בעונת השטיחים האדומים. כמו במקרה של גל גדות, כוכבת ישראלית אחרת שעשתה חיל באמריקה, ההצלחה של האס מדגימה עד כמה אוהבת הוליווד לאהוב דמויות נשיות חזקות ומורכבות. 

האס הדהדה את המסרים הללו גם בראיונות. בשיחה עם השחקנית ג'סיקה צ'סטיין (השתיים עבדו יחד בסרט "אשתו של שומר גן החיות")   עבור "וראייטי", סיפרה האס כי העובדה שכל צוות הסדרה — כולל הבמאית, היוצרות, המפיקות ואפילו הצלמות — היו נשים, היוותה עבורה הקלה משמעותית. "זה תמיד נחמד שיש צוות נשי, אבל בסיפור הזה ספציפית אני מגלמת דמות של אשה שמנסה למצוא את הקול שלה. ממש הרגשתי מוגנת הודות לנשים שעבדו איתי על הסט. הרגשתי שהן מקשיבות לי". היא הוסיפה כי גם בצילומי סצינות המין היה לה יותר קל להשתתף, כיוון שהיתה מוקפת נשים שאיפשרו לה דיאלוג פתוח.  

לפי כל הסימנים, להאס צפויה קריירה משגשגת ומאתגרת בהוליווד. יעקובסון אומרת כי תסריטים ממשיכים לזרום אליה כל הזמן. עם זאת, בעתיד הנראה לעין היא תמשיך להתגורר בתל אביב ולהשתתף בפרויקטים מקומיים לצד בינלאומיים, כפי שעשתה עד כה. משבר הקורונה עיכב את יציאתו של עוד פרויקט בכיכובה — הסרט "אסיה" בבימויה של רותי פרי בר, שזכה השנה בשלושה פרסים בפסטיבל טרייבקה.   "אני לא רואה את עצמי עוזבת את הארץ אבל זה משהו שאני בהחלט חושבת עליו", בראיון לפני חמש שנים. "הייתי ילדה שעמדה בגיל 11 מול המראה עם מסרק ודמיינה שהיא אוחזת בפסלון אוסקר או מיקרופון מעל במה ענקית". אם לשפוט על פי מסלול ההמראה עליו ניצבת האס ברגע זה, לא יהיה מופרך לצפות כי בשנים הקרובות היא תוכל להגשים את חלום הילדות ההוא. 

המשך לקרוא

הפייסבוק שלנו

הירשם לניוזלטר שלנו

כתבות שבועיות