אפליקציות חדשות לחגי תשרי (והכל נגיש בסמארטפון) - שבוע ישראלי
Connect with us

ארה"ב-ישראל

אפליקציות חדשות לחגי תשרי (והכל נגיש בסמארטפון)

Published

on

לכבוד השנה החדשה קיצורי דרך ואפליקציות שיעזרו לכם לשדרג את החגים

מאת: שרון מור

עוד שנה חלפה עברה, והנה הגיעו ימי החגים. בטח כבר שמתם לב שהימים מתחילים להשתנות, אפרוריות הסתיו מתחילה לחלחל לאט. החום הלוהט של הקיץ עדיין כאן, אבל בהחלט עושה סימנים ראשונים של פרידה. זה הזמן הנפלא הזה של השנה, עם התחלות חדשות והבטחות חדשות, לשנה טובה ומתוקה שתיפתח עלינו תכף. ברוח ראש השנה והחגים שב־עקבותיו מיום כיפור מלא המשמעות והסליחות ועד סוכות ושמחת תורה, הנה כמה אפליקציות שיעזרו לנו לפתוח את השנה החדשה ברגל ימין.

תקיעה סלולרית

לתקיעת השופר תפקיד מרכזי בעיצוב הזהות והמורשת היהודית לאורך הדורות. בין אם מדובר בתקיעה, שברים או תרועה, לצלילים האלו מיוחסות תכונות רבות, ובהן סימן להתחלה טובה, פתיחת שערי שמים ואיחוד סביב מצוות השמיעה.

חובבי התקיעות ישמחו אפוא לדעת כי אפשר ליהנות מהצלילים הללו גם במכשיר הסלולרי שלכם. האזינו לקול התקיעה, התרועה והשברים והשמיעו אותם לחבריכם המופתעים? באייפון או במכשיר האנדרואיד שלכם שבו תוכלו גם לבחור את סוג בעל החיים שמקרניו עשוי השופר.

חייבים תרנגול לכפרות?

הסליחה היא מצווה גדולה, ומן הידועות היא שיום כיפור הוא היום הגדול למחול ולסלוח, לכפר על שעשינו לאחר ולוותר על שעשו לנו. הצעת אפליקציית סדר כפרות" עוזרת לחזור בתשובה לרגל יום כיפור וראש השנה החלים עלינו לטובה. אם אתם בעניין, אבל מעדיפים לחוס על התרנגול האומלל, תוכלו להשתמש באפליקציה כדי להסיר מעל ראשכם אי-אילו גזירות ושאר נאחס שמרחף מעליכם. בינינו, זה לא יכול להזיק אפילו לחוטאים הגדולים שבקרבנו, וזה חינם, אז בכלל טוב.

כל המידע בכיס שלכם

מי שלא דתי מכיר בעיקר את החגים המרכזיים של תשרי, אבל לאדם המאמין הממוצע יש לו"ז הרבה יותר עמוס. צום גדליה, למשל, ימי ר"ה ועוד מיני ימים טובים ומיקרו-חגים שסביבם התפתחה מסורת שלמה של מנהגים והלכות.

אפליקציית חגי תשרי" ל-iOS היא מאגר מידע מקיף ביותר המפרט את הלכות החג, הדינים הרלוונטיים והזמנים המתאימים. כך למשל תוכלו ללמוד על סעודות, מנהגים ודינים שקשורים לחגים השונים, להכיר את הדברים האסורים ביום כיפור, ואפילו פירוט על נשים בהריון וחולים במהלך כיפור.

ברכות לשנה החדשה כבר שלחתם?

אי-אפשר לדבר על ראש השנה בלי לעסוק במנהג המטריד של משלוח והקבלה של ברכות חגיגיות. כדי להיפטר מהמנהג המגונה של הודעות ה-SMS שהפכו למכת מדינה בכל חג, יש כמה אפליקציות למי שלא יכול להתאפק וחייב לאחל שנה טובה" עם גלויה וירטואלית.

iBracha light או בתרגום חופשי אני ברכה רזה" היא אחותה הקטנה והדלילה של אני ברכה", והיא עתירה בפרסום טורדני כמיטב אפליקציות החינם. למרות זאת, היא מציעה מספיק פיצ'רים הודעות ברכה וירטואליות מוכנות מראש וניתנות לעריכה, עיצוב ועימוד כאוות נפשנו. יש בה שפע ברכות לחגי ישראל השונים, אבל גם לימי הולדת, חתונות, לידות ושאר אירועים משמחים יותר ופחות.

בברכת שנה טובה של בריאות מימוש עצמי והצלחה בכל אשר תפנו, שפע גדול לכם ובני משפחותיכם.

שרון היא מפיקה וקופירטיירית בשאולינה הפקות המתמחים בצילומי פרסומות, צילום אירועים, סרטים דוקומנטאריים וסדרות אינטרנט וטלוויזיה. ליצירת קשר שרון טלפון:310-770-6423 אימייל:shaulina7@gmail.com אתר אינטרנט: www.shaulina.com

לחץ להגיב

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

ארה"ב-ישראל

מה קורה כשרוקדים בין שתי חתונות

Published

on

ערב ראש השנה תשע״ט, הוזמנתי לשתי שמחות בה קשרו שני בני זוג מקומיים את גורלם זה עם זו • וגיליתי מה ההבדל הגדול בין מה שקורה כאן לתהליך החופה והקידושין בישראל על רומנטיקה, התבוללות ומה שביניהם

מאת: ארי בוסל

חודש אלול, שתיבותיו הן ״אני לדודי ודודי לי,״ משופע בחתונות. בנו הבכור של חברי הטוב, רוני וייס, קצין ששרתי אתו לפני עשורים מספר ונשארנו בקשר, מתחתן, אך לא אגיע ארצה בזמן לחתונה זו. בארץ, בין אם אנחנו רוצים ובין אם לאו, החתונה היא חתונה יהודית ״כשרה״, לפי דת משה וישראל גם אם צד אחד או שני הצדדים חילוניים, החתונה, כמו גם שאר הארועים המשמעו־תיים בחיים (ובמוות), הם לפי המסורת האורתודו קסית.

כיוון שליהודים טוב מדי, קל לנחש שגם אופציה זו, להיות עם יהודי חופשי בארצו, לא מקובלת עלינו, וכך רבים הריבים והסכסוכים על עצם החתונה, כמו גם על כל מה שקשור לדת. אך לא בענייני הארץ אעסוק הפעם, כי אם בחתונות ״יהודיות״ בגלות.

השבוע אספר על שתי חתונות, של ילדי חברים טובים.

הכלה קתולית

חבר אחד הוא יהודי חם, המאמין באמונה שלמה שישראלי הוא בהכרח ״סופרמן״ או ״סופרוומן״. אותו חבר גם משוכנע שאני איש המוסד. הוא עוד חי באופוריה של הניצחון ההירואי במלחמת ששת הימים (למרות שמאז עברו למעלה מחמישה עשורים, וכבר הספקנו כמעט להכחד במלחמת יום הכיפורים ומאז בכלל אבדנו את הרצון לנצח או את ההבנה מה פירוש לנצח).

שני בנים לו. אחד, הצעיר, מוכשר מאוד במוזיקה כמו גם בהופעה מול קהל. אחיו הבכור התאהב בבחורה מקומית, מהאצולה של בוורלי הילס. בשדרות ברטון וויי ישנה מסעדה מאד ידועה בשם ״איל צ׳יילו״. המסעדה בבית פרטי ובחצרו, וכבר התפשטה לבית הסמוך מחד והיא מוגנת ע״י הבית הסמוך מאידך, ומאמצע אותו נווה מופלא מזדקר לו תמר לגובה של כעשרים מטרים. הרבה ארועים פרטיים חשובים מתקיימים שם במסעדה, בבעלות המשפחה. אלא שבנו של בראד מגיע ממשפחה יהודית חמה, שמחציתה אורתודוקסית, בעוד שבחירת לבו, למגינת לב המשפחה, ממשפחה איטלקית קתולית אדוקה. אמריקאים, תושבים מקומיים בעיר קטנה, אך בכל זאת, לא יהודים!

הרבה זמן התחבטו בראד ואשתו דבי מה לעשות. חצי משפחתם החרים את החתונה, אך נגד אהבה אסור ואי אפשר להתייצב.

כך נקרא חזן אמריקאי-איטלקי שניהל את החתונה, ולצידו – שומו שמיים – כומר קתולי, ראש הכנסיה הקתולית ״הרועה הטוב״ של בוורלי הילס.

לכל הקרואים לאחוזת גרייסטון בבוורלי הילס חולקו שמשיות ומניפות, בקבוקי מים שהוכנו במיוחד למאורע, וכיפות כנהוג בחגיגות יהודיות. וכך, יהודים וקתולים כאחד, היו עם כיפות. החזן שילב את כל האלמנטים המוכרים, למרות שהפירוש שנתן לחלק מהם צרם קצת לאוזני. אך מה שהפריע לי ביותר היה שבמקום להצהיר שהחתונה היא לפי ״דת משה וישראל,״ הוא הודיע שהחתונה היא ״לפי המסורת״. ניחא, כשהלכנו מאזור הטקס לאזור קבלת הפנים, צעד לידינו האב הקתולי אד כשבידו הכתובה. טוב לפחות שאנחנו יוצרים קשרים בין יהודים לבין נוצרים, והקורא מתאר לעצמו שניצלתי הזדמנות זאת לדבר על ישראל ועלינו, היהודים, שכן לפספס הזדמנות פז כזו אסור וחבל.

נצר לאמא יהודיה

החתונה השניה נחוגה שבוע אחר כך בדיוק. הבת היחידה של חברים, זוג פילנתרופים, התחתנה סוף-כל-סוף עם חברה, איתו היא חיה מזה מספר שנים כזוג נשוי לכל דבר (וכבר התלוננה שהיא ממילא מכבסת ומבשלת ומנקה ודואגת, הכל למעט להיות נשואים באופן רשמי).

גם כאן, כמו אצל בראד ודבי, חצי משפחה אורתודוקסי-פרום, מאותם אזורים בניו יורק או בניו ג׳רזי שם מחמירים ביותר. אך כאן, הגיעה המשפחה בהרכב מלא, למעט הדור שכבר הלך ואיננו (ורק יוצג ע״י הטלית שהוותה חלק מהחופה ממעל והטבעת של הכלה).

בעת קבלת הפנים שקדמה לטקס עצמו הוגשו שרימפים גדולים משום מה החלטתי שהם לא כשרים, וכך הייתי צריך לדלג על האוכל הקוריאני והישראלי וכל אותם מתאבנים שהובאו על מגשים ע״י צוות מלצרים מקצועי). אך במהלך החתונה עצמה, מספר עשרות אורחים קיבלו אוכל כשר למהדרין, חתום, כאילו שהם בטיסה במחלקה ראשונה, מהמסעדה הכשרה המפורסמת ביותר בלוס אנג׳לס.

שני כיורים במטבח

חבר קרוב ושכן של הורי הכלה הציג לי את אשתו. שני הוריו נפטרו לפני מספר חודשים, אחד אחרי השני, ומאז הוא מגיע מדי שבת לבית הכנסת. הוריו, שניצלו מתופת השואה, הגיעו לארה״ב וגרו בניו יורק/ניו ג׳רזי, היו אדוקים ושרידי אותו חינוך ניכרים בבן רופא ידוע ומוכר). כשהוא קורא את ההפטרה, עם כל הטעמים, אין צורך לתקנו, למרות שעבורו עברית היא שפה זרה!

מסתבר שאשתו… קתולית, אך כיוון שמצד אמה לפני 16 דורות היתה מישהי יהודיה, הכשרות היהודית עברה מאם לבת עד שהגיעה גם אליה, וכך הוחלט שחתונתם (כבר יש להם בנות המסיימות תואר ראשון) היא חתונה יהודית כשרה למהדרין!

הרב שחיתן את הזוג הטרי (שכזכור כבר גר זה עם זו משך שנים הרבה) לא היה רב המשפחה הרגיל, רב חב״ד של בל אייר (אחד האזורים היוקרתיים ביותר בלוס אנג׳לס), כי אם רב-חזן-מזמר, צעיר ויותר קרוב לדור הבא. הוא, לפחות, ניהל את החתונה ״לפי דת משה וישראל״ ולא שינה את הטקסט ל״לפי המסורת״. אך גם אצלו צרם לי דבר אחד במיוחד, שהוא המהות. סיפר הרב, בדרשתו או כפי שהוא אמר ״דבר תורה״), על מגילות שהתגלו בירושלים בשנות החמישים או השישים של המאה שעברה, ובהם מגילה אחת בת2,700 שנים ובה כתובה הברכה הבאה:

יברכך השם וישמרך
יאר ה׳ פניו אליך ויחונך
ישא ה׳ פניו אליך וישם לך שלום

הברכה מופיעה בספר במדבר פרק ו׳ פסוקים 24-26 ואני משוכנע שהרב-חזן-הצעיר ודאי ידע זאת. מדוע הסיפור על תגלית המגילה או תגלית ארכיאולוגית אחרת בירושלים בשנות החמישים או השישים של המאה שעברה (ואיני חושב שהוא חשב על מגילות ים המלח), זאת איני יודע. קשה למצוא ברכה מפורסמת יותר מברכת הכהנים (למעט ״שמע ישראל ה׳ אלוהינו ה׳ אחד״), ואין צורך ליצור סיפורים כשהמקור בידינו, אותו ספר הספרים הנצחי.

ישבנו בשולחן עם בני זוג. היא אמריקאית (שהתגיירה), הוא ישראלי (לשעבר) שמשפחתו במקורה מעיראק דרך סינגפור, והוא סיפר לנו שבביתו שני כיורים נפרדים, אחד לבשרי, אחד לחלבי, ושלוש בנות להם, שהם שולחים (בעלות רבה מאד) לבתי ספר יהודים פרטיים, אך בעוד האחת מדברת עברית, השנייה קצת מבינה והשלישית כלל לא.

וכך העם היהודי, שכבר יש לו ארץ חלב ודבש, ובה טוב עד מאד, פזור הוא בכל רחבי תבל. הדור הצעיר, כשכבר מחליט להתחתן, עושה זאת לאו דוקא עם בן או בת זוג יהודים, ואפילו כששני בני הזוג יהודים, מי מבטיח שדור ההמשך יחונך על ברכי היהדות? הלא רק פירורים מהדור הצעיר יודע ומכיר מהיהדות, ומה יעבירו לצאצאיהם? פלא שאנחנו עם הולך לאיבוד?

לתגובות: bussel@me.com

המשך לקרוא

ארה"ב-ישראל

הישראלים יודעים להעריך את עוצמת מדינתם

Published

on

גם לפי נתוני הלמ"ס, רוב הישראלים אוהבים את המדינה ומרגישים טוב בבית הלאומי היחיד והמיוחד – אף שנדרשו לא פעם לשלם את מחיר העצמאות והחירות • פרשנות

צילום: קובי בכר

מעת: חיים שיין // ישראל היום

בשורה נפלאה לקראת ראש השנה תשע"ט. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה קבעה על פי ממצאיה כי 89% מהישראלים מרוצים ומרוצים מאוד מחייהם. מהיכרותי עם מדינות בעולם, כולל מדינות סקנדינביה, כנראה שאין עוד תקדים לרמה כזו של שביעות רצון אזרחית.

רוב הישראלים אוהבים את המדינה שלהם, לא מוכנים להחליף אותה בשום מדינה אחרת ומרגישים טוב בבית הלאומי. אף על פי שלאורך 70 שנות קיום המדינה נדרשו האזרחים לשלם את מחיר העצמאות והחירות. מיליוני הישראלים שחזרו הקיץ מחו"ל בוודאי יודעים להעריך את עוצמת מדינתם והטוב שהיא משפיעה עליהם.
אינני מכיר עוד מדינה שאזרחיה מוחאים כפיים בעת שגלגלי המטוס נוגעים בקרקע המולדת. שביעות הרצון המרשימה היא תגובה הולמת וניצחת לניסיונות בלתי פוסקים של האופוזיציה ושליחיה בתקשורת להשרות אווירה דיכאונית ומייאשת, כאילו בישראל הכל רע.
השמאל שהיה פעם ציוני התבלבל בין אופוזיציה למדינה לאופוזיציה לשלטון. אפשר היה לצפות מהטאלנטים בפוליטיקה ובתקשורת שיתעשתו במהירות, יתגברו על ההלם ויגידו כמה מילים טובות על ההנהגה שהחלטותיה הם שהפכו את ישראל למעצמה מאושרת. מדובר כמובן בציפייה מוגזמת.
ממאמר המערכת ביומן הבוקר ועד 11 בלילה, ימשיכו העיתונאים "האובייקטיביים" במצעד השלילה שלהם. ההוגים המדיניים במאות ה־17 וה־18 טענו שבני האדם הסכימו לחיות במסגרות מדיניות על מנת להגן יחדיו על ביטחונם האישי ורכושם. ישראל היא הוכחה מובהקת לתיאוריה אחרת. היהודים התכנסו במולדת ההיסטורית, מתוך נכונות לשלם מחיר משמעותי בביטחון האישי וברכוש, זאת מתוך אמונה שלחיים בישראל יש משמעות. הלכידות החברתית ההכרחית היא תוצר אמונה בעבר משותף ובעתיד חזוני מלכד. האושר איננו נבחן על פי תקבולי הכנסתו של אדם אלא על פי המשמעות שהוא מוצא בחייו.
הכרתי טייקונים מיואשים ובני עניים מאושרים. זה מסביר את הממצא שרוב הישראלים מאושרים גם אם הם נתקלים בקושי לכסות את הוצאותיהם החודשיות. המדינה מחויבת למיעוטי היכולת, אולם טעם חייהם, אהבת המולדת ואושרם לא נפגמים ממצבם הכלכלי.
אתמול סיירו רבים מעובדי העיתון "ישראל היום" בחברון. במערת המכפלה חשו כולם, דתיים ושאינם דתיים, אנשי ימין ובעלי השקפה שמאלית, צעירים ומבוגרים, שיש לכולנו מורשת משותפת שמחברת אותנו אל הארץ הנפלאה הזו. בחיי היום יום איננו תמיד מודעים אליה, אך היא קיימת עמוק בתהומות הנפש ונותנת את התקווה שנמשיך להיות מאושרים בבית היחיד שלנו.
שום בית משפט, עליון או תחתון, לא יוכל לבטל את חוק הלאום שמקפל בתוכו את ההוויה העמוקה ביותר של שיבת ציון, אהבת הארץ והאושר האינסופי של החיים בה.

המשך לקרוא

ארה"ב-ישראל

״הבן שלי הוא לא נפולת, נמושה או בוגד״

Published

on

מאת: גל שור

חיים הכט גר במושבה מגדל בצפון הארץ, מנותק מהבועה התל־אביבית הצעירה והמגניבה בעיני עצמה, ואוחז בסגנון הגשה עממי וסחבקי, אפילו קצת מיושן במובן הטוב של המילה, ובעיקר – הוא יודע לגעת בנקודות הכי ישראליות ולתווך אותן לצופים באופן מעניין ומעורר מחשבה. בסך הכול, חיים הכט הוא מאנשי התקשורת הנעימים והסימפטיים הנראים ונשמעים על פני המרקע הישראלי.

השבוע הוקרן בערוץ 12 הפרק האחרון של הסדרה החדשה של הכט, ״בין אריזונה לנס־ציונה״. השם מזכיר סדרה אחרת שעשה בעבר, ״בין כרכור לסינגפור״, אבל הפעם זו קודם כול משימה אישית:

להחזיר את בנו טובי מארה״ב, שבה חי בשמונה השנים האחרונות. אפשר כבר לגלות את הספוילר: הוא נכשל במשימה. טובי ומשפחתו ממשיכים נכון להיום לגור בקליבלנד, אוהיו.

הכט מנסה לשכנע, קודם כול את עצמו ואז את הצופים, שישראלי צריך לחיות בישראל ולא באמריקה. למה? הו, שלל סיבות. כי בארה״ב יש חוקים דרקוניים לגבי גובה הדשא, כי יכולים לירות בך בלי היסוס, כי הבתים אמנם זולים אבל הארנונה תשאב לכם את כל המשכורת, כי החלום האמריקאי של פעם קרס והפך למדמנה בירוקרטית שרק מחפשת את הרובוט שיחליף אתכם במקום העבודה.

מסתבר שבנו של הכט הכיר בקליבלנד אישה לא יהודייה רחמנא ליצלן והתחתן איתה בעירייה. קוראים לה מיטשי, והיא אפרו־אמריקאית. בנו של הכט לא חריג ולא יוצא דופן בשום צורה בקרב כ־750 אלף הישראלים המתגוררים בארה״ב. שיעור ההתבוללות בקהילה הזאת הוא הגבוה ביותר מבכל מגזר יהודי אחר באמריקה, אפילו יותר מבקרב הרפורמים. הרבה יותר. אם אצל הרפורמים מדובר על כ־50 אחוזי התבוללות, בקרב הישראלים, טוען אריאל שנבל ב׳מקור ראשון׳, השיעור נוסק לכ־80 אחוזים. הכט, נשאל, בריאיון בתוכנית רדיו, לגבי המשך יהדותה של משפחתו. תשובתו: ״אתה זורם עם מה שהחיים מזמנים לך. אשמח אם הם יתגיירו, ואם לא – אוהב אותם בדיוק אותו דבר״.

הכט יצא לבדוק בפרק ראשון את מחירי הדיור.

איפה, באריזונה? לא: בקליבלנד, אוהיו. אריזונה מופיעה רק בכותרת ורק לצורך החרוז. האמת, גם נס ציונה משמשת להשוואה רק חלק מן הזמן. למה להתמקד אם אפשר להרחיק לטבריה, למשל, בפרק על השוואת ״החינוך באמריקה והחינוך כאן״. כצפוי, מצא הכט בתים נאים ומטופחים, רחבי ידיים ומאירי עיניים במחירי רצפה, בפרבריה של קליבלנד. אין בתים במחירים כאלה בישראל, אבל בעוד הצופה מרייר על הפרקט המבהיק והמדשאה המטופחת ב-130,000 דולר, לעומת האמבטיה העבשה בנס ציונה בחצי מיליון שקל, הכט מזהיר מפני מיסי הרכוש הגבוהים, שאותם הוא מקביל לארנונה המשולמת בישראל.

קאט לנס ציונה. ראש העירייה והמתווכים המקומיים צוחקים על הכט כשהוא שואל אותם איזו דירה יוכל לקנות. המתווכת מיכל מדליקה את הכט: ״בוא חיים״, היא מתסיסה שעה שהם נכנסים לראות את הדירה ״הכי זולה שאני יכולה למצוא לך כרגע בנס ציונה״. השניים נכנסים ונחשפים לסימפוניה של טיח מתקלף ומרצפות אפורות רעועות, לקו עובש דומיננטי ולקולקציה המלאה של תמרוקי ״הוואי״ על מדף בחדר הרחצה. ״אין אחריות, אין כלום״, מתגאה המתווכת, ״תעשה פה מה שבא לך״.

בפרק השני של ״בין אריזונה לנס ציונה״ הכט מתעכב על משחק פוטבול בין שני בתי ספר בקליבלנד, מלעיג את העיסוק בספורט קבוצתי ובחברות בתזמורת בתיכונים ושואל איך משלבים בין כל זה לבין ״חוג מדעים״. הוא לא מספר לצופיו שפוטבול, בייסבול וכו׳ הן פעילויות וולונטריות של תלמידים, לא הכרח, ושבדרך כלל מתנים בבתי הספר בארה״ב את ההשתתפות בספורט קבוצתי בציונים גבוהים של המשתתף. והוא לא מספר להם שמערכת החינוך בישראל לא מממנת ״חוג מדעים״. הוא נבהל מנוכחותו של שוטר בבית ספר יסודי בקליבלנד, אבל לא נזכר בנוכחותו של מאבטח בשער בית הספר בנס ציונה או בכרכור.

הכט מלהטט במספרים כמו גדולי השרברבים שחשף ב״יצאת צדיק״. הוא רוצה להפחיד הורים לילדים מפני פדופילים שמסתובבים שם בחוץ, וקובע ש״אם נס ציונה היתה באוהיו היו בה 96 עברייני מין מורשעים״ שמסתובבים ברחובות. אבל הנה, ראש העיר נס ציונה אומר למצלמה: ״היה לנו אחד, בסוף עזב״. הכט לא מספר, שכל המורשעים בעבירת מין באוהיו, על פי חוק, מופיעים במרשם של המדינה בשמותיהם, תמונתם וכתובתם, וכי הם כפופים למרשם הזה 15 שנה לפחות, ולפעמים אפילו לכל חייהם. בישראל, בה ״ילדים מסתובבים בחופשיות בחוץ״, אפשר רק לחלום על מרשם נגיש כזה.

הכט כותב להגנתו שקיבל שיחות מישראלים זועמים שלא הבינו איפה ״הציונות״ בסדרה שלו: ״מדוע הטיעונים הלאומיים נפקד מקומם? למה אתה לא
מבהיר שמי שנוטש את מולדתו הוא בוגד?
ממש כך באלו המילים. תקשיבו לי טוב, אמרתי להם, הבן שלי הוא לא נפולת, הוא איננו נמושה ובטח לא בוגד. הוא איש סקרן, חכם ואמיץ שהלך בעקבות החלום שלו ואני כל כך גאה בו. הישגיו באמריקה מאוד מרשימים. אמריקה בהחלט הייתה טובה עבורו אבל כמו שאני מראה בסדרה, זו מלכודת פתאים. אמריקה מפחידה אותי כי היא מסוכנת. פי כמה וכמה מישראל על אף השכונה המשוגעת שבה אנחנו חיים. ומה הכט, אין ציונות? מה זה לא נימוק?!? למגינת לבם של בני שיחיה אני עונה – לא נשמה. לאסוננו זה כבר טיעון חלש, בסיטואציה הזו כשאתה מנסה להחזיר את הילד הביתה, המשפחה באה לפני המדינה״.

המשך לקרוא

אירועים קרובים

ספט
28
ו
17:00 שישי ישראלי @ IAC Shepher Community Center
שישי ישראלי @ IAC Shepher Community Center
ספט 28 @ 17:00 – 18:00
שישי ישראלי @  IAC Shepher Community Center
ה-IAC בשיתוף עם ארגון מת"י מזמין אותכם לקבלת שבת קהילתית באווירה ישראלית בסגנון פיקניק מתחת לכיפת השמיים . אתם דואגים להביא את המאכלים החלביים האהובים עליכם ואנחנו דואגים לקידוש בסוכה, חלות, יין , קינוחים, הפעלה[...]
17:57 השבת אצל יניב!!
השבת אצל יניב!!
ספט 28 @ 17:57 – 18:57
השבת אצל יניב!!
השבת אצל יניב" מזמינה אותכם לארוחת שבת באווירה ישראלית עם מלא יהודים מכל רחבי העולם. שירים, הכרויות, הפתעות ועוד. מוזמנים לבדוק בדף הפייסבוק השבת אצל יניב, או ליצור קשר בטל': 877-969-1932. שבת שלום!
ספט
29
ש
20:00 נאסף תשרי @ Valley Beth Shalom
נאסף תשרי @ Valley Beth Shalom
ספט 29 @ 20:00 – 21:00
נאסף תשרי @ Valley Beth Shalom
ערב שירה בציבור בוואלי בית שלום. שירים לסיום הקיץ, שירים לתחילת הסתיו ולחגי תשרי.  המחיר בכניסה 20 דולר . הארוע יתחיל בשעה 8:00 בערב.
אוק
4
ה
20:30 Miri Mesika Los Angeles @ American Jewish University
Miri Mesika Los Angeles @ American Jewish University
אוק 4 @ 20:30 – 22:00
Miri Mesika Los Angeles @ American Jewish University
מירי מסיקה בהופעה בלתי נשכחת , בליווי חמישה נגנים ! עם המופע החדש, היא מגיעה עם שירים מאלבומה החדש ולהיטים מכל האלבומים- מלך, באה אליכם, לשם, אף אחת, עכשיו אתה חוזר בחזרה, ממי,תשים תשים, אלוהי[...]

הפייסבוק שלנו

הירשם לניוזלטר שלנו

כתבות שבועיות